Op welke radiozender afstemmen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SveaDesiree123
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 apr 2018, 21:43

Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door SveaDesiree123 »

Hallo allemaal,

Nog even een laatste vraagje, want over 4 weken vertrekken wij na lang wachten naar West-Amerika. 🤗🤗🤗

Thuis luisteren wij graag naar Radio 538 en SkyRadio.

Op welke radiozender kunnen we dan het beste afstemmen in onze Escape campervan?

Ik hoor graag jullie reacties. 😊
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door hemmie »

Elke regio heeft eigen radiozenders, die vaak maar in een klein gebied te ontvangen zijn. In sommige gebieden is er (vrijwel) niets te ontvangen, en als er dan nog iets over is, is het meestal country muziek. Zeker de zenders met popmuziek zijn beperkt te ontvangen. Kwestie van steers opnieuw zoeken dus, en zorgen voor backup muziek voor als er echt niets te ontvangen is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
RR2USA
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2010, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door RR2USA »

Lekker een onbeperkt 4G SIM nemen van Arieli Mobile en dan gewoon 538 en SkyRadio via bluetooth naar car radio streamen. Alvast goede reis!
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Hopen op een Sirius systeem. 🤗
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door BonnyR »

https://www.538.nl/player/

Wel via internet 8)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door Almere vak V »

Het ligt eraan hoe ver je in noorden komt. Maar vanaf Eugene tot aan Seattle is het hier altijd 99.5 The Wolf. Naast geweldige muziek (country...) krijg je ook het plaatselijke nieuws en de verkeersinformatie mee. Wel net zo handig.

En ja, ook ik had een bloedhekel aan country 10 jaar geleden. Mijn vrouw misschien wel tot 5 jaar geleden en zeker mijn jongste dochter tot een jaar of 2 geleden. Maar inmiddels staat mijn dochter luidkeels mee te zingen met Sam Hunt, Blake Shelton en Carrie Underwood. En zelfs als ik thuis kom staat er met enige regelmaat country muziek op.

Zo jammer dat The Wolf geen internetzender is...
Gast

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door Gast »

@Almere vak V Net ff gekeken, helaas (nog) niet op tuneIN radio app (waar enorm veel US zenders te beluisteren zijn.).
maar check even 995thewolf.com :) ook als skill te installeren op je Amazon Echo.

"alexa, enable the ninety nine point 5 the wolf skill"
Visit the Skills section of your Alexa Smartphone App and search for 99.5 the Wolf
After you have enabled the Skill, listen to our station just by saying “Alexa, open NINETY NINE POINT FIVE THE WOLF”
en voila :)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door Almere vak V »

Terpies schreef:
17 jul 2019, 10:31
maar check even 995thewolf.com
Die ken ik. Maar dat is helaas de Texas versie. Ik wil de Portland versie. Die was er wel als app maar daar zijn ze 2 jaar geleden mee gestopt. Helaas!!
Dank voor het meedenken!!
Gast

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door Gast »

het is mij gelukt :) (iets van 1 gat...vangen...etc...)

radio.com app via US app store op iphone
VPN op US ip adres
99.5 wolf zoeken (portland versie) en daar gaat ie :)

Geen idee of website ook werkt dmv VPN tunneling, zit op mijn werk en kan nu niet checken, maar op iphone werkt het!
WhatsApp Image 2019-07-17 at 11.38.50.jpeg
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door Almere vak V »

@Terpies Euh, ik heb een iPhone en daar houdt mijn kennis wel ongeveer op...

Nou denk ik dat ik met google mn app store ook kan veranderen. Ben ik dan niet al mn abonnementen kwijt?
Maar dat VPN gebeuren moet je me echt ff uitleggen. Mag ook in PM.

Dank!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door tomhster »

Reken op country en reli-pop :thumbdown: In de hoge frequenties (100+) vind je meestal wel een jaren 80-rockclassics zender.
Gast

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:
17 jul 2019, 10:35
Terpies schreef:
17 jul 2019, 10:31
maar check even 995thewolf.com
Die ken ik. Maar dat is helaas de Texas versie. Ik wil de Portland versie. Die was er wel als app maar daar zijn ze 2 jaar geleden mee gestopt. Helaas!!
Dank voor het meedenken!!
Mag de Seattle versie ook: https://seattlewolf.radio.com/listen/ta ... ver-you-go ?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door Almere vak V »

Gast schreef:
17 jul 2019, 19:48
Mag de Seattle versie ook
Nope, wil alleen de Portland versie...
Sorry!
SveaDesiree123
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 apr 2018, 21:43

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door SveaDesiree123 »

Bedankt voor jullie reacties!

Vooral veel country ja?
o jee! :sadcry:
Nee hoor :wink:
Daar kan ik wel wat mee. Vind het niet verschrikkelijk en er zitten best leuke nummers tussen.
Had alleen verwacht dat je er wel een echte popzender zou hebben aangezien veel muziek op 538 van artiesten als Pink, lady Gaga en vele andere artiesten uit Amerika komt.
Ik dacht dus makkelijk af te kunnen stemmen op een pop zender.

Ik heb nog getwijfeld of ik iets zou doen met Spotify ofzo. Je schijnt muziek te kunnen downloaden en dan daar te kunnen afspelen maar dan heb je internet nodig toch?
Of het kost veel geheugen op je telefoon denk ik :(
Maar ik ga waarschijnlijk al mijn geheugen nodig hebben voor alle foto's en filmpjes die we gaan maken.

Misschien zeg ik nu gekke dingen trouwens want ik heb geen idee hoe zoiets werkt :lol:

Misschien nog maar eens in verdiepen....
Gast

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door Gast »

SveaDesiree123 schreef:
17 jul 2019, 20:55
Had alleen verwacht dat je er wel een echte popzender zou hebben aangezien veel muziek op 538 van artiesten als Pink, lady Gaga en vele andere artiesten uit Amerika komt.
Het land is zo groot, je hebt geen landelijke zenders, alleen maar plaatselijke of regionale zenders. Er zijn genoeg popzenders, maar 100 km verderop zijn die niet meer te ontvangen, en moet je weer op zoek naar iets anders.
Gast

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door Gast »

Internet Radio apps waar je op muziek soort kunt selecteren zijn er genoeg: iHeartRadio, TuneIn, Pandora, radio.com etc .
Al heeft het luisteren naar lokale radio stations ook wel zijn charme, maar je blijft idd elke zoveel mijl van station wisselen.

Het handigst is natuurlijk een werkende Sirius XM in je huurauto.
Gast

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door Gast »

Terpies schreef:
17 jul 2019, 21:10
Al heeft het luisteren naar lokale radio stations ook wel zijn charme
Absoluut! Zo kwam ik eens een Spaanstalige zender tegen. Heerlijke mariachi muziek - geen flauw idee waar ze over zingen, maar man wat wordt je er vrolijk van.

SveaDesiree123
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 apr 2018, 21:43

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door SveaDesiree123 »

Dat is ook zo. Het land is inderdaad erg groot! Dus dat klinkt best logisch.
En een andere zender dan we gewend zijn heeft inderdaad ook zijn charme!
Maar mocht ik het even zat zijn is het wel fijn om nog iets achter de hand te hebben.
Net maar even spotify gedownload.

Maar wat jullie zeggen klopt helemaal!
We gaan dan ook zeker genieten van wat de radio ons te bieden heeft. En niet alleen de radio :D
Vooral ook de rest van dit prachtige land!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door roelb »

Er zijn wel degelijk landelijke zenders. Ouderwetse network syndicates (waarbij een lokale zender de netwerk programmering uitzend, aangevuld met eigen programma's), maar ook al sinds heel veel jaren sattelietradio (SiriusXM).

/begin political mode

Als je auto SiriusXM heeft en je je echt wil verdiepen in de gedachtenkronkels van een hoop Amerikanen: stem af op station #125 == Patriot FM. Kun je je uren achter elkaar met talk radio vermaken. Sean Hannity is het diepte (of voor sommigen hoogte-)punt.

/end political mode
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Op welke radiozender afstemmen?

Bericht door hemmie »

Voor de gebieden waar echt geen ontvangst meer is hebben wij een usb-stick mee met vele cd's er op, dus altijd iets achter de hand (zoals op dit moment in nebraska😀). Maar ik weet niet of alle auto's een usb-poort hebben, onze eigen Fords wel in elk geval.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer