Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Femkes_adventures »

@sep Ik heb met veel plezier jullie blogs over de kampeerreizen in de VS gelezen! Mooie avonturen, ontmoetingen en mooie foto’s! Wij gaan komende zomer ook met onze twee kinderen.
Ik begrijp dat je een standaard boodschappenlijst hebt voor de eerste trip naar de walmart? En daarna de verse dingen steeds aanvult? Ik zou erg geïnteresseerd zijn in je paklijst (wat neem je mee van huis?), wat koop je aan kampeerspullen daar, en wat koop je aan voedingsmiddelen en andere dingen die eerste shoppingtrip? Zou je die kunnen/willen delen ter inspiratie?

Groet Femke
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben Saskia niet, maar misschien heb je ook iets aan onze (wel wat beperktere) ervaringen.
Wat betreft zelf meenemen of daar kopen: wij nemen mee wat mee kan. Onze koepeltentjes zijn klein en licht en passen makkelijk in de koffer. We hebben ooit ter plekke een luchtbed gekocht en dat paste toen op de terugweg ook nog in de koffer, dus dat gaat nu ook weer mee heen en weer. Slaapzakken kochten we altijd ter plekke, tot de laatste keer; toen had ik een grotere koffer en daar pasten onze donzen slaapzakken nog in. Kijk wat je hebt en wat je prettig vind om mee te nemen; wij hebben goede slaapzakken dus we vinden het fijn om die mee te kunnen nemen. Mocht het niet passen dan zou ik de volgende keer het luchtbed thuislaten en die weer ter plekke kopen.
Wij hebben de laatste keren niet zelf gekookt, maar de eerste keren namen we ook ons lichtgewicht pannensetje mee. Borden en bestek gaan sowieso mee, ook als we niet kamperen. Een paar wasknijpers gaan ook altijd mee. En touw. En extra rotsharingen.
Hebben jullie al kampeerervaring? En zelf de nodige spullen?
En willen jullie altijd zelf koken? En zo ja, hoe uitgebreid?
Er zijn altijd picknicktafels aanwezig, maar je kunt ook overwegen om zelf stoelen aan te schaffen. Wij vinden dat niet nodig, maar als je veel tijd bij de tent wilt doorbrengen is dat wel prettig.
Kijk vooral wat je zelf handig vindt. Je hoeft niet alles meteen te kopen, eten kun je overal aanschaffen, maar dat geldt ook voor kampeerspullen (in de parken wel duurder dan bij de Walmart), dus dan kun je ook gedurende je reis kijken wat je mist.

Marianne
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Femkes_adventures »

Hoi Marianne,

Dank voor je reactie! Normaliter kamperen we met een vouwwagen in Europa, en vroeger ook wel met tentjes. We hebben dus zeker e.e.a. aan kampeerspullen. Aangezien we samen met twee relatief jonge kinderen gaan willen we niet te lang bezig zijn met tentjes opzetten, dus hopen in de VS twee 2-seconds pop-up achtste tentjes aan te schaffen. Degene die we in Nederland hebben past niet in de koffer (het is zo’n grote ronde hoepel). Dus tentjes kopen we sowieso daar. Mijn man en ik willen graag een goed matje, self inflatable die je nog een beetje bijblaast, maar waarbij je geen last van je rug krijgt. De kinderen krijgen een luchtbed. Daar slapen ze elke zomer op en dat gaat prima. Qua slaapzakken twijfel ik nog; zijn die goedkoper in Nederland of in de USA aan te schaffen? Oftewel, koop ik hier iets om daar achter te laten, of doe ik dat daar, er vanuit gaande dat ik de ruimte in de koffer op de terugweg liever voor iets anders wil gebruiken…
Verder denk ik dat we qua koken/ uit eten het net zo zullen doen als Saskia en Bert. Afwisselend en afhankelijk van het weer en wat er op je pad komt. Ik ben daarom dus ook erg benieuwd naar wat voor soort maaltijden Saskia en Bert maken, want vind af en toe uitgebreid koken prima, maar verder moet het ook niet al te ingewikkeld zijn, maar wel enigszins gezond. Vandaar dat ik op zoek ben naar inspiratie en benieuwd ben hoe zij dat doen en de bijbehorende voorraad die ze dan aanschaffen.
Stoeltjes hadden we onze vorige reis naar de VS ook aangeschaft, maar toen ontdekten we pas dat er ook picknick tafels waren… 😊 Die schaffen we dus in eerste instantie niet aan (past vermoedelijk ook niet meer allemaal in de auto).
Dat brengt me bij mijn laatste vraag, die misschien enigszins off topic is, maar stel hem hier toch… We hebben voor onze trip een standard suv geboekt, en vragen ons af of de kampeerspullen en 4 koffers (en 4 personen) een beetje comfortabel in de auto gaat passen? Of denken jullie dat het verstandiger is om een 7 persoons busje te boeken?
Laatst gewijzigd door Femkes_adventures op 28 okt 2023, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

@Femkes_adventures Goed om te horen dat je ons blog met zoveel plezier gelezen hebt!

Ik stuur je straks een pb met de gevraagde informatie. @Martin & Marianne heeft ook al goede adviezen gegeven 🙂


Saskia
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Femkes_adventures »

Dankjewel! Leuk!
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

PB verstuurd. Laat je even weten of je het ontvangen hebt?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Als je tentjes uit Nederland meeneemt om in natuurgebieden ("bear country") in de VS te kamperen let er dan wel op dat er niet in/bij die tentjes is gekookt of in de tentjes is gegeten. De reuk van etenswaren kan lang in tenten blijven zitten en beren aantrekken.

Hetzelfde geldt voor zaken als matrasjes en slaapzakken.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

@Femkes_adventures Wat betreft je vraag of het in een SUV past: dat zal wel krap worden denk ik! In een busje past het natuurlijk wel, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. En ik weet ook niet of dat qua rijden dan overal gaat lukken (dirt roads). Wij hadden de auto met z'n tweeën al aardig vol altijd. Maar we rolden de slaapzakken nooit op, de matjes ook niet. Die legden we er los in. Als je ze wél oprolt hou je veel meer ruimte. Heel bewust pakken dus maar!

@Big Al Je hebt gelijk wat koken in de buurt van een tent betreft. Dat kun je beter maar niet te dichtbij doen, ook al niet vanwege brandgevaar. In een tent is natuurlijk helemaal uit den boze. Maar in al die jaren dat wij gekampeerd hebben konden we de tent een behoorlijk eind van de picknicktafel (onze kookplek) zetten. Nooit last gehad.


Saskia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Toen wij met z'n vieren gingen hadden we altijd een minivan. Dat is qua ruimte altijd goed bevallen.

Marianne
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door HildeV »

Wij hebben voor onze kampeerreis naar Alaska volgend jaar beslist om een koelbox, pottenset en een kampuurvuur (zo'n Coleman met 2 pitjes die we dit jaar in onze campervan ook hadden en die erg praktisch was) te huren bij de REI zodat we dat niet moeten meesleuren of ginder kopen & achterlaten. Tent, slaapzakken, matjes en bestek gaan we zelf meenemen.
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Femkes_adventures »

sep schreef:
28 okt 2023, 14:22
PB verstuurd. Laat je even weten of je het ontvangen hebt?
Dankjewel Saskia! Hij is binnen. Super handig en leuk om idd zo met de voorbereidingen bezig te zijn!
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Femkes_adventures »

Dank voor alle suggesties @Martin & Marianne @Big Al en @sep!
We gaan toch nog even naar de autohuur kijken, want via ustravel bij alamo maakte het qua prijzen niet veel uit of we een standard suv of een minibus nemen… alleen de clearance is idd misschien wel een ding op dirt roads…

En tent wordt een nieuwe dus etensluchtjes zullen er nog niet inzitten 😊 Maar goed om te onthouden dat we ook daar (sowieso qua brandgevaar) niet te dicht bij de tent moeten koken en vuurtjes stoken…
Laatst gewijzigd door Femkes_adventures op 29 okt 2023, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

Lijkt me in een standard SUV erg krap worden. Wij hebben een ford expedition, full size suv, reizen met 5 personen en kampeeruitrusting (aangezien wij niet vliegen minder gelet op volume/gewicht), en gebruiken een fors dakkoffer. Als ik jullie was zou ik voor een full size suv of minivan gaan.
Terug in Texas!
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Femkes_adventures »

HildeV schreef:
28 okt 2023, 15:02
Wij hebben voor onze kampeerreis naar Alaska volgend jaar beslist om een koelbox, pottenset en een kampuurvuur (zo'n Coleman met 2 pitjes die we dit jaar in onze campervan ook hadden en die erg praktisch was) te huren bij de REI zodat we dat niet moeten meesleuren of ginder kopen & achterlaten. Tent, slaapzakken, matjes en bestek gaan we zelf meenemen.
Dat is ook nog een goed idee om uit te zoeken! In het kader van duurzaamheid fijn om niet alles nieuw te hoeven kopen! 😊
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Ik zou wel kijken wat het verschil in prijs is, kopen of huren. Wij gaven de spullen altijd weg aan de Goodwill, werd dus allemaal ook weer hergebruikt door mensen die er heel blij mee zijn. Persoonlijk vind ik de huurprijzen bij Rei erg hoog. Een pannenset voor $10 voor drie dagen, en per extra dag dan $2 erbij. Wij namen onze pannenset (3 pannen en 1 keteltje, paste in elkaar) zelf mee, stopten hem vol met theedoek, vaatdoekje, schuurspons. Nam op die manier niet veel ruimte in, het zat in onze dagrugzak (handbagage).

Voor een maand huren van een tweepits kookstel, een pannenset en een koelbox van 50 liter ben je voor een maandje $200 kwijt. Koop je hetzelfde bij de Walmart kom je op $33 voor een koelbox van 48 liter, gasstel tweepits van Ozark $40 (vonden we veel fijner en beter af te stellen dan de duurdere van Coleman!) en wil je toch die pannen ter plekke kopen in plaats van meenemen ben je iets van $15 en voor wat luxer maximaal $30 kwijt. Tel uit je winst. Zeg maar voor tussen de $80 en $90 heb je alles en daarna maak je er iemand anders blij mee. Als de pannen goed bevallen kun je ze misschien ook wel mee terugnemen.


Saskia
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Femkes_adventures »

sep schreef:
28 okt 2023, 16:46
Ik zou wel kijken wat het verschil in prijs is, kopen of huren. Wij gaven de spullen altijd weg aan de Goodwill, werd dus allemaal ook weer hergebruikt door mensen die er heel blij mee zijn. Persoonlijk vind ik de huurprijzen bij Rei erg hoog.
Zooooo 😳 Dat verschil is wel echt groot! Dan wordt het denk ik toch de Walmart. En idd naar de Goodwill, dan wordt het ook weer hergebruikt. Heeft er iemand nog een adres van de goodwill in Vegas? Ons tripje in Indiana en Missouri in deel 2 van de reis zullen we namelijk toch niet gaan kamperen maar logeren bij bekenden 😊
Laatst gewijzigd door Femkes_adventures op 28 okt 2023, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door HildeV »

Wij gaan geen maand dus voor ons viel de prijs in verhouding tot kopen best mee. Wij betalen 79 dollar voor 12 dagen.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Dat maakt wel veel verschil natuurlijk! Wel een heel mooi vooruitzicht, Alaska!
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Even googelen op Las Vegas Goodwill, dan krijg je zo een hele serie! Wij deden het meestal zo dat we de laatse dag in de buurt kampeerden, dan 's ochtends alles uitzochten en dat ter plaatse naar de goodwill brachten. In Kingman bijvoorbeeld, in Williams of in Monterey als wenaar SFO moesten. Maar in LAS zelf dus ook meer dan genoeg keuzes. Moet lukken!


Saskia
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Femkes_adventures »

HildeV schreef:
28 okt 2023, 17:35
Wij gaan geen maand dus voor ons viel de prijs in verhouding tot kopen best mee. Wij betalen 79 dollar voor 12 dagen.
Kijk, dat is beter! 😊 En idd een mooi vooruitzicht! Alaska zou ik ook nog wel eens heen willen!
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer