Hoe een Goudse student voor 46,99 euro in zes dagen naar zeven steden vloog

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
dickdale
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Hoe een Goudse student voor 46,99 euro in zes dagen naar zeven steden vloog

Bericht door dickdale »

https://www.volkskrant.nl/economie/hoe- ... gle.com%2F

Hier staan nog wat tips in voor het vinden van goedkope vluchten.
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoe een Goudse student voor 46,99 euro in zes dagen naar zeven steden vloog

Bericht door roelb »

Slecht verhaal hoor, met name dit stukje:
Kijk of twee enkele reizen goedkoper uitvallen (bij verschillende aanbieders). De VS kennen het ‘hidden city’-fenomeen: is B je bestemming, maar direct vliegen te duur? Boek dan een goedkopere vlucht van A naar C, en stap uit op B.
Oei.. dat zou ik niet zomaar aanraden. Alleen als je alleen met carry-on reist, er geen risico is dat iets ge-gate checked wordt en het gaaat over de laatste vlucht van je ticket zou je zoiets kunnen overwegen. En dan nog is er altijd het risico dat je door een schedule change via een andere route naar je eindbestemming wordt gebracht. Ook zou ik dit niet al te vaak doen als je een frequent flyer relatie hebt met die airline. Kan je zomaar je status of mijlen kosten.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoe een Goudse student voor 46,99 euro in zes dagen naar zeven steden vloog

Bericht door Njit »

Dat stukje over Hidden Cities komt volgens mij van de redactie van de Volkskrant zelf, niet van deze student. Staat er zo onderaan geplakt.
Er staat ook een stukje over op Skycanner: https://www.skyscanner.nl/nieuws/tips/h ... t-je-weten
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Hoe een Goudse student voor 46,99 euro in zes dagen naar zeven steden vloog

Bericht door winterpark »

Voor de leek loont het volgens mij nog het meest de moeite om 's ochtends en 's avonds even Google Flights te checken en toe te slaan bij mooie tarieven. Zo al vaak voor 300-350 euro gevlogen naar verschillende bestemmingen binnen de VS. Dat geklooi met verschillende steden, vluchtcombinaties etc: wat een gedoe.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoe een Goudse student voor 46,99 euro in zes dagen naar zeven steden vloog

Bericht door roelb »

Njit schreef:
06 aug 2019, 14:33
Dat stukje over Hidden Cities komt volgens mij van de redactie van de Volkskrant zelf, niet van deze student. Staat er zo onderaan geplakt.
Er staat ook een stukje over op Skycanner: https://www.skyscanner.nl/nieuws/tips/h ... t-je-weten
Klopt. Het was ook kritiek op de Volkskrant.. Kijk, en wat die student doet, tja, is dat nu zo bijzonder? We weten allemaal dat je met de boevenbende van O'Leary en consorten voor een habbekrats kunt vliegen. En als je er veel tijd in steekt om te inventariseren en flexibel bent kun je dat zeker nog verder optimaliseren en echt de allergoedkoopste prijzen scoren. Maarja, als je de tijd die hij hierin heeft gestoken in besparing gaat omzetten vermoed ik dat het efficienter was geweest om in die tijd betaald werk te doen en iets minder tijd in het zoeken van het allerlaagste tarief te steken. Ik vind het zeker geen krantenartikel waard. Maarja, komkommertijd he..

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het erg leuk kan zijn om de beste deals te zoeken en te regelen. Dat doen velen van ons hier, ikzelf ook. En dat gaat niet alleen om altijd maar het allergoedkoopste te vinden, maar wel dat je de beste, of in ieder geval een hele goede deal hebt gevonden voor datgene wat je zocht. Volgens mij ook een mooi stukje psychologie waar goede verkopers handig gebruik van maken.
Gast

Re: Hoe een Goudse student voor 46,99 euro in zes dagen naar zeven steden vloog

Bericht door Gast »

Ik wil in 2020 misschien de Miles and more Silver Promotion doen: als die er nog is in 2020 30 vluchten (individuele vluchten) en dan ben ik Frequent Flyer voor tenminste 2 jaar. Ik wil dat wel (zoveel mogelijk) vanwege werk en studie binnen Europa doen. Als ik 8 weekenden in dat jaar 4 vluchten per weekend doen red ik het al ruim.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoe een Goudse student voor 46,99 euro in zes dagen naar zeven steden vloog

Bericht door roelb »

Waarom Star Alliance? Star Alliance silver geeft ook helemaal geen voordelen. Geen extra bagage, niets, daarvoor moet je minimaal gold zijn.

Hoe vaak vlieg je naar de US per jaar? Als dat 2 keer is dan kan het je, met een beetje moeite, al lukken om silver binnen Skyteam te halen door te sparen bij Delta. Daar hoef je geen extra onnodige vlieguren voor te maken.Je hebt simpelweg 25k MQM's nodig. Voor vrijwel alle fare buckets geldt dat 1 gevlogen mijlen = 1MQM, waarbij een vlucht altijd minimaal 500MQM oplevert (DUS-AMS is dus 500MQM).

Silver bij Delta betekent "Elite" binnen Skyteam en daarmee heb je altijd 1 stuks extra bagage gratis. Op Schiphol in het niet-schengen deel (departures 2) mag je als Silver ook gewoon naar de Skypriority check-in en door priority security. Vlieg je binnen Schengen dan mag je ook naar dezelfde business/priority check-in in departures 2, maar mag je niet door priority security.

De truc is om je route een beetje te optimaliseren voor de maximale afstand. Vaak is dat ook nog de goedkoopste optie. Vlieg je bijvoorbeeld met twee connecties en een kleine omweg (dat zal meestal via ATL zijn) naar de westkust dan is 12.5k MQM's voor een zo'n retourticket prima haalbaar. Voorbeeld: DUS-SFO, op de heenweg via AMS en ATL en op de terugweg via ATL en CDG levert ruim 14k MQM's op (14026 om precies te zijn). Dan ben je al ruim over de helft voor Silver.
Gast

Re: Hoe een Goudse student voor 46,99 euro in zes dagen naar zeven steden vloog

Bericht door Gast »

Je hebt wel een goed punt. Ik denk er nog even over na.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer