Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zoon wordt misselijk in vliegtuig.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Ingridvanden
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Zoon wordt misselijk in vliegtuig.

Bericht door Ingridvanden »

We zijn de laatste 2 jaar naar Florida geweest en gaan in oktober voor de derde keer. Er is echter steeds 1 probleem, onze oudste zoon (bijna 16) wordt misselijk van de geur van het vliegtuigeten. We hebben eerder met hem gevlogen binnen Europa en dan heeft hij er geen last van. Het is dus niet het vliegen zelf dat zorgt voor de misselijkheid.
Vorig jaar heeft hij heel de terugreis moeten overgeven. Dat is voor niemand leuk. Niet voor hem, niet voor ons, niet voor het cabinepersoneel en niet voor de medepassagiers.

Hij heeft heel veel zin in de vakantie, maar ziet enorm op tegen de reis.

Heeft iemand tips om dit te voorkomen?
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Zoon wordt misselijk in vliegtuig.

Bericht door vinceG »

Misselijk en overgeven alleen van de geur van het eten in het vliegtuig?
Dan komt bij mij de vraag naar boven of dit alleen in het vliegtuig is of dat hij ook misselijk wordt van etensgeur in het algemeen? Dan is namelijk het probleem wat groter. Vaak zijn hier wel therapieën voor.

Een oplossing is niet eenvoudig. Lastig om etensgeur te vermijden.
Ik zou beginnen met zo ver mogelijk van de galley een stoel te boeken. En dan vooral aan het raam. Ventilatie volledig open zetten.
Misschien de geur maskeren met een andere milde geur? Of mondkapje met daarin lichte munt geur en die ophouden zolang de crew met het eten bezig is. (Zie tegenwoordig steeds meer mensen met mondkapjes, dus zou me daar niet druk om maken.)
Daarnaast zijn er middelen (primperan) om misselijkheid te onderdrukken. Zou het overleggen met de huisarts.
Ingridvanden
Amerika-newbie

Dank voor je reactie. Overleg met de huisarts zit in de planning.
het is inderdaad zo dat hij ook misselijk wordt van de etensgeur in het bejaardentehuis waar mijn schoonmoeder woont.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben volwassen en heb precies hetzelfde. Ik ben een gezonde eter die vrijwel alles lust en misselijk ben ik alleen na een avondje stappen.

Maar in het vliegtuig word ik ook altijd heel erg misselijk bij de geur van het vliegtuigeten. Ik weiger het ook altijd en zorg voor eigen eten.

Wat meestal werkt voor mij dat ik een geurdoekje bij mijn mond/neus houd als het eten geserveerd word. Daarnaast ook heel simpel niet door de neus ademen.
Groetjes,
Daniel
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Een Vicks-pen meenemen zodat hij die in zijn neus kan steken op gewenste momenten. Of met een maatschappij vliegen waar standaard geen eten wordt geleverd, zoals Icelandair.
Ingridvanden
Amerika-newbie

Daniel en thomhster, nuttige tips! dank!
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ik heb wel is een dame gesproken in het vliegtuig die daar ook last van had. Die zat de hele reis met een klemmetje op haar neus wat schoonzwemsters ook gebruiken om geen water in hun neus te laten komen. Die hebben ze in alle kleuren maar ook transparant. Dan zie je het bijna niet.

Dan ben je alleen wel verplicht om door je mond te ademen. Ik weet niet in hoeverre je zoon dat vervelend vindt. Mijn vrouw vindt dat bijvoorbeeld een drama. Er gaan hier echt liters Otrivin doorheen...
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Heel vervelend! Ondanks dat het schijnbaar geen reisziekte is zou een primatour pilletje wellicht toch wat kunnen helpen. En een pepermuntje kan helpen tegen misselijkheid, bijvoorbeeld zo'n grote smint.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer