Amex Gold Lounge Access

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Amex Gold Lounge Access

Bericht door Hamilton »

Hallo. Ik heb een Amex Gold Card. Hoe weet ik tot welke lounges ik toegang heb? Ik heb wat online gekeken maar het is mij niet helemaal duidelijk. Heeft iemand hier ervaring mee?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door mtl »

Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door Hamilton »

Dankjewel, echter gaat dit volgens mij over Platinum Members.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door sanook »

Met een Amex Gold Card ben je lid van de Lounge Club. Op de website www.loungeclub.com kun je zien welke lounges dat allemaal zijn. Je moet wel een pasje hebben van de Lounge Club zelf (je Amex pas werkt hier dus niet voor). Ik weet niet meer of je die apart aan moet vragen of dat deze automatisch geregeld wordt bij je aanmelding bij Amex. Je mag dan 2 keer per jaar gratis gebruik maken van een Lounge.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door habbekuk »

Ik heb daar een aparte Lounge Club kaart van gekregen.
Wel is mij telefonisch meegegeven dat de Amex gescand wordt.

Inderdaad 2 x per jaar als ik de Lounge wil bezoeken met mijn vrouw dat zijn
telt dat voor 2, helaas.

https://www.loungeclub.com/nl/our-loung ... loungeclub
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door Hamilton »

Dankjulliewel. Ik heb ook zo'n pas gekregen. Maar als ik op de site kijk zie ik bij 'restrictions' per lounge nog steeds heel vaak andere dingen staan dan Amex Gold....ik wil graag op SFO in de Delta Lounge.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door asv60 »

habbekuk schreef:
24 jul 2019, 14:01
Ik heb daar een aparte Lounge Club kaart van gekregen.

https://www.loungeclub.com/nl/our-loung ... loungeclub
Werd dat zomaar toegestuurd of heb je dat ergens aan moeten vragen?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door Hamilton »

Ik heb deze een week na ontvangst van mijn Amex binnengekregen via de post. Wist eerst niet precies wat het was.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door Mrvanilla »

Ik kreeg deze ook een paar weken na mijn Amex ontvangst. Grijs/zilveren pasje met heel groot Lounge Club erop. Wat je er nu echt mee kan is mij ook niet helemaal duidelijk, behalve dus 2 maal een Lounge bezoeken.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door asv60 »

Wij hebben de Amex gold flying blue card sinds begin Juni en hebben niet zo'n lounge club pasje gehad.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door peterd87 »

asv60 schreef:
24 jul 2019, 15:59
Amex gold flying blue card
Volgens mij krijg je de lounge pass ook alleen bij de reguliere amex kaart, niet bij de flying blue variant.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door asv60 »

Oh zou dat het zijn. Wel jammer dan.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door roelb »

Je krijgt bij een reguliere Amex Gold (en dus niet een van de Flying blue branded kaarten) inderdaad automatisch een Lounge Club pasje.

Met dat pasje kun je elke deelnemende airport lounge bezoeken. De eerste twee entries per jaar zijn gratis (2 x alleen, of 1 x met z'n tweeen). Daarna betaal je een vast bedrag per entry wat automatisch op je kaart in rekening wordt gebracht. Volgens mij iets van 25 euro oid per keer.

Let op: je hebt voor de toegang tot de lounge je lounge club pasje nodig, /niet/ de Amex!

Deelnemende lounges vind je op http://loungeclub.com. In Amsterdam kun je beide Aspire lounges in (zowel binnen Schengen als in het niet-Schengen gebied). Die eerste is redelijk crappy, de tweede is prima.

Voor de volledigheid: bij een (reguliere) Amex Platinum krijg je een (uitgebreid) Priority Pass lidmaatschap. Dat is van dezelfde organisatie als "Lounge club", maar heeft betere voorwaarden. Sowieso doen er veel meer lounges mee (ze krijgen voor een priority pass lid meer geld dan voor een loungeclub lid), maar in het Amex NL contract is de toegang onbeperkt en altijd gratis, inclusief een gast. Omdat je ook gratis een extra platinum kaart krijgt waarop je ook nog een Priority Pass lidmaatschap kunt vragen kun je dus, als je samen reist met die extra kaarthouder (partner), altijd met 4 personen (jij, partner, kids) gratis naar binnen.

Hoe werken het bedrijf achter Priority Pass/Lounge Club: heel simpel, ze sluiten overeenkomsten met exploitanten van airport lounges. Per bezoek/gast krijgen die exploitanten een standaard bedrag uitgekeerd en Lounge Club / Priority Pass zorgt er voor dat het lidmaatschap een drempel is zodat de lounges enigzins exclusief blijven. Je kunt ook bijna nooit zomaar betaald een lounge in, zonder zo'n dergelijk lidmaatschap. En Amex heeft weer een deal met Priority Pass/Lounge Club. Vast met een bulktarief oid.
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door Hamilton »

Dat is duidelijke informatie. We gaan het allemaal zien en proberen. Dankjulliewel hoor!
Gast

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door Gast »

Als je veel reist met vliegtuig is een AMEX Platinum kaart de meerprijs tov Gold zeker waard.
Naast de onbeperkt gratis lounge toegang zoals @roelb al schreef krijg je voor de hoofdkaarthouder ook Privium lidmaatschap.
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door Hamilton »

Ik reis veel (wat is veel): 20-25 per jaar met vliegtuig, veel Europa wel, soms Azie en de VS.

Het zijn wel dure kaarten en ik merk dat de kaart in den Nederlanden toch vaak geweigerd wordt. Laatst privé tickets willen boeken met Amex, werd toeslag berekend van 15 euro welke niet bij Visa/Mastercard wordt gevraagd. :roll: Ben wel benieuwd of een lounge nou echt veel toevoegd. Wachten is wachten. Ik neem aan dat drinken enzo niet echt gratis is???
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door roelb »

Toeslag? Bij welke airline? Ik koop mijn tickets altijd met mijn Amex en heb nog nooit een toeslag betaald. Niet bij KLM (en toen ze dat nog wel deden was er ook een omweg), Delta, China airlines, China Southern, Virgin Australia, Air France en vast nog wel wat anderen.

En dat Amex niet geaccepteerd wordt, tja, ik vind het wel meevallen. Ik betaal denk ik 80% of meer van mijn uitgaven met Amex. Oke, niet bij de Albert Heijn, de bakker en de kaasboer, maar verder vaker wel dan niet. Online doet vrijwel iedere webshop die zelf geen kaarten accepteert tegenwoordig wel aan Paypal. En als ze dat niet doen dan koop ik het bij de concurrent die het wel accepteert.
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door Hamilton »

maar verder vaker wel dan niet
Ja...als dat je criterium is. .... ik eis eigenlijk meer/altijd mogelijkheid om niet na te hoeven denken welke pas er wordt geaccepteerd.

Volgens mij werd de toeslag bij een broker van vliegtickets gerekend. Ik lees het toch vaker dat retailers Amex niet accepteren -> want te duur. Ook als ik klanten in Nederland meeneem om wat te eten kan het niet altijd. Maakt verder niet uit ik vind het ook een fijne kaart. Oh ja, laatst een veel te dure TV gekocht online, bij Coolblue. Helaas geen Amex (geen toeslag, gewoon niet mogelijk), jammer want waren veel punten geweest.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door roelb »

Tja. Waarom je dan zaken doet met Coolblue is mij een raadsel. Genoeg andere webshops die graag je Amex accepteren en waar je diezelfde TV vermoedelijk ook nog goedkoper had kunnen krijgen. Coolblue is in mijn ervaring zo'n beetje altijd de duurste. Overigens accepteert Coolblue Belgie dan wel weer Paypal en dus ook Amex.

En als je altijd en overal in Nederland met een en hetzelfde betaalmiddel wil kunnen betalen dan meot je het bij je Maestro bankpasje houden. Want ook met een Visa of Mastercard kan ik bij de snackbar op de hoek niet afrekenen. Veel winkeliers nemen de moeite niet om die extra overeenkomsten te sluiten met hun bank.
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Amex Gold Lounge Access

Bericht door Hamilton »

Excuses heer Roelb. Ik was mij er niet van bewust dat een kleine kritische noot plaatsen over deze kaart zo gevoelig lag. Ik wens u als ambassadeur veel geluk bij het schoonhouden van dit forum aangaande American Express kritiek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer