Honkbalspullen waar kopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Honkbalspullen waar kopen?

Bericht door Kletskous »

Onze puberzoon gaat na de zomervakantie van sport wisselen en kiest voor honkbal.
Aangezien hij nog niets heeft, moet hij o.a. een handschoen, honkbalschoenen, lange broek, shirt nog aanschaffen. Een toque kopen we hier wel bij Declathon. Knuppel hebben ze bij de club, dat komt later wel als ie het echt blijft doen.

Hoe leuk is het als je toch deze zomer in Amerika bent en je daar misschien wat kunt aanschaffen?!
Wie heeft tips voor welke winkels ik dan moet zijn? Las al iets over Dick’s, maar daar kom ik online de webshop niet op, dus geen idee van prijzen. Zitten wel meermaals op onze route volgens mij dus wellicht kunnen we daar es kijken. Andere winkels nog?

Wat kost een gemiddelde, niet te dure, handschoen voor een echte beginner ongeveer?
En een lange broek en shirt?

(We doen een rondje New York-Rockport-Albany-Niagara-Harrisburg-Washington-Davenport Florida trouwens).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door winterpark »

Dick's Sporting Goods is inderdaad een goede. Je hebt verder ook kans dat grote Nike winkels een baseballsectie hebben. Zelf koop ik ook altijd veel sportkleren bij TJ Maxx / Marshalls, maar ik durf niet te zeggen of ze daar ook baseballaanbod hebben.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Kletskous »

En wat zijn een beetje betaalbare merken dan?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Gast »

Dicks is qua assortiment best groot. Volgens mij had moderator Petra er onlangs iets over geschreven in haar blog :wink: . Prijs en merken heb ik geen idee van.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door hemmie »

Over het algemeen zijn er regionaal wel ketens van sportwinkels waar je dit soort spullen kunt kopen. Hier in Texas gaan we altijd naar Academy Sports, goedkoper dan Dicks, en meer keus.
De meeste keus is er altijd aan het begin van het seizoen, met name rond maart voor het voorjaarsseizoen, maar ook in augustus/september voor het najaarsseizoen. Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar zo mogelijk zou ik dus zo laat mogelijk in de zomer gaan winkelen.
Rawlings is een prima en goedkoop merk voor o.a. broeken, handschoenen en schoenen, bats hebben wij meestal van Easton, en handschoenen ook wel van Louisville Slugger geloof ik. Nike heeft ook broeken en schoenen.
Prijzen hangen erg af van aanbiedingen, en of je kind in een bepaald merk past. Voor jongste kopen we gewoon de goedkoopste Rawlings broeken, vaak in het seizoen voor minder dan $10. Maar oudste paste vrijwel alleen in Nike, die broeken waren $25-30. Handschoenen varieert ook, voor jonge kinderen lukt het soms nog wel voor $15, maar normaal gesproken betaal je zeker $25.
Shirts nooit gekocht, ze dragen hier een gewoon t-shirt of een (oud) wedstrijdshirt. Maar die dingen kosten volgens mij <$10.
Terug in Texas!
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Laura&Edwin »

De namen en merken die Hemmie noemt zijn inderdaad ook de tips die ik zou geven. En de prijzen kloppen ook. Bovendien zijn die prijzen veel lager dan hier in Nederland. Kinderhandschoenen hier zijn minimaal €30 a €35 en broeken starten ook vaak pas bij €25.

Wij namen ook vaak wat ondershirts mee met van die halflange mouwen. Lekker onder het wedstrijdpak in ons weertype (zou je nu niet zeggen). Ook vaak van Rawlings. Wel handig om te weten in welke kleur de toekomstige honkbalclub speelt.

Lake Buena Vista Factory stores in Orlando heeft een Rawlingswinkel waar je ook goed geholpen worden met handschoenen.
Academy heeft een wat wisselender assortiment per winkel en niet altijd deskundig advies. Is weer wel goedkoper dan Dicks.

De moeite om in Amerika te kopen (zeker voor iemand die nieuw begint aan het spel): broek, (onder)shirt, handschoen. De rest zou ik gewoon in Nederland kopen. Wat ook de moeite is, is de knuppel. Daar veel meer keuze en veel goedkoper. Weet wel welke maat en welk gewicht van de knuppel je zoon nodig heeft. Daar zijn echt veel verschillen in en niet alles mag je hier in Nederland gebruiken.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Kletskous »

Hemmie, dankjewel !! Hele nuttige info ! Daar kan ik wel wat mee.

Dan hebben we een beetje idee waar we op kunnen letten en een prijsindicatie is ook fijn.
Zijn de honkbalspullen in USA goedkoper dan in Nederland ? Of maakt dat weinig uit?

Ik heb geen idee welke maat handschoen een (tengere) 15-jarige nodig heeft, dat wordt kwestie van passen denk ik.

Ik vind een honkbalwinkel in Roermond hier, dat zou ik es online kunnen vergelijken qua prijs dan met de website van Academy (daar kom ik wel op, thanx voor de tip).
Zij hebben ook Rawlings en Louisville bijv. zie ik.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door hemmie »

Handschoen moet je idd passen, daar is zo niets over te zeggen.

Of het in NL duurder is weet ik ook niet, maar ik vermoed van wel.

Heeft hij ook schoenen nodig? Die zijn hier waarschijnlijk ook goedkoper.
Terug in Texas!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Kletskous »

Oh Laura en Edwin, dankjewel !! Super.

Er zit dus zelfs een aparte Rawling winkel, die ga ik es opzoeken.
Een knuppel echt geeeeeeen idee! Kind is net pas met een past proeflessen bezig en start dan na de zomerstop. En zo’n ding in de koffer lijkt me ook niet zo handig.

Zo’n ondershirt is ook ene goede tip, neem ik mee.

Dus in Amerika kijken voor een handschoen loont zeker wel? Een Rawling/Louisville rond de $ 25-30 moet lukken en dan heb je een relatief prima ding?
Nog andere tips waar we op kunnen letten?

Oja, en schoenen kunnen we ook eventueel wel voor kijken. Welke merken zijn daarvoor iets?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Janena »

Ik lees even mee, mijn 2 zonen honkballen al maar wat extra voorraad is altijd meegenomen. Zeker wanneer het goedkoper is dan de Nederlandse webshops ala eastpro en covee.. Overigens heeft Bol.com (via resellers) ook wel het een en ander, soms voor een leuke prijs.

We moeten in ieder geval nog een slag paaltje en misschien schoenen.
Wij zitten deze zomer een week in Chicago voor onze rondreis bedbug, ik ga even zoeken naar Dick's

Easton en Rawlings zijn favoriete merken bij mijn jongens.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Kletskous »

Okay, Easton gaat ook op het lijstje als goed merk :thumbup: .
Janena, bestel jij je spullen altijd online of ga je ook nog naar fysieke winkels toe?
Al eerder e.e.a. in Amerika gekocht ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Janena »

Wij wonen in de buurt van Hengelo dus daar ben ik wel eens geweest, vooral broeken moet je eigenlijk wel passen wanneer je nog weinig ervaring hebt met de maten...

Ik heb nog niet eerder honkbal spullen gekocht in Amerika, net uitgevonden dat er 2 km van ons hotel een Dicks zit, yayyyyy!
Gast

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Gast »

Mag/kun je een knuppel mee in het vliegtuig nemen?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Dutchess »

Baseball Bats
Carry On Bags: No
Checked Bags: Yes
Sports equipment that can be used as a bludgeon (such as bats and clubs) is prohibited in the cabin of the plane and must be transported in your checked baggage.
Bron
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Kletskous »

Lijkt me eigenlijk wel logisch.

Een knuppel daar kopen zullen wij dus niet doen, eerst maar es kijken hoe de sport bevalt (en er moet al genoeg aangeschaft worden daarvoor).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door marrich77 »

Gast schreef:
26 jun 2019, 03:21
Mag/kun je een knuppel mee in het vliegtuig nemen?
Wij hebben afgelopen zomer ook spullen voor de kids gehaald. Ook een knuppel.
Die paste overdwars in de koffer. Transport naar NL was geen probleem.

Dick's die hier eerder is genoemd is een grote keten waar veel keuze is. (Ook leuke prijzen)
Haal vooral geen spullen bij Walmart of Target. Dat is echt speelgoedwinkel kwaliteit.

Orienteer je met de aanschaf voor knuppel hier in NL waar hij mee mag slaan.
Let erop dat t/m pupillen ze nog niet met een big barrel mogen slaan
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Almere vak V »

Zoals al gezegd hier, Dicks Sporting Goods heeft meer dan voldoende keus. Kijk wel even naar de omvang van de winkel. Daar zit soms best veel verschil in. Bij ons in Clackamas zit er eentje. Eerlijk is eerlijk, die is voor Nederlandse begrippen al echt heel fors. Maar die in Washington Square is echt minstens 3 keer zo groot. Dit heeft dan ook weer gevolgen voor het assortiment uiteraard.

Ben je op zoek naar kleding van een MLB-team, dan zou ik even kijken op Fanatics.com. En het laten leveren bij je hotel. Sportspullen, sportkleding zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan in Nederland.
mlbvinnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2013, 14:48

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door mlbvinnie »

Tof! Zeker een goed idee om een handschoen in de US te halen. Voor de Nederlandse prijs krijg je daar een betere handschoen. Ga niet voor de goedkoopste handschoen, bij veel gebruik scheuren daar naden of zelfs het leer snel los. Rawlings, Easton of Wilson! Heb zelf zo ooit een Wilson handschoen laten overkomen door een bekende, nu al jaren oud en ziet er nog steeds prima uit. Een eigen knuppel is leuk maar niet echt nodig, en als hij nog jong is en veel groeit is die ook snel te klein. Een handschoen is persoonlijk, knuppels hebben de club wel.
Marjolijne
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 17 mei 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: 't Gooi

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Marjolijne »

marrich77 schreef:
26 jun 2019, 14:38
Gast schreef:
26 jun 2019, 03:21
Mag/kun je een knuppel mee in het vliegtuig nemen?



Haal vooral geen spullen bij Walmart of Target. Dat is echt speelgoedwinkel kwaliteit.

Dit vind ik best wel onzin, want deze winkels verkopen ook gewoon merk artikelen.
Onze dochter speelt al een aantal jaar softbal. Wij hebben denk al 3 knuppels en 3 handschoenen gekocht vooral bij de Target en bij de walmart.
Ook hebben wij in deze winkels broeken, ballen, slagpaal, handschoenen, en andere toebehoren gekocht. Nooit problemen mee gehad. Kinderen groeien ook snel dus vaak gaan de spullen maar 2 seizoenen mee.

Er zijn trouwens ook schema's welke maat handschoen je nodig hebt. Dit ligt namelijk ook aan de plek waar je op het veld staat.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Honkbal spullen waar kopen ?

Bericht door Kletskous »

Ik zat idd even op de website van Walmart te kijken, en daar wordt idd ook handschoenen, kleding, attributen etc. van de merken o.a. Rawlings, Louisville, Easton, Wilson verkocht. Dat zijn dan een beetje de merken waarnaar ik moet kijken, zo begrijp ik.
Dus kan je dan toch ook prima daar halen, als je iets van je gading tegenkomt? Of liggen de prijzen t.o.v. de sportwinkels dan anders?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer