Welke spullen nemen jullie mee voor mooie foto's en video's? Camera's en attributen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gesloten
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Welke spullen nemen jullie mee voor mooie foto's en video's? Camera's en attributen

Bericht door Pollekes7 »

Hallo allemaal,

Welke spullen nemen jullie mee op vakantie om mooie foto's en video's te maken.

Ik dacht aan onze canon camera, en onze videocamera.
Ook wilde ik een goede selfistick kopen.

Hebben jullie een alles in 1 camera of wat nemen jullie mee.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.

Groetjes Pollekes
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Welke spullen nemen jullie mee voor mooie foto's en video's? Camera's en attributen

Bericht door harryh »

Heb je de zoekfunctie al geprobeerd? Vergelijkbare vragen zijn al vaker voorbij gekomen ;)
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Welke spullen nemen jullie mee voor mooie foto's en video's? Camera's en attributen

Bericht door Pollekes7 »

Ja dat had ik geprobeerd, maar hoe ik zocht was niet goed. Inmiddels heb ik wat topics gevonden.
Dus dit topic mag verwijderd worden :wink:
GideonW
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 sep 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke spullen nemen jullie mee voor mooie foto's en video's? Camera's en attributen

Bericht door GideonW »

Ik heb een goede "mirrorless" camera die ik mee neem i.c.m. extra objectieven. Van dag tot dag, afhankelijk van wat we gaan bezoeken, beslis ik welke objectieven mee gaan in de wandelrugzak en welke er in de koffer blijven zodat ik niet de hele tijd alles mee hoef te sjouwen. Vrijwel alle foto's worden met deze camera gemaakt.

Video's vind ik persoonlijk niet belangrijk, want die hebben een veel lagere "terugkijk-factor". Foto's kun je uitprinten en ophangen of in een album verwerken dat je zo nu en dan eens uit de kast haalt (en de ervaring leert dat dit ook gebeurt). Video's hebben een hogere drempel om terug te kijken. Maar de fotocamera maakt ook zeer behoorlijke video's en biedt dankzij de hoge mate van instelbaarheid en verwisselbare lenzen veel meer mogelijkheden dan een doorsnee videocamera.

Daarnaast gaan natuurlijk de smartphones mee waarmee even snel iets geschoten kan worden indien nodig. Selfie-stick heb ik niet en weiger ik ook principieel. Als het per se nodig is dat ik op de foto kom, dan druk ik de camera wel bij een andere toerist in de handen met het vriendelijke verzoek om een keer of 3 op de sluiterknop te drukken. Zelfs als de vrijwilliger totaal geen gevoel voor compositie heeft, is het resultaat vrijwel altijd beter dan het beperkte perspectief dat een selfie-stick je opdwingt.
Gebruikersavatar
Janbren
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:16
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Welke spullen nemen jullie mee voor mooie foto's en video's? Camera's en attributen

Bericht door Janbren »

Ben zelf niet heel profie maar volgende nemen we mee:

* Canon EOS1100D
* Lens 18-55mm
* Lens 70-300mm
* GoPro Hero
* Lichtgewicht statief
* wat accessoires voor de GoPro als een zuignap voor op de auto/camper, timelaps 'wekker' etc.
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke spullen nemen jullie mee voor mooie foto's en video's? Camera's en attributen

Bericht door boonens »

O.a. in dit topic lees je daar al veel meningen over: viewtopic.php?f=10&t=73951
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Welke spullen nemen jullie mee voor mooie foto's en video's? Camera's en attributen

Bericht door Aricon »

Opmerking moderator

Zie verwijzing hierboven. Deze gaat op slot.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer