Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Gast »

Bisonburgers zijn trouwens errug lekker.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Inges »

roelb schreef:
24 jul 2019, 19:28
Ik voel me in Yellowstone ook nooit heel prettig in een bison-jam,
Hahaha nee wij ook niet. Meerdere malen gehad inderdaad. Dan komt er zo'n enorme stier over de weg wandelen. Wij stonden netjes stil (wij houden ook altijd afstand). De stier loopt langs (wij hadden een flinke auto maar hij kwam er bijna bovenuit) stopt bij het raampje van mijn zoon (raampje was echt dicht) en kijkt met zijn grote rood doorlopen oog naar binnen. Mijn zoon (toen al 16) zei heel benepen "Mama....." Alsof ik hem had kunnen helpen. Gelukkig liep het dier door maar we plagen hem er nog wel eens mee ;-) Mama had namelijk niet zoveel kunnen doen tegen die enorme stier. ;-)

Moet eerlijk toegeven dat mijn hart ook wel wat sneller sloeg dan normaal :roll:
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Almere vak V »

Tsja, zolang er nog mensen in een safaripark uit hun auto stappen om het wild is van dichtbij te bekijken verbaas ik me echt nergens over...

Het kind kan er niks aan doen. Die krijgt nu eenmaal het voorbeeld van een volslagen onbenul.

Ik verbaas me er alleen over dat het niet vaker gebeurd. Maar datzelfde heb ik overigens bij de Grand Canyon. Het schijnt dat er elke maand eentje over de rand kukelt. Ik vind het wen wonder dat het er niet eentje per uur is.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Markstaal »

Las op een nieuws pagina (dacht CNN) dat deze mensen de bizon al een tijdje achterna liepen om zo dicht mogelijk te komen. Weet natuurlijk niet of dit klopt maar mocht dat het geval zijn dan is het erg sneu voor het meisje dat ze zulke onverantwoordelijke ouders heeft. Het is natuurlijk hoe dan ook een risico maar overal staat aangegeven hoe je het beste kan omgaan met de dieren in Yellowstone. Mensen zoeken helaas altijd de grenzen op en dat zal altijd zo blijven, zo zagen wij bijvoorbeeld afgelopen juni in Yellowstone ook mensen die praktisch naast de bizon gingen staan, of mensen die van de looppaden afgingen en richting de geisers liepen, alles voor een foto..
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door SpaceAce »

Dutchess schreef:
24 jul 2019, 17:56
Gast schreef:
24 jul 2019, 16:17
Degene die het heeft gefilmd stond trouwens ook erg dichtbij de bizon.
Ja, dat vond ik ook, die had ook niet echt het recht om die anderen te bekritiseren.
Dat weet je niet. Tegenwoordig kun je goed inzoomen met je camera...

Zie onderstaand onze foto's uit 2010 :) Ik sta bij beide gewoon op dezelfde plek. Foto 1 is overigens ook al iets ingezoomd.
Deze mevrouw was levensmoe, verwacht ik. Niets gebeurd overigens... gelukkig maar! We stonden met zijn alle langs de weg te schreeuwen, maar nee joh... gewoon dichterbij en dichterbij... (Great Smoky Mountains, Cades Cove)

Afbeelding

Afbeelding
Mrvanilla schreef:
24 jul 2019, 08:54
Ik vind het vooral schokkend dat twee volwassenen wegrennen (zouden het de ouders zijn).
Dat is ook het eerste wat ik dacht!
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 25 jul 2019, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Mrvanilla »

Het krijgt nu ook wereldwijde aandacht, dat is de kracht/gevaar van social media. Zoals Hockey het stelt vind ik wat scherp, maar ik snap de beredenering: misschien dat het zien van dit soort filmpjes mensen wat bewuster maakt over hun gedrag rondom wildlife en in delicate natuurgebieden.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door jojostravelusa »

Inges schreef:
24 jul 2019, 19:52
De stier loopt langs (wij hadden een flinke auto maar hij kwam er bijna bovenuit) stopt bij het raampje van mijn zoon (raampje was echt dicht) en kijkt met zijn grote rood doorlopen oog naar binnen.
Dit hebben wij ook meegemaakt. Wij zaten in een camper en dus hoger dan in een auto, maar dan nog is het shocking hoe groot zo'n kop is.
Als je ziet wat mensen met kinderen doen. Ongelooflijk. Het is al erg genoeg dat ze zichzelf in gevaar brengen, maar je kinderen?????? Die zijn toch het eerste waar je aan denkt! Dan maar geen gave foto of zo. Wij hebben geïnvesteerd in een goede zoomfunctie op de camera om zo toch een leuk plaatje te kunnen schieten. Safety first.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Grouchy »

Verbaasd me vooral dat het geen uitzondering was maar dat het er zo'n 50 mensen waren die al 20 minuten voor een Darwin award gingen;

The girl was part of a group of about 50 people near Observation Point Trail in the park's Old Faithful Geyser area, a news release said.
The group was gathered about 5 to 10 feet away from the bison for at least 20 minutes before a bull bison charged and tossed the girl, who is from Odessa, Florida, into the air.


50 mensen op een afstand rond de 5 a 10 feet van een 900kg+ wegend wild dier dat 50km/uur doet. What possible could go wrong :? :wink:

@SpaceAce Eeuh...holy wackamole 'interessante' *cough* foto
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door hemmie »

Wij gingen toevallig Yellowstone in de dag nadat dit filmpje in het nieuws kwam, en bij een rangerpraatje kwam het ter sprake. De ranger gaf aan dat volgens ooggetuigen er te veel mensen te dicht bij kwamen, en de bison dus reageerde, niet zo zeer op dat meisje, maar zij stond daar toevallig ook.
Wij hadden een bison op onze campsite, naast de picknicktafel. Mijn man en ik waren net even afwassen, maar de kinderen zaten daar wel, die waren gelukkig slim genoeg om rustig weg te lopen toen de bison dichterbij kwam. Near aanleiding vertelde de buurvrouw nog dat zij mensen hadden gezien die hun kind naast een elk op de foto wilden zetten, gelukkig zag een ranger dat en greep in. Sommige mensen zijn echt gestoord.
Overigens liep er afgelopen nacht een bison langs onze tent, we hoorden zijn voetstappen en zware ademhaling vlakbij onze hoofden, dat vond ik wel erg dichtbij :D
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door Martin & Marianne »

Met dieren blijft het uitkijken geblazen. In 1991 stonden wij op de camping bij Bridge Bay. Ik citeer even uit ons reisverslag van 1991.

"[...] Het idee dat er 's nachts dieren rondgelopen hebben blijkt niet zo'n gekke gedachte te zijn, want als we de volgende dag na een uitstapje weer de camping op rijden, krijgen we te horen dat een aantal beren ons deel van de camping heeft uitgekozen om zich een weg naar het meer te banen. We krijgen een briefje mee:

“Due to bear activity all campsites in H and I loops have been closed. Because of this closure you have assigned a new campsite in one of the lower loop’ staat er op. We moeten onze tent direct naar een ander deel van de camping verhuizen. We krijgen een plekje op loop D, op een grasveldje, toegewezen. “Your cooperation is appreciated’

Nou zeer zeker willen we meewerken! Als we bij onze tent komen, zien we dat het deel van de camping waar wij staan op onze tent, en één andere tent na, al helemaal verlaten is. De mensen van de andere tent zijn net bezig om hun spullen in te pakken. Ze hebben een koepeltent. Ze tillen hem in zijn geheel op, zetten hem op de auto en rijden weg. Nu staan we er helemaal alleen. Zo snel we kunnen, breken we ons tentje af. Wat heeft zo’n tent toch veel haringen! Maar gelukkig zijn er geen beren die ons storen tijdens deze werkzaamheden en even later staat ons tentje op het grasveld van loop D.


Overigens is dit deel van de camping ook niet helemaal beestenvrij. ‘s Avonds zitten wij ons eten te koken als er opeens een grote bizon aan komt lopen. Martin denkt gevat te zijn door tegen onze Amerikaanse buurman te zeggen: “Guess, who is coming to dinner?” maar de buurman is net wat gevatter en antwoordt: ” Guess, who is the dinner”. Gelukkig zijn bizons herbivoren en al grazende loopt hij voorbij."

Martin
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Bizon valt kind aan in Yellowstone NP

Bericht door hemmie »

Wij zaten de afgelopen week ook op Bridge Bay. Geen beren op dat moment, maar dus wel bisons en elk die gewoon over de sites liepen. Maar die zijn gelukkig niet echt gevaarlijk, als je maar afstand houdt. Ik vond al die dieren heel speciaal, maar was blij dat er geen berenactiviteit was, dat vind ik toch wel eng.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer