Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slaapapneumasker vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Slaapapneumasker vliegtuig

Bericht door stegeman »

Hallo,

Ik had er niet aan gedacht. Maar het slaapapneumasker van mijn man moet mee naar Amerika. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik lees wisselende berichten. Doktersverklaring? Douanepapieren? Handbagage i.p.v. koffer?. Terwijl wij er juist niet mee willen sjouwen en het graag in de koffer zouden hebben.
Een verklaring vd dokter gaan we elk geval maar vragen voor de zekerheid en IN het vliegtuig zijn we dat ding niet nodig, maar nu weten we even niet wat te doen. We vertrekken eind deze maand.

Gr. Alice.
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Slaapapneumasker vliegtuig

Bericht door LouiseUSA »

Mijn man neemt hem altijd in de handbagage mee (je wilt niet dat dit niet meekomt in de ruimbagage bij problemen). Volgens mij heeft hij er een standaard verklaring bij en hij mailt altijd van te voren met de airline om te melden dat hij het apparaat mee heeft.
Bertus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bertus »

Je hebt een medical declaration nodig die kan je op vragen bij de leverancier van de cpap en een mailtje sturen naar de luchtvaartmaatschappij of even bellen en je moet het in je handbagage meenemen dat is het
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik heb hem de eerste jaren meegenomen in de handbagage, maar nu gaat hij altijd in de koffer. Er kijkt helemaal niemand op van een Cpap. :D
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Mijn heeft veel op en neer gereisd tussen Nederland en Amerika. Hij nam zijn slaapapneumasker wisselend in ruim of handbagage mee. Nooit problemen mee gehad.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Ik lees namelijk bij de leverancier dat die dingen in een koffer ivm drukverschillen ruim nog wel eens kapot willen gaan. Maar dat ging dus wel goed bij jullie? Liefst stop ik m daar in zonder gesleep.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Airline bellen. Hoeft dat niet alleen als je hem in het vliegtuig wilt gebruiken? (Daar gebruikt hij hem niet trouwens)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer