Creditcard verloren/gestolen.. En nu??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Creditcard verloren/gestolen.. En nu??

Bericht door roelb »

Ik krijg die notificaties zelfs nog wel eens voor een kaart die al twee jaar geleden stopgezet is ;-). Stond nog ergens bij Amazon als kaart en per ongeluk een keer geselecteerd voor een betaling. Direct een mailtje:
Subject: Betreft: uw American Express rekening

Geachte kaarthouder,

Er is een transactie aangeboden op uw verlopen American Express kaart waar wij geen goedkeuring voor kunnen geven. Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact op te nemen met Amazon Com om uw nieuwe kaartgegevens door te geven.

Als u terugkerende transacties heeft op uw kaart, zoals abonnementen of verzekeringen raden wij u aan deze zo spoedig mogelijk om te zetten naar uw nieuwe kaart.

Wij danken u voor uw lidmaatschap en zijn u graag van dienst.

Met vriendelijke groet,

Ledenservice
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Creditcard verloren/gestolen.. En nu??

Bericht door SuzieQ »

vinceG schreef:
30 jun 2019, 19:21
SuzieQ schreef:
30 jun 2019, 05:48
Bij hotels.com kun je niks aanpassen. Super vervelend heb ik ondervonden.
Bij Hotels.com hoef je ook niet aan te passen. Bij het boeken online kies je voor direct betalen of in hotel betalen. Kies je ervoor om in het hotel te betalen moet je een cc opgeven ter garantie, maar hier hoef je niet perse mee te betalen en hoef je dus ook niet te veranderen. Kies je voor direct betalen dan is alles al betaald en heb je evt nog een betaalmiddel nodig ter reservering als een hotel dit gebruikt (om minibar mee te betalen etc) of om de lokale toeristenbelasting te betalen.
Veel hotels willen dus wel dat je cc geldig is. Ik ben twee jaar geleden bijna een overnachting kwijt geraakt daardoor. Toevallig op dag zelf mail gelezen dat ik moest bellen anders geen overnachting. Ook voor deze reis had ik een aantal hotels die perse een valid card moesten. En waar het bij booking. Com 2 muisklikken is, moet je via hotels com dus echt je hotel in Amerika bellen. Dit heb ik bij een aantal gedaan en er toevallig zo ook achtergekomen dat 1 hotel gesloten was(opgelost door hotels com) maar fijn werkt dit niet.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Creditcard verloren/gestolen.. En nu??

Bericht door roelb »

En daarom: gewoon direct bij het hotel boeken waar mogelijk. Vaak nog goedkoper ook. Alleen als het echt geld goedkoper is zou ik kiezen voor een van de OTA's, maar in de US is dat over het algemeen niet het geval.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Creditcard verloren/gestolen.. En nu??

Bericht door pumi1000 »

Klopt SuzieQ, wij zijn ook ooit reserveringen misgelopen, doordat we andere cc hadden. Ook al betaal je pas in het hotel, de hotels checken een dag van te voren wel of je cc werkt.....anders kamer weg. Sinds ik dat mee heb gemaakt boek ik ook het meeste bij booking.com, daar kun je handig je cc updaten.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Creditcard verloren/gestolen.. En nu??

Bericht door SuzieQ »

De US klantenservice van hotels.com is dan wel weer top.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Creditcard verloren/gestolen.. En nu??

Bericht door roelb »

Ter info voor de mensen die een extra kaart overwegen voor een aanstaande reis: de gunstige referal aanbieding voor de Amex Gold is weer terug van weggeweest. Nu weer tijdelijk 20k bonuspunten kado (=80 euro) en de kaart het eerste jaar 100% gratis (daarna maandelijks opzegbaar). Wel even aanvragen via een referal link van een bestaande kaarthouder, anders is de kaart niet gratis (en ja, die kaarthouder krijgt ook punten cadeau). Als je er hier om vraagt is er altijd wel iemand zo vriendelijk om je van zo'n referal te voorzien. Je mag ook mij altijd een PB sturen. Oh ja, alleen voor mensen met een Nederlands woonadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer