Vlucht omboeken door mogelijke staking Heathrow

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Vlucht omboeken door mogelijke staking Heathrow

Bericht door Malou97 »

Beste forumleden,

Na heel veel hulp door middel van dit forum bij het leuke gedeelte van onze USA-reis (het plannen), hoop ik nu hulp te vinden bij wat minder fijns.. Aanstaande maandag zou onze USA-reis van ruim drie weken gaan beginnen met een vlucht van Brussel naar London Heathrow en vanaf London Heathrow naar Phoenix.

Gisteravond ontving ik een mail van American Airlines met het bericht dat het vanwege de mogelijke stakingen op Heathrow van aanstaande maandag en dinsdag mogelijk is om kosteloos de vlucht te wijzigen:

Your change fee may be waived if you:
Are traveling on an American Airlines or British Airways flight
Bought your ticket by August 1, 2019
Are scheduled to travel August 5 - 6, 2019
Can travel August 1 - 12, 2019
Don't change your origin or destination city
Rebook in the same cabin or pay the difference


Ik heb hierop direct telefonisch contact opgenomen met American Airlines, zij zeiden dat het voor mij mogelijk was om de heenreis te wijzigen naar aanstaande zondag, om zo de mogelijke staking te vermijden.

Ons ticket is gekocht bij Vliegtickets.nl (normaal gesproken boek ik direct bij de airline, maar het prijsverschil was enorm in dit geval). Daarom kon American Airlines de wijziging niet uitvoeren, maar hiervoor moest ik Vliegtickets.nl bellen. Vliegtickets stelt echter dat het ticket niet kosteloos gewijzigd kan worden, omdat ons ticket eigendom is van Finnair en de vlucht enkel uitgevoerd wordt door American Airlines. Finnair hanteert andere voorwaarden voor kosteloze wijziging en daar is blijkbaar nu nog niet aan voldaan.

Mijns inziens heb ik echter niet voor niks bovenstaande mail van American Airlines ontvangen. Is het daarnaast niet juist relevant dat niet Finnair, maar American Airlines de uitvoerde partij is? Heeft iemand een idee wat ik nu nog kan doen? Of gewoon afwachten tot maandag en hopen dat de stakingen niet door zullen gaan of mee zullen vallen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vlucht omboeken door mogelijke staking Heathrow

Bericht door Harry »

Ik zou contact opnemen met Finnair, dat lijkt me op dit moment de enige mogelijkheid om iets te regelen.
Cyclingro
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vlucht omboeken door mogelijke staking Heathrow

Bericht door Cyclingro »

Vervelend voor je dat je geconfronteerd wordt met een mogelijke staking.
Je hebt geboekt bij vliegtickets waar je dus ook de overeenkomst voor een ticket mee hebt gesloten. Zij zijn (helaas) de partij waar je mee te dealen hebt. Het ticket dat door hen aangeboden is, wordt gezien jouw verhaal geleverd door Finnair. Finnair zal obs code share gebruik maken van de stoelen van AA. Daarom zou je bv rechtstreeks met Finnair contact op kunnen nemen. AA is dan wel de uitvoerende carrier, maar niet de ticket carrier.
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vlucht omboeken door mogelijke staking Heathrow

Bericht door Malou97 »

Ik heb zojuist contact opgenomen met Finnair. Zij vonden het bijzonder dat ik deze mail van American Airlines heb gekregen, aangezien zij beide een ander beleid hanteren voor kosteloze wijziging: bij Finnair mag dit mag wanneer een staking vaststaat, bij American Airlines al wanneer een staking dreigt. Volgens Finnair had deze mail dus nog helemaal niet mijn kant op moeten gaan.

De medewerker van Finnair heeft me netjes te woord gestaan en doorverbonden met American Airlines met de mededeling dat ik inderdaad mag wijzigen, nu dit (per ongeluk) naar mij is gecommuniceerd. Ook al was het eigenlijk dus niet mogelijk, gezien deze communicatiefout stonden ze hier wel voor open. Het probleem is echter dat de eerst beschikbare alternatieve vlucht van Brussel naar Phoenix op 6 augustus of later zal zijn. Op 6 augustus is de mogelijke staking nog steeds niet voorbij waardoor ons mogelijke probleem niet opgelost zal zijn en op 7 augustus zouden wij al aan het genieten moeten zijn van de Grand Canyon en Page ;).

De medewerker van American Airlines adviseerde me daarom om eerst even af te wachten tot nader bericht over het al dan niet doorgaan van de staking. Hij zei dat hij verwachtte dat deze staking geen doorgang zal vinden (ik hoop met hem mee) en dat we door nu al te wijzigen wellicht onnodige vakantiedagen laten vallen en onnodig geregel op onze nek halen. Indien morgen of zondag toch blijkt dat de staking door zal gaan en onze vlucht hierdoor hinder zal ondervinden, kan ik opnieuw contact opnemen om dan wel de vlucht te wijzigen naar een vlucht op 6 dan wel 7 augustus.

Proberen om even rustig te wachten dus.. Ik ga me storten op het inpakken van de koffer als afleiding.

Dank voor de tips!
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Vlucht omboeken door mogelijke staking Heathrow

Bericht door Queste »

Ja, altijd lachen met die Amerikanen. Ik kreeg ook een mooie mail van United
Keep Calm and Travel On

Word on the street is there may be industrial action by the staff at Heathrow Airport (LHR) on Monday and Tuesday, August 5 and 6. Like other airlines, this may impact our operations and your flight from London.

If you start your travel in London, we recommend showing up to the airport at least two hours ahead of your flight, or you can change your flight to a different day, free of charge!

If you’re connecting through Heathrow Airport, we’re offering complimentary options to switch to a different flight (and bypass London), or rebook your flight to a different day. Check out your options on the United app or united.com through your Saved Reservations.

For additional information, please visit united.com/importantnotices

Thanks for flying with us!
Dus, daar sta ik wel voor open. Rechtstreeks bij UA geboekt, met UA vluchtnummers. Maar... de eerste leg word uitgevoerd door Eurowings en UA vliegt niet vanaf Düsseldorf dus uit coulance wilden ze dan wel de changefee waiven, maar de fare difference zou betaald moeten worden. Tja, fares 3 dagen voor vertrek zijn natuurlijk sky-high dus dat is geen optie. Er zijn prima alternatieven via Frankfurt (LH/LH) of via München (EW/UA en LH/UA) maar tot nu toe nog geen succes.

Die hele mail is overbodig met de regels die ze hanteren want UA doet nu eenmaal geen short-haul binnen Europa waarbij een transfer in London zou gebeuren. Het geldt dus eigenlijk alleen voor diegenen die rechtstreeks vanaf London vliegen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Vlucht omboeken door mogelijke staking Heathrow

Bericht door Queste »

https://www.independent.co.uk/travel/ne ... 39161.html

Vandaag dus geen staking, morgen misschien nog wel.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer