Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zei het niet goed: die pomp werkt op batterijen. Die zijn bijna duurder dan het luchtbed. :wink:
Ik had al een link geplaatst van het luchtbed.

Marianne
Gast

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Gast »

RuthdeLange schreef:
30 okt 2019, 21:36
. En hoe doe je dat met een electrische pomp op campings zonder electriciteit?
Ze zijn er ook op 12-volt...
https://www.walmart.com/ip/Portable-12V ... /194845808
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door WeernaardeVS »

@RuthdeLange Die schuimrubbermatjes, zijn dat van die "eierdozenschuim" matten?
Twee jaar geleden hebben wij als noodgeval een schuimrubbermat gekocht in de VS. Gewoon "vlak" schuim, verkrijgbaar in verschillende hardheden. Ik weet niet meer waar. Vermoedelijk een Target of Walmart. Kostte iets van 15 dollar.

Wij hebben inmiddels een aardige collectie matten, thermarest, exped en sea tot summit. De thermarestmatten (ultradun en licht) zijn inmiddels zo'n 25 jaar oud, maar nog prima. Helaas inmiddels te dun voor onze leeftijd. :wink: Inmiddels slaap ik op een Exped mat, dochter en man op de Sea tot summit. Het zijn geen goedkope matten, maar we gebruiken ze regelmatig.
Je kunt ook gewoon een gesloten celschuimmatje kopen, goedkoop, maar iets minder comfortabel.

Ons eerste kampeerjaar in de VS hadden we een coleman gasstel. https://www.walmart.com/ip/Coleman-1-Bu ... e/36056717. Een prima brander, maar we hebben aardig wat flessen gas moeten kopen. Ik denk dat er ongeveer 2 flessen per week doorheen gingen. We hebben dus later een Jetboil brander https://www.rei.com/product/876918/jet ... ing-system gekocht, maar als je alleen met de auto trekt, is die wel wat "overrated". Desalniettemin, we hebben in 3 weken tijd aan een groot gasblikje (ik meen 230 gram) genoeg gehad. We hebben zelf twee maal pannekoeken gebakken (met koekenpan, niet het pannetje wat bij de Jetboil zit).

Wij hebben rond het vriespunt (nog) geen problemen gehad met koken, zowel met de Coleman als met de Jetboil. De brandstof is een mengsel van propaan en butaan, dus dat kan lagere temperaturen aan. Op grote hoogte zal het iets langer duren voor je water kookt en als het tankje bijna leeg is, duurt het nog wat langer door de lagere luchtdruk.

Vanwege de eisen tav vliegen hebben wij nooit een benzinebrander gekocht. We hebben teveel mensen in onze omgeving die hun brandstofflessen moesten achterlaten, ook al waren ze leeg. Indertijd hebben wij gekozen voor camping gaz vanwege de verkrijgbaarheid in de gebieden waar we toen heen gingen.

Wij nemen eigenlijk al onze kampeerspullen gewoon mee. Tent, matjes, donzen slaapzakken, binnenslaapzakken, opblaasbare kussentjes, bestek, borden, bekers, brander, koekenpan, fleecedekentjes, koplampjes, reddingsdekens als ondergrondzeil, touw voor waslijntje oid en knijpertjes.
Ter plekke kopen wij natuurlijk een koelbox en meestal een tenthamer, eventueel nog wat extra rotspennen oid, een of twee curverboxen voor eet- en kookspullen.

Het vervoer naar de VS (en terug) gaat in drie North Face duffle bags van 90 liter. Doorgaans wegen die dan allemaal zo rond de 20 - 23 kg.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Tja, dan meng ik me ook maar even in de discussie. Zoals Marianne al aangaf zijn wij, net als Michelly, hartstochtelijke tentkampeerders. Dit jaar waren we voor de achtste keer in de USA voor een langere trektocht. Nergens in Europa kun je zo goed kamperen als hier vinden wij. Ik ga eerst even in op een paar vragen.
Heb je ook enig idee hoe lang je met een gasfles doet?
En wat voor gas gebruiken jullie dan?
Wij koken altijd gewoon op propaangas, met de tankjes van Coleman. Ook op zeer grote hoogte geeft dat geen enkel probleem. We gebruiken ongeveer één à anderhalf tankje per week, daarmee kunnen we koffie zetten, brood roosteren, eieren bakken, eten koken. Die tankjes kopen we in het begin bij de Walmart, daar zijn ze het allergoedkoopst: $6,50 voor twee, ze zitten per twee aan elkaar. Voor de kosten hoef je het dus niet te laten. We kopen vier paar en wat we over hebben leveren we aan het eind van de rit weer in. Alleen hele paren worden teruggenomen, bewaar het bonnetje. In het begin kochten we er een losse branderkop bij, zo een die je er op kunt schroeven, de laatste jaren een tweepits gasstel. Vooral als het hard waait - en dat doet het regelmatig - is dat erg prettig. In Europa kookten we vroeger eerst op petroleum (op een primus), later gebruikten we een benzinebrander. Dat laatste vooral op onze rugzaktochten. Nu koken we ook in Europa gewoon op campingaz. Wel zo makkelijk.
Nog een ander vraagje. Mijn kinderen slapen in Europa in een tent op matjes uit de jaren 80 (hele fijne dikke van schuimrubber waar we nog een dun isolerend matje onder leggen). De kunnen dus niet mee ;-)
Nu heb ik wat reviews gelezen op decathlon en wallmart van betaalbare (selfinflating - heet dat geloof ik) matjes maar zo vaak lees ik dat ze na een week gebruik beginnen leeg te lopen. Wat zijn wel goede betaalbare matjes en kan ik die beter hier kopen of daar.
Wij hebben tien jaar tot volle tevredenheid de selfinflating matjes van Bever mee gehad. Helaas hebben die het het afgelopen jaar begeven, na zoveel intensief gebruik (we kampeerden er ook in Europa mee). Ze waren poreus geworden...We hebben, na veel wikken en wegen, hetzelfde type weer gekocht. Ayacucho, stretch comfort, 7,5 x 66 x 196. Gewicht: 1750g. Je rolt ze uit, ze blazen zichzelf op en dan blazen we er nog een beetje lucht bij. Geen pomp nodig. Ze slapen werkelijk voortreffelijk, alsof je in je eigen bed ligt. Bovendien isoleren ze geweldig goed, zowel bij kou als bij warmte. In Wahweap, waar het ongeveer 40 graden was, bleef ons matje koel en in hoog de bergen, waar we -8 als nachttemperatuur hadden, hield het ons warm. Ze zijn redelijk groot om mee te nemen, vooral omdat je pp maar één tas mee mag, maar het is ons toch altijd gelukt. Eén van onze tassen heeft twee compartimenten, ze passen precies in het ene en kleding plus wat kleinere kampeerspullen in het andere. We doen aan slapen geen concessies, heeft ook met onze leeftijd te maken denk ik :wink:. Ze zijn niet heel goedkoop, maar soms is er iets in de aanbieding. Als je echter maar één keer denkt te gaan zou ik toch een goedkoop luchtbed nemen van de Walmart en daar eventueel een fleecedeken over gooien bij kouder weer. Er ligt altijd meer dan genoeg in de schappen, daar zou ik niet over in zitten. (Alle mensen die ik ken, en die maar één keer gingen, zijn daarna regelmatig teruggegaan....maar dat terzijde :D )

Nu wat meer algemeen.

In 2018 hebben we gemerkt dat het reserveringssysteem bij steeds meer Nationale Parken gehanteerd wordt. Daarom hadden we, tegen onze principes in, dit jaar toch maar enkele plekken vastgelegd. Altijd annuleerbaar, al kost je dat wel wat geld. Fruita op Capitol Reef kom je niet eens meer in zonder reservering (lukte vorig jaar nog wel). Daarentegen zijn er ook legio campgrounds waar altijd voldoende plaats is, vooral als je buiten de toeristische trekpleisters zoekt. Controleer wel of er geen festival o.i.d. gepland is op de dagen dat je ergens wilt kamperen, dan is alles geheid overvol.

De prijzen voor kamperen liggen in Californië veel hoger dan elders. $70 per nacht is daar geen uitzondering meer zag ik. In andere staten betaal je meestal iets tussen de €12 en €20 met een enkele uitschieter naar $35 zoals in het State Park in Green River, op drie kwartier rijden van Moab. De State Parks hebben vaak douches, in de Nationale Parken moet je daarvoor uitwijken naar bijvoorbeeld een andere, commerciële campground of bij het Visitor Center vragen waar je terecht kunt. Het idiootste wat we meemaakten was in Crested Butte: daar bood een hotel de mogelijkheid om voor $24 p.p. te douchen...we zijn toen maar vies gebleven :wink:

De KOA's zijn ook niet echt goedkoop te noemen, maar voor $30 - $35 kun je meestal wel terecht. Je staat er vaak bovenop elkaar en hebt er weinig privacy, wij gaan er alleen heen als we de was willen doen en willen douchen.

Naast de betaalde campgrounds kun je ook heel goed terecht op dispersed campgrounds, zoals BonnyR ook aangeeft in het begin van dit topic. Freecampsites is heel makkelijk in het gebruik, alleen moet je dan niet alleen een databundel hebben maar ook bereik...dus goed zoeken van tevoren. Wij hebben verschillende prachtplekken gevonden door gewoon te vragen aan anderen. Je kampeert gratis maar er zijn ook helemaal geen voorzieningen. Je moet dus altijd water bij je hebben. Wij hebben standaard drie gallon mee, we zorgen er ook voor dat de flessen altijd aangevuld worden. Alleen om het vuur 's avonds te doven gaat er al een fles doorheen.

Als je gaat kamperen moet je beslist rotspennen meenemen! En ook genoeg om de hele tent inclusief stormlijnen vast te zetten. Beter mee verlegen dan óm verlegen. Wij kopen ze bij de Walmart, van Coleman. Vergeet ook niet een hamer aan te schaffen anders kun je nog niks. De goedkoopste klauwhamer van de gereedschapsafdeling voldoet, met een rubberen tenthamer krijg je het veel moeilijker voor elkaar. Bovendien kun je de klauw gebruiken om de pennen er weer uit te trekken.

Hout koop je in de parken zelf, of bij de supermarkt, of bij een benzinestation. Een goede tip die we van een local kregen: neem bij de supermarkt een flinke stapel reclamekrantjes mee om je vuur mee aan te maken. Daarmee, en een paar aanmakers erbij, moet het makkelijk lukken.

Vergeet niet om een bus Mosquito Spray Deep Woods te kopen. Je hebt het misschien maar één keer nodig, maar dan ben je toch zó blij dat je hem bij je hebt!

Afwassen doen wij in een opvouwbaar teiltje dat we van huis meenemen. Tenminste, als we dat niet vergeten zijn zoals dit jaar :D Toen hebben we een plastic exemplaar gekocht in de supermarkt. Voor $2. Water ervoor koken we bij de tent, teiltje op de picknickbank of - in geval van vrij kamperen - op de koelbox en klaar.

Wat ook heel handig is: een zeiltje om over de picknicktafel te leggen. Soms zijn die schoon, maar lang niet altijd. Of de verf bladdert er af, of er zitten splinters aan. Bij de Walmart hangen ze tussen de campingspullen, roodgeblokte exemplaren van Coleman als ik het goed heb. Wij nemen er altijd een van huis mee.

Koop een koelbox! Voor ons is 15 liter genoeg. Overal kun je ijsblokjes kopen, die kieper je zo over je blikjes drinken en wat je nog meer in je koelbox hebt aan eten en drinken. Blijft ongeveer twee dagen koud.

Sla ruim etenswaren in, zeker houdbare. Kan bij de Walmart maar natuurlijk ook in andere grote supermarkten zoals Smith's of Albertson. Je kunt in de parken over het algemeen niets krijgen, en in de kleinere supermarkten in de buurt - als die er zijn - zijn de prijzen veel hoger. Als je van een wijntje bij het eten houdt, bedenk dan dat je in Utah alleen in de liquor stores alcoholhoudende dranken kunt kopen. En het is ook in andere staten niet altijd makkelijk te krijgen (in tegenstelling tot bier). Als je dus prijs stelt op zoiets koop dat dan ook aan het begin. Wij zijn verder fan van Gatorade/Powerade sportdrank, de lemon-versie. Helpt ontzettend goed tegen uitdroging, beter dan water. We hebben standaard 2 flessen koud staan. Kost bij de Walmart $1 per liter. Wat ook erg lekker is, vinden wij tenminste, is Clamato. Een lekker spicy drankje op basis van tomatensap en Clam-sauce. Geheel alcoholvrij. Verder kopen we o.a. blikken chili, blikjes ananas om daar doorheen te doen, nog wat ander blikvoer voor vier maaltijden, blikken tomaat, instant aardappelpuree, pastasaus en twee kilo spaghetti, een bus parmezaanse kaas, granola en Griekse yoghurt voor het ontbijt, English Muffins, om te roosteren als ontbijt, jam, maple syrup, pancake meel waar alleen water bij hoeft, crunchy notenrepen voor tussendoor. Koffie, peper, zout, olijfolie, Ierse boter (ja echt, blijft prima in een plastic zakje in de koelbox, we doen precies een hele vakantie met een pakje!). Koffiefilter nemen we van huis mee, evenals papieren filters.

Lichtgewicht pannensetje gaat ook van huis mee, net als twee theedoeken (die stop ik in het keteltje wat precies in de pannenset past). De twee fleece-slaapzakken die we meenemen leggen we uitgevouwen onderin de tassen zodat ze bijna geen ruimte innemen.

Alles past in een American Tourister wieltas van ongeveer 90 liter, en een - net dit jaar gekochte - Samsonite Paradiver Light spinner, inhoud 121 l. Daarnaast nog een daypack van ongeveer 30 liter, een daypack op wielen van 20 liter. Die laatste was op de heenweg vrijwel leeg, op de terugweg zat het kussen erin dat ik graag mee naar huis wilde nemen 8).Omdat we 2 stuks handbagage meemogen ook nog
een laptoptas waar ook alle snoeren en stekkers ingaan en ik had een heel klein formaat weekendtas, die precies binnen de maten van een tweede persoonlijk item viel, volgestopt met koptelefoons, spullen voor in het vliegtuig zoals extra sokken en ander klein spul. Op de terugweg had ik zelfs drie stukken mee, ook nog mijn kleine Eastpak schoudertas die ik op de heenweg in de weekendtas gepropt had. Niemand die er iets van zei.

Nou, ik laat het hier eerst even bij. Als me nog wat te binnen schiet laat ik het weten.


Saskia
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Saskia, dit is geweldig wat je allemaal vertelt. Bedankt! Zo fijn om al die informatie te krijgen. Moet het wel even rustig allemaal gaan lezen.
@Marianne, sorry dat ik je linkje over het hoofd zag ;-) Gisterenavond snel alles gelezen maar ga er nog even voor zitten en rustig alle linkjkes vergelijken. Zag nu wel dat dat luchtbed inderdaad heel erg goedkoop is en er comfortabel uitziet

Die tassen (eastpak en andere) die jullie noemen (vooral die grotere: 121 liter). Wat voor afmetingen hebben die dan? Want ik dacht dat daar ook eisen aan gesteld werden vanuit airlines. Ik dacht dat het opgeteld maximaal 158 cm mocht zijn (l+Br+H). Mijn koffer is iets kleiner (150 cm) en maar 86 liter dus 121 liter is echt stukken groter. Of wordt daar toch niet op gecontroleerd?

@terpies: die pompen op 12 V sluit je die gewoon aan op de accu van de auto terwijl deze niet draait?
Ik ben gewend om bij iedere bezinepomp de koelkast van de caravan (die ook op de accu van de auto zit onderweg) uit te zetten omdat ik dan bang ben dat hij de accu leegtrekt.
Of vraagt dit heel weinig stroom.

@WeernaardeVS: dit zijn onze matjes. Ik heb er als kind jaren op gelegen en nu liggen mijn kinderen er weer (naar alle tevredenheid zeggen ze zelf) op. We leggen er dan wel nog een isolerend matje onder. Eerlijk gezegd vraag ik me wel af of ik met mijn middelbare lijf er nog steeds de nacht mee door zou komen dus ik ga al jullie info over matjes goed vergelijken en misschien koop ik dan zelf wel een wat duurdere want goed slapen is wel erg belangrijk. Vooral omdat we veel willen gaan wandelen.
image.png
image.png (96.53 KiB) 5745 keer bekeken
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door BonnyR »

@sep Geweldig wat veel tips. Ben nu geen tentkampeerder meer, maar toch heel herkenbaar... ;-) . Nog even aansluitend op het flesje wijn. Na weer diverse flessen voor de hoofdprijs in handen te hebben gehad, zijn wij de laatste reis over gegaan op mix drankjes. Fles rum en gin en lekker mixen..De rum en gin zijn ongeveer net zo duur als een beetje acceptabele wijn. :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Oh ik zie nog iets staan...;-)

Wij hebben standaard drie gallon mee, we zorgen er ook voor dat de flessen altijd aangevuld worden. Alleen om het vuur 's avonds te doven gaat er al een fles doorheen.

Jullie kopen dus geen jerrycan of zo?
Ik ben nu al een beetje naar de route aan het kijken (tussen de bedrijven door, heb niet zoveel tijd maar wil in mei gaan boeken voor de zomer erop, althans in Yellowstone, rest kan later) en denk wel dat wij ook een paar campings zonder water zullen hebben. Ik had bedacht dat ik een jerrycan bij de wallmart koop om zo altijd water bij me te hebben.
En ik wilde ook wat plastic bakken kopen om etenswaren gemakkelijk in de berenboxen te kunnen stoppen.
Tegelijk wil ik ook niet te veel kopen want het gaat er juist om alles binnen het budget te houden.

Oh ja, nog een vraagje. Ik lees overal waarschuwingen dat je niet de kleding die je aan hebt als je kookt mee de tent in moet nemen omdat beren daar op af komen. Ik was echter eigenlijk niet van plan om erg veel kleding mee te nemen (en regelmatig te wassen). En om me nu steeds in mijn 'kookkleding' te hijsen iedere avond (en daarna weer uit)... Of is dat allemaal overdreven.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Bij de Walmart verkopen ze flessen water van 1 gallon. We halen er 3 en vullen die steeds opnieuw. We kopen ook iets van 6 of 8 kleine flesjes, niet altijd makkelijk te krijgen, en daar hebben we er 2 van in de koelbox.

Plastic dozen gebruiken we eigenlijk niet. Koelbox gaat in zijn geheel in de berenbox. Toilettassen gaan daar ook in, en ons eten pakken we met doos en al op als we het erin zetten (we kopen bij de Walmart ook altijd een stuk of vier niet al te grote verhuisdozen waar we het eten en de keukenspullen in opbergen). Maar eerlijk gezegd laten we meestal alle spullen in de auto, tenzij er uitdrukkelijk staat dat dat niet mag.

Kleren gewisseld hebben we nog nóóit gedaan. Heb het ook nog nooit iemand zien doen. De rooklucht van het vuur is misschien al meer dan voldoende om beren op afstand te houden... En je kunt ervan uitgaan dat de rangers en camphosts goed op de hoogte zijn van berenactiviteit. Als er echt wat rondzwerft mag je er niet kamperen. Natuurlijk moet je er niet luchtig over doen, maar over het algemeen valt het allemaal reuze mee en lijkt het van afstand veel erger dan als je ter plekke bent. Bij echt wildkamperen in berengebied zou ik wel even goed informeren.


Saskia
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

@BonnyR
Wij kopen meestal de Oak Leaf wijn bij de Walmart, $3 excl tax, lekker slobberwijntje van aardige kwaliteit! Ze hebben hem niet overal maar in de Supercenters vaak wel. Behalve dus in Utah :wink:


Saskia
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Franciscus »

Wij kochten in de VS de bunkbed matras van Kamprite. Zelfopblazend met een soort dikke schuimvulling. Die lagen echt geweldig goed, serieus net zo goed als een normaal bed, ik krijg snel last van mijn rug tijdens kamperen maar op dit matras helemaal niet. Ze isoleerden ook supergoed, zowel bij warmte als koude. Waren wel wat duurder maar de prijs waard en bovendien véél goedkoper dan soortgelijke matrassen in Nederland.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

RuthdeLange schreef:
31 okt 2019, 19:19
Oh ja, nog een vraagje. Ik lees overal waarschuwingen dat je niet de kleding die je aan hebt als je kookt mee de tent in moet nemen omdat beren daar op af komen. Ik was echter eigenlijk niet van plan om erg veel kleding mee te nemen (en regelmatig te wassen). En om me nu steeds in mijn 'kookkleding' te hijsen iedere avond (en daarna weer uit)... Of is dat allemaal overdreven.
Wij hebben toch al meerdere keren in berengebied gekampeerd maar dit heb ik nog nooit gelezen. Mocht je er toch ongerust over zijn dan laat je je kleren in de auto of berenbox.
RuthdeLange schreef:
31 okt 2019, 19:05
Die tassen (eastpak en andere) die jullie noemen (vooral die grotere: 121 liter). Wat voor afmetingen hebben die dan? Want ik dacht dat daar ook eisen aan gesteld werden vanuit airlines. Ik dacht dat het opgeteld maximaal 158 cm mocht zijn (l+Br+H). Mijn koffer is iets kleiner (150 cm) en maar 86 liter dus 121 liter is echt stukken groter. Of wordt daar toch niet op gecontroleerd?
Google eens op de exacte afmetingen. Ik weet het niet uit mijn hoofd. Ik weet wel dat het binnen de 158 cm is. Een tas heeft meer nuttige ruimte dan een koffer dus het kan best dat er echt veel meer in kan dan in een koffer.

Ik denk dat mijn tas uiteindelijk wel groter was omdat hij wat uitpuilde door de slaapzak maar dat is geen probleem, ze letten alleen op het gewicht.

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door michelly »

@sep wat een handige tip van die verhuisdozen. Nog nooit aan gedacht! Wij kopen altijd een plastic bak voor het eten maar de rest zwerft dan nog door de auto. Volgende keer ga ik ook voor de dozen :thumbup:
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Martin & Marianne schreef:
01 nov 2019, 07:43

Wij hebben toch al meerdere keren in berengebied gekampeerd maar dit heb ik nog nooit gelezen. Mocht je er toch ongerust over zijn dan laat je je kleren in de auto of berenbox.

Ik las het op websites over kamperen in Nationale Parken maar ook op de website van Yellowstone NP zelf (NPS.gov):

Keep your sleeping gear clean and free of food odors. Don’t cook in your tent, and don't sleep in clothes worn while cooking and eating.

https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... ountry.htm

Toen ik las wat daar allemaal opstond dacht ik toch even of wildkamperen (doen we misschien een paar keer - vooral mijn dochter wil dat graag...) wel een goed idee is. Nu heb ik begrepen dat je in Grand Teton niet kunt reserveren en wij komen pas later op de dag aan dus had al gekeken waar ik daar kan wildkamperen (er zijn een paar plekken) maar ik denk dat ik op die avonden dan maar niet kook ;-)

Overigens zeg jij: in de auto maar toen wij 2 jaar geleden in Yosemite en daarna in Sequoia waren moesten we alles juist uit de auto halen, ook toilettassen etc. want die zouden anders worden opengebroken (we zaten toen in een cabin en daarna lodge).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Ah ja, dat gaat over back country kamperen, dan is het iets anders. Ik heb daar geen ervaring mee.
Wij konden in Yellowstone wel spullen in de auto laten, het verschilt per park. En wellicht ook per jaar. Je moet ter plekke kijken wat de regels zijn.

Marianne
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Wat Marianne zegt klopt, het verschilt per park. Wij mochten in Yellowstone óók alles in de auto laten. Als er veel berenactiviteit is kan het weer anders zijn. Gewoon opvolgen wat de regels oo de campground zijn. En, zoals ik al schreef, bij wildkamperen zou ik even goed rondvragen. In de gebieden waar wij dit jaar wildkampeerden (bij Telluride en Cedar Breaks o.a.) speelde het helemaal niet. Koken zou ik ook gerust doen hoor. Wij hebben dat altijd gedaan, en de kampeerders om ons heen deden het ook. Heb me nooit een moment onveilig gevoeld.

@michelly heel handig inderdaad, die kartonnen dozen! We hebben er één voor het blikvoer, één voor de verse etenswaren, één voor de keukenspullen en één voor ander klein spul. In het begin zochten we nog naar gebruikte lege dozen, maar die zijn er gewoon niet. Toen zagen we dit liggen, bij de afdeling verpakkingen en nu doen we dat!


Saskia
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Franciscus schreef:
31 okt 2019, 23:25
Wij kochten in de VS de bunkbed matras van Kamprite.
Bedoel je deze?

https://www.walmart.com/ip/Kamp-Rite-4- ... /257447871
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Franciscus »

2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Ok. Ziet er goed uit. Wel duur maar dit is ook een double natuurlijk. Waar had je die gekocht. Ik zie hem alleen bij amazon staan.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Franciscus »

Destijds (2017) gekocht bij de KMart. Ik heb zojuist even gegoogeld, kwam ze nog steeds tegen bij KMart. https://www.kmart.com/kamp-rite-double- ... ockType=G6
Als je serieus interesse hebt is het misschien slim om ff verder te zoeken, wie weet kom je ze elders goedkoper tegen.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

Ik ben nu nog aan het oriënteren en alle genoemde opties aan het vergelijken. Heb nog tijd genoeg maar wilde eerst zeker weten dat kamperen voor ons echt haalbaar is voor ik de route verder uitwerk. Dat bepaalt voor mij nl wel hoeveel ik wil rijden per dag. Als je bedje klaar staat en je in restaurants eet kun je meer km maken. Maar met alle verhalen/ tips en reisverslagen die ik al heb gezien denk ik zeker dat het gaat lukken. Wel jammer dat die optie vcan iceland air ( 2 koffers pp) er niet meer is. Daarom wil ik ook komende maanden een beetje duidelijk krijgen hoeveel alles weegt en kost (tenten, matjes, hamer, rotspennen, keukenspul etc etc.) om te kunnen bepalen wat ik hier koop en wat daar. Dus vandaar dat ik ook die matjes nu al aan het vergelijken ben. En het is ook gewoon leuk om al vast voor te bereiden ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer