Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

We zitten eigenlijk te wachten op de reactie van iemand van het @Moderatorteam :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Big Al schreef:
20 dec 2023, 21:48
Kamperen - Algemeen
Kamperen - Uitrusting
Kamperen - Kampeerterreinen
Kamperen - Boondocking & Wildkamperen
Kamperen - Tentkamperen
Kamperen - Motorhomes
Kamperen - Koken
Ik zou een splitsing maken naar tentkamperen en motorhomes. En dan voor tentkamperen een onderverdeling naar uitrusting, koken en algemene tips.
Dus:
Tentkamperen
- Algemeen
- Uitrusting
- Koken
- Wildkamperen (lijkt me voor tentkampeerders iets minder relevant? )

Ik weet niet of er iets moet komen voor kampeerterreinen? In de meeste routetopics komt dat ook al naar voren.

En als er niets wijzigt dan misschien wel de titel van dit topic wijzigen in tentkamperen? :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Mee eens wat dat boondocking/wildkamperen betreft - is voor buitenlanders wellicht interessanter voor RV's dan voor tentkamperen. Amerikanen doen het vrij veel met tenten, maar dat is natuurlijk gemakkelijker te organiseren als je hier woont.

Het bevreemd mij nog steeds dat "boondocking/dispersed camping" niet populairder is onder Nederlanders die met een motorhome rondtrekken. Je kan vaak heel dicht bij Nationale Parken kamperen, hebt veel meer flexibiliteit, en het is gratis. :clap:

In de VS is het (relatief gezien) ongelooflijk populair en de federale en lokale overheden hebben er zelfs officiële brochures en kaarten over.

Daarnaast zijn er organisaties met websites waar particulieren een plekken kunnen aanbieden die gereserveerd kunnen worden. Sommige plekken hebben zelfs aansluitingen ("hookups") en als je geluk hebt ook nog een "dump".
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Nou, wij hebben echt al een aantal keren wildgekampeerd. Met tent. Dus wat mij betreft kan dat ook wel in het rijtje voor de tentkampeerders. Koken, tja, dat kan ook wel via 'Tentkamperen - algemeen'. Anders krijg je zoveel verschillende topics dat het weer onoverzichtelijk kan worden. En eigenlijk was het ook niet echt een probleem in huidige topic vond ik. Af en toe werd er wel wat uitgeweid over iets, maar zelf vond ik dat wel leuk. Bovendien is het mijn ervaring dat als je eenmaal aan het schrijven bent, er van alles boven komt dat je óók nog wilt vermelden. Het loopt dan wat door elkaar, maar is dat erg?


Saskia
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Ik heb misschien een rare vraag: Welke haringen voor de tent vinden jullie fijn om te gebruiken in de USA?

Ik weet nog dat we de vorige keer geen andere haringen hebben gekocht dan die bij de tent zaten en dat die eigenlijk snel krom trokken en niet werkten. Nu ben ik aan het kijken voor andere haringen en om dan de keuze te maken om die daar te kopen of om die van huis uit mee te nemen. Dus ben even benieuwd of jullie voorkeur hebben.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Ik gebruik hier alleen stalen haringen.
image.png
image.png (23.37 KiB) 1148 keer bekeken
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Wij ook. We kochten ze in de USA, daar wil je echt geen andere, tenzij je heel toevallig eens op een zacht grasveldje staat. Bijkomend voordeel is de oranje kop, daardoor zie je ze goed en dat voorkomt dan weer open tenen...We hebben ze mee teruggenomen naar huis, en nu gebruiken we ze in Europa ook. Ideaal.


Saskia
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Screenshot_20231231_091744_Brave.jpg
Laatst gewijzigd door markro op 31 dec 2023, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tweede zelfde afbeelding is verwijderd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

Wij hebben zoiets https://a.co/d/2AOkru7

Bij die met de plastic bovenkant trekken we dat plastic altijd kapot als we de haringen uit de grond trekken. Maar die die wij hebben heb ik volgens mij nooit in de winkel zien liggen, alleen online, dus dan toch die met de plastic bovenkant.
Terug in Texas!
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Wij halen ze eruit met een klauwhamer, voorzichtig trekken. In al die jaren zijn er misschien drie gesneuveld. Ook bestaat er een speciaal hulpmiddel voor: https://www.walmart.com/ip/Portable-Ten ... om=/search Dat werkt ook heel goed. Wij kregen dat indertijd gratis erbij toen we een setje pennen online bestelden.


Saskia
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

Juist met die laatste trekken we her plastic steeds kapot :lol:
Terug in Texas!
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

O echt? :lol: De klauwhamer doet het wél goed in elk geval!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Het is in principe een lange spijker. Als je het plastic stukje iets naar beneden drukt kan je met gereedschap (hamer, nijptang, e.d.) de haring er aan z'n kop uittrekken.

Een ander methode is met een lijntje. Als je een lus om het plastic gedeelte doet kan je de haring er zo uittrekken zonder dat het plastic breekt.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Dat laatste doen wij ook vaak, door aan de scheerlijn te trekken en zo de pen omhoog te halen. Lukt natuurlijk niet bij elastieken tentringen :wink:


Saskia
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

sep schreef:
31 dec 2023, 23:57
Dat laatste doen wij ook vaak, door aan de scheerlijn te trekken en zo de pen omhoog te halen. Lukt natuurlijk niet bij elastieken tentringen :wink:


Saskia
Klopt, maar je kan de scheerlijn ook gebruiken bij de elastieken.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Zeker. We hebben ook altijd een losse lijn bij de hand. Dat is sowieso aan te raden. Maar tot nu toe gaat het ook goed met de hamer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn wel eens op een camping beland waar geen enkel type haring de grond in te krijgen was. Uit ons reisverslag van 1988 - onze eerste reis naar Amerika, zonder internet nog.

[...} Aan het einde van de middag vertrekken we bij Universal en rijden we naar Anaheim, waar we een camping zoeken dichtbij Disneyland. We zien een camping vlakbij het park. We registreren ons, betalen voor één nacht en rijden de camping op. Pas dan zien we dat het een RV-park is; alleen beton, nergens een grassprietje te zien. Daar kan geen tentharing de grond in. Er zijn geen tentplaatsen. We rijden daarom weer terug naar de receptie en krijgen ons geld terug."

We hebben ook wel eens Amerikanen op een camping gezien die helemaal geen haringen gebruikten. Die hadden een koepeltentje en legden daar een paar zware stenen in tegen het wegwaaien. Uit hetzelfde reisverslag:

"[...] We hebben een camping in Springdale, vlak bij de ingang van het park. De grond is hier hard. Keihard. We krijgen met geen mogelijkheid onze haringen in de grond en kijken jaloers naar de koepeltentjes van de andere kampeerders; die worden met wat stenen vastgelegd. De campingbeheerder komt aanlopen en vertelt dat je de grond eerst met wat water wat zachter moet maken. Na flink wat water op de harde grond gegooid te hebben lukt het eindelijk om de haringen in de grond te slaan."

Martin
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

In de eerste plaats iedereen een goed en gezond 2024 gewenst!

Dat is inderdaad onmogelijk, door het beton proberen je pennen erin te jassen :D

En bij het ontwerpen van de allereerste koepeltentjes was het uitgangspunt dat je geen pennen nodig had, maar de zaak met stenen kon borgen. Wij leggen wel eens extra stenen op bepaalde punten, als het erg hard waait (én er stenen voorhanden zijn natuurlijk!).

Van mijn moeder (1911 - 1988), verwoed kampeerder, mochten we nooit haringen zeggen. Een haring was alleen een tentpen in de vorm van een V. Die kun je nog steeds krijgen overigens. Alle andere heetten tentpennen. Streng in de leer was ze wel waar het kamperen betrof, mijn moeder :wink:
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Oh wat leuk om te weten van die haringen...eh tentpennen.
Ik moest trouwens ook even zoeken voor ik het Engelse woord had gevonden..... bij haringen krijg je een andere vertaling :)

Dank je wel voor jullie antwoorden! We gaan komende zomer maar eens kijken of het mogelijk is om tentpennen mee te nemen in de koffer. Mijn vader heeft ooit tentpennen zelf gemaakt, heel robuust van staal en in allerlei maten. Alleen ze zijn relatief zwaar dus misschien toch maar overwegen om er bij te kopen in de USA als we gewicht willen besparen.

Hier in Europa halen we de tentpennen er altijd uit met een klauwhamer of met de scheerlijn. Dat hulpmiddeltje ziet er trouwens ook handig uit Saskia! Kan ook nog iets zijn om te kopen en weer mee naar huis te nemen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer