Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door WeernaardeVS »

Inderdaad veel geld, maar wel de prijs waard naar mijn mening.
Voor onze lichtgewicht donzen slaapzakken waren wij lang geleden, zo n 25 jaar, ook rond de 500 gulden kwijt. Ze zijn nog steeds prima, dus als je weet dat je een slaapzak vaker gebruikt is het de investering wel waard.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door WeernaardeVS »

@jerommeke10 Mooie brander. Wij gebruiken ook deze https://www.bever.nl/p/msr-pocket-rocke ... 70060.html

ook licht en zeer compact.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Galapogos »

Wij hebben een heel vergelijkbare, die als extra feature heeft dat-ie zoveel op blikjes met een schroefaansluiting (VS, noordelijk Europa, UK) past, als op blikjes met een prikaansluiting (zuidelijk Europa / Campingaz).
Jetmoosebos123
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2020, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Jetmoosebos123 »

RuthdeLange schreef:
01 feb 2020, 15:21
Als ik jouw link volg dan zie ik een prijs van 300 dollar staan....
Kan niet kloppen toch?

Ja klopt wel.

Ik heb slaapzak gekocht toen hij in de uitverkoop was voor z'n 200 dollar.
Rei.com heeft vaak uitverkoop in het najaar.

Als je lid wordt van dan Coop. Dan krijg je een 10% van je aankoop weer terug in de vorm van een cheque en vaak waardebon te waarde van lidmaatschap.

Als ik een leuke aanbieding bij Rei.com zie dan laat ik het bij het dichtst bij zijn de rei.com bezorgen. En als het dan bezorgd is bij de winkel dan bel ik de winkel en vraag ik vriendelijke of ze het tot een bepaalde datum vast wil houden. Meestal zetten ze het op de doos en is het geen probleem.

Als ik wat goedkoop zoek is soms ook de moeite om bij de used goods te kijken. Zeker als er iets sneuvelde in VS tijdens het camperen.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door HennyCox »

Ik ben aan het twijfelen om voor mijn korte trip naar USA in mei/juni ook een tent, matras en slaapzak aan te gaan schaffen bij Walmart.
Ik zal niet gaan koken in/bij de tent, dus de tent enkel als overnachtingplekje gebruiken.

Wat me verbaast hier is dat nog niemand het over de tent zelf heeft gehad, daar zit namelijk mijn grootste vraag.
Wie weet wat een goede stevige tent (1- of 2-persoons) is en makkelijk op te zetten ?
Mijn idee is om in bv.Yellowstone te gaan kamperen, met de auto bij de campingplek te rijden, tent opzetten, matras (zelfopblazend??) erin en slapen (in een slaapzak). Vergeet ik iets of is dit te doen ?
Ik ga na de trip alles achterlaten in USA, dus wil zo goedkoop mogelijk alles aanschaffen,vandaar bij Walmart dus.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Ik heb er vast wel iets over geschreven afgelopen jaren, maar nog niet in dit topic. Bij dezen dus:

In jouw geval zou ik gewoon voor een standaard Orzak-tentje gaan van de Walmart. Wij hebben dat ook 7 jaar gedaan, tot grote tevredenheid. We namen dan wel de 7"x 9", met z'n tweeën toch net iets ruimer dan het zogenaamde 3-persoons exemplaar van 7"x7". Hier de link naar deze laatste: https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... /422817405 De tent staat in vijf minuten :)

Dat we nu een iets groter exemplaar hebben aangeschaft - zo goed bevallen dat we hem meegenomen hebben naar Nederland - heeft meer te maken met onze eigen leeftijd dan met de kwaliteit van de kleinere Orzak. Voordeel van een klein tentje is bovendien dat de wind er veel minder vat op krijgt.

In Yellowstone kan het 's nachts wel behoorlijk koud zijn, we hebben daar meermaals zelfs in de zomermaanden nachtvorst meegemaakt. Een extra deken over de slaapzak is dan wel erg lekker!


Veel info kun je verder vinden op ons blog. Veel plezier met de voorbereiding!


Saskia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben koepeltentjes die we ooit eens voor 3 tientjes bij de Bristol hebben gekocht. Die zijn al twee keer mee naar Amerika geweest, en ook - met de dochters - al meerdere keren naar Lowlands etc. Lekker klein en licht om mee te nemen, kan zo in de koffer. Je kunt ook ter plekke iets kopen, maar meenemen gaat ook prima. dan kun je hier op je gemak iets uitzoeken.
In mei/juni is een goede slaapzak wel belangrijk.

Marianne
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Allard »

Zo te zien aan de link van sep zijn de prijzen sinds 2007 nog niets gestegen. En dat ondanks de import tarieven van Trump. Bijna al dat budget kampeerspul komt uit China....

Onderschat de nachtelijke kou niet! Wij waren de eerste nacht bij het Cathedral Gorge SP al "gedwongen" de tent te gebruiken. Er zitten 4 motels in die omgeving, eind maart normaal gesproken geen enkel probleem, maar een autoclub had alle beschikbare kamers afgehuurd..... Ja, dat kan je soms ook zo treffen. Het State Park ligt op 1500 meter hoogte en bij heldere hemel, begin april, gaat het dan vriezen. Later hebben we twee nog beter geïsoleerde slaapzakken bijgekocht. Koud hebben we het daarna niet meer gehad :)

Zodra het even kan moet je het doen, kamperen met een tent. Jammer genoeg zijn het lang niet altijd dedicated tent kampeerplekken. Je tentje opzetten tussen al die touringcars is niet altijd even sfeervol.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door HennyCox »

@sep: bedankt, die tent ziet er prima uit. En op Youtube filmpje gevonden waar ze hem opzetten, is idd zo gepiept !
Ja, extra dekentje ga ik bij Walmart ook meenemen, kan erg koud zijn in mei/juni snachts las ik al.

@Marianne en Martin: Ik ga geen koffer meenemen, alleen een trolley als cabin-bagage, dus weinig ruimte voor ook nog een tent.

Ik blijf 2 nachten in Yellowstone, iemand nog goede tips voor campingplekken, dichtbij bezienswaardigheden ? Ik kom via de West Entrance binnen en wil via Zuidelijke kant er weer uitrijden.
Verder graag tips voor campings in / nabij :
Vernal (Red Fleet CampGround ??)
Hanksville ??
Zion NP ??
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Wij stonden in 2017 twee nachten bij Canyon Village. Centraal, maar ik vond het wel wat somber. Jaren geleden hebben we een week op bridge bay gestaan. Dat ligt minder centraal maar het is wel een mooie camping. wil je twee nachten op dezelfde plaats staan? Hou er ook rekening mee dat een deel van de weg tussen Roosevelt en Canyon is afgesloten. Madison is mooi voor het geisergebied.

In de buurt van Hanksville heb je Goblin Valley SP; daar is ook een camping.
Voor Zion is Watchman mooi. Is wellicht al vol. Je kunt ook naar South, die kun je twee weken voor aankomst reserveren. Op de NPS-site (www.nps.gov/zion) staan nog meer mogelijkheden vermeld.

Marianne
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Ik zou in jouw geval voor Yellowstone de Norris-campground kiezen. FCFS, eigenlijk altijd wel plek is onze ervaring. Twee jaar geleden stonden we er prachtig aan de rand tegen de weilanden aan (zie ons blog van 2016, dag 8 en 9).

Bij Vernal hebben we niet gekampeerd maar zijn een motel in gedoken. Daar kan ik dus niet veel over zeggen.

In Hanksville zelf heb je een camping bij Duke's Slickrock. Het is gewoon een grasveldje, heeft verder niks om het lijf, maar voor een nachtje voldoet het prima! De meeste plaatsen gaan ook hier naar de RV's, maar je staat er tenminste niet tussenin. https://dukesslickrock.com/campground-%26-rv-park-1
Nog een paar pluspunten: goed sanitair, met douches, en bij het restaurant kun je meer dan uitstekend eten en ontbijten. Overnachten kost je $15. Goblin SP is zeker een aanrader, alleen al qua park, maar wel een flink eindje verder rijden.

Wat Zion betreft: dat moet je reserveren. Omdat wij dat nooit willen nemen we elke keer weer de gok, maar het is nog nooit gelukt een plek te krijgen. Dus wijken we al een aantal jaren uit naar Glendale. Onderweg daarnaartoe kom je ook nog langs een campground als je Zion uitrijdt, vrij snel na de East Entrance. Er is richting Glendale ook een KOA, maar wij kamperen met veel plezier bij de Bauertjes zoals we ze noemen. In het gras, meestal is er bijna niemand, onder de appelbomen. En ook hier weer heerlijke douches. Bij slecht weer kun je onder de veranda bij het washok gaan zitten. Maar voor Zion moet je dan wel even rijden. Het is maar waar je het meeste zin in hebt.

Verder kun je kijken op deze site: https://freecampsites.net/. Hier vind je een keur aan campgrounds waar je gratis kunt kamperen, maar ook de betaalde campings staan er soms aangegeven. Echt een aanrader! Ook op https://www.campendium.com/free-camping staan erg veel mogelijkheden.


Saskia
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Iris_1982 »

Wij hebben twee jaar geleden in Oregon gekampeerd en hadden onnline alles bij Walmart van tevoren besteld zodat we zeker wisten dat het er was en we het na het landen konden ophalen.

wij hadden deze tent gekocht en die was echt perfect:

https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... /854577974

Je trekt m in het midden omhoog en hij staat echt in 2 minuten.
Lekker ook om drie weken lang wel te kunnen staan in de tent en ruimte te hebben.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Markstaal »

@Iris_1982 Die hadden wij vorig jaar ook gekocht, echt een top ding. Helaas niet mee naar huis genomen door de extra kosten (dus gedoneerd aan een goed doel).
Ben nog steeds opzoek naar zo'n model hier in Nederland.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Iris_1982 »

Wij hadden van een kennis in Oregon bij aanvang van de reis allerlei kampeerspullen te leen gekregen.
Toen we die terugbrachten hebben we ook de tent en de gekocht kampeerstoeltjes e.d. bij haar achtergelaten
Zij was er enorm blij mee wat ik snap want ik vond die tent ook echt helemaal top!
Zo makkelijk als hij stond, en zoveel ruimte als je er in had....echt bizar voor zo weinig geld.

Ik zou 'm zo weer halen als ik weer ging kamperen :)
En dan neem ik m idd mss wel gewoon mee naar huis....voor 40 euro extra geld om m als bagage in te checken is het nog steeds een toptent haha
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Markstaal »

Voor 40 hadden we dit ook gedaan, helaas koste het ons 100eu om de tent mee te nemen. Zelfde prijs als de aanschaf, dat vonden we zonde.
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Diannedv »

Wij hebben een grote tas waar we al onze kampeerspullen in kunnen doen.
1 tent, 2 slaapzakken, 2 slaapmatten van 10 cm en 2 kampeerstoeltjes.

Daarbij nemen we een normale grote koffer mee voor onze kleding etc (2 personen). Kan makkelijk.
Gast

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Gast »

Markstaal schreef:
07 mei 2020, 12:15
Voor 40 hadden we dit ook gedaan, helaas koste het ons 100eu om de tent mee te nemen. Zelfde prijs als de aanschaf, dat vonden we zonde.
Hangt er van af wat een vergelijkbare tent in NL kost, vast wel meer dan 100 euro....
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Iris_1982 schreef:
06 mei 2020, 10:11

wij hadden deze tent gekocht en die was echt perfect:

https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... /854577974

Je trekt m in het midden omhoog en hij staat echt in 2 minuten.
Lekker ook om drie weken lang wel te kunnen staan in de tent en ruimte te hebben.
Lijkt me een reuzehandig model ja! Alleen weet ik niet of hij de stormen die wij hebben meegemaakt doorstaan zou hebben...onze tent (ook van Orzak) was iets lager en gestroomlijnder, en zelfs daar hebben we echt alle stormlijnen moeten inzetten in o.a. Wahweap en Oliver Lee SP. Op een goed moment hingen we met ons hele gewicht eraan om hem overeind te houden. Maar ook deze tent had stahoogte in het slaapgedeelte, en een ruime voorhal waar we met onze stoeltjes bij slecht weer makkelijk in konden zitten.

Wij hebben onze tent, in 2016 gekocht, gewoon mee teruggenomen, het buitendak paste makkelijk bij de handbagage in het rugzakje en de binnentent met stokken ging, samen met de slaapmatten en kookspullen in een grote tas. De rest van de spullen pasten, net als bij @Diannedv, makkelijk in een andere. Omdat de tent zo goed beviel hebben we hem ook in 2018 en 2019 weer meegenomen. Overigens nemen wij nooit harde koffers mee maar altijd grote tassen op wieltjes. Veel makkelijker in de auto. De bagage blijft ook altijd in de auto. We zetten de tent op, matjes, kussens en slaapzakken erin en klaar! In een kwartier hebben we ook alles weer opgeruimd.


Nu ik het schrijf hoop ik zó dat we weer eens die kant opkunnen :? Fernweh noemt men dat in Duitsland...


Saskia
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Elders op deze site heb ik advies gevraagd over de haalbaarheid van een dag in mijn nieuwe route. Nog weinig reacties op gehad maar voor het geval dat niet zo is (haalbaar) kijk ik nu naar een extra tussenstop. Daarom de vraag: heeft iemand ervaring met de campground in NP Black Canyon of the Gunnison? Bij voorkeur als je met een tent hebt gekampeerd.
Ik kijk daar nu al naar omdat ik a.s. maandag Yellowstone wil gaan reserveren en daarom de route daaraan voorafgaand helder moet hebben.
Alvast bedankt!
appelsap
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 okt 2008, 16:07

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door appelsap »

Ja ik! Wel alweer in 2014 maar er zal denk ik weinig zijn veranderd. Prima camping zoals in elk NP wel met rustige plekken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer