Help! Verwarring over meenemen Amfexa..

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Lin&co
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2019, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Help! Verwarring over meenemen Amfexa..

Bericht door Lin&co »

:?: Wie o wie kan mij vertellen hoe het echt zit?!
Mijn apotheek, de jeugdarts zelf en de reisorganisatie vertellen allemaal een ander verhaal!

WIj vertrekken over zo'n 2,5 week (dinsdag 23 juli) naar USA voor 21 dagen. Wij vliegen op San Fransisco
(reizen de eerste week met een huurauto, ruilen deze in Las Vegas om voor een Camper en vliegen na ons rondje van 12 dagen dan weer terug naar Amsterdam vanuit Las Vegas!) Super veel zin in, mooie reis met ons gezin (5 personen!)

Nu het volgende:
Mijn zoon (16 jaar) is sinds 1 week over gestapt op Amfexa (dexamfetamine valt onder de opium wet!) (...voorheen gebruikte hij Concerta).
Als het goed is ligt er vandaag een, nieuwe (we hadden er dus al een voor concerta!) in het Engels, met de hand ondertekende medische verklaring van de arts op de deurmat. De Amfexa gaat natuurlijk mee in de handbagae, in de originele verpakking, de exacte hoeveelheid die hij nodig heeft voor de vakantie, met bijsluiter en de artsverklaring. (... moet ik ook nog het hh recept en medisch paspoort van de apotheek meenemen?)
Volgens de arts is dit voldoende... klopt dit?

Moet er niks ondertekend worden door een of andere instantie zoals ik voor Europa moest doen met bij de Schengenverklaring?!
En wat doen we daar aangekomen..? Moeten wij het "aangeven" of laat je het in je tas tot er om gevraagd wordt?!

Alvast bedankt voor jullie antwoorden/ervaring!
Linda
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Help! Verwarring over meenemen Amfexa..

Bericht door roelb »

Medicijnen, mits gewoon in de verpakking met daarop een receptsticker, zijn nooit een probleem. Oke, misschien als je naar bijzondere landen vliegt (Dubai comes to mind) en iets hebt in de categorie *pam dan wel, maar voor de US is het echt allemaal geen issue. Zolang een drugshond of test er niet positief op aanslaat hoef je je nergens zorgen over te maken.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Help! Verwarring over meenemen Amfexa..

Bericht door Marielleh »

Ik zou kijken of je iets kan vinden op de site van douane en/of ambassade.
Wij hadden ooit een vergelijkbare situatie met anti-epileptica die onder de opium wet viel in Thailand (dus geen ervaring in Amerika!) en vonden toen op een site van de Thaise overheid de eisen waaraan de doktersverklaring moest voldoen. Dat waren overigens hoofdzakelijk standaard dingen die denk ik de meeste dokters wel opschrijven maar wij hebben toen bij de huisarts dat lijstje ingelevert zodat hij wist wat erin moest staan.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Help! Verwarring over meenemen Amfexa..

Bericht door Almere vak V »

Lin&co schreef:
05 jul 2019, 11:28
medisch paspoort van de apotheek meenemen?
Die zou ik ook nog meenemen, samen met de rest die je al opnoemt. Wij vliegen regelematig met onze meervoudig gehandicapte dochter die kant op. Met een complete pillenfabriek met de meest grote rotzooi erin. Alles keurig verpakt bij zoals jij omschrijft. Er heeft nog nooit, maar dan ook echt nog nooit iemand naar gevraagd. Iemand heeft er een keer met een schuin oog naar gekeken en mompelde iets van original boxes, nice.

Geen zorgen maken als je het op deze manier meeneemt. Veel plezier!!
Lin&co
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2019, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Help! Verwarring over meenemen Amfexa..

Bericht door Lin&co »

:clap: Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik neem de brief van de arts wel even mee naar de apotheek en zal daar, bij het ophalen van de medicijnen, nog vragen naar een medisch paspoort..
Fijn! Ben ik voor nu in ieder geval gerustgesteld…! Fijn weekend!
CHRISTEL10
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2012, 21:48

Re: Help! Verwarring over meenemen Amfexa..

Bericht door CHRISTEL10 »

@Almere vak V nemen jullie de medicijnen mee in de handbagage of in de koffer ? en met verklaring van een dokter dat jullie deze medicijnen nodig hebben voor jullie dochter ? Moet je voor 'reisapotheek' zoals Dafalgan, Imodium ed ook een verklaring van een dokter hebben ?
Alvast dank !
Lin&co
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2019, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Help! Verwarring over meenemen Amfexa..

Bericht door Lin&co »

Nee, de Amfexa |(Dexamfetamine valt onder Opium wet!) van mijn zoon neem ik natuurlijk met alle papieren mee in de handbagage!
En dan zoals hier boven beschreven.. Ik moet a.s. woensdag sowiso nog langs de Apotheek (o.a. voor dat medische paspoort!).
Ik ga dat wel meteen ook even navragen, hoe het zit met "onschuldige" medicijnen…!
Ik heb ook geen idee… Melatonine tabletjes, Spirulina's en een doosje paracetamol/Ibuprofen.. de "Pil"...
Ik stop dat normaal gesproken ook altijd gewoon in mijn toilettas, in mijn koffer!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Help! Verwarring over meenemen Amfexa..

Bericht door Almere vak V »

CHRISTEL10 schreef:
05 jul 2019, 19:44
medicijnen mee in de handbagage of in de koffer
Altijd in de handbagage! Dat voorkomt discussies achteraf.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Help! Verwarring over meenemen Amfexa..

Bericht door Dutchess »

Lin&co schreef:
08 jul 2019, 11:51
Melatonine tabletjes, Spirulina's en een doosje paracetamol/Ibuprofen.. de "Pil"...
Ik stop dat normaal gesproken ook altijd gewoon in mijn toilettas, in mijn koffer!
Dingen die je hier ook makkelijk in de supermarkt of drogist kan krijgen kunnen in de koffer, maar de "Pil" zou ik zeker in m'n handbagage doen want daarvoor moet je een recept hebben (tenzij je nog een souvenir wil na 9 maanden :wink: )
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Cyclingro
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Help! Verwarring over meenemen Amfexa..

Bericht door Cyclingro »

Laat je huisarts een Engelstalig recept uitschrijven voor het geval je de medicijnen op enigerlei wijze kwijtraakt. Dan kan je altijd ter plaatse aan medicijnen komen.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Help! Verwarring over meenemen Amfexa..

Bericht door Dutchess »

De meeste apotheken accepteren een recept van een buitenlandse arts niet. Je zal dus meestal toch eerst in de VS naar een arts moeten.

Bron
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer