Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door michelly »

Volgens mijn wederhelft zijn aanmaakblokjes voor watjes. We hebben zelfs een magnesium stick mee maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat toch vaak de aansteker gebruikt wordt :lol:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door BonnyR »

@Michelle is mijn man helemaal mee eens. Zelfs als het miezert krijgt hij het vuur aan. We hebben onze laatste reis maar een motorrijder laten meeeten , die probeerde een vuurtje te maken wat hopeloos mislukte. Na het gebeuren een poosje aanschouwt te hebben, hebben we maar een bord vol eten gebracht :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Nou dat klinkt allemaal hoopvol hoor (niet dus). Dank je wel voor het moed inspreken ;-)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Galapogos »

Ach, jij wilde vooral op gas gaan koken toch? Dan zal het vast meevallen met vuur maken. Veel gaspitjes hebben daar gewoon een knopje voor. Geen aansteker of magnesiumstick nodig. :lol:
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Elendan »

En ze hebben ook briquetten om mee te bbq'en waar al een soort 'aanmaakblokjesmiddel' door heen zit. Instant lightning heet het volgens mij. Mijn man is er dol op, echte Rambo :wink:
En de kooltjes gooien we dan als het eten klaar is in de vuurring met een beetje hout om oom nog een vuurtje te hebben. Het gaat je vast lukken, en anders even oefenen thuis met een vuurkorf, gewoon omdat het gezellig is :thumbup:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Galapogos schreef:
07 jun 2021, 19:29
Ach, jij wilde vooral op gas gaan koken toch? Dan zal het vast meevallen met vuur maken. Veel gaspitjes hebben daar gewoon een knopje voor. Geen aansteker of magnesiumstick nodig. :lol:
Ja, snap nu ook weer waarom ik voor dat gasstel ga ;-)
Maar een vuurtje 's avonds als het kouder wordt is natuurlijk wel gezellig.
Gelukkig ook al eerder wat tips gekregen en wie weet, beschik ik over onvermoede talenten ;-)
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Elendan schreef:
07 jun 2021, 20:31
En ze hebben ook briquetten om mee te bbq'en waar al een soort 'aanmaakblokjesmiddel' door heen zit. Instant lightning heet het volgens mij.
Meteen op mijn boodschappenlijst gezet ;-)
Gast

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Gast »

Elendan schreef:
07 jun 2021, 20:31
En ze hebben ook briquetten om mee te bbq'en waar al een soort 'aanmaakblokjesmiddel' door heen zit. Instant lightning heet het volgens mij. Mijn man is er dol op, echte Rambo :wink:
Nou ik zou daar echt niet aan beginnen. Die giftige dampen wil je echt niet in je eten… je kunt beter de normale aanmaak blokjes van geperst papier/pulp of gewoon de houtkrullen aanmaak blokjes gebruiken.

Sommige mensen gebruiken spiritus of lighter fluid, nog erger… voor een vuurtje prima (maar levens gevaarlijk) maar voor de bbq zou ik gewoon de eerder genoemde blokjes nemen. Die branden geur en smaakloos en doen exact hetzelfde.

Tip: thuis gebruik ik om de aanmaak blokjes aan te krijgen in de bbq een onkruidbrander: zo’n metalen steel met een gasfles je eraan, die een goede vlam aan het eind geeft. Werkt snel en kost een paar euro bij de action. Op vakantie zou je een crème brûlée brandertje kunnen gebruiken of een kaarsen aansteker. Het brandt redelijk snel en is veiliger dan het gebruik van een gewone aansteker.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

En ze hebben ook briquetten om mee te bbq'en waar al een soort 'aanmaakblokjesmiddel' door heen zit. Instant lightning heet het volgens mij.
Nee, die zou ik ook niet nemen. Ze hebben ook grote 'blokken' in een verpakking die je alleen maar aan hoeft te steken, maar daar komt erg weinig warmte vanaf. De blokjes zoals door @Terpies beschreven voldoen prima.

En verder de tip die ik ooit kreeg van een local (had hem al eens gedeeld op dit forum dacht ik): bij de supermarkten staan grote houders met reclamekrantjes, gratis meenemen. We haalden een flinke stapel en daar konden we dan een hele tijd mee vooruit. Kindling (aanmaakhout) kun je ook gewoon kopen, of zelf zoeken maar dat mag niet overal. Daarmee opbouwen, een paar wat grotere blokken er tegenaan. Aanmaakblokjes en proppen papier eronder, in no time heb je het aan de praat. De heel enkele keer dat het echt niet lukte was omdat het - gewoon op de campground aangekochte - hout te vochtig was. Koop wel een aansteker met een beetje een lange 'tuit', een die speciaal voor de bbq is werkt uitstekend.

O en wat artikelen als borden e.d. betreft, daar zou ik echt niet voor omrijden naar Ikea. Tenzij je er vlakbij zit, maar dan nog. Kost ook weer tijd, en geloof maar dat je moe bent na een lange vliegreis en de bijbehorende jetlag. Dan wil je zo makkelijk mogelijk. Inderdaad kijken wat Dollar heeft, maar wij kochten gewoon het goedkoopste uit de Walmart. Of, zoals ook gemeld werd, alle gaatjes in je bagage opvullen met klein spul. Daar kun je nog verbazend veel in kwijt. Zolang je maar geen messen in je handbagage stopt :mrgreen:


Saskia
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Ik heb ook nog wel eens een houtgasbrandertje gebruikt. Kun je met een een handvol takjes/houtjes toch al snel een maaltijd koken.

Afbeelding

Als-ie goed werkt krijg je een mooie blauwe vlam:

Afbeelding
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Brigit »

Heeft er iemand ervaring met het huren van een kampeeruitrusting in de VS? Wij zijn/waren van plan een te t mee te nemen en ter plekke luchtbed enz te kopen maar ik zag in een folder van Riksja voorbijkomen dat men bij aankomst een pakket krijgt en dat op de laatste vakantiedag per postbedrijf stuurt. Dat klinkt op zich ook wel interessant en ik heb ook info opgevraagd naar de kosten en of dit los bij heb te boeken valt. Als ik Google kom ik op bedragen genre 75 dollar per dag, dat is natuurlijk onzin als het over 3 weken gaat, voor dat bedrag koop je alles 3x bij de Walmart😉 maar misschien Google ik niet goed.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door BonnyR »

Geen ervaring, ik wist niet eens dat het bestond. Ook even gegoogeld, maar jee wat een prijzen zeg.😮 Dan ben je zeker goedkoper uit als je ter plekke koopt. Ik weet niet wat de prijs is voor een extra koffer bagage vanuit Nederland, dat is misschien dan ook nog een optie.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Je koopt al voor minder dan 15 dollar een luchtbed bij de Walmart. Met slaapzakken moet je even goed kijken welke kwaliteit je nodig hebt, maar je bent al snel voor een paar tientjes klaar. Wij nemen borden en bestek mee, en onze tent, luchtbed en 1 slaapzak past ook in onze bagage.
Huren is echt nooit goedkoper, tenzij je maar 1 of 2 dagen iets nodig hebt.

Marianne
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Precies wat Marianne zegt: gewoon zelf bij elkaar scharrelen bij de Walmart en eventueel deel van huis meenemen! Zie ook mijn eerdere posts hierover.


Saskia
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door BonnyR »

@Brigit Ik kom net deze site tegen. Niet helemaal ingedoken, maar zo te zien hele acceptabele prijzen. https://www.lowergear.com/rent-tents
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Brigit »

Dank allen. Tent zou in onze koffer passen en we zijn/waren inderdaad van plan dan ter plekke luchtbedden en kussens te kopen. De huur op verschillende sites komt hoger uit dan nieuw kopen, toch jammer want uit oogpunt van duurzaamheid is het huren van het materiaal best een ideale oplossing.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Juist uit oogpunt van duurzaamheid brachten wij alles wat we niet mee terug konden of wilden nemen naar de kringloop, Goodwill geheten! Daar waren ze er weer erg blij mee.


Saskia
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Die Goodwiil winkels vind je in bijna elke (iets) grotere plaats. Check ook ons blog (gebruik de zoekfunctie).


Saskia
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Er zijn ook kringloopwinkels zich specifiek richten op tweedehands buitensportartikelen (inclusief kamperen). Sommige hebben een beter aanbod dan de geijkte zaken voor dat soort artikelen.

Wat Goodwill betreft maakt het nogal uit in welke regio je zit. Goodwill in Colorado is fantastisch en is heel schappelijk geprijsd. In Virginia liggen de prijzen vele malen hoger. Hetzelfde doet zich voor bij de ReStore (de doe-het-zelf inbrengwinkels van Habitat voor Humanity). In Virginia kosten gebruikte artikelen soms nog meer dan ze nieuw kosten...

Vergeet ook de Arc niet. Enigszins vergelijkbaar met Goodwill, maar met net een andere insteek.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Daar zal inderdaad best wat verschil in zitten. Alleen kochten wij er nooit iets, we lieten er alleen onze gebruikte spullen achter :)


Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer