Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Creditcard fraude
- sanook
- Amerika-expert
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Rotterdam
Re: Creditcard fraude
Dat het fijner zou zijn dat je het 4 dagen eerder al zou weten..., ik vind dit ook een nadeel van de Amex. En wees eerlijk, we leven niet meer in het stenen tijdperk. Alles gaat online en is direct beschikbaar, dus waarom zo lang wachten met de info naar de klant. Zelfs mijn gratis Revolut stuurt een push melding direct na een betaling.
Overigens, als Amex zelf vermoedt dat er iets niet in de haak is laten ze het wel direct weten middels sms en email, dat valt dan weer mee
Overigens, als Amex zelf vermoedt dat er iets niet in de haak is laten ze het wel direct weten middels sms en email, dat valt dan weer mee
Re: Creditcard fraude
Klopt is ook geen probleem maar kan makkelijker. Zet het bij "in behandeling" dan heb
je direct overzicht.. Een push melding zoals Revolut is juist super nakijken afsluiten en klaar.
Als je fraude snel wilt oppakken dan moet alles actueel zijn.
je direct overzicht.. Een push melding zoals Revolut is juist super nakijken afsluiten en klaar.
Als je fraude snel wilt oppakken dan moet alles actueel zijn.
- sanook
- Amerika-expert
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Rotterdam
Re: Creditcard fraude
Het ging nu even om de notificatie na een betaling, niet om het feit dat het geen volwaardige creditcard is.
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 14302
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 30
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Creditcard fraude
Nou, als er iets mis is met mijn creditcard kom ik er liever meteen achter dan pas na 4 dagen en wellicht tientallen boekingen later incl. hoop rompslomp tijdens vakantie om alles weer recht te trekken.Terpies schreef: ↑09 jul 2019, 18:31En wat is er mis als je er 4 dagen later achter komt? Dan is alles nog steeds gedekt qua verzekeringen....
Je kunt ook zeggen dat dat inderdaad een tekortkoming is bij AMEX.
Maar oh wacht, we mogen niets negatiefs over AMEX zeggen natuurlijk....
Zie nu toch al 2 zaken die mij niet bevallen aan AMEX: CVC code aan de voorkant (grotere kans op fraude met creditcard) en transacties die pas na dagen zichtbaar zijn.
Roland
Re: Creditcard fraude
Dat viel mij ook op bij AMEX. Vind het een fijne kaart en er zitten zeker perks aan. Maar waarom het zo lang duurt voordat ik transacties zie verschijnen online is mij ook een raadsel. Het gaat mij ook niet per se om dekking bij fraude o.i.d. maar ook om gewoon actueel inzicht over je uitgaven te hebben. Mijn simpele bankkaart van de ING (Mastercard) heeft dat instant. Het is geen ramp, maar ben het wel met @sanook eens: het is 2019, ik wil alles instant en voor een high-end/premium creditcard verschaffer zou dit best beter kunnen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 14302
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 30
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Creditcard fraude
Wat ik een (klein) nadeel vind aan mijn Maestro creditcard van ABNAMRO (ICS) en de pinpasbetalingen cq opnames bij ING is dat het bedrag eerst gereserveerd wordt en fictief is. Ook staat er op dat moment geen koers bij. Die krijg je bij een creditcardbetaling helemaal niet te zien.
Een reservering geldt bij zowel betalingen in Euro`s als in een vreemde valuta, het fictief bedrag bij een betaling of opname in vreemde valuta. Het uiteindelijke bedrag dat afgeschreven wordt is altijd hoger dan het fictieve bedrag. Scheelt nooit zoveel, zeker niet bij kleine betalingen maar naarmate het afgerekende bedrag hoger wordt, worden de verschillen groter. Zo had ik mijn autohuur afgerekend in GBP. Het fictieve bedrag was EUR 9 lager dan het daadwerkelijk afgerekende bedrag. Vond ik best veel.
Ook dit zou met de huidige technieken niet meer nodig moeten zijn. Koers op moment van afrekenen is bekend en eventuele koersopslagen en kosten kunnen er gelijk bij gerekend worden.
Ter illustratie onderstaande betaling die ik vorig jaar bij Best Buy deed met mijn ING Betaalpas.
Roland
Een reservering geldt bij zowel betalingen in Euro`s als in een vreemde valuta, het fictief bedrag bij een betaling of opname in vreemde valuta. Het uiteindelijke bedrag dat afgeschreven wordt is altijd hoger dan het fictieve bedrag. Scheelt nooit zoveel, zeker niet bij kleine betalingen maar naarmate het afgerekende bedrag hoger wordt, worden de verschillen groter. Zo had ik mijn autohuur afgerekend in GBP. Het fictieve bedrag was EUR 9 lager dan het daadwerkelijk afgerekende bedrag. Vond ik best veel.
Ook dit zou met de huidige technieken niet meer nodig moeten zijn. Koers op moment van afrekenen is bekend en eventuele koersopslagen en kosten kunnen er gelijk bij gerekend worden.
Ter illustratie onderstaande betaling die ik vorig jaar bij Best Buy deed met mijn ING Betaalpas.
Roland
- Bijlagen
-
- BestBuy01.jpg (98.59 KiB) 1589 keer bekeken
-
- BestBuy02.jpg (147.16 KiB) 1589 keer bekeken
Re: Creditcard fraude
Op mijn AMEX transacties zie ik USD bedrag, wisselkoers en opslag.
Op mijn VISA (ICS) zie ik alleen bedrag in USD.
Op mijn MasterCard (ING) zie ik USD bedrag, wisselkoers en opslag.
Op mijn ING betaal pas idem, USD bedrag, wisselkoers en opslag.
Zowel op ING MasterCard als VISA (ICS) zie ik reserveringen. Op AMEX krijg ik volgens mij geen reservering te zien (maar kan dit nu niet checken), vandaar dat je waarschijnlijk transactie pas ziet als deze definitief is, maar zal volgende keer nog eens opletten.
Op mijn VISA (ICS) zie ik alleen bedrag in USD.
Op mijn MasterCard (ING) zie ik USD bedrag, wisselkoers en opslag.
Op mijn ING betaal pas idem, USD bedrag, wisselkoers en opslag.
Zowel op ING MasterCard als VISA (ICS) zie ik reserveringen. Op AMEX krijg ik volgens mij geen reservering te zien (maar kan dit nu niet checken), vandaar dat je waarschijnlijk transactie pas ziet als deze definitief is, maar zal volgende keer nog eens opletten.
Re: Creditcard fraude
Jawel hoor, ook bij Amex zie je reserveringen. Dat heet dan "In behandeling". Transacties in EUR zie ik altijd direct tot maximaal binnen een dag. Buitenlandse transacties zie je pas een dag later, omdat Amex inderdaad pas de transactie laat zien als het bedrag definitief vast staat, dus als de uiteindelijk wisselkoers vastgesteld is. En omdat alle grote kaarten altijd rekenen met een middenkoers over de gehele dag is dat definitieve bedrag pas bekend nadat die dag is afgesloten.
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 14302
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 30
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Creditcard fraude
Bedoel je met 'alle grote kaarten' de creditcard maatschappijen? Omdat ik je daar geen koers ziet, weet je nooit welke koers gehanteerd wordt. Bij een betaling met je bankpas op dezelfde dag zie je nl. wel verschillende koersen en niet één middenkoers voor de hele dag.
Roland
Re: Creditcard fraude
Ik weet dat in ieder geval ING een dagkoers hanteert. Volgens mij geldt dat ook voor ABN Amro. Het zou kunnen dat andere banken dat (inmiddels) anders doen, maar vroeger was het echt altijd de koers per dag. Bij ING kun je ook de gehanteerde (dag)koerslijsten downloaden.
- Njit
- Amerika-expert
- Berichten: 13545
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Creditcard fraude
Op mijn Rabocard overzicht zie ik op dezelfde dag verschillende wisselkoersen. Die hanteren dus echt de koers van het moment.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Big Al
- Amerika-expert
- Berichten: 2246
- Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia
Re: Creditcard fraude
Alsjemenou! Daar lusten de honden geen brood van...Njit schreef: ↑09 jul 2019, 10:54Is alleen wel aardig fraudegevoelig volgens mij. Kreeg van een hotel een formulier wat ik in diende te vullen om een extra dienst te kunnen garanderen. Ze vroegen of ik dit even wilde doorsturen:
- Formulier met Naam, CC nummer, vervaldatum, CVC code
- Foto voor en achterkant CC
- Doordruk CC (met potlood over CC heen krassen)
En dat dien je dan gewoon even per email op te sturen Ik snap dat zij garantie willen dat er geen gestolen CC gebruikt wordt. Maar als klant wil je ook de garantie dat je CC gegevens veilig zijn
Was dat in de VS? I.p.v. de gegevens een snelkoppeling naar de officiële website van de Payment Card Industry Security Standards Council sturen en verwijzen naar de PCI Data Security Standards...
https://www.pcisecuritystandards.org/
Overigens is toepassing van de PCI-DSS niet vrijwillig; er kunnen hoge kosten aan overtredingen zitten. Ook is het een goede basis voor een rechtszaak omdat de DSS de minimale beveiligingsstandaard is.
Re: Creditcard fraude
Hier in Seattle werken ze voornamelijk met handtekeningen. Ben daar geen fan van, extreem fraude gevoelig. Ik vraag ook kopien van bonnetjes. Ik zie nl ook alleen reserveringen. Eerst swipen ze je kaart en dan moet je bijv in een restaurant bedrag en tip invullen.
-
- Amerika-expert
- Berichten: 7581
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Locatie: Zaventem
Re: Creditcard fraude
Kopieën van bonnetjes moet je altijd vragen, anders heb je nooit enig verweer als er iets fout is (en dat hoeft niet altijd opzettelijk te zijn).
Dat je het bedrag van de tip nadien invult is volgens mij in gans de VS een gangbare zaak.
Dat je het bedrag van de tip nadien invult is volgens mij in gans de VS een gangbare zaak.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Njit
- Amerika-expert
- Berichten: 13545
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Creditcard fraude
Yup, hotelketen in de US.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Re: Creditcard fraude
Op de CVC2 na voldoet dit. Een imprint is geen kopie, omdat bij een imprint alleen de verhoogte letters en cijfers worden gekopieerd. Maar dan vragen ze daaronder wel weer om de CVC2, tja, degene die dit verzon heeft het niet begrepen.
Overigens ook bijzonder, want dit hotel zou je betalingsgegevens al moeten hebben als je daar hebt gereserveerd. Of was het een prepaid boeking waarbij de betaling door de OTA is afgewikkeld?
Overigens ook bijzonder, want dit hotel zou je betalingsgegevens al moeten hebben als je daar hebt gereserveerd. Of was het een prepaid boeking waarbij de betaling door de OTA is afgewikkeld?
- Njit
- Amerika-expert
- Berichten: 13545
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Creditcard fraude
Yup, Prepaid boeking via Expedia (als reisagent).
Ze vragen naast de Imprint ook om een fotokopie van de voor- en achterkant van de Creditcard en van een PhotoID.
Ze vragen naast de Imprint ook om een fotokopie van de voor- en achterkant van de Creditcard en van een PhotoID.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 14302
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 30
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Creditcard fraude
Zou voor mij al een reden zijn niet in zee te gaan met zo'n hotel, ook niet als reisagent.
Lijkt erop dat ze gehele boeking zelf willen doen ondanks dat het al via Expedia loopt. Dan zouden ze de betaalgegevens al moeten hebben. En een kopie van je legitimatiegegevens is al helemaal uit den boze.
Bezint eer ge begint...
Roland
Lijkt erop dat ze gehele boeking zelf willen doen ondanks dat het al via Expedia loopt. Dan zouden ze de betaalgegevens al moeten hebben. En een kopie van je legitimatiegegevens is al helemaal uit den boze.
Bezint eer ge begint...
Roland
Re: Creditcard fraude
Ik maak altijd fotos van de bonnetjes die ik achterlaat in het restaurant (en uiteraard neem ik een kopie mee). Dan kunnen ze achteraf niet met de bedragen knoeien (mits ik zelf duidelijk schrijf wat voor tip/eind bedrag ik vermeld).Marcopstal schreef: ↑11 jul 2019, 06:25Kopieën van bonnetjes moet je altijd vragen, anders heb je nooit enig verweer als er iets fout is (en dat hoeft niet altijd opzettelijk te zijn).
Dat je het bedrag van de tip nadien invult is volgens mij in gans de VS een gangbare zaak.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 5713 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg
-
- 8 Reacties
- 1026 Weergaves
-
Laatste bericht door thijmenk
-
- 42 Reacties
- 2995 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne