Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
HenrietteR
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2022, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door HenrietteR »

Dank je wel voor deze handige lijsten
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ah wat top, ga ik ook eens even doorspitten! Dank! Ik heb voor 4 nachten Yosemite in juni alles nodig, vandaar! Misschien dat ik alleen een slaapzak in Nederland koop, omdat ik dat toch wel lastig vind met al die verschillende vullingen. Kan ik kijken wat ik lekker vind liggen.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Let dan wel op het gewicht, als je een slaapzak mee wilt nemen uit Nederland: de goedkopere zijn vaak behoorlijk zwaar. Als je maar 4 nachten iets nodig hebt zou ik toch overwegen een Ozark van de Walmart te nemen. Er is er een die je warm houdt tot 35°F, dat is omgerekend 1°C. Kost $20 en daar hebben wij het ook jaren mee gedaan. Desnoods koop je de dunnere versie erbij voor $15, kun je er nog overheen gooien.


Saskia
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja helemaal waar hoor @sep. Gaat me ook puur om welk materiaal ik lekker vind liggen. Dat ik niet lig te plakken in een synthetische slaapzak bijvoorbeeld. Maar thnx ik ga alles eens rustig bekijken.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Wij gebruiken inleghoezen ("liners") voor (erg) koude nachten. Een soort dekbedhoezen, maar dan voor in de slaapzak. Dat werkt uitstekend en is goed voor minstens vijf extra graden. Voor warme nachten hebben we ook wel de inleghoezen zonder slaapzak gebruikt.

Wij hebben ze zelf gemaakt (van katoenen dekbedhoezen), maar je kan ze ook kopen:

https://www.rei.com/learn/expert-advice ... iners.html
Laatst gewijzigd door Big Al op 15 feb 2023, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Yes die heb ik ook, liners/lakenzak, ideaal inderdaad daarvoor. Al vind ik het wel ook weer irritant liggen omdat op een gegeven moment alles gedraaid zit en je vast ligt haha. Had jij toevallig nog een specifieke slaapzak van Ozark als tip @sep? Ik dacht wellicht zoiets: https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... hbdg=L1600
Laatst gewijzigd door TradeMarkNL83 op 15 feb 2023, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

TradeMarkNL83 schreef:
15 feb 2023, 22:01
Al vind ik het wel ook weer irritant liggen omdat op een gegeven moment alles gedraaid zit en je vast ligt haha.
Klittenband zou kunnen helpen. De zachte helft in de slaapzak vastmaken, anders slaapt het wat vervelend als je de "liner" niet gebruikt.

Je zou ook een dekbedhoes om de slaapzak heen kunnen doen als het alleen om de warmte gaat.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Big Al schreef:
15 feb 2023, 22:05
TradeMarkNL83 schreef:
15 feb 2023, 22:01
Al vind ik het wel ook weer irritant liggen omdat op een gegeven moment alles gedraaid zit en je vast ligt haha.
Klittenband zou kunnen helpen. De zachte helft in de slaapzak vastmaken, anders slaapt het wat vervelend als je de "liner" niet gebruikt.

Je zou ook een dekbedhoes om de slaapzak heen kunnen doen als het alleen om de warmte gaat.
Nou dat ligt aan het materiaal van de slaapzak ook. Sommige hebben van binnen van dat plakspul als je een beetje zweet, en dan is een liner wel fijn.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

@TradeMarkNL83 Als liner gebruiken wij dunne fleece-slaapzakken van Coleman, maar vanwege dat draaien gooiden we die er meestal alleen opengeritst overheen. Alleen bij erge vrieskou gaan ze in de slaapzak.

De materialen zijn de laatste jaren aanzienlijk verbeterd. De slaapzakken hebben bijna allemaal een lekkere zachte, niet gladde binnenkant. Erin zweten is wat ons betreft allang verleden tijd.

Deze voldeed voor ons prima, wij nemen altijd een dekenmodel, maar dat is heel persoonlijk: https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trai ... 4660603


Saskia
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

@sep dankje voor alle hulp dat waardeer ik echt! Je link gaat alleen naar een mooi eagle shirt :D Maar je bedoelt vast zoiets: https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... hbdg=L1102
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

:D :D :D

Gelukkig heb je hem zelf gevonden, dat is hem inderdaad :wink:
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja ik vind een recht model slaapzak ook fijner, alleen wel iets minder warm denk ik? Maar in juni in Yosemite Valley moet dat geen probleem zijn lijkt me. Wel lig je natuurlijk met je hoofd meer bloot dan bij een mummy, hebben mensen daar iets op bedacht? Iets van een mutsje op ofzo eventueel?

Qua matje/bed twijfel ik tussen een zelfopblaasbaar matje en een meer traditioneel, dikkere luchtbed. Ik ben nogal lang en zwaar (in de 190cm/100kg) dus ik heb ook weer geen zin om op de grond te komen te liggen :) Iemand daar ervaring mee?
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Wat betreft matjes: hier staat ook veel over in dit forum, zoek maar even. Wij zweren zelf bij zelf-opblaasbare matjes. Mijn man is 1.92 en slaapt er uitstekend op. Je kunt ze gewoon wat harder opblazen, dan lig je zeker weten niet op de grond. Groot voordeel t.o.v. een luchtbed: de isolatie. Ze houden je warm bij koud weer maar ook koel bij zomerhitte. Nadeel: de prijs. Als je maar voor een enkele keer iets nodig hebtvis een luchtbed wel veel voordeliger natuurlijk. Maar wij doen er al meer dan tien jaar mee en gebruiken ze zeer intensief dus dat kan voor ons wel uit.

https://www.bever.nl/p/ayacucho-comfort ... 00032.html

Om geen koud hoofd te krijgen in je slaapzak is een muts een goed idee. Maar wij kruipen er gewoon lekker diep in weg! Dat is trouwens nog wel een punt van aandacht met jouw lengte: check de afmetingen goed! Er zijn ook XL exemplaren te krijgen, misschien wel zo comfortabel.


Saskia
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja I know hoor, ben alle topics hard aan het doorspitten :) En inderdaad, ver wegkruipen is het makkelijkste maar idd lastiger met mijn lengte. Komt goed, dank! Zoiets als die van de Bever ziet er fijn uit ja, zal daar eens naar kijken op de site van Walmart want om die nou mee te nemen in m'n koffer...ziet er best groot uit. Mij gaat het er vooral om wat het beste ligt. Wellicht kan ik hem mee naar huis nemen, maar anders heb ik al zoveel bespaard met de kampeerplek ipv hotel...
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Galapogos »

TradeMarkNL83 schreef:
15 feb 2023, 20:05
Dat ik niet lig te plakken in een synthetische slaapzak bijvoorbeeld.
Als je het met synthetisch over de vulling hebt dan denk ik niet dat dat wezenlijk uitmaakt met een donzen slaapzak. Het grote voordeel van dons is dat het een kleiner pakvolume en lager gewicht heeft voor een vergelijkbare isolatiewaarde als synthetische vulling. Het grote nadeel is de prijs. En ik kan me voorstellen dat de dierlijke herkomst voor sommige mensen ook een belangrijk argument tegen kan zijn.
TradeMarkNL83 schreef:
15 feb 2023, 22:01
Yes die heb ik ook, liners/lakenzak, ideaal inderdaad daarvoor. Al vind ik het wel ook weer irritant liggen omdat op een gegeven moment alles gedraaid zit en je vast ligt haha.
Dat is ook mijn probleem met lakenzakken. Ik heb ze wel, lichtgewicht van zijde, maar ik gebruik ze eigenlijk nooit. Toch weer extra gedoe.
TradeMarkNL83 schreef:
16 feb 2023, 08:32
Ja ik vind een recht model slaapzak ook fijner, alleen wel iets minder warm denk ik? Maar in juni in Yosemite Valley moet dat geen probleem zijn lijkt me. Wel lig je natuurlijk met je hoofd meer bloot dan bij een mummy, hebben mensen daar iets op bedacht? Iets van een mutsje op ofzo eventueel?
Je hebt ook slaapzakken die het midden houden tussen een recht model en een mummy. Zelf heb ik een model dat bij de benen/voeten smaller is (zoals een mummy, maar dat bij het bovenlichaam wat ruimer is zodat je ook als de slaapzak dicht is nog vrij eenvoudig je armen langs je lichaam omhoog kunt duwen. Helemaal bij je nek wel weer iets smaller (maar niet zoals hij een mummy) en bovendien wat aan te snoeren zodat je niet onnodig warme verliest. Ideaal ding. Ooit op Marktplaats gekocht, wat ik voor een hygiene-artikel als een slaapzak wel een dingetje vond. Maar nooit spijt van gehad. Zeker niet als je kijkt wat dit model (wordt nog steeds gemaakt) nieuw kost. :lol:

We nemen zelf altijd fleecemutsen mee in de tent, maar ik verwacht niet dat je die in juni in de vallei nodig zult hebben. Van de andere kant: mijn partner draagt die van haar eigenlijk altijd in de tent, en zij heeft ook nog een veel dikkere slaapzak dan ik heb. Het is toch ook iets persoonlijks.
TradeMarkNL83 schreef:
16 feb 2023, 08:32
Qua matje/bed twijfel ik tussen een zelfopblaasbaar matje en een meer traditioneel, dikkere luchtbed. Ik ben nogal lang en zwaar (in de 190cm/100kg) dus ik heb ook weer geen zin om op de grond te komen te liggen :) Iemand daar ervaring mee?
Je hebt ook nog een andere variant: het matje dat je zelf op moet blazen. Het verschil met een traditioneel luchtbed is dat het matje veel beter isoleert (net als een self-inflatable matje). Het verschil met een self-inflatable matje is dat je hem zelf moet opblazen, maar daardoor is hij veel lichter en compacter en dus makkelijker mee te nemen op reis. Ik lig er extreem comfortabel op, echt de beste kampeeraanschaf die ik ooit gedaan heb. Hij is 196cm lang en 63 cm. Voor mij (183cm, buikslaper) groot genoeg. Hij is in opgeblazen toestand ruim 6 cm dik met een R-waarde (isolatiewaarde) van ongeveer 5. Ik ben ook zo'n 100 kg en ik hoef echt niet bang te zijn de grond te raken. In niet-opgeblazen toestand is het een klein opgevouwen ding van maar zo'n 700 gram.

Het opblazen gaat wel een stuk sneller dan een traditioneel luchtbed, en tegenwoordig hebben we daar een heel klein pompje (werkt op 2 AAA-batterijen) voor.

Wij hebben de Therm-a-Rest NeoAir All Season Large. Is niet meer te koop, maar dat merk is volens mij nog steeds de marktleider, samen met concurrent Exped.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Bedankt voor je uitgebreide antwoorden @Galapogos! Heb inderdaad de tussenvorm slaapzakken gezien. Ben er nog niet over uit, vaak ben ik te lang voor slaapzakken waardoor ik dan klem lig als ik de capuchon wil gebruiken zegmaar. Of ik moet hem onder open doen…Daarom is een recht model weer fijner misschien. Thermarest en exped ken ik inderdaad, ben al op Walmart wat spullen aan m’n favorieten aan het toevoegen dus zo komen we er vast uit :thumbup:
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Ik neem aan dat je matrasjes bij Walmart van het merk Ozark Trail zijn - een van de huismerken van Walmart.

Walmart staat in de VS bekend om de lage prijzen en de slechte kwaliteit. Zelfs de producten van bekende merken die bij Walmart in de schappen liggen zijn vaak van mindere kwaliteit.

Hier is een interessant artikel over het bezoek dat de CEO van een bedrijf dat onder meer grasmaaiers maakt bracht aan het hoofdkantoor van Walmart (toen het nog Wal-Mart heette). De eisen van Walmart waren zo agressief (lage kosten, grote partijen) dat het onmogelijk zou zijn geweest om kwaliteit te blijven leveren - en de CEO bedankte ervoor. Het is een prachtig verhaal - van de tuinstoeltjes waar ze op moesten zitten in de wachtkamer tot het inzicht van de CEO dat zaken doen met Walmart de goede reputatie van zijn bedrijf te grabbel zou gooien.

https://www.fastcompany.com/54763/man-w ... o-wal-mart

Het artikel komt uit 2006, maar voor zover ik weet is de situatie nog steeds hetzelfde.

Een collega van mij kende iemand die laaiend enthousiast was over een stofzuiger, dus kocht zij hetzelfde model - bij Walmart. Binnen een jaar was het ding kapot, maar die van haar vriendin bleef maar draaien.

Ik kreeg zelf eens een keer een speciale koffiemolen cadeau, ook bij Walmart gekocht (Sam's Club). Binnen een paar maanden kreeg ik er al problemen mee. De fabrikant gebeld en die wilden het modelnummer weten. Voorgelezen, maar ze vroegen of er nog iets achter stond. Stond een "W" achter. "Oh, dat is onze Walmart-lijn." Terug gebracht naar Sam's Club en hetzelfde model (zonder W...) bij een huishoudzaak gekocht. Kostte meer, maar heeft bijna tien jaar gewerkt.

"Goedkoop is duurkoop", zei mijn oma altijd. Of, om met Zig Ziglar te spreken: "The price may be low, but the cost will be high."

Wat matrasjes betreft, je hebt ze maar kort nodig. De vraag is derhalve of kwaliteit de hogere aanschafprijs waard is. Mijn optiek is dat een goede nachtrust ongelooflijk belangrijk is. Ik wil dan ook niet het risico lopen dat m'n matrasje het plots begeeft - wat nogal eens voorkomt bij die van Walmart.

Voor mij is het ook heel belangrijk onder wat voor arbeids- en milieu-omstandigheden producten gemaakt zijn en hoe lang ze mee gaan (ook al voor het milieu). Therm-a-Rest maakt de matrasjes in de VS en Ierland. Walmart hoogstwaarschijnlijk in China. Therm-a-Rest matrasjes gaan gemakkelijk tientallen jaren mee. Ons jongste matrasje is al meer dan tien jaar oud. De luxe uitvoeringen zo'n 15 jaar, de matrasjes voor de kinderen ongeveer 20 jaar (army surplus) en we hebben er ook nog één die al minstens 35 jaar oud is. Ze zijn allemaal nog in uitstekende staat.

Nog een interessante discussie over de matrasjes van Ozark Trail:

https://www.whiteblaze.net/forum/archiv ... 07111.html
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Thnx @Big Al ga ik zeker lezen en meenemen. Gelukkig verkoopt Walmart voor zover ik weet ook de betere merken, zowel duur als goedkoop. Bijvoorbeeld ook Intex, wat prima spul is. En ik ben het helemaal met je eens dat nachtrust erg belangrijk is. Voor een matje vind ik het dan ook geen probleem wat meer uit te geven.
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door MayJans »

Tav matjes. Wij hebben deze in Nederland gekocht en mee heen en ook weer terug genomen:

FORCLAZ Opblaasbare Slaapmat Voor Trekking Mt500 Air Xl 195 X 60 Cm 1 Persoon €54,99
https://www.decathlon.nl//p/_/R-p-X8493 ... oductpage=

Mijn man is 1,95m en heeft hier goed op kunnne slapen.

Zijn zeer licht en compact om mee te nemen.

Wij hebben 2 oudere slaapzakken vanuit NL meegenomen en er ter plaatse nog 2 bijgekocht bij de Walmart. We hebben ze allemaal achtergelaten in de VS (weggegeven).
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door ClaireVHaut »

Stomme vraag misschien. Ik wil graag van 17/9 tot 19/9 op deze campground staan (New Halem Creek in North Cascades).

Dit staat er bij de website van het park

Afbeelding

Betekent dat dat de camping op 10/9 sluit OF dat het vanaf dan FCFS is ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer