Paspoort foto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
BayAreaLove
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2019, 14:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Paspoort foto

Bericht door BayAreaLove »

Goedemiddag allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn vraag aangezien ik nergens echt een duidelijk antwoord kan vinden. Begin dit jaar ben ik eindelijk naar Amerika geweest op bezoek bij vrienden. Toen was ik wel al wat afgevallen maar dit gaf verder eigenlijk weinig problemen op schiphol of bij us immigrations tijdens de overstap in Dublin (pre clearance)... echter ben ik in de tussentijd nog een hoop afgevallen en is mijn gezicht nog wat smaller geworden. Is het mogelijk dat me dit problemen geeft bij US immigrations of douane?

Mocht ik een nieuws paspoort aan moeten vragen, moet ik dan ook een compleet nieuw ESTA aanvragen? Of kan ik ergens mijn paspoort nummer dan nog wijzigen?

Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen aangezien ik nog een beetje een leek ben in het reizen naar Amerika :P
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Paspoort foto

Bericht door Hockey »

BayAreaLove schreef:
21 sep 2019, 14:49
Mocht ik een nieuws paspoort aan moeten vragen, moet ik dan ook een compleet nieuw ESTA aanvragen? Of kan ik ergens mijn paspoort nummer dan nog wijzigen?
Als je een nieuw paspoort hebt moet je een ook een nieuwe esta aanvragen. Een esta aanvraag is verbonden aan een specifiek paspoort. Gelukkig zijn de kosten slechts $14 voor een nieuwe esta, dus het is overkomelijk.

PS: Ondanks dat je de vraag niet stelt beantwoord ik hem toch. We kunnen niet beoordelen of je een nieuw paspoort nodig zal hebben.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Paspoort foto

Bericht door mtl »

Ga af op je gevoel. Als je geen goed gevoel hebt over je huidig paspoort dan vraag je een nieuwe aan plus nieuwe esta.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Paspoort foto

Bericht door Disney-Golf »

Maak het jezelf niet zo moeilijk, volgende keer als je naar je huisarts gaat vraag hem dan een een schrijven waarin hij bevestigd dat je “x” kilo bent afgevallen. Uiteraard in het Engels en je probleem is opgelost! :thumbup:
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Paspoort foto

Bericht door winterpark »

Ik zou me hier echt geen zorgen over maken. Genoeg vrouwen en mannen die hun haar verven, knippen, hun gezicht botoxen, afvallen, aankomen, baby's die peuters worden met hetzelfde paspoort, etc.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Paspoort foto

Bericht door sanook »

Disney-Golf schreef:
21 sep 2019, 21:53
volgende keer als je naar je huisarts gaat vraag hem dan een een schrijven waarin hij bevestigd dat je “x” kilo bent afgevallen. Uiteraard in het Engels en je probleem is opgelost!
:thumbup:
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Paspoort foto

Bericht door babarage »

Van de zomer kwam mijn man met een paspoort waar hij 40 kg zwaarder op was bij immigrations. Had een behoorlijk bollere toet op de foto. Kreeg alleen de opmerking "well you look different!" en dat was het. Ik zou me er echt geen zorgen over maken. Echt ze zijn op getraind om daar doorheen te kijken.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gast

Re: Paspoort foto

Bericht door Gast »

Er wordt door de grensbewaking op verschillende gezichtspunten gelet in het gezicht die nooit zomaar kunnen veranderen. Er vallen meer mensen af en er komen ook mensen aan. Dit mag en moet nooit een probleem zijn.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Paspoort foto

Bericht door PSVwally »

Zowel op schiphol als in Amerika maken ze tegenwoordig een gezichtsscan. Niet druk om maken, zorg alleen dat je de goede kant op kijkt anders duurt het erg lang
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Paspoort foto

Bericht door BonnyR »

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-id-kaart
Ik denk dat als het hier allemaal aan voldoet niemand je wat kan maken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer