Ik houd er soms wel rekening mee als het in de planning past.
Het meeste last heb ik als we snel naar grote hoogte gaan (met de auto)
In 2010 gingen we van Exeter naar Sequoia. In Sequoia waren wegenwerken waardoor er maar 1 rijrichting per keer over de weg kon (US198). Daardoor konden we ook nergens stoppen. Ik voelde me zo slecht. Eenmaal boven was ik erg misselijk en had enorme hoofdpijn. We hebben wat korte wandelingen gedaan met telkens veel drinken en regelmatig kleine beetjes eten. In de namiddag ging het beter.
In 2013 deden we hetzelfde stuk opnieuw maar deze keer met verschillende stops onderweg en een pilletje bij het ontbijt. Geen problemen gehad.
Wij vlogen in 2011 naar Denver en gingen de volgende dag via de RMNP en Trail Ridge Road naar Grand Lake. Ik heb behoorlijk last gehad van de hoogte (hoofdpijn, misselijk, zweten). Eenmaal terug in de afdaling na Alpine begon het beter te gaan.
Ik heb al gemerkt dat als ik meerdere keren een stop kan doen, het wel beter gaat. En ik heb nu pilletjes tegen reisziekte die me ook prima helpen bij mijn level van hoogteziekte.
(ik vermoed dat bij mij de combinatie van stijgen en veel draaitjes tot problemen leidt)
Vorige zomer in Mt Rainier heb ik me toch nog laten verrassen. Het was aan het einde van de vakantie en we hadden al North Cascades en Glacier in de benen dus het kwam wat onverwacht. We zijn gestopt, ik heb een pilletje genomen, veel gedronken en met kleine beetjes gegeten. Mijn zoon heeft verder gereden. Nog regelmatig een stop gedaan op weg naar Sunrise. Daar was ik weer helemaal in orde. Voor de zekerheid nog een pilletje genomen want we gingen wandelen.
Felicitas schreef: ↑17 jun 2019, 15:58
Overigens hijg ik altijd als we naar boven lopen
Zelfde hier. Maar ja als je mooie uitzichten wilt, zit er niets anders op dan stijgen hé.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 21, Europe 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY