Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1638
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door BonnyR »

Las net het volgende :Reistrend; de detourvakantie
' Als reactie op overtoerisme. het gaat om het zelf willen ontdekken. Niet focussen op de highlights maar gaan voor 'second best'
Omrijden en van de reis zelf genieten ipv de highlights'.


Welke second best plaatsen zijn jullie geweest, die zeker de moeite waard waren?


Voor ons was dat bijvoorbeeld een BLM overnachtingsplek tussen de bergen en wat hoger gelegen. Zo genieten in de avondzon.
IMG_0862 - kopie.JPG
Of een onverwacht uitzichtspunt ( durf niet meer te zeggen waar) . Gewoon een plek waar je helemaal alleen boven op de hoge rotsen staat en kunt genieten van het geweldige uitzicht. We hebben hier echt genoten van de stilte. Gewoon zitten kijken en natuurlijk een paar foto's gemaakt :wink:
Bijlagen
IMG_0893 - kopie.JPG
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door Trails »

Wij proberen onze hele reis op de "second best" manier te doen. Dat is dan voor ons niet second best maar gewoon Best!!!
Minder bekende wandelingen.
O.a. van Zion de Kolob Canyons en Kolob Terrace Road, waar je praktisch alleen bent.
Red Canyon (bij Bryce) waar iedereen langs kneurt op weg van Zion naar Bryce (of andersom). Zó mooi en zó rustig.
Geen Yosemite Valley voor ons, vanwege de drukte en het absurde van het reserveren daar maar de Eastern Sierras met de mooiste meren en wandelingen en de Hot Creek Geoligical Site direct naast de weg.

De grote bekende parken waren de vorige keer voor ons dan ook de grootste teleurstellingen, mede vanwege de enorme drukte en het parkeerprobleem. In Grand Canyon NP kregen we spontaan HET Disneygevoel...
In Arches reden we in polonaise. Wij op een bepaald moment met camper voorop en stiekempjes een beetje langzamer gaan rijden, door alle ergernissen daar. :oops:

Ik heb het al vaker gezegd:
het is een enorm groot land en er is daar zó veel moois te zien dat je je echt niet alleen tot de grote parken hoeft te beperken. Je mist er echt niks aan door al de andere mooie dingen daar.
Maar stiekem hopen we dat iedereen dat gewoon blijft doen, dan zoeken wij de mooie rustige plekken op. :wink:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door jojostravelusa »

Zeker niet te kwalificeren als second best is voor ons Alaska. Ontzettend mooi, rustig, zeker eind mei, begin juni. Onze overnachting in de Silver Salmon Creek Lodge in Lake Clark NP was zelfs the best ever.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7948
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door Pete.Z »

Ik zou het zeker geen second best noemen, de minder bekende plekken zijn vaak net zo mooi of mooier dan de bekende.
En het is flauw, maar ik verklap ze niet meer. :mrgreen:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1638
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door BonnyR »

@Pete.Z niet zo flauw hè :wink: .... het duurt jaren voor er hekken staan en we we er met z'n allen staan :3some: en dik moeten dokken voor de parkeerplekken :lol: Kom, verklap één plekje...
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door Almere vak V »

Pete.Z schreef:
05 jun 2019, 14:14
En het is flauw, maar ik verklap ze niet meer
Beetje jammer dit. Dacht dat we dit forum hadden om elkaar te helpen. Heb nou niet bepaald het idee dat ik in Amerika vertrapt word door Nederlanders.
Gast

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door Gast »

Voor mij is een van de mooiste byways de scenic route van Tucson naar Phoenix (of omgekeerd natuurlijk) via de 77, de 177, de 60, de 188 en de 88.

Vanuit Tucson naar Catalina en Oracle Junction naar Winkelman, dan de 177 naar Superior. Vanaf Superior even via de 60 naar de parking bij Boyce Thompson Arboretum (voor een prachtig uitzicht op de geweldige berg die daar staat).

Daarna rijd je terug over de 60 via Top of the World en Miami/Claypool, van daar uit pak je de 188 richting Roosevelt voor Tonto National Monument en het Theodore Roosevelt Lake.
Vervolgens rijd je via de 88 de GEWELDIGE weg naar de Tortilla Flat naar Apache Junction en uiteindelijk Phoenix. Vooral het laatste stuk doet enorm denken aan Gorges du Verdon in Frankrijk.

https://www.google.com/maps/dir/Oro+Val ... ea34b0!3e0
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door Tipsy_1 »

Wat ik verwacht dat ze "second best" plekken zijn, kunnen ook wel enorm druk zijn trouwens.
Wij zijn ons vorig jaar een hoedje geschrokken bij Trona Pinnacles en Alabama Hills waar in het weekend honderden en honderden tentjes en kampvuurtjes waren. Amerikanen kennen zelf de second best plekken heel erg goed! (is dan een kwestie van deze in de week te doen als je kan veronderstel ik)

Zelf een grote fan van Second best plekken, en waar geweest..... mmmm zie onze reisverslagen zou ik zeggen ;-)
bonnie clair flat vs the racetrack playa bvb is missschien wel een goeie.
Mojave Preserve vs Joshua tree
Ipv Zion mooie plekken ontdekken rondom St George
in de buurt van Page-Kanab heb je ook (voor mensen van het forum vast heel bekende) plekken waar je de Horseshoebend/Antelope Canyon drukte volledig kan ontsnappen. De omgeving van Lee's Ferry vonden wij prachtig en relatief rustig. Op sommige trails liep gewoon niemand, onvoorstelbaar vonden we dat.
Misschien is de Grand Canyon North Rim ook een beetje de second best van de South Rim?
groennom
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door groennom »

Tipsy_1 schreef:
05 jun 2019, 16:36
Misschien is de Grand Canyon North Rim ook een beetje de second best van de South Rim?
Net terug en de Grand Canyon North Rim gedaan, een enorm verschil met de South Rim 7 jaar geleden (denk dat het nu daar nog veel drukker is). Was een erg mooie ervaring, aangekomen in de sneeuw! Heerlijk rustig, lekker gewandeld en bij zonsondergang en opkomst nagenoeg alleen aan de rim :D
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7948
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door Pete.Z »

Almere vak V schreef:
05 jun 2019, 15:36
Pete.Z schreef:
05 jun 2019, 14:14
En het is flauw, maar ik verklap ze niet meer
Beetje jammer dit. Dacht dat we dit forum hadden om elkaar te helpen. Heb nou niet bepaald het idee dat ik in Amerika vertrapt word door Nederlanders.
Het internet is, hou je vast, ook buiten Nederland te benaderen! :wink:

Maar ik meen het wel, ik heb in de loop der jaren veel plaatsen zien uitgroeien tot ware toeristische hot-spots, dankzij het internet.
Ik ben lid van wat groepen op FB over het zuid-westen, en ook daar is de regel dat je geen locaties meer weggeeft bij je foto’s, te veel vandalisme en diefstal uit mijnen en ghosttowns na bekendmaken van locaties in het verleden. Onderling kan je natuurlijk per pb best delen, maar op een open platform zetten, nee. Gelukkig blijft er genoeg over om wel advies over te geven en te delen.

Maar, :sadcry:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door Almere vak V »

Pete.Z schreef:
05 jun 2019, 17:51
Het internet is, hou je vast, ook buiten Nederland te benaderen!
Er zullen inderdaad drommen met buitenlanders allesamerika.com afstruinen op zoek naar die plaatsen waar ze de boel is even hartgrondig kunnen verstieren. Google translate maakt overuren denk ik...
Pete.Z schreef:
05 jun 2019, 17:51
daar is de regel dat je geen locaties meer weggeeft bij je foto’s, te veel vandalisme en diefstal uit mijnen en ghosttowns na bekendmaken van locaties in het verleden.
En dat allemaal omdat bekend gemaakt werd op een FB-site in Nederland. Want voor internet waren er geen mafkezen op de wereld?? Manman, wat vinden we onszelf weer interessant.
Gast

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:
05 jun 2019, 18:36
Er zullen inderdaad drommen met buitenlanders allesamerika.com afstruinen
Belgen? :)
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1178
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door chippie777 »

Ik vind Texas wel een second best. Niet veel buitenlands toeristen gaan hier heen in vergelijking met de bekendere staten. Wij waren er in 2014 en vinden het nog steeds een van de mooiste trips in de usa. Palo Duro is een prachtig park en Big Bend ook. De laatste is weliswaar bekend maar doordat het nogal afgelegen ligt viel de drukte ons erg mee. Was wel in de zomer wat het nog wat rustiger maakt ivm de hitte. Sowieso was het heet, heel heet maar met de juiste voorbereiding prima te doen. Eigenlijk is het net als in Nederland, elke toerist wil naar Amsterdam, maar Utrecht, Leeuwaarden of Groningen zijn ook mooie plaatsen met veel geschiedenis, maar ja dan kan je niet vertellen dat je in Amsterdam bent geweest dus kiest de gemiddelde toerist daar niet voor. En zo is het ook in de USA, men wil toch kunnen vertellen dat ze de GC, NY, SF, Golden Gate, enz enz hebben gezien. Maar het kost wel wat meer moeite om de alternatieve plekjes te vinden. Ik gebruik daar toch dit soort fora voor, daar komen toch de mooiste tips vandaan en ik denk niet dat die de oorzaak zijn van de grote drukte. Reizen in het algemeen is steeds betaalbaarder geworden waardoor meer en meer mensen kunnen reizen en die zoeken die bekende plaatsen gewoon op, ook zonder tips van fora's.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door hemmie »

Jullie waren duidelijk niet tijdens Spring Break in Big Bend😉
Nee hoor, eerlijk gezegd had ik me op enorme drukte voorbereid, en vond het nog wel te doen. Grootste probleem in die periode is dat je gewoon belachelijk vroeg je hotel of camping moet boeken, doordat er maar beperkt opties zijn. Maar voordeel daarvan is dus weer dat het niet oneindig drukker kan worden.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door Almere vak V »

Gast schreef:
05 jun 2019, 19:07
Almere vak V schreef:
05 jun 2019, 18:36
Er zullen inderdaad drommen met buitenlanders allesamerika.com afstruinen
Belgen? :)
En vergeet ook de Surinamers niet... :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door Martin & Marianne »

BonnyR schreef:
05 jun 2019, 14:58
@ Pete.Z niet zo flauw hè :wink: .... het duurt jaren voor er hekken staan en we we er met z'n allen staan :3some: en dik moeten dokken voor de parkeerplekken :lol: Kom, verklap één plekje...
Eh, je geeft zelf ook niet aan waar de foto's in je eerste bericht genomen zijn. :lol:

Voor mensen die onbekende plekken zoeken kan ik aanraden om gidsen als de Lonely Planet te lezen. En ook reisverslagen zoals die van Hans en Henriette op www.ontdek-amerika.nl; daar staat meer in dan wat er op hun site staat vermeld.
Of kijk eens naar de boeken van Laurent Martres.

Marianne
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door Roosuithoorn »

Wij vonden de Gila Cliff Dwellings in New Mexico geweldig: https://www.nps.gov/gicl/index.htm . De route er heen is prachtig, door de natuur en bergen. Daarna maak je een hele mooie wandeling naar de dwellings. Wij waren er begin september helemaal alleen, op een park ranger na. Die had dus alle tijd om hele interessante verhalen te vertellen. Wij waren ook in Arizona bij de Montazuma Cliff Dwelling geweest, maar dat was heel erg druk met busladingen toeristen en minder mooi.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1638
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door BonnyR »

Martin & Marianne schreef:
05 jun 2019, 23:00
Eh, je geeft zelf ook niet aan waar de foto's in je eerste bericht genomen zijn. :lol:
Marianne
Haha klopt, maar ik ben nog bezig de foto's uit te zoeken ( zo'n 1400) en ja, de 'first best' ;-) pik je er zo uit. GC, Zion, Bryce, SF, Yellowstone etc. Maar inderdaad van de wat minder bekende plekken, denk ik onderweg...ooh dat weet ik thuis nog wel.....niet dus. Ik weet dan dat het "ergens" tussen A en B lag. Dus dit weekend maar eens de hele route langslopen en noteren. Ik heb nu ook de locatie aangezet op m'n camera en zal de volgende keer de datum/tijd ook goed instellen. Dat gaat het vast makkelijker maken 8)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7948
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door Pete.Z »

Almere vak V schreef:
05 jun 2019, 18:36

En dat allemaal omdat bekend gemaakt werd op een FB-site in Nederland. Want voor internet waren er geen mafkezen op de wereld?? Manman, wat vinden we onszelf weer interessant.
Laten we het daar op houden dan, jij blij, ik blij. :mrgreen:
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Welke 'second best' plaatsen zijn jullie geweest?

Bericht door vana »

Geen second best plaatsen voor mij maar wel een aantal plaatsen die wij prachtig vonden en waar het nog niet zo overvol was (en ik hoop nog steeds niet is)

Ik vond bijvoorbeeld Bighorn Canyon in Wyoming prachtig.
En Colorado NM maakte ook heel veel indruk op ons
Kolob Canyon is net zo mooi als Zion maar veel rustiger (en je kunt er gewoon met de auto in.
Cedar Breaks NM is een prima alternatief voor Bryce

Rij als je in Moab bent eens de prachtige La Sal Mountain Loop

Ga eens naar de omgeving van Manitou Springs, prachtige plekjes om te bezoeken daar en veel rustiger. (Garden of the Gods, Pikes Peak)
Wij reden van Gunnison naar Manitou Springs via de prachtige Phantom Canyon Road
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer