Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door IngridZw » 30 jun 2019, 19:44

Mijn man heeft 3 jaar geleden in het buitenland 6 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege zeer ernstige wondroos. Sindsdien nemen we altijd uit voorzorg antibiotica mee, helemaal als we een verre reis maken. Van onze huisarts krijgen we hiervoor een recept zonder daar moeilijk over te doen. Voordeel is dat mijn man het altijd bij de hand heeft als hij ook maar enigszins merkt dat het weer opkomt. Bij deze ziekte moet je er nl. heel snel bij zijn weten we nu uit ervaring. Gelukkig is het tot nu toe bij die ene keer gebleven maar we willen absoluut geen risico nemen.

Zoals al gezegd is in de vorige reactie wordt AB gegeven als de ontsteking veroorzaakt wordt door een bacteriële infectie. Bij een "gewone" ontsteking heeft het vaak geen effect. Als je veel pijn hebt wordt er vaak een medicijn als Diclofenac of Naproxen uitgeschreven om de ontsteking te remmen.

Ik zou het dus gewoon even voorleggen aan de huisarts. Hij zal hij ook wel op de hoogte zijn van het feit dat je vaak oorontsteking hebt, En hem ook vertellen dat je al eerder een vakantie hierdoor moest annuleren. Tijdens een vlucht wordt er trouwens ook aanslag gepleegd op de oren als je daar gevoelig voor bent. Waarschijnlijk zal hij je uit voorzorg wel iets voorschrijven om mee te nemen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous » 17 jul 2019, 10:30

Inmiddels ben ik ter controle nog bij de huisarts geweest. Voor mijn eigen gemoedsrust.
Heb een beetje vocht achter het trommelvlies. Verder zag het er rustig uit, geen ontsteking op komst. Neusspray gebruiken was het advies, dat was het enige, dus dat doe ik al enkele dagen. AB voor de zekerheid kreeg ik niet mee, vond ze niet nodig. Kans dat het een ontsteking zóu worden was zo klein en dan ter plaatse maar halen, zei ze.

Maar ik heb er toch wel stress van. Zie erg tegen de vluchten op. Voor mijn gevoel kan ik één oor niet goed klaren...
Spray (Otrivin Duo) 3x dag, doe dat ook voor het opstijgen/landen nog een keer, heb earplanes in van Sanohra en kauwgom/lolly in.
Meer kan ik niet doen, maar relaxed vertrekken is het niet. Zal blij zijn als we er zijn, met een pijnloze vlucht hoop ik, pas dan kan ik echt gaan genieten.
2002 : West-Amerika
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro » 17 jul 2019, 11:24

Tegen de pijn in de oren bij het vliegen i.v.m. drukverschillen, o.a. bij de landing.

4. Aan boord kun je de crew vragen om je te voorzien van twee bekertjes met watten die gedrenkt zijn in warm water. Als deze bekertjes over de oren worden gezet vermindert dat ook meteen de druk.

Meerdere bronnen zijn via Google te vinden, deze is van: https://www.euclaim.nl/blog/oorpijn-na- ... ij-vliegen
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 17 jul 2019, 11:49

Al die stappen ken ik inderdaad en ga ik ook doen.
Neusspray, langs huisarts, speciale oordoppen, kauwgom, flesje water drinken etc.

Ik heb dat van die bekertjes met warme watten ook al vaker gelezen inderdaad.
Maar wat ik niet kan vinden is of dat ook helpt als je al die speciale oordoppen in hebt.
Kan dat samen?

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro » 17 jul 2019, 13:43

Vraag aan de vliegtuigbemanning, die hebben vaker hiermee te maken gehad.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 24 jul 2019, 01:56

Oké, het volgende. Ik heb even jullie advies nodig.

Voor mijn vertrek ben ik nog voor de zekerheid bij de huisarts geweest omdat ik meende een wat doof gevoel te hebben. Ik had een dof trommelvlies en iets vocht achter de oren, maar geen probleem en dat verklaarde het dove gevoel.
Kreeg ook geen medicijnen mee voor het geval het toch uit zou monden in een ontsteking, die kans was zó klein, vond ze. Mocht gewoon vliegen, geen enkel probleem.

Nu heb ik sinds gisteren een wat zeurend gevoel in mijn ene oor. Het doet geen pijn, dat niet, maar het voelt ‘anders dan anders’. Nu ben ik een beetje bang dat het toch een beginnende ontsteking is....Maar ja, ik ben geen arts.
Over een week moeten we weer vliegen. En met een ontsteking mag je niet vliegen (of wordt sterk afgeraden weet ik).

Nu twijfel ik zo. Is dit iets om voor de zekerheid toch even langs te gaan bij een Urgent Center/Walk-In Clinic? Of krijg ik dan een torenhoge rekening?
Voor hetzelfde is er niets aan de hand, zijn er geen medicijnen nodig en is het misschien (achteraf dan) een onnodig bezoek. Maar misschien is er wél iets in een beginfase en dan heb ik nog een week om het hopelijk te laten genezen.

En stél dat ik inderdaad langsga, moet ik dan vooraf nog de reisverzekering of zorgverzekering informeren?
Krijg je zo’n bezoek (en eventuele medicatie) doorgaans vergoed? We zijn aanvullend zorgverzekerd en de reisverzekering is werelddekkend.

Ik weet niet goed wat ik moet doen en waar ik verstandig aan doe.
Wie kan me iets adviseren?

Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix » 24 jul 2019, 19:13

Dit advies kun je beter vragen aan de alarmcentrale/hulplijn van je reisverzekering. Ik zou niet zonder van tevoren daarmee te overleggen zelf naar een arts gaan.

MrsBucket
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door MrsBucket » 01 aug 2019, 16:38

Altijd van tevoren bellen met je eigen verzekering voordat je ergens naartoe gaat wat je graag achteraf wilt declareren :)

Edit: Dit is wel heel erg spuit 11 he...

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer