Esta en foutje.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SaskiaR
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2019, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Esta en foutje.

Bericht door SaskiaR »

Goedemiddag,

Ik heb net mijn esta ingevuld en hij is nog in behandeling. Nu bedenk ik mij dat ik bij voornaam alleen mijn voornaam heb ingevuld en niet mijn tweede naam. In mijn paspoort staat onder voornaam beide namen genoemd.

Ik weet niet of dit nu een probleem gaat vormen of dat ik toch maar een nieuwe aanvraag moet doen zolang de eerste nog in behandeling is. Als dit al kan. Ik lees dat ik wel een nieuwe aanvraag kan indienen na weigering na een foutje bij het invullen.

Ik ga pas half oktober dus heb nog even
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Esta en foutje.

Bericht door SpaceAce »

Geen probleem... wij hebben nog nooit onze andere voornamen ingevuld bij de ESTA.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Esta en foutje.

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SaskiaR
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2019, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Esta en foutje.

Bericht door SaskiaR »

Dank je wel. Hoop dat de esta ook gewoon goed wordt gekeurd. Ben al een paar uur verder.

Ik weet ook niet meer wat ik de vorige keer heb ingevuld.
SaskiaR
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2019, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Esta en foutje.

Bericht door SaskiaR »

Uit de topic maak ik op dat het vroeger alleen de eerste was en nu alle namen. Het blijft onduidelijk.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Esta en foutje.

Bericht door Bushmaster »

Je kan een foto van je Paspoort uploaden (de harde pagina) op de Esta pagina, deze wordt dan automatisch "gelezen"
Heb je in een keer alles correct.
UW PASPOORT UPLOADEN

Wanneer u de knop “Uw paspoort uploaden” selecteert, wordt verbinding gemaakt met de camera op uw apparaat, zodat u de Machine-leesbare zone (MRZ) kunt fotograferen, die zich bevindt onderaan de biografische pagina van uw paspoort (zie PASPOORTVOORBEELD). Voor een accuraat resultaat dient u te zorgen dat de MRZ de volledige breedte van de foto beslaat en dat de foto niet onscherp is. Na geslaagde opname van de foto worden de biografische gegevens van uw paspoort automatisch ingevoerd in de corresponderende velden van de aanvraag. Als er geen camera aangetroffen wordt, dan kunt u een afbeelding van de Machine-leesbare zone van uw paspoort (MRZ) selecteren en uploaden. Bestandstypen voor upload zijn beperkt tot gif, png, jpg en jpeg. Na geslaagde voltooiing van de upload worden uw biografische gegevens automatisch ingevoerd in de corresponderende velden van de aanvraag.
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 22 aug 2019, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
SaskiaR
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2019, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Esta en foutje.

Bericht door SaskiaR »

Ik ben goedgekeurd!

Dat is een grote opluchting.

Volgende keer ga ik idd mijn paspoort scannen. Dat is wellicht handiger.

Bedankt voor alle reacties,
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Esta en foutje.

Bericht door babarage »

Goedkeuring kijkt volgens mij niet persé naar namen en zo. Die kijkt vooral of je op alle vragen nee hebt gezegd. Gedoe om die naam zou hooguit bij immigrations kunnen komen, of misschien bij een dienstklopper bij het inchecken voor het vliegen. Ik had zelf dit jaar ook deze fout gemaakt en zoals voorgaande jaren alleen eerste naam ingevuld. Ik heb sterk het gevoel dat het geen probleem zou geven maar heb toch maar een nieuwe aangevraagd voor mijn gemoedsrust. Ja nog een keer 2x 14 dollar moeten betalen maar voor 28 dollar ga ik geen risico op gesodemieter lopen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
SaskiaR
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2019, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Esta en foutje.

Bericht door SaskiaR »

Ik zie wel dat je na goedkeuring nog aanpassingen kan doen. Ik zal even checken of de naam gewoon aangevuld kan worden.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Esta en foutje.

Bericht door babarage »

Nope. Naam aanpassen gaat niet. Iig in juni kon dat nuet. Je kan verblijfsadres en contactadres aanpassen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
SaskiaR
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2019, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Esta en foutje.

Bericht door SaskiaR »

Was het geen probleem om een nieuwe aanvraag te doen met een nog geldige aanvraag. En moet je dan wachten of kan je het meteen doen?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Esta en foutje.

Bericht door roelb »

Zoals hierboven al gezegd: dit is geen enkel issue. Nog _nooit_ iets anders dan de eerste voornaam ingevuld en nog nooit ook maar enige verwijzing daarnaar.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Esta en foutje.

Bericht door nieuwenoord »

Vroeger stond er ook dat je alleen de eerste voornaam in moest vullen, nu staat er alle namen zoals in het paspoort. Dus ...

Het viel mij ook op, mijn vorige ESTA´s altijd alleen mijn eerste voornaam gedaan en vorige week dus alledrie mijn namen.
SaskiaR
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2019, 15:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Esta en foutje.

Bericht door SaskiaR »

Ik ga voor de zekerheid van de week toch maar een nieuwe aanvraag indienen met beide namen.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Esta en foutje.

Bericht door babarage »

Nieuwe aanvraag is geen enkel probleem. Vervalt de oude gewoon. Je hoeft ook nergens aan te geven. Je vult hem gewoon weer in. Het kan zijn dat je een melding krijgt dat je nog een geldige esta hebt maar dat klik je weg / door.

@roelb Ik ben het met je eens dat het nooit een issue is geweest en ook, wat ik al zei, betwijfel ik of het een issue zal zijn. Maar feit is dat ze de vraag aangepast hebben. Waar eerst stond eerste naam staat nu expliciet alle namen. Mja. En dan stel ik me de vraag ga ik voor 14 (28 voor ons als stel) dollar een risico lopen? "nah" is dan mijn antwoord, ik vraag wel een nieuwe aan.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Esta en foutje.

Bericht door pumi1000 »

Nu wordt inderdaad gevraagd ALLE voornamen in te vullen. Is voorheen altijd maar 1 voornaam geweest. Ik heb de upload functie gebruikt en dan leest de website inderdaad precies MRZ machine readable zone.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Esta en foutje.

Bericht door roelb »

Nogmaals, dit is echt geen enkel issue. None whatsover. En dat is praktijkervaring, met vele en vele entries op vele ESTA's sinds 2009 van mijn wederhelft die twee voornamen heeft. De meest recente ESTA van drie maanden geleden en ook daar geen enkel issues met entries.

Zonde van je geld om nog een keer een aanvraag te doen. Je hebt een approval en dus zekerheid, klaar. Next. Er is altijd een risico dat een dubbele aanvraag afgewezen wordt doordat het systeem een dubbeling ziet en het daardoor als verdacht aanmerkt. Niet doen, gewoon lekker op reis gaan, geen enkel issue.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Esta en foutje.

Bericht door Njit »

pumi1000 schreef:
22 aug 2019, 18:30
Ik heb de upload functie gebruikt en dan leest de website inderdaad precies MRZ machine readable zone.
Had je anders verwacht dan? Men kan er geen informatie bij toveren die niet in dat stukje op je paspoort staan.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Esta en foutje.

Bericht door pumi1000 »

@Njit

Nee dat niet, maar omdat we dus nu alle voornamen in moesten vullen had ik een probleem met mijn man zijn voornamen......die heeft er namelijk 4 :shock: en op het instructieblok op de website staat "vul de namen in zoals in the MRZ".......maar die laatste voornaam stond daar als COR terwijl het CORNELIUS is. Tja stond een beetje raar om alleen COR in te vullen. Toen heb ik het paspoort geupload en kwam er idd COR te staan. Ik heb toch even gebeld en ook gemaild met CPB en die gaven aan in te vullen wat in MRZ staat, dus de regel onderaan in paspoort. Inmiddels 2 keer geweest zonder vragen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Esta en foutje.

Bericht door PSVwally »

Je hebt een approval en dus zekerheid, klaar
Eens mbt het aanvragen van de Esta. Nu wordt deze de laatste tijd nog wel eens ingetrokken bij mensen en ben je ook nog altijd afhankelijk van de officier ter plekke. Nogmaals, ik zou het ook zo laten, maar zekerheid heb je pas als je het vliegveld uitloopt :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer