Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door Coyote »

MikeAmerika schreef:
12 sep 2019, 10:58
Ik merk bij het boeken van mijn reis in Texas & New Mexico een stuk goedkoper zijn dan vergelijkbare hotels/motels in het zuidwesten en Florida. Zat ik bij die andere reizen rond de 100 gemiddeld per nacht, zitten we er nu een stuk onder 70 euro per nacht.
Ik noemde dat eerder dit jaar al op het forum. Was voor mij een reden afgelopen mei/juni die hoek te bezoeken. En ook straks in oktober. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door SuzieQ »

Lijkt me leuk maar wij "moeten" volgend jaar waarschijnlijk toch weer een keer hoogseizoen. Texas is dan voor mijn man echt te warm. Denken nu aan Oregon.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door winterpark »

Texas in de zomer zou ik inderdaad niet aan beginnen. Oregon lijkt me een mooie keus!
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door vinceG »

In juni zijn we naar NYC/Florida geweest en over een paar uur stappen we in het vliegtuig om via SLC naar Yellowstone te gaan. Ik maak er een sport van om het beste hotel voor de beste prijs te krijgen. Hoe luxer hoe beter. Ik ga daar bij uit van de ranking op Tripadvisor. Daar kan je over discussieren, maar voor mij klopt het wel.
Voor onze vakantie in Juni vond ik NYC niet veel duurder geworden dan de voorgaande keren. Tuurlijk, net als SF is dit gewoon een high end markt, maar we hadden een prima hotel naast Grand Central voor uiteindelijk €150 per nacht. En dit is wat ik ook betaald heb voorgaande keren.
Florida daarentegen zie je zeker wel een stijging wat betreft prijzen. Waar je 10 jaar geleden nog met gemak een superdeluxe hotel kon scoren voor $100 en een prima hotel voor $50 - 70 is dit inmiddels wel opgerekt naar een minimum van $100 voor een OK hotel op een achteraf plek. Centraal zit je al snel ook aan de $150.

Voor het rondje SLC-Yellowstone-mt rushmore-denver-SLC zit ik nu op een gemiddelde van €130 per nacht en dan allemaal echt wel luxe hotels. Dan heb ik de cabin in West yellowstone (€350/nacht) even uit de vergelijking gehouden. We besloten redelijk kort van tevoren om naar Yellowstone te gaan, dus wist ik vooraf al dat ik de portemonnee moest trekken om een beetje leuke accomodatie te hebben. Maar toch kun je betaalbaar verblijven als je het OK vind om wat verder weg te zitten. In dit soort parken als je beperkt tijd hebt en toch zoveel mogelijk wilt zien dan hangt daar een prijskaartje aan.

Concluderend is mijn inschatting dat sommige gebieden (Florida, SF, hotspots) zeker wel duurder worden, maar daar buiten is genoeg te vinden dat prima betaalbaar is en van goede kwaliteit. Vorig jaar Arizona en hier zie je heel normale prijzen.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door SuzieQ »

Onze cabin in Yellowstone in juni was echt goedkoop vergeleken met erbuiten. Dit is vaak zo hé maar vol is vol. Vergeet in SLC Temple Square niet, super leuk om te zien!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door Ing »

Ik ben in 2017 in de zomer naar het Diepe Zuiden geweest en daar vond ik de prijzen ook een stuk milder dan de zomer erna in het Noordoosten, of uberhaupt de prijzen in het Zuidwesten.

Hotels en eten was in Diepe Zuiden stukken goedkoper, autohuur vanuit Atlanta was wel weer wat prijziger.

Al meerdere malen genoemd: Texas is veel waard voor je geld. Afgelopen april echt hele goedkope hotels (60/70 dollar), nette hotels incl zwembad, ontbijt etc.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door Markstaal »

Wij komen net weer terug uit het zuidwesten (California/Nevada) en merkten het verschil in prijzen behoorlijk in verhouding met onze reis afgelopen juni naar het noordwesten. Vooral de prijzen in de restaurants en de prijzen van de benzine.

Benieuwd naar het verschil in de zuidelijke staten waar we volgende keer heen willen.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door Grouchy »

California is echt duur wat betreft benzine. Heb hier nog wat bonnetjes van de afgelopen 3 weken liggen. Betaalde daar voor 87 eerder deze maand $4.2x. Weet niet wat ze precies met dat extra geld doen maar de status van oa de I10 is nog steeds bagger. Voorafgaand CA naar Texas ($2.3x), Tennessee ($2.3x), Mississippi ($2.2x), Minnesota ($2.5x) en North Dakota ($2.5x) geweest.
In N-D gaat iedere winter dankzij het winterweer het hele asfalt aan gort, dat wordt dan weer netjes elk jaar in een paar maanden weer gerepareerd, het kan dus wel.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door Markstaal »

1,5 week geleden zelfs in California getankt voor 4,93 voor 87. In juni hadden we in Wyoming nog 2.19 :lol:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door SuzieQ »

Oef! Die 2.19 hebben we zelfs in Wyoming niet gehad wel iets duurder.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door Galapogos »

Als je een keer de Canadese Rockies in het hoogseizoen hebt gedaan vallen daarna de prijzen in om het even welke staat in de VS weer reuze mee. :lol:

Ik kan er verder vrij weinig over zeggen. We zijn in een aantal staten in het westen van de VS geweest, maar niet steeds in dezelfde maanden. En we (tent)kamperen vaak. De prijs daarvan is veel constanter en uiteraard lager dan de prijs van hotelkamers.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer