Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dankje! En je hebt helemaal gelijk hoor, qua temperatuur en investering. Het lijkt me wel echt gewoon leuk om meer te gaan kamperen en ik heb nogal eens de neiging om dan meteen iets meer uit te geven om iets goed te kopen :P Voordeel van online of in de winkel itt Marktplaats is dat ik hem natuurlijk altijd weer kan retourneren.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Dutchess schreef:
05 apr 2021, 20:58
Ik zit er over te denken om misschien zo'n pompje te kopen als ik eens een goede aanbieding zie.
Ik wil voor mijn dochter bij Wallmart een 1-persoons intex luchtbed kopen met pompje. Voor mezelf dus een matje (of die Klymit, of die van Bever). Ook omdat ik vaker wil gaan kamperen.
Denk je niet dat dat matje van Klymit ook gewoon met een goedkoop intex-pompje op te pompen is? Dat heeft diverse aansluitingen (ook brede):
Pomp.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Dutchess »

@RuthdeLange Ik zal het een dezer dagen eens proberen, dat is wel een stuk goedkoper natuurlijk. Niet rechargeable, maar als je met de auto kampeert ipv backpacken is dat geen probleem.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

@Dutchess Een vraag over die Klymit-matjes. Als ik ernaar kijk lijkt het alsof je op de 'luchtbuizen' ligt, zoals ook bij de klassieke luchtbedden het geval is. Ligt dat niet wiebelig? Bij onze selfinflating matjes is de tijk van stretch materiaal waardoor het zich uitstekend aanpast aan je lichaam. Omdat ik chronische slijmbeursontstekingen aan beide heupen heb is dat voor mij ontzettend belangrijk. Hoe is dat bij Klymit? En 'ritselen' ze erg als je beweegt? Dat was voor ons indertijd de afweging om de Neo-Air matjes van Therm-a-Rest niet te kopen. We slapen allebei licht en willen niet wakker worden doordat de ander zich omdraait. Maar qua gewicht en pakvolume wint Klymit het natuurlijk ruimschoots van onze matten. Wellicht dus een overweging mochten we toch nog eens naar Amerika gaan (in Europa gooien we de matten gewoon in de auto, daar maakt het allemaal niet uit).


Saskia
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Dutchess »

@sep Het zijn idd een soort luchtbuizen. Ik heb het niet als wiebelig ervaren (misschien omdat ze een "V" vorm hebben?), maar dat is natuurlijk moeilijk voor anderen te beoordelen. Ik heb afgelopen herfst op een mat van Big Agnes gelegen en die vond ik minder comfortabel dan de Klymit (maar daar moet ik wel bij zeggen dat het een tweepersoonsmat was - ik lig liever op een eenpersoonsmatje :wink: ).

Ik vond het matje nauwelijks ritselen - het was juist redelijk geruisloos wat ik een idd voordeel vind vergeleken bij sommige andere merken/modellen. Dat ze zo weinig ritselen heb ik inmiddels ook in een paar online recensies gelezen.

Zijn ze toevallig ook ergens in Nederland te koop zodat je in de winkel kan proefliggen?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja ik heb ook wel vertrouwen in die v-vorm. Waar ik meer over twijfel is de lengte. Ik lees wat reviewers die bij de insulated luxe eerder 72 inch meten dan de geadverteerde 76. Hoe heb jij dit ervaren @Dutchess? Aangezien ik in de 1.90 ben zou dat wel een dealbreaker zijn en moet ik voor de synmat 7 lw gaan, die is nl 197cm.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Volgens mij zijn ze momenteel alleen online te koop. Ik heb wat onderzoek verricht en zag dat er verschillen zijn in de uitvoering waar je op moet letten (voor zover ik heb kunnen zien). Er is een insulated versie (klymit insulated static v luxe) en een gewone versie, dus dat is al een groot verschil. Maar ook is er een versie van voor 2020 (die nu voor een mooie prijs, rond de 100 euro te koop is) die in 2020 is verbeterd omdat er bij de oudere schijnbaar problemen waren met de 'doppen' die niet altijd goed sloten waardoor je 's nachts op de grond kwam te liggen. Niet altijd en niet bij iedereen maar de fabrikant zag dit zelf als een probleem en heeft dat verbeterd. De nieuwe versie heeft ook maar 1 'dop'. Die van voor 2020 2. Daaraan kun je dus zien welke versie je koopt. De nieuwe is wel veel duurder.
Ik vind het lage gewicht een enorm voordeel, vooral omdat ik in de toekomst alleen zal reizen en dus maar 1 koffer mee kan nemen maar ik denk toch dat ik voor die van Bever ga. Daar heb ik al op gelegen en lijkt mij het beste wanneer je een slechte rug hebt...
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

@Dutchess Nee, zo in de winkel zijn ze niet verkrijgbaar voor zover ik zie. Wel kun je er een bestellen bij bijvoorbeeld Campz, en dan eventueel terugsturen als het niet bevalt. Moet je ze wel netjes houden natuurlijk :wink: Maar wij houden het toch maar bij onze eigen matjes. Slaap er heerlijk op, en mijn ervaring met 'buizenstelsels' is niet echt positief. Bovendien is het steeds goed gelukt om ze mee te nemen, en dat kilootje extra is ook niet het einde van de wereld. Wij leggen ze altijd direct bij aankomst uit (liefst in de zon). gaan dan de tent opzetten en hoeven ze dan maar een klein beetje bij te blazen, doen we gewoon zonder pomp. Mijn dochter heeft trouwens dezelfde selfinflating matjes als wij maar dan 5 cm dik, en die zijn héél veel kleiner om mee te nemen, je vouwt ze eerst in de lengte dubbel - kan bij die van ons niet - en rolt hem dan op. Slapen bovendien ook goed en zacht, ik heb het een keer geprobeerd. Maar wel weer korter, 1,83 ipv 1.96. Dus als je wat langer bent heb je daar niet veel aan, tenzij je het niet erg vindt om koude voeten te krijgen. :wink:

Nederland lijkt weer een beetje open te gaan, laten we hopen dat de vakanties in de VS ook door kunnen gaan voor iedereen die dat gepland heeft! Wij niet, we houden het dit jaar nog op eigen land of misschien Frankrijk als dat weer veilig verklaard is. Hoewel, ik zeg nooit nooit....


Saskia
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door TradeMarkNL83 »

Welk merk matje van de Bever doelen jullie dan op, @sep en @RuthdeLange ?
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Ik ben van plan deze te kopen (op advies van sep/ Saskia want heb zelf nog niet eerder gekampeerd in de VS): Matje
Ik heb ook op die van 5 cm gelegen (op het keienbedje ;-)) maar vond deze fijner (heeft ook met mijn leeftijd en rug te maken, als je jong bent is die van 5 cm denk ik prima.

Ik heb nog een ander vraagje. Welke koelbox kopen jullie (tentkampeerders) bij Wallmart. Ik weet dat er op dit forum uitgebreid is gediscussieerd over koelboxen maar dan gaat het meer over het koelhouden van drankjes en zo en wij gaan echt (veel) koken en willen dus ook andere voedingsmiddelen langer vers houden. Ik had de vorige keer een willekeurige koelbox gekocht (van 14 D of zo) maar daar bleef het ijs niet lang koud in. Was ook prima want we gingen van motel maar motel en aten vooral buiten de deur.
Voor de kampeertrip hoor ik graag wat jullie ervaring is met de gewone (harde) koelboxen (dus niet elektrisch en geen piepschuim). Maakt het merk uit?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

Wij hebben een hele goede Coleman. Maar let bij aankoop vooral goed op wat er op de sticker staat, daar staat op hoe lang het koud zou moeten blijven, en hoewel dat cijfer waarschijnlijk niet echt klopt kun je zo wel vergelijken.
Wij hebben zelf ook een simpele Igloo, is op zich ook goed voor een dagle uit, het merk is wel goed, maar voor kamperen zou je dan een Igloo moeten kopen die net wat beter geisoleerd is.
Terug in Texas!
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

@RuthdeLange Wij kochten gewoon altijd een goedkoop exempaar van de Walmart, $15, daar stond op dat er 42 blikjes cola in konden geloof ik :D Aan het begin van de reis haalden we ook altijd een pakje roomboter waar we dan vervolgens 6 weken mee deden. Om de dag opnieuw ijs erin (een enkele keer om de twee dagen), een hele zak, en alles blijft koud! De boter ging in een plastic zakje-met-ritssluiting (sowieso handig om daar een doosje van te halen) en het we hebben het nog nooit gesmolten aangetroffen. Soms kwam er wat water in het zakje maar boter stoot water af dus maakte niets uit. (Ik herinner me Franse aardewerken boterpotjes waarbij je de boter in het deksel deed, het potje vulde met water, deksel erop en zo de boter ondersteboven koel hield.) IJs kun je werkelijk overal krijgen, geen enkel probleem. O.a. benzinestations en supermarkten hebben allemaal grote kasten buiten waar je het weg kunt pakken (wel even betalen natuurlijk). Groenten e.d. legden we in een grote plastic slabak, uit de verpakking, zo achterin de auto bovenop alle spullen. Wel even de achterbanken neerklappen trouwens, dan kun je al je spullen prima kwijt! Wij zetten de klerentassen elk bij een achterdeur zodat we er makkelijk bij konden. Achterin drie of vier kartonnen dozen (verhuisdozen van de Walmart, bij de kantoorafdeling!) met daarin gesorteerd alle houdbare etenswaren. Heel handig. Slaapmatjes vouwden we bij vertrek alleen maar even dubbel, konden ook zo bovenop, evenals de slaapzakken. Het moest er tenslotte aan het eind van de dag toch weer uit. Zelfs de tent vouwden we alleen maar losjes op. Alles bleef 's nachts in de auto, behalve dan tent en slaapspul natuurlijk. Koelbox achterin bij de dozen, zodat we hem er voor de picknick makkelijk uit konden pakken. We waren zo weer vertrokken 's morgens!


Saskia
Gast

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Gast »

Handig is een grote koelbox met een kraantje (voor het smelt water) en liefst op wielen met een handvat. Dan Ben je super mobiel, ook hoef je dan niet te zeulen, wij hadden deze coleman voor $30

https://www.walmart.com/ip/Coleman-50-q ... e/23374667
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

Die hebben wij ook😀
Terug in Texas!
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Elizabeth Henry »

Ik ben erg tevreden over een vouwbare koeltasbox van de Decathlon. Gekocht voor €8 en gaat al jaren mee heen en weer. Elke dag plastic zak vullen met ijsblokjes uit een machine is voldoende.
Wel afhankelijk van wat je wil bewaren, kip voor over drie dagen niet, wat drankjes en broodbeleg wel.
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Kraantje hadden we niet bij onze cooler, is wel handig natuurlijk. Nu zetten we de koelbox op de grond, even de spullen eruit op de plek waar de box in de auto stond, koelbox leeggieten en alles er weer in. Twee minuten werk. Verder lieten we hem meestal in de auto staan, dus wielen hebben we niet echt gemist. Alleen op de wildkampeerplekken moest hij er soms uit, om als tafeltje te dienen :thumbup: Voordeel vond ik dat hij niet zo groot was, we hadden ook echt alle ruimte nodig voor onze kampeeruitrusting, etensvoorraad en drinkwater. En voor ons was het groot genoeg, naast boter/melk/kaas , twee literflessen Gatorade, twee flesjes koud water en enkele blikjes cola kon er ook nog met gemak een fles witte wijn in :wink: Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf met hoeveel mensen je bent en wat je allemaal in wilt slaan.

Afbeelding

En hier is te zien dat er geen 42 maar 'slechts' 41 blikjes inpassen :mrgreen: We dronken hier overigens zoals in de glaasje nog te zien is rode wijn, het was veel te koud voor witte :wink: Foto genomen in Telluride, free campsite
Bijlagen
koelbox1.jpg
koelbox1.jpg (63.89 KiB) 2434 keer bekeken
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Galapogos »

Dat is volgens mij de koelbox die wij normaal gesproken ook kopen (Igloo Island Breeze). $15 bij Walmart als ik het goed heb. Op zich een prima ding, maar hij houdt de inhoud in vergelijking met veel andere koelboxen niet heel lang koel. Meer dan goed genoeg voor ons (wij gebruiken hem alleen voor fris, water en melk eigenlijk), maar als je hem vijf dagen wilt gebruiken voor bederfelijke waar zonder tussendoor ijs te vervangen dan wordt het een ander verhaal.

Uiteindelijk is iedere koelbox goed genoeg mits je maar op tijd ijs vervangt natuurlijk.
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

@Galapogos Dat klopt helemaal, ijs moet je wat vaker vervangen. Maar eens in de twee en soms drie dagen werkte prima, zelfs in de snoeihitte. Het heeft bij ons nooit problemen opgeleverd omdat je het werkelijk overal krijgen kunt.

Saskia
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Galapogos »

Bij ons ook geen probleem hoor. Maar goed, wij gebruiken hem dus ook alleen voor drankjes. Als het een keer een dagje niet zo koel is, is er niets aan de hand (behalve voor de melk dan).
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt voor alle tips (ook de inpaktips van Saskia ;-). Het dubbele hieraan is dat ik me de reis hierdoor steeds beter voor kan stellen en dus steeds meer zin krijg om straks het allemaal echt te kunnen gaan beleven. Terwijl we helemaal nog niet weten of wel kunnen gaan natuurlijk. Blijft een rare situatie....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer