Chicago, of Seattle + omgeving april/mei

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Delft

Chicago, of Seattle + omgeving april/mei

Bericht door Alwayshappy »

Hey!

Begin september zijn 1,5 week in de VS voor stedentripjes naar Washington en New York, maar we zitten nu al weer te denken over volgend jaar. Sinds 2014 zijn we ieder jaar naar de VS geweest (met uitzondering van 2017), en die streak willen we graag doorzetten.

Onze eerste VS reis hebben we bezocht: New York, Washington (dagtrip), Boston (dagtrip), Los Angeles, Las Vegas, San Francisco (maar 2 dagen helaas), Yosemite, Grand Canyon, San Diego. Waren toen een maand weg, dus een hoop gezien. Tweede reis was naar Los Angeles en drie weken Hawaii (waar we waarschijnlijk in 2021 weer naar toe gaan), derde reis naar Washington en NYC (ja, dol op die steden :clap: ), in 2017 enkel stedentrip New York en vorig jaar dus helemaal niet. Dit jaar dus weer Washington en NYC.

Nu willen we volgend jaar dus wel echt wat anders doen. Mijn man heeft een rijbewijs, maar voelt zich (nog) niet comfortabel om te rijden in de VS. Hij wil daarmee beginnen als we in 2021 weer naar Hawaii gaan. Dus we reizen niet per auto. Handige info voor advies.

San Francisco staat vrij hoog op het lijstje, omdat we die stad niet heel erg goed hebben kunnen verkennen. Maar de stad is vrij duur, helemaal als je er een volle week wil zitten (en wij zijn luxe paardjes, zitten altijd minimaal in een 4 sterren hotel en dan nog centraal ook), dus die bewaren we liever voor 2022/2023, wanneer we de stad kunnen combineren met wat extra dagen Yosemite bv.

We zijn mensen die dol zijn op steden, om vanuit de stad zelf dagtourtjes te kunnen doen naar de natuur (of in ieder geval 3-4 dagen in zo'n park). Niet echt mensen die dol zijn op rondreizen zeg maar, willen overal echt de tijd hebben.

Chicago en Seattle zijn steden die bij ons hoog op het lijstje staat. Denver ook (om vanaf daar de Rockies te zien ook) en Key West/Miami trekt ons ook wel. En dat is het denk ik wel (naast de steden die we al bezocht hebben). We zitten dus vooral daar aan te denken voor volgend jaar; Seattle of Chicago. Bij Seattle heb je Olympic National Park en Mount Rainier in de omgeving wat extra variatie kan geven. We willen rond april/mei gaan. Tourtjes zijn er rond die tijd gewoon (vanuit Seattle). Máár ik lees op veel plekken dat april/mei eigenlijk te vroeg is om echt de bergen te zien? En de andere optie is dus Chicago voor een klassieke stedentrip. Maar het liefst combineren we Chicago wel ergens mee. Wat niet al te ver uit de route ligt. Misschien per trein bereikbaar of zo.

Seattle zouden we 1,5 week voor uit trekken, Chicago een weekje (of langer als we het ergens mee kunnen combineren). Heeft iemand advies over wat we het beste kunnen doen?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Chicago, of Seattle + omgeving april/mei

Bericht door Almere vak V »

Ben niet heel erg objectief. Maar als je variatie zoekt dan springt Seattle ten opzichte van Chicago er voor mij een stuk bovenuit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Chicago, of Seattle + omgeving april/mei

Bericht door Martin & Marianne »

Zonder auto lijkt het me niet handig. Hoe wil je dan buiten Seattle iets doen?
Waarom niet zelf rijden, dat is toch geen enkel probleem? Hoe hebben jullie het dan gedaan naar Yosemite etc?

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Chicago, of Seattle + omgeving april/mei

Bericht door Mrvanilla »

Dat snap ik ook niet precies. Waarom zou je tot 2021 wachten? Rijden is daar niet heel veel anders hoor. Sterker, als je in NL kunt rijden dan is Amerika een eitje, zeker buiten de steden.

Of je voor Chicago of Seattle wilt gaan is een persoonlijke keuze, die kan niemand voor je maken. Let wel dat in WA nog veel gesloten zal zijn in april, zeker Mt Rainier. Of dat erg is weet ik niet, maar wel goed te weten denk ik.

Als jullie erg van steden houden zou je ook enkele dagen Seattle kunnen doen een paar dagen Portland.
Groetjes,
Daniel
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Chicago, of Seattle + omgeving april/mei

Bericht door Janena »

Starten in Chicago en dan met de Amtraktrein naar Seattle, is dat nog een idee? Of met de Amtrak van Chicago naar Denver (wel jammer dat de Amtrak pas na Denver door Echt mooi gebied gaat waaronder de Rocky Mountains )..
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Chicago, of Seattle + omgeving april/mei

Bericht door Almere vak V »

Mrvanilla schreef:
12 jul 2019, 15:24
Sterker, als je in NL kunt rijden dan is Amerika een eitje, zeker buiten de steden.
Dit inderdaad!! In Amerika rijden is volstrekt anders dan in Nederland waar iedereen denkt dat ie de volgende Max Verstappen is...
Gebruikersavatar
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Delft

Re: Chicago, of Seattle + omgeving april/mei

Bericht door Alwayshappy »

Martin & Marianne schreef:
12 jul 2019, 15:20
Zonder auto lijkt het me niet handig. Hoe wil je dan buiten Seattle iets doen?
Waarom niet zelf rijden, dat is toch geen enkel probleem? Hoe hebben jullie het dan gedaan naar Yosemite etc?

Marianne
Wat ik al zei: excursies. Misschien niet de meest optimaalste manier, maar we hebben op die manier echt al een hoop kunnen zien in het verleden. En nooit het gevoel gehad dat we niet voldoende zagen.

En, met alle respect, ik weet dat rijden in de VS niet moeilijk is, maar mijn man vind dat gewoon wat eng (en zelf nog geen rijbewijs), omdat het het buitenland is. Hawaii vindt hij zelf een wat fijnere keuze om te beginnen. Iedereen is anders en zo; ik ga hem daarin ook niet onder druk zetten. Hoe makkelijk andere mensen het wel niet vinden ;) En dat bedoel ik gewoon vriendelijk hoor, maar ik krijg dat soort uitspraken elke keer te horen als ik om advies naar de VS vraag en dat gaat een beetje vermoeien :P
Laatst gewijzigd door Alwayshappy op 12 jul 2019, 21:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Delft

Re: Chicago, of Seattle + omgeving april/mei

Bericht door Alwayshappy »

Mrvanilla schreef:
12 jul 2019, 15:24
Dat snap ik ook niet precies. Waarom zou je tot 2021 wachten? Rijden is daar niet heel veel anders hoor. Sterker, als je in NL kunt rijden dan is Amerika een eitje, zeker buiten de steden.

Of je voor Chicago of Seattle wilt gaan is een persoonlijke keuze, die kan niemand voor je maken. Let wel dat in WA nog veel gesloten zal zijn in april, zeker Mt Rainier. Of dat erg is weet ik niet, maar wel goed te weten denk ik.

Als jullie erg van steden houden zou je ook enkele dagen Seattle kunnen doen een paar dagen Portland.
Dat er veel gesloten is in die parken had ik dus ook gelezen, daarom twijfelen we of Seattle wel zo verstandig is rond april/mei.

Seattle/Portland is zeker ook nog een optie. Al willen we Seattle denk ik wel bewaren voor wanneer we ook de natuur in kunnen in die omgeving.

@Janena Bedankt voor de ideeën! Kunnen we ook altijd naar kijken!
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Chicago, of Seattle + omgeving april/mei

Bericht door Eskm »

In Seattle en Portland gebruikten we veelvuldig de Uber. Wel de rush-uren mijden anders wordt het duurder.
Maar je blijft onder de overdreven parkeertarieven de stad. Uber haal je op waar je ook wilt, je laat gewoon je auto staan.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Delft

Re: Chicago, of Seattle + omgeving april/mei

Bericht door Alwayshappy »

We hebben uiteindelijk gekozen voor een stedentrip combo Chicago & Toronto (en vanaf daar de Niagara Falls). Drie plekken die we nog nooit hebben gezien. We hebben er naar gekeken om Seattle of zelfs Vancouver/Calgary/parken daar om heen te doen in de zomer (beste reistijd voor de natuur), maar die prijzen schrikken nogal af, dus die bewaren we nog even. Sowieso benieuwd naar Chicago en Toronto!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer