Honkbalspullen waar kopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Laura&Edwin »

Prijzen liggen rond of net onder die van sportzaken. Wij zijn er in ieder geval nooit geslaagd. Assortiment is beperkter en een handschoen moet gewoon goed (gaan) passen. En je staat zelf wat verloren tussen de spullen jouw gading te zoeken. Lastiger als je niet precies weet wat je zoekt.

Bij dr sportzaken wordt je al iets beter geholpen en bij speciaalzaken nog beter. Zelfs bij die speciaalzaken zijn de prijzen gunstiger.

Easton en Under Armour hebben goede kinderschoenen is onze ervaring. Maar ook Nike en New Balance kunnen wel eens iets geschikts hebben. Schoenen schelen behoorlijk veel tov Nederland (Cover of Forelle). Ze mogen iig geen metalen noppen hebben en ze moeten in de gravel kunnen draaien op de bal van de voet: meestal kun je dat zien aan de plaatsing van de noppen, waar je een open cirkel ziet op de zool ter hoogte van de bal van de voet.

En verder hebben ze daar gewoon leuk speelspul om mee te honkballen en van die vilten vaantjes van de MLB-teams. Een paar dollar en leuk voor op de kamer.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Kletskous »

Ja, kan me wel voorstellen dat je wat verloren tussen al die spullen staat in de Walmart. En we hebben er geen verstand van. Dat is wel iets om mee te nemen ja. We zullen de trainer nog es even appen waar we op moeten letten bij aanschaf.
Die tip over noppen van de schoenen is een goede, Thanx.

We proberen in New York naar de Yankees te gaan. Maar we willen dan graag een avondwedstrijd en dat is alleen op onze eerste volle dag (na aankomst). Dus of we dat volhouden gezien de jetlag, moeheid en warmte is nog maar de vraag. Ik ben er een beetje bang voor dat we dat niet trekken, maar we gaan het zien.
En anders willen we tijdens ons verblijf in Florida kijken of het lukt om naar Tampa Tropicana Field te gaan.
Ik ga er vanuit dat er bij die stadions ook wel wat winkeltjes zitten. Maar dat is, neem ik aan, meer gericht op fanartikelen en niet geschikt voor de aanschaf van spullen ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door mtl »

De winkels in de honkbalstadions zijn puur gericht op souvenirs. Hier worden over het algemeen geen spullen verkocht om zelf te sporten.
Marjolijne
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 17 mei 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: 't Gooi

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Marjolijne »

Mijn vader ging laatst een handschoen kopen voor mijn dochter.
Een week na onze terugkomst werd er gemeld dat ze een grotere handschoen nodig had, ivm invallen hoger team.
Dus mijn vader, die toevallig in de us was, ging met aardig wat ervaring naar de sportwinkel.
Advies gevraagd in de winkel (maat enzo hadden we al doorgegeven.)
Dus hij komt nog even op facetime met de aanwinst, geadviseerd door verkoper.
Gelukkig kwam hij er toen zelf achter dat hem een rechter handschoen was aangesmeerd.
(note voor de niet honkballers: alleen links handige dragen een rechter handschoen, en dat zijn er erg weinig)
Gelukkig werden ze in een andere sportwinkel wel goed geholpen.

Voortaan zoeken we hem zelf wel weer uit :D
Als je van te voren een beetje googled en online rondkijkt weet je eigenlijk wel wat je moet hebben.

P.s @Kletskous Je kan ook eerst goedkope voetbal schoenen voor je zoon kopen ivm best wel dure honkbalschoenen.
Dan scheelt weer iets in het budget.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door tomhster »

Het honkbalstadion in Tampa (eigenlijk St. Petersburg) is het meest lege en sfeerloze van de hele MLB. Je bent gewaarschuwd :blink:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Almere vak V »

tomhster schreef:
27 jun 2019, 16:08
Het honkbalstadion in Tampa (eigenlijk St. Petersburg) is het meest lege
Je zult het wel niet leuk vinden. :wink:

Tampa is inderdaad jaren op een rij het slechts bezochte MLB team van Amerika geweest. Maar de laatste 2 jaren is die rol (en ik moet zeggen met overtuiging...) overgenomen door Miami. Daar zijn ze al blij als ze boven de 10.000 toeschouwers uitkomen. Daar zit Tampa bijna 5.000 per wedstrijd boven. En het verschil wordt rap groter!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door tomhster »

Maar in Miami hebben ze tenminste nog een attractie in het achterveld staan van een miljoen :shock:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Almere vak V »

The Home Run sculpture?? Manman, wat een lelijk ding.

Wat te denken van het aquarium bij de thuisplaat?? Dat bedenk je toch allemaal niet. Hebben ze ook nog steeds dat dans ding in het linksveld??
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door tomhster »

Maar dat stadion heeft dus wel iets (geks). Tropicana Field is alleen maar een vervallen bende op de verkeerde plek. Ze willen niet voor niet deels naar Montreal.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Kletskous »

Okeeejjj....Tampa Bay Rays in Tropicana Field is dus niet je-van-het, begrijp ik.
Onze eerste keus is ook om in NY naar the Yankees te gaan kijken, maar dat is mogelijk dus niet haalbaar.


Het gaat ons vooral om zo’n wedstrijd es te beleven, sfeer proeven, met een hapje en drankje naar de wedstrijd kijken en alles erom heen meemaken.
Andere aanraders vanaf Orlando om een honkbalwedstrijd te gaan bekijken dan, die te berijden zijn?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door tomhster »

Ik heb je reisschema niet opgezocht, maar spelen de New York Mets niet thuis in Cityfield?
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Kletskous »

Nee, precies die dagen spelen the Mets uit.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Kletskous »

In Washington wordt ook een wedstrijd gespeeld als wij er zijn.
Is dat een betere optie dan Tampa denken jullie ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door mtl »

Alles is beter dan Tampa. Kun je in Washington dan gewoon doen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Almere vak V »

Kletskous schreef:
27 jun 2019, 22:18
Is dat een betere optie dan Tampa denken jullie ?
Dat denk ik niet. Weet ik zeker!! :wink:
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Kletskous »

Nou, jullie zijn het lekker eens :)
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door mtl »

Tja, wat wil je zelf. Smaken verschillen. Is het bijwonen van een honkbalwedstrijd een absolute must voor jullie? Qua sfeer is Yankees te doen maar ik begrijp dat jullie dan niet kunnen. Dus als je echt een wedstrijd wil bijwonen dan moet je je richten op de opties die wel kunnen.
Gast

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Gast »

Het bijwonen van een honkbalwedstrijd door @Kletskous is hier al eerder uitgebreid besproken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Almere vak V »

Kletskous schreef:
28 jun 2019, 06:59
Nou, jullie zijn het lekker eens
Ik heb helemaal niks met baseball. Kijk echt liever naar snelgroeiend kunstgras. Maar voor ons is het een leuke gelegenheid om met vrienden af te spreken, Je kunt gezellig kletsen, wat drinken, eten is 9 van de 10 keer erg goed. Er is genoeg voor de kinderen te doen. En onder aan de streep slaat er een keer iemand tegen een bal aan. En met een mannetje of 30 zitten we meestal op hele redelijke plaatsen voor nog geen $30 pp. Wat wil je nog meer??

Ik ga 100 keer liever naar het basketball of hockey. Maar dat zit altijd ramvol. Er gebeurd veel te veel. En uiteindelijk spreek je dan niemand. Ik ga 1.000 keer liever naar het football. Dat is altijd stijf uitverkocht, daar kun je je buurman niet eens verstaan, laat staan een gesprek voeren, dat wil ik ook niet want ik ben veel te fanatiek. En als we daar ergens met 30 man willen zitten zijn we $7.500 kwijt. Met andere woorden. Dan is de keus snel gemaakt...

Als je dan toch naar het baseball gaat. En je hebt de keuze. Kies dan een team waar ook iets gebeurd, waar mensen op de tribune zitten, waar sfeer is, waar je meer te kijken en te doen hebt dan alleen de wedstrijd zelf. Doen mijn vrouw en dochter met hun vriendinnen ook. Die gaan eerst even in de winkels kijken. Dan even ergens wat drinken. Er is altijd wel iemand die met de mascotte op de foto moet. Mijn vrouw zou alleen al mee naar de Mariners gaan voor de Chinese takeout. Die loopt altijd weer met een tas met dumplings naar buiten. Mijn dochter zou alleen al meegaan voor de garlic fries. Baseball gaat om veel meer dan alleen het spelletje.

Dus in die optiek zou je best naar de Yankees kunnen gaan. Ja, je rolt zo het vliegtuig uit. Wat kan jou het schelen?? Loop een rondje. Ga op een andere ring kijken. Loop even de winkel binnen. Of het museum. Ga wat te drinken halen. Ga wat te eten halen. Kom te laat binnen, ga eerder weg. Niemand in Amerika die daar raar van opkijkt. Sterker nog. Als je langer dan 3 innings op je plek blijft zitten komen ze je wellicht vragen of alles wel goed gaat... :wink:

Dan heb je nog de keus uit de Mets en de Nationals. Niks mis mee. Ik weet niet of je langs Atlanta komt maar de Braves is ook prima. Dus als dan je uiteindelijke keuze Tampa zou zijn, dan zou ik zeggen dat had beter gekund. Maar als het je eerste keer is. Weet je ook niet waar je mee moet vergelijken. Tampa is vergaande glorie. Maar ik ben er zeker van dat je jezelf daar best een paar uur kunt vermaken.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Kletskous »

Het zou onze eerste wedstrijd zijn inderdaad.

In New York landen we de avond ervoor om 21.00 uur, dus is het middernacht aldaar voor we ons bed in rollen. En dan op de volgende dag, onze eerste volle dag in NY dus, spelen the Yankees die avond.

En als dat niet lukt, hebben we de keus nog tussen Washington en Tampa.
Atlanta zit niet in onze route helaas.
En omdat we er geen verstand van hebben, is het lastig waar dan de meeste sfeer is en het stadion nog een beetje vol zit inderdaad. Een nagenoeg leeg stadion draag niet bij aan de sfeer nee.

Ik heb al begrepen dat later binnenkomen en vroeg weg gaan normaal is. Nu wil ik zelf wel graag het volkslied meemaken dus wil er graag op tijd zijn. Dat we eerder zullen vertrekken is heel goed mogelijk omdat de luikjes dan toch wel dicht zullen vallen denk ik zo.
En inderdaad, gezellig hapje eten en drinken halen. En nog zo wat van die dingen die erbij horen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer