Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Chicago of Boston. TIPS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Chicago of Boston. TIPS

Bericht door RNA »

Hoi allen,
Na lange tijd weer wat actief hier en ben benieuwd naar jullie mening. Wij willen de eerste week van december op citytrip naar de VS, een dag of 6 naar een stad en de kerstsfeer inademen/shoppen. Na Washington en New York is ons oog nu gevallen op Chicago of Boston.

We weten dat Boston wat meer 'cultuur' heeft, maar ik lees ook dat je daar vrij snel bent uitgekeken en vooral in de zomer leuk is. Waar wij eigenlijk naar op zoek zijn is een stad met een gezellige 'kerst sfeer' waar we goed kunnen shoppen, voldoende te zien/doen is én waar we een NBA wedstrijd kunnen mee pakken. Ook weten we dat beide steden erg koud kunnen zijn in die periode, maar dat draagt ook weer bij aan de kerstsfeer.

Kortom: de 1e week van december, Boston of Chicago? Wie heeft welke voorkeur en waarom?

p.s. andere tips zijn ook welkom, wel met directe vlucht en een team dat in de NBA uitkomt. :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Gast

Re: Chicago of Boston. TIPS

Bericht door Gast »

In Chicago spelen de Bulls, in Boston de Celtics. Je kunt op hun website zien wanneer ze thuis spelen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

En op de NBA-website kun je meer steden vinden met een NBA-team.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Chicago. Gelet op het weer ga je vooral binnen willen zijn. Dan is er m.i. in Chicago (en omstreken) een veel interessanter aanbod qua musea, shops, bars en restaurants. Alleen het betere basketbal wordt momenteel in Boston gespeeld, niet in Chicago.

Laat t.z.t. even weten hoe zo'n polar vortex voelt :D
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

mtl schreef:
06 jul 2019, 22:09
En op de NBA-website kun je meer steden vinden met een NBA-team.

Joh? Bedankt hoor.
boonens schreef:
07 jul 2019, 00:58
Chicago. Gelet op het weer ga je vooral binnen willen zijn. Dan is er m.i. in Chicago (en omstreken) een veel interessanter aanbod qua musea, shops, bars en restaurants. Alleen het betere basketbal wordt momenteel in Boston gespeeld, niet in Chicago.

Laat t.z.t. even weten hoe zo'n polar vortex voelt :D
Het kan vriezen en dooien in Chicago :lol:
We gaan iets eerder, eind november. Denk dat het nog wel meevalt, maar kan idd behoorlijk koud zijn.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Tsja, Chicago of Boston? Als je het mij vraagt is de keus snel gemaakt. Ik heb niks met die betonnen binnensteden zonder ook maar 1 stukje groen met alleen maar enorme wolkenkrabbers en dezelfde winkelketens. De eerste keer is leuk. De tweede keer ook nog wel. Maar de derde keer weet ik niet of ik in Chicago, NY of Houston sta om maar een dwarstraat te noemen. Ik vind Boston echt vele malen interessanter dan Chicago. Als het op basketball aankomt zijn de Celtics op dit moment ook een stuk beter dan de Bulls. Dan zou je wellicht nog kunnen kijken welke tegenstander je waar treft wat het misschien interessanter gaat maken onder de streep. Maar dan zal je toch echt nog een maand geduld moeten hebben totdat het speelschema bekend wordt gemaakt.

Ik weet niet of je wat met hockey hebt. Maar zowel de Bruins als de Blackhawks hebben best een aardig schema in de eerste week van december.

En dan is het weer natuurlijk ook nog altijd wel een dingetje. In Chicago kan het steenkoud zijn in die periode. Al meerdere malen mogen ervaren. Maar ook in Boston kan het weer verre van aardig zijn in die periode. Maar als dat bijdraagt tot de feestvreugde. Why not??
Robvdv
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Robvdv »

Shopping is een dingetje? dan tref je het wel als je eind november gaat want dan pik je dus Black Friday mee. Dat is toch wel gaaf om keer mee te maken. Maar of je al echt kerstsfeer meekrijgt? Ik waag het te betwijfelen.

Celtics in TD Garden is wel gaaf. Natuurlijk niet de oorspronkelijke garden, maar toch. Ik vond het een goed en mooi stadion. UC Chicago nog niet van binnen gezien, maar let idd goed op de tegenstander, dat kan nog een verschil maken

Boston heeft meer historie qua sport en gewone geschiedenis, maar ik was er sneller uitgekeken dan in Chicago. Helaas lijk je in beide steden net naast football te grijpen, als je echt Amerikaanse sport wil zien, gaat er niets boven het bezoeken van een NFL game.

En anders nog even op KLM kijken, naar rechtstreekse verbindingen, San Fran kan natuurlijk ook, qua temperatuur iets beter vaak.
2011 5 dgn LV
2012 20 dgn LV, Disney Anaheim, NYC
2013 12 dgn LV
2013 okt 8 dgn LV
2014 28 dgn SF - Nationale Parken - LV
2015 Chicago , Indy500, Chicago
2015 Boston, NYC, Philly, Washington DC, LV
2016 LV

https://robenelineinamerika.wordpress.com/
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Dank voor alle reacties, wij hebben inmiddels alle grote Amerikaanse sporten al bezocht en alleen de NBA kan ons echt bekoren. Eind dit jaar willen we naar onze 5e NBA wedstrijd gaan. Nog even wachten op het programma! (ja Football en Hockey vonden we ook erg leuk, baseball daarentegen...)

Het weer is onze grootste zorg, Chicago kan erg koud zijn (waarschijnlijk vertrekken we rond 27 nov t/m 2 dec) maar dat is in Boston ook het geval. Boston schijnt inderdaad een stuk 'mooier' te zijn, maar ook schijn je daar redelijk snel uitgekeken te zijn. In Chicago is meer te doen én het shoppen zou er beter zijn. De kerstverlichting wordt hier eind november ontstoken, dat is weer leuk. Zeker icm eventuele sneeuw.

Daarbij komt nu dat de tickets naar Chicago een stuk beter geprijsd zijn, scheelt (op dit moment voor onze reisdata) ongeveer 150 euro p.p. voor een directe vlucht met baggage.

San Fran ook naar gekeken, maar vind het te ver vliegen voor een paar dagen. Eigenlijk vinden we 8 uur echt de max. Zucht... luxe probleem!

Afbeelding
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

RNA schreef:
09 jul 2019, 10:24
De kerstverlichting wordt hier eind november ontstoken,
Ik heb altijd het gevoel dat iedereen met Thanksgiving zijn kerstverlichting ophangt. Ook de winkeliers en shoppingmalls. In hoeverre je het kunt plannen is Thanksgiving altijd wel een mooi moment om in Amerika te zijn. De dag erna Black Friday is ook wel een dingetje. Al snap ik nooit dat iedereen zo moeilijk doet over die vrijdag want de aanbiedingen gelden meestal van maandag tot zondag. "Black friday strats on monday ends on sunday." Hoor je de hele week op de radio. Om op die maandag gevolgd te worden door Cyber Monday.

Wat mij betreft is het vooral een leuke periode omdat er 5 dagen achter elkaar football op tv is. Drie NFL wedstrijden op donderdag. Dan op vrijdag en zaterdag zo'n beetje alle grote rivalries tussen de colleges. Op zondag het gebruikelijke NFL geweld gevolgd door Monday Night Football.

Bij ons staat wat sfeer en beleving football echt op 1. Heeft er ook vooral mee te maken dat het eigenlijk allemaal do or die wedstrijden zijn. Er worden zo weinig wedstrijden gespeeld dat eigenlijk elke verliespartij funest kan zijn. Daarom staat bij ons basketball en hockey op 2. Daar worden zoveel wedstrijden gespeeld. Maakt weinig uit of je er 15 of 20 verliest. Het verschil tussen regulier basketball en hockey en playoff basketball en hockey is erg groot. Reguliere competitie is vermaak en entertainment. Alles wat daarna komt is regelrechte oorlog. Mijn dochter is dit jaar voor het eerst meegeweest naar playoff hockey en basketball en heeft haar ogen uitgekeken. Een wereld van verschil. En een serie winnende 3 punter van Lillard vanaf de parkeerplaats doet dan de rest zullen we maar zeggen...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

RNA schreef:
09 jul 2019, 10:24
San Fran ook naar gekeken, maar vind het te ver vliegen voor een paar dagen. Eigenlijk vinden we 8 uur echt de max. Zucht... luxe probleem!
Tja, ik denk maar zo, de eerste dag ben je toch kwijt door het vliegen. Als ik nog een weekje naar Amerika kon gaan dit jaar zou bestemming mij niet uitmaken. :wink:

Aan de andere kant, een korte vlucht is wel lekker. Zo vloog ik vorig jaar oktober op Newark. Vliegtuig kwam eerder aan, immigrations ging vlot en ik kon de auto ruim voor afgesproken tijdstip ophalen. Zat daardoor even na 13:00 u lokale tijd al op de weg. Had zodoende de hele middag nog om enkele leuke wandelingen (ruim 8 km) te maken om te Geocachen voordat ik naar mijn motel in Connecticut reed. Dat was wel apart. Zo lig je `s ochtends nog thuis in je bed en een halve dag later loop je in de natuur in Amerika. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

We hebben gekozen voor Chicago! De ticketprijs heeft de doorslag gegeven, 440 euro p.p. inclusief koffer van 23kg met United. Wat we ook heel fijn vinden is de indeling van het vliegtuig, 2-3-2, ondanks dat het een oude kist is.

Afbeelding
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

RNA schreef:
12 jul 2019, 13:15
We hebben gekozen voor Chicago! De ticketprijs heeft de doorslag gegeven, 440 euro p.p. inclusief koffer van 23kg met United. Wat we ook heel fijn vinden is de indeling van het vliegtuig, 2-3-2, ondanks dat het een oude kist is.
Goede keuzen. Veel plezier. Chicago valt best mee in November/December, het wordt meestal pas echt koud in January/February. En ook dat went, kan ik uit ervaring melden. Jas mee, muts op, handschoenen aan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer