(reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door markro »

Heel vervelend wat jullie is overkomen. In oktober 2013 hebben wij ook een ingeslagen autoruit gehad in San Francisco, met diefstal van een rugzak met inhoud, en via politiebureau naar Alamo op het vliegveld gegaan en daar de auto (gratis) omgeruild. Wij hadden een Alamo-Gold verzekering en hebben geen extra kosten gehad bij Alamo. Ook niet naderhand.

Van onze reisverzekering heb ik geen cent terugontvangen, omdat hetgeen gestolen was uit de auto, tussen de voorstoelen en de achterbank had gestaan en niet aan het zicht onttrokken was geweest, zoals dat wel gebeurt bij bagage onder een vast gemonteerde rolhoes (bij een SUV) of achterklep (bij een sedanmodel).
Mijn verhaal heb ik al eens beschreven op het forum, zie http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 01#p860001
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door sanook »

markro schreef:
16 jun 2019, 00:42
onder een vast gemonteerde rolhoes (bij een SUV)
Dat is waarschijnlijk alleen bij SUV's waar geen 3e stoelrij in zit. Wij hadden een Ford Explorer met een (inklapbare) 3e stoelrij en helaas geen rolhoes aanwezig. Komt er waarschijnlijk op neer dat je met dit soort auto's nooit een beroep kunt doen op je reisverzekering als er iets gestolen wordt (en je de boel niet verdraaid). Dat is wel iets waar ik de volgende keer rekening mee zal houden denk ik.

Omruilen van de huurauto bij AVIS ging overigens prima. Eerst naar politiebureau voor een verklaring, waar vlak na mij iemand binnen kwam die vlak na mij, op een paar honderd meter van de plek waar wij ons gevalletje hadden, ook een ingeslagen ruit had. En daarna naar een downtown vestiging van AVIS waar net voor ons ook nog een auto met ingeslagen ruit binnen gebracht was, het personeel snapte er niks van... Er was hierdoor nog maar 1 auto beschikbaar: een flinke Toyota Tacoma V6 4x4 Off Road. Bij inleveren 2 dagen later op de airport stond er wel een extra post op de rekening van 171 dollar maar na een bezoekje aan het kantoortje werd dit direct weer weggehaald omdat ze zagen dat de omruiling was vanwege een ingeslagen ruit.

Overigens begrijp ik heel goed dat dit eigenlijk maar peanuts is en dat de hoofdreden van een reisverzekering eigenlijk is voor het geval je iets overkomt. Maar ik vind dat ze wel degelijk naar je verleden kunnen/moeten kijken om te beslissen of er wel/niet vergoed zou mogen worden. Maar als dat behandeld wordt door een gewone medewerker die hiertoe geen bevoegdheid heeft heb je weinig kans. Misschien dat het nu langs een supervisor gaat...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door hemmie »

Ik vraag me af of kleinere SUV's (zonder 3e rij) wel een rolhoes hebben, ik kan me in elk geval niet herinneren dat ooit te hebben gehad in een (huur)auto. Het zal wellicht wel een optie zijn, maar of het dan in een huurauto zit?
Terug in Texas!
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door Oilsjt »

Wij rijden op dit ogenblik rond met een hyundai Santa Fe en ook daar geen van beide aanwezig.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door Christian »

Kan mij zo snel even niet herinneren of wij ooit een hoedenplank gehad hebben. Volgens mij halen ze deze er bij voorbaat al uit. Als ze er wel in zitten liggen ze waarschijnlijk vaak in de weg omdat de koffers er anders niet in passen en ze dan in de verdrukking komen en uiteindelijk toch kapot gaan.

Wellicht ter plaatsen eens vragen of ze hoedenplanken ergens achter hebben liggen.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door BonnyR »

Oilsjt schreef:
16 jun 2019, 07:34
Wij rijden op dit ogenblik rond met een hyundai Santa Fe en ook daar geen van beide aanwezig.
Wij hadden vroeger een wat ranzig uitziende verhuisdeken met verfvlekken mee in de auto. Niet in Amerika trouwens.Die gooi je wat verkreukeld over je spullen en maar hopen dat ze denken dat er ook rotzooi onder ligt.Maar aan de andere kant een auto 'vol' met koffers ziet eruit als buit.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door Ruud2004 »

BonnyR schreef:
15 jun 2019, 23:05
Onze afgelopen Amerika reis is een camera lens van m'n broer uit een kastje gekukeld en kapot. Hij had een uitgebreide verzekering, dus ik ben benieuwd hoe het afloopt.Hij hoopt in ieder geval op reparatie, maar we moeten nog afwachten... Zelf ervaring met reisverzekering. Skireis, ik vlieg uit de bocht tijdens skiles, rol bijna ravijn in, maar gelukkig gaat alleen mijn ski naar beneden. Uitgebreide verklaring van mijn skileraar en van de skischool met bij behorende stempels... :lol: Helaas had ik geen aangifte gedaan bij de politie, dus tja dan ben je ook klaar.
Aangifte doe je van een strafbaar feit. Lijkt mij hier niet het geval. Met het melden van "vermissingen" (muv reisdocumenten) hoef je bij de Politie niet meer aan te komen. Dat moest jouw verzekeraar weten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door knaapje »

In het geval van de diefstal van mijn navigatie waar ik hierboven over schreef moest ik wel aangifte doen, maar dat kon zelfs vanuit Nederland via internet.

Wat betreft de rolhoes in een SUV: Ik heb er verschillende gehuurd en nooit een rolhoes erin gezien. Jeep, Ford, Kia, Hyundai, Buick.
Ik heb wel eens op internet naar nieuwe SUV's in de USA gezocht en zag dan dat de rolhoes daar meestal (of altijd?) een meerprijs is.
Laatst gewijzigd door knaapje op 17 jun 2019, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door PSVwally »

hemmie schreef:
16 jun 2019, 02:37
Ik vraag me af of kleinere SUV's (zonder 3e rij) wel een rolhoes hebben, ik kan me in elk geval niet herinneren dat ooit te hebben gehad in een (huur)auto. Het zal wellicht wel een optie zijn, maar of het dan in een huurauto zit?
Ik heb de laatste keren gehuurd:
- Nissan altima Sutherlin met hoedenplank (dichte achterbak)
- Dodge grand caravan, zonder afdekking
- Jeep Compass gehuurd, zonder afdekking.
- Jeep Cherokee met afdekking

Die afdekkingen door hoedenplanken of die trekzeilen komen imo heel weinig voor
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door Pete.Z »

Losse “rolhoezen” worden meestal door de verhuurder of niet meebesteld, of uit de auto gehaald. Die dingen worden bij bosjes gepikt anders. (Net als reservewielen, speakers, hoedenplanken, boordgereedschap en weet ik veel. Uit mijn 18-jarige ervaring met uitgifte en aanname van vervangauto’s voor verzekeringen)

Diefstal uit auto’s is bijna altijd zichtwerk, dwz dat de gelegenheidsdief echt eerst kijkt, en pas bij het daadwerkelijk zien van een koffer, tas, rugzak e.d. tot actie overgaat. Een dun dekentje van de Walmart b.v. kan echt al veel leed voorkomen.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door SuperFieke »

Vorige zomer toen we in Las Vegas waren, hebben ze ook de ruiten van onze huurwagen ingeslagen (Dodge grand Caravan). Ze hebben 2 koffers gestolen, waar onder andere mijn laptop en onze reisdocumenten in zaten. Alles was afgedekt met dekentjes, en we hadden getinte ruiten.

We hadden 2 verzekeringen waar diefstal in opgenomen was. De eerste verzekering wees onmiddellijk de claim af omdat we hen diezelfde avond niet opgebeld hadden, maar pas vroeg in de ochtend erna. Diezelfde avond/ nacht hadden we immers andere zorgen aan ons hoofd.
De tweede verzekering deed heel moeilijk en haalde alles aan om zo weinig mogelijk uit te betalen. De kleine letters en de manier waarop iets geformuleerd staat, is heel belangrijk. Ze proberen dit telkens in hun voordel te draaien. Uiteindelijk hebben we een ombudsman ingeschakeld, heeft de zaak maanden aangesleept, maar hebben we het grootste deel van de kosten toch wel kunnen recupereren. Waar we helemaal niets van terugkregen, dat was van de kosten voor het hernieuwen van al onze documenten voor 4 personen (en transfers naar ambassade in LA), aankoop van 4 nieuwe vliegtuigtickets (daar we onze terugvlucht niet konden nemen zonder reispassen, esta en eta), verlenging van 3 overnachtingen hotel in Vegas + verblijf, aankoop van 4 nieuwe TGV tickets. Voor diefstal van documenten moet je blijkbaar apart een verzekering afsluiten.

Tijdens gans dat proces heeft er ons eigenlijk niemand ooit de vraag gesteld of die koffers al dan niet afgedekt waren door rolhoezen of iets dergelijks. Speelde bij ons blijkbaar geen rol dus. Die maatschappijen houden er dus elk hun eigen voorwaarden op na en proberen woorden en zinnen in die contracten dikwijls te verdraaien. Als je daar dan als klant niet op reageert en alles zo laat, dan is dat winst voor hen, daar rekenen ze op. Als je er wel op reageert, kost het je allemaal veel moeite.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door sanook »

Pete.Z schreef:
17 jun 2019, 13:01
Diefstal uit auto’s is bijna altijd zichtwerk
In mijn geval weet ik bijna zeker dat de dief ons gadegeslagen heeft bij het aankomen en uitstappen en dus gezien heeft waar ik de rugzak teruggelegd heb.
Achteraf zagen we voor onze auto een bordje hangen om je waardevolle spullen uit de auto te halen. Dat hadden we dus wel gedaan want er was niks van (grote) waarde in de auto aanwezig maar de dief dacht toch zijn slag te kunnen slaan. Ook zagen we achteraf dat er bij veel parkeerplaatsen hoopjes glas lagen, blijkbaar is dit een geliefde plek voor inbrekers.
Apart (naïef ?) dat je vooraf zulke waarschuwingen negeert met de gedachte dat dat jou niet zal overkomen...
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door Ruud2004 »

SuperFieke schreef:
17 jun 2019, 14:15
Waar we helemaal niets van terugkregen, dat was van de kosten voor het hernieuwen van al onze documenten voor 4 personen (en transfers naar ambassade in LA), aankoop van 4 nieuwe vliegtuigtickets (daar we onze terugvlucht niet konden nemen zonder reispassen, esta en eta), verlenging van 3 overnachtingen hotel in Vegas + verblijf, aankoop van 4 nieuwe TGV tickets. Voor diefstal van documenten moet je blijkbaar apart een verzekering afsluiten
Betreft dit een Nederlandse verzekeraar? Hiervoor heb ik bij een Nederlandse verzekeraar een annulerings- en een reisverzekering met werelddekking voor afgesloten en ben er van overtuigd dat deze hiervoor dekking biedt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door sanook »

Update: Zojuist een telefoontje gehad van mijn verzekeraar nav mijn klacht over het niet vergoeden van de schade omdat mijn rugzak niet onder een hoedenplank/rolhoes lag. Na het uitleggen van mijn verhaal incl het feit dat dit soort SUV's vaak geen rolhoes/hoedenplank hebben deelde de medewerker mij mee dat de schade alsnog vergoed zal worden. :thumbup:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door BonnyR »

@sanook :thumbup:

Wij hadden ook altijd handschoenenkastje open, rolhoes open om vooral maar te laten zien dat er niets te halen was. Maar ja, dat is moeilijk met je auto vol koffers/tassen. Dus oud dekentje erover en een briefje erin.

"Yes, we did take out our camera, money, creditcards and laptop and all other valuables, so if you feel the need to wash our dirty clothes.... "
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door BonnyR »

:offtopic:
N.a.v. dit topic toch ook eens gekeken naar "sporten" die wel en niet verzekerd zijn bij onze verzekering. Sommige dingen doe je misschien in een opwelling tijdens je reis. Maar als ik deze lijst zie dan zijn er zeker zaken waar je dus thuis over moet nadenken voor je zoiets gaat doen.

Noem een voorbeeld bijvoorbeeld bungeejumpern is hier dus niet verzekerd, tenzij je een aanvullende verzekering afsluit. Heb het wel eens willen doen maar niet gedaan omdat ik het te duur vond.
Nou zal het in deze gevallen eerder om letsel gaan, maar toch handig om zo'n lijstje door te nemen..... 8) Ik zag het nu voor het eerst...
Dus als je je Ray Ban verliest tijdens zo'n bungee jump kan je het schudden :lol:

https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... n-anwb.pdf
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door SuzieQ »

Wij hebben twee jaar geleden onder andere nieuwe tickets, hogere autohuur verschil en nachten die we kwijt waren gekregen van onze reisverzekering. Mijn verzekering vergoed geen rare sporten. Parasailen in Florida mag niet maar banaanvaren(gevaarlijk!) in Spanje wel.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door Almere vak V »

Wij er top heden precies 1 keer mee te maken gehad. Alleen waren ze toen iets subtieler te werk gegaan. mijn jongste dochter miste na het uit eten haar tas met iPad. Ze wist zeker dat ze hem in het bodemvakje van de huurauto (Chrysler Town & Country) had opgeborgen. Wij nog het halve restaurant overhoop gehaald/ Maar nooit meer iets gevonden.
Totdat mijn dochter de vorige dag zag dat de handgreep aan mijn kant beschadigd was. Keurig er een schroevendraaier in geslagen en voila. De auto was open.

Net als bij Sanook. Ze hebben gewoon gezien wat er gebeurde. Wij waren wellicht druk om onze gehandicapte dochter in haar rolstoel te krijgen. Die kleine kon al heel goed zelf haar tas opbergen. Toevallig net geen gehandicaptenparkeerplaats vrij. Dus je staat wat verder weg. En aan de beurt ben je...

Dus toch maar even het politiebureau in Salem opgezocht. Keurig alles gemeld bij verzekeraar en nooit ook maar 1 vraag terug gehad. Alles keurig betaald gekregen.
Gast

Re: (reis)verzekering altijd drama als je wilt claimen

Bericht door Gast »

Wij hadden op onze laatste reis een Dodge Grand Caravan, ook hier geen rol of hoedenplank of iets dergelijks. Terwijl dezelfde verhuurmaatschappij wel aangeeft dat je bagage in zicht niet verzekerd is, gelukkig waren de ruiten met folie beplakt wat inkijk een stuk moeilijker maakt.

Maar toch is het vreemd dat , in ons geval Hertz, dit specifiek in hun verzekeringsvoorwaarden opneemt maar het vaak dus zelf niet kan waarmaken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer