Prepaid post Amerika => België

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
dewitsofiets
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2019, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Prepaid post Amerika => België

Bericht door dewitsofiets »

Hallo allemaal!

Wij zijn net terug van een fantastische vier weken Californië en zuidwest-USA. Op de voorlaatste dag brachten we onze camper terug naar de verhuurfirma Cruise America in Las Vegas. Pas na de openingsuren ontdekten we dat we nog een portefeuille vergeten waren in een verborgen vakje. Helaas was het niet meer mogelijk om hem voor onze vlucht nog op te halen. Ondertussen zijn we terug in België en hebben we contact gehad met Cruise America, ze hebben de portefeuille gevonden en willen hem terug bezorgen via een prepaid enveloppe.

Heeft iemand hier ervaring mee? Met welk postbedrijf kunnen we hiervoor best werken?

Inhoud die we graag terug zouden krijgen: Belgische eID, Belgisch rijbewijs (waarde: ong. € 50)
Formaat enveloppe: standaard
Gewicht: 12 gram / 0,05 lbs

Ik deed al navraag bij de volgende bedrijven:
- bPost biedt deze diensten niet aan
- Via UPS zou het niet gaan, omdat het niet mogelijk is om persoonlijke documenten te versturen
- Via Fedex zou het wel gaan (retourzending), maar hier hangt een prijskaartje van € 85 aan

Alvast bedankt voor jullie hulp!
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Prepaid post Amerika => België

Bericht door biebyip »

Geen verstand van prepaid post, maar zou je misschien in het route topic kunnen kijken of er iemand ‘van hier’ toevallig toch naar cruise america in las Vegas gaat? Die misschien een envelop wil meenemen en m op jouw kosten wil frankeren en bij CA wil achterlaten?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Prepaid post Amerika => België

Bericht door ingrid14 »

Zo’n 30 jaar geleden verkocht onze post nog een soort zegel die de waarde van een internationale zending had. Je kon ze gewoon aankopen en dan opsturen naar vb iemand in de USA. Die kon dan daarmee een poststuk aan je richten. Nu heb ik gekeken en op de site van Bpost vind ik het niet terug.

Ik zag wel dat je via usps (post in USA) een internationale zending online kan regelen.

Misschien kan CA navragen wat de kosten zijn via de gewone post? Je zou hen dan vooraf kunnen betalen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer