Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

sep schreef:
28 okt 2023, 18:03
Even googelen op Las Vegas Goodwill, dan krijg je zo een hele serie! Wij deden het meestal zo dat we de laatse dag in de buurt kampeerden, dan 's ochtends alles uitzochten en dat ter plaatse naar de goodwill brachten. In Kingman bijvoorbeeld, in Williams of in Monterey als wenaar SFO moesten. Maar in LAS zelf dus ook meer dan genoeg keuzes. Moet lukken!

Saskia
Naast Goodwill zijn er ook andere ketens van "thrift stores", zoals The ARC, The Salvation Army en de Habitat for Humanity ReStores. Ook zijn er veel plaatselijke thrift stores.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Goed om te weten! Je kunt dus oo heel veel plekken je spullen kwijt.



Saskia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Femkes_adventures schreef:
28 okt 2023, 11:08
Aangezien we samen met twee relatief jonge kinderen gaan willen we niet te lang bezig zijn met tentjes opzetten, dus hopen in de VS twee 2-seconds pop-up achtste tentjes aan te schaffen.
Ons koepeltentje staan binnen 5 minuten, dat lijkt me ook niet onoverkomelijk. :wink: De meest tijd gaat zitten in het plaatsen van de haringen.
Femkes_adventures schreef:
28 okt 2023, 11:08

Qua slaapzakken twijfel ik nog; zijn die goedkoper in Nederland of in de USA aan te schaffen? Oftewel, koop ik hier iets om daar achter te laten, of doe ik dat daar, er vanuit gaande dat ik de ruimte in de koffer op de terugweg liever voor iets anders wil gebruiken…
Als je ze toch niet mee terug gaat nemen kun je ze daar aanschaffen; dat is vermoedelijk goedkoper. Maar het kost wel wat zoektijd ter plekke. Je kunt ook hier alvast iets aanschaffen als je iets ziet dat redelijk geprijsd is.

Marianne
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Dat klopt Marianne. Die koepeltjes staan in no time! Wij hebben jarenlang de allersimpelste van de Walmart gebruikt, met alleen een soort van half dakje erop. Werkte uitstekend, tenslotte slaap je er alleen maar in. Het exemplaar wat we nu al jaren gebruiken - en dus mee heen-en-weer nemen - is wat groter met een dichte luifel, zodat we er bij slecht weer kunnen schuilen. Hoewel dat ook prima gaat in de auto natuurlijk. Helaas verkoopt de Walmart deze versie niet meer, jammer, want ook deze staat binnen 10 minuten.

Saskia
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Femkes_adventures schreef:
28 okt 2023, 11:08
Aangezien we samen met twee relatief jonge kinderen gaan willen we niet te lang bezig zijn met tentjes opzetten, dus hopen in de VS twee 2-seconds pop-up achtste tentjes aan te schaffen. Degene die we in Nederland hebben past niet in de koffer (het is zo’n grote ronde hoepel). Dus tentjes kopen we sowieso daar.
Weet je ook al waar je die gaat kopen? Ik heb er namelijk ook naar gezocht. Gebruik die hier ook maar de popup tentjes van decathlon verkopen ze wel bij wallmart maar niet in hun winkels. Ook kun je ze niet bestellen voor pick up. Alleen als je een adres hebt in de vs waar je het kunt laten bezorgen kan dat. Decathlon zelf zit alleen in SF. Maar misschien hebben jullie een andere oplossing. Ben benieuwd!
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Femkes_adventures »

Ik hoopte er eigenlijk op dat ik de decathlon voor pick up bij de walmart kon halen. Dan moeten we misschien toch uitwijken naar iets anders…
@Martin & Marianne en @sep dank voor de suggesties! We gaan eens rondneuzen bij de Walmart!
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben voor onze komende reis (in april 2024) inmiddels de nodige campings vastgelegd. Omdat we nu gebieden aandoen die nog onbekend zijn voor ons hebben we meerdere keren video's bekeken om te kijken wat de beste plaatsen op een bepaalde camping zijn. Het bekijken van die video's is vaak nuttig en vermakelijk maar helaas gaat de aandacht vaak uit naar RV-sites; en daar waren we nu juist niet naar op zoek. Gelukkig kwamen we Cactus Atlas tegen, oftewel Glenn uit Arizona. Hij maakt prachtige en leerzame video's van de campings waar hij verblijft, speciaal voor tentkampeerders.
Zijn video's zijn te vinden op https://www.cactusatlas.com/videos (en dan onder camping).

Marianne
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Recreation.gov heeft ook vaak foto's, maar er zijn ook nog andere opties:

sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Die zijn ook nuttig, we hebben er veel gebruik van gemaakt. Alleen klopten ze niet altijd: soms waren er bijvoorbeeld bomen omgezaagd waardoor we opeens in de snoeihitte zaten in plaats van in de schaduw :mrgreen:


Saskia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

@Big Al Ja, die sites gebruiken wij ook. Maar je krijgt van een foto toch niet altijd een goed beeld. Soms lijkt het alsof een plaats alleen maar geschikt is voor RV's. Het aardige van Cactus Atlas is dat hij er vanuit een tent-perspectief naar kijkt. Zo liet hij zien dat hij ergens de picknicktafel moest verplaatsen om voldoende ruimte voor zijn tentje te creëren. Op de foto's was niet te zien dat er eigenlijk geen ruimte was.

Wij zijn er gelukkig niet in de zomer, maar als de verwachte schaduw er niet blijkt te zijn is dat wel vervelend!

Marianne
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Dank je wel voor de sites om de kampeer plekken te checken! Ik heb er bij onze vorige reis ook naar gekeken, maar was het nu helemaal vergeten!

We hebben de vorige keer een wat grotere tent gekocht bij de Walmart waar we in konden staan, in de vorm van een rechthoek van het merk Ozark. Die had ook een soort stokken systeem waarmee alle stokken al aan elkaar zaten en het opzetten dus ook een fluitje van een cent was!
Het enige nadeel was wel dat zo'n rechthoek veel wind pakt en we dus letterlijk aan de tent hebben gehangen op Antelope Island tijdens een storm!
Maar als ik de verslagen van jou lees Saskia, dan kan dat ook met koepeltentjes gebeuren :D

Wat we in 2024 gaan doen qua tent weet ik nog niet goed. Misschien een koepeltent met aan iedere kant een slaapcabine en in het midden een verbindende ruimte? We zien wel! Leuk om alvast over na te denken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Wij sliepen tot nu toe in een koepeltentje, maar het lijkt ons ook wel eens fijn om niet meer liggend onze kleren aan te hoeven trekken. Ik denk dat we het tentje wel meenemen en dan kijken of we iets beters zien bij de Walmart.
Wel heel leuk om over na te denken!
Wij waren - afgezien van het tentje dan - altijd luxe kampeerders; koken deden we niet zelf. Maar we hebben nu best wel veel campings zonder restaurants of winkels in de buurt, dus misschien nemen we toch wel ons pannensetje mee deze keer.

Marianne
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Ik heb vandaag de camping pannen ook op onze lijst gezet om mee te nemen.
De vorige keer wilden we die daar kopen, maar ik weet nog dat ik de prijs-kwaliteit een beetje vond tegenvallen. Of goed en heel duur of flut en goedkoop. We hebben toen toch maar gekozen voor duur(der). Gelukkig hebben we alles achtergelaten bij de GoodWill aan het einde van de vakantie dus iemand is er vast blij mee geweest!
Maar goed volgend jaar ga ik ze dus maar meenemen vanuit hier als het past in de tassen!
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Precies de reden dat wij dat ook doen!


Saskia
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

We zijn onze lijsten aan het updaten en dan kom ik bij het kopen van camping gas uit.
Ik kan me totaal niet herinneren hoeveel gas we de vorige keer hebben gebruikt voor het koken. Nu snap ik dat het van veel factoren afhankelijk is, maar heeft iemand van jullie een richtlijn? Er vanuit gaande dat je iedere avond kookt, hoelang doe je dan ongeveer met 1 propane gasfles van Coleman 16 oz?
Iemand een globaal idee of is dat echt niet te zeggen omdat dit zo varieert?
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Ik heb er in ons blog en ik geloof ook in dit onderwerp wel over geschreven, maar hier nogmaals: wij gebruikten voor 6 weken tussen de 6 en 7 vullingen (Coleman). We kochten er bij aanvang altijd meteen 8, en wat over is konden we na afloop weer terugbrengen bij de Walmart. We kookten eigenlijk altijd zelf, en 's morgens zetten we koffie en roosterden ook brood. Intensief gebruik dus.


Saskia
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Dank je wel! We gaan het gas op dezelfde manier gebruiken, dus hier kan ik wat mee :thumbup:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

Ik vind het altijd heel onvoorspelbaar. We hebben wel eens aan zee gestaan met hele harde wind, toen redden we het niet eens een dag met een gasfles. Maar op een windstil plekje doen we dagen met een gasfles. En het hangt natuurlijk ook nog af van de temeperatuur van het water dat je wil koken, en of je ook water moet koken voor de afwas.
Wij hebben altijd een paar flessen bij ons, bijkopen kan altijd, een Walmart is snel gevonden.w
Terug in Texas!
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Gemiddeld zal het dan wel overeenkomen denk ik. Wij kookten ook altijd water voor de afwas en kwamen nooit aan het achtste tankje toe, behalve misschien een keer toen we ruim 7 weken gingen. Dat we ze aan het begin van de reis insloegen was toch wel handig. Die enkele keer dat we dachten het met zes te redden en toch ter plekke bij moesten kopen, bijvoorbeeld bij een visitor center, betaalden we veel meer dan in de Walmart. Die laatste was dan voor ons meestal ook niet in de buurt. Bovendien is zo'n tankje altijd net leeg als je je keteltje water hebt opgezet :mrgreen:


Saskia
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

Ja, we plannen natuurlijk wel een beetje vooruit, altijd minimaal 1 gasflesje extra in de auto. Maar voor ons maakt het ook niet uit als we over hebben, gaat gewoon mee naar huis voor de volgende keer. Dat werkt natuurlijk niet zo als je moet vliegen.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer