Waar naar toe in april/mei 2020?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door 1N9R1D »

Hoi allemaal!

Afgelopen meivakantie hebben we een werkelijk fantastische rondreis mogen maken aan de westzijde! En zoals hier wel vaker staat geschreven is Amerika verslavend.. dat klopt helemaal :lol:

Komende meivakantie overwegen we dus om voor de 2e keer naar de USA te gaan. Alleen hebben onze dochters dan minder lang meivakantie. Van donderdag 23 april t/m dinsdag 5 mei.
Omdat in de zomervakantie Amerika schreeuwend duur is :oops: , kiezen we voor deze (relatief korte) meivakantie. Dan kunnen we in de zomervakantie ook nog ergens in Europa vakantie vieren :wink:

We twijfelen over Florida. Maar we zijn geen van allen pretparkgangers en ook geen strandliggers... Het lijkt me op zich wel leuk om naar Florida te gaan en we zullen ons er ongetwijfeld wel vermaken, maar ik heb er geen wauw-gevoel bij zoals bij West-USA. Mijn man is wel iets enthousiaster, hij is er met het WK 1994 al eens geweest en vond het er wel erg leuk... Maar ja, verder dan de pretparken, de voetbalstadions en de kroegen is hij niet geweest :lol:

Wat is een leuke omgeving om naar toe te gaan voor 12/13 dagen? We hebben vorige maand San Francisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Grand Canyon, Joshua Tree NP, LA gezien. Dus dat slaan we deze keer over. We houden van natuur, een dagje stad is geen bezwaar. Ook mag de temperatuur toch wel boven de 20 graden zijn...

Of misschien toch het deel ten oosten van wat we al gezien hebben? Een rondje Denver? En wat zou dan een goede invulling zijn?

Alvast hartelijk dank voor de tips!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door ingrid14 »

April/mei is vroeg voor een rondje Denver denk ik. Je hebt nog veel kans op afgesloten wegen en trails door sneeuw.

Misschien een rondje Arizona/New Mexico ? Phoenix-Tucson-Saguaro NP-Tomstone-Chiricahua-Las Cruces-White Sands-Alamogordo-Albuquerque-Santa Fe-Petrified Forest/Painted Desert-Phoenix

Of toch maar Florida? Er is meer daar dan enkel pretparken. :wink:

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door KW1984 »

Een (klein) rondje Texas, eventueel in combinatie met New Orleans? Vonden wij erg leuk! Diverse rechtstreekse vluchten, mooie afwisseling natuur/steden en genoeg te zien/doen in dat aantal dagen!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Trails »

Tucson, Arizona???

Wij waren daar in maart 2017 voor 4 weken. Daar is zó veel te zien/doen.
We vonden het er zo mooi dat we al weer een huis gehuurd hebben voor een volgende vakantie, en dan gaan we weer een maand.

We zijn ook al vrij vaak in Florida geweest. Nooit naar een strand maar natuur, natuur en nog meer natuur. Heerlijk wandelen daar.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door ADE01 »

Je kunt ook op Atlanta vliegen en een rondje Great Smokey Mountains doen. Dat kun je combineren met een aantal historische plaatsen aan de kust of meer land inwaarts de "deep south" verkennen.

Florida is wel echt heel anders, alles is wat dichter bij elkaar, overal is er wel bevolking en geen berg te bekennen. Ook qua natuur; minder qua uitzicht/landschappen dan het Westen maar wel enorm veel dieren. Overal waar je naar toe gaat kom je dieren tegen. Qua temperatuur kun je ook niet fout gaan met Florida eind April.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door jojostravelusa »

Eens met de ideeën voor Arizona en New Mexico. Ook Texas heeft veel moois. Het is wel een enorme staat, waardoor de afstanden automatisch ook groot worden. Wij hebben het zuidelijke deel voor volgend jaar op de planning staan, met o.a. Big Bend en Houston (NASA). Noordelijker zijn we vorig jaar geweest. Behalve de eindeloze plains, vonden we Palo Duro Canyon State Park en Cap Rock Canyons State Park erg mooi. Ook het 6th Floor museum in Dallas was heel interessant. Vlakbij Dallas kun je naar Fort Worth. Gezellig dorp met de cattle drive. Heel kort, maar heel leuk.
Zantman
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 feb 2010, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Zantman »

Florida is echt prima in deze tijd. en er is zat te doen behalve de pretparken. Je kan naar de keys, everglades, cape canaveral, crystal river (zwemmen met manatee's), sint Augustine, Savannah In ieder geval zat te doen in Florida zonder de pretparken en genoeg voor 2 weken. Geen schitterende vergezichten in de natuur zoals in het Zuidwesten, maar zeker de westkust van Florida heeft voldoende mooie plekjes.

Rondje deep south is ook zeer de moeite waard als je van geschiedenis en van muziek houdt. Je kan bijvoorbeeld een roadtrip doen van Atlanta naar New Orleans
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn grote zuidwest-fans (eenzaamheid, woestijnen). Hoewel Florida een heel ander soort vakantie is (het gaat meer om het wildlife en dingen doen dan om de mooie ritten) hebben wij er vorig jaar enorm van genoten - 2 weken eind april in combinatie met Savannah - Charleston - GSM.
https://leenvanginckel.wixsite.com/reisverhalen
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Almere vak V »

NoordWesten:
- Oregon
- Washington State
- Vancouver

In die volgorde. Geheel onbevooroordeeld... :wink:
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Ron Notenboom »

Mochten jullie kiezen voor Florida dan ook een dagje fietsen op Sanibel Island :oops:
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 04 jun 2019, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door tomhster »

Almere vak V schreef:
03 jun 2019, 18:09
NoordWesten:
- Oregon
- Washington State
- Vancouver

In die volgorde. Geheel onbevooroordeeld... :wink:
Heel mooi, maar een maand te vroeg.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt er op dat de keuze al gemaakt is; zie viewtopic.php?f=11&t=65983&p=1207746#p1207746

Marianne
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door 1N9R1D »

Nee... helaas nog geen keuze gemaakt. De twijfel blijft of Florida wel bij ons past 😳 Natuurlijk zijn er leuke uitstapjes. Die bij het Florida-topic heb ik gelezen en bekeken... het ziet er echt wel leuk uit en we zullen ons er vast ook 2 weken vermaken. Maar ik krijg gewoon geen wauw-gevoel.
Van de suggesties die ik hier krijg word ik een stuk blijer... 😊
Bedankt voor de input, we gaan alles ‘s rustig op een rijtje zetten 😃
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Martin & Marianne »

Een rondje Denver lijkt me mooi: met het Colorado NM, Moab, Capitol reef, naar het zuiden, New Mexico en dan Great Sand Dunes ? Of een one way en dan wat verder naar het zuiden?

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Almere vak V »

tomhster schreef:
04 jun 2019, 04:49
Heel mooi, maar een maand te vroeg.
De afgelopen jaren in de meivakantie echt zelden, maar dan ook heel zelden regen gezien. Niet in Vancouver, niet in Seattle en niet in Portland. Ook de afgelopen meivakantie redelijk tot prachtig weer. Tussen de 15 en 25 graden. We hebben maar op 1 plek een vreselijke bui gehad en dat was in Las Vegas...
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Ing »

Ik ben zelf ook op zoek naar een bestemming voor april 2020 (2e en 3e week april) en dit topic biedt mij wel wat mooie haakjes. Afgelopen jaar in Texas geweest, jaar ervoor in Zuid-California, plus Zion en Bryce. Nu zit ik vooral te denken aan vliegen op Portland en dan naar het zuiden rijden. @Almere vak V , jij bent hier de grootste kenner van de regio. Hoe denk je over het weer in april? Wat betreft mei positieve ervaringen lees ik in de post hierboven, how about een maand eerder?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Almere vak V »

Ing schreef:
14 jun 2019, 00:39
Hoe denk je over het weer in april?
Onthoud dat Oregon ongeveer dezelfde hoeveelheid regen krijgt als Nederland. Alleen valt het in Oregon zo'n beetje in een half jaar tijd.
Over juli en augustus kan je helder zijn. 9 van de 10 keer is het fantastisch weer. Juni en september zijn ook vaak erg goed. Gisteren was het bijvoorbeeld al dik door de 30 graden en de komende dagen zal het tussen de 25 en de 30 blijven. Mei en oktober is het denk ik 60 om 40 als het gaat om mooi weer. April in november zijn wat mij betreft echt 50/50. Ik heb dagen gehad met prachtig weer. Maar ook met sneeuw. En alles wat daar tussenin zit. December, januari, februari, maart. Zijn nat, heel nat, erg nat, of verschrikkelijk nat.

Waarom draai je het niet om?? Vlieg naar het zuiden. Rij naar het noorden. Met een beetje mzzl levert je dat wat meer weerzekerheid op.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Ing »

Thanks voor je reactie!
Ik draai het niet om, omdat ik op 25 april in Redlands, California moet zijn voor werk...

Eens gaan nadenken... Arizona - New Mexico lijkt me ook nog een mooie optie.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Almere vak V »

Ing schreef:
14 jun 2019, 12:28
Ik draai het niet om, omdat ik op 25 april in Redlands, California moet zijn voor werk...
Begin je dan. En rij je omhoog... :wink:

Arizona en New Mexico gaat je op zeker beter weer opleveren!!
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door 1N9R1D »

Bedankt voor alle input en suggesties!

We hebben afgelopen weekend de knoop doorgehakt en besloten een rondje Denver te doen :thumbup: Iedereen blij!
Heerlijk.. de komende tijd weer inlezen, hotels boeken, roadbook maken en vooral genieten van de voorpret!

Suggesties voor een route zijn welkom. We komen op donderdag 23 april om 19.00 aan in Denver en vertrekken weer op maandag 4 mei om 14.00. Niet heel lang, maar volgens mijn prima voor die hoek in die tijd van het jaar!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer