Bezoeken NFL wedstrijd Denver Bronco’s

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bezoeken NFL wedstrijd Denver Bronco’s

Bericht door Ed-USA »

Ik zit er aan te denken om de komende zomervakantie (als we een paar weken in Colorado Springs verblijven) een echte USA sportwedstrijd te bezoeken. Het gaat mij er daarbij vooral om de sfeer van zo’n groot evenement te proeven, de wedstrijd an sich maakt mij niet uit. De vraag is wat en waar? Basketbal, honkbal of american football liggen uiteraard voor de hand en ik denk dat die laatste misschien het aardigst is. Ik kom dan al snel uit bij een wedstrijd van de Denver Bronco’s, die spelen een preseason NFL wedstrijd in Denver in de tijd dat wij in CS zijn. Vorig jaar het stadion al van buiten gezien en dat zag er indrukwekkend uit. Concrete vragen die ik heb:
- is dit de moeite waard, wat zijn jullie ervaringen met het bijwonen van zo’n soort sportevenement?
- zijn er betere alternatieven dan de door mij geopperde preseason wedstrijd van de Bronco’s?
- hebben jullie andere tips voor boeken van tickets, bijwonen,...?

Dank!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Bezoeken NFL wedstrijd Denver Bronco’s

Bericht door Hockey »

Eerst even een correctie, de correcte spelling is Broncos, dus zonder apostrof.

Dan je vraag of het de moeite waard is. Dat is heel persoonlijk. Ik heb een American Football wedstrijd gezien en twee baseball wedstrijden. Bij American Football zat ik hoog op de tribunes en zag je het spel nauwelijks, diegene die mij had meegenomen wist weinig van het spel en we kenden niemand daar, dus eigenlijk was het niet echt top.
Baseball vond ik leuker, maar ook dat spel is erg traag en je hebt weinig met de teams, tenzij je hier al een diehard supporter bent.

Het kan leuk zijn om eens mee te maken, maar verwacht niet dat je het zelf beleeft zoals je hier een voetbalwedstrijd zou beleven.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Bezoeken NFL wedstrijd Denver Bronco’s

Bericht door tomhster »

Pre-season football is eigenlijk geen bal aan als je geen echte liefhebber bent, want de sfeer is erg tam. Ik zou in de zomer gewoon naar de Colorado Rockies gaan. Hebben ook een leuk stadion.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Bezoeken NFL wedstrijd Denver Bronco’s

Bericht door Almere vak V »

Ik vind het lullig voor je om te zeggen, football is voor mij echt het allermooiste spelletje op aarde, maar ik knaag nog liever mn eigen arm eraf dan kijken naar een pre-season wedstrijd. Het is dat ik er voor mn werk naartoe moet. Maar het is werkelijk niet te doen. Er zijn wedstrijden bij dat ik niet eens op de tribune kom. Want:
- Stadions zitten bijna nooit vol.
- De mensen die er zijn, komen er omdat ze tijdens het reguliere seizoen niet aan kaarten kunnen komen, of niet kunnen betalen.
- Een roster heeft 53 spelers. Daarvan staan er voor het begin van het seizoen rond de 45 vast. Die jongens zie je niet spelen. Of misschien een paar downs.
- Geen first string, geen second string en soms zelfs geen third string players.
- Kortom het zijn alleen maar probeersels. Niet om aan te gluren.

Miles High is een fantastisch stadion. Het kan daar echt spoken. Maar daar ga je helemaal niks, maar dan ook echt niks van terugvinden.

Zomervakantie is op sportgebied in Amerika gewoon drama. Baseball is leuk als je met een man of 10, 15 bent. Maar het spelletje wordt pas echt leuk aan het eind van het regular season en in de playoffs. Maar dan ga je al richting oktober. Dus de herfstvakantie. Dan is de NFL in volle gang. Is het NHL seizoen al weer begonnen. En de NBA vaak ook. Al beginnen die dit jaar een week later. Op 22 oktober als ik het goed heb.
Meivakantie hetzelfde. NBA en NHL playoffs, baseball begonnen. maar de NFL is klaar. Met een beetje geluk College Football spring games.
Weet niet tot wanneer je gaat. Maar het eerste weekend van september begint het college football. En er staan voor de eerste week een paar krakers gepland.

Pre-season in de NFL? Met pijn in het hart. Niet doen! Zeker
als je het spelletje niet kent of niemand bij je hebt die het je uit kan leggen. Zonde van je geld...
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Bezoeken NFL wedstrijd Denver Bronco’s

Bericht door Janena »

Wij hebben voor onze vakantie in augustus gekozen voor Baseball.
Maar ja, mijn kinderen spelen zelf honkbal, zitten op een club die de Cubs heet en in Chicago spelen de echte Cubs dan thuisin een prachtig oud stadion Wrigley Field , die keuze was voor ons dus makkelijk.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Bezoeken NFL wedstrijd Denver Bronco’s

Bericht door mtl »

Voordeel van preseason zijn goedkopere en makkelijker verkrijgbare tickets. Maar qua beleving is het inderdaad niet veel. Maar ik zou het gewoon doen als je toevallig in de buurt bent en er is niks anders voorhanden.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Bezoeken NFL wedstrijd Denver Bronco’s

Bericht door babarage »

Vorig jaar zijn wij naar een pre-season wedstrijd van de New England Patriots tegen de Philadelphia Eagles geweest. De sfeer is inderdaad matter omdat het nergens over gaat. Ik had niet de indruk dat de B-elftallen waren opgesteld maar je zag wel duidelijk dat de routine dr nog in moest komen. Dus technisch is het ook nog niet het beste football. Dat gezegd hebbende, die typische sfeer en entertainment bij zo'n wedstrijd draait wel gewoon. En dat maakte het voor ons een geslaagd uitje. Als je in de buurt bent en de kosten zijn een beetje redelijk zou ik gewoon gaan.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Bezoeken NFL wedstrijd Denver Bronco’s

Bericht door Loek »

Als je kiest voor baseball in Denver, moet je even bij de klantenservice van King Soopers (supermarkt) vragen of ze nog kaarten voor goeie plaatsen hebben. Die zijn daar een stuk goedkoper, zeker als je ook nog een gratis klantenkaart erbij neemt. Success.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bezoeken NFL wedstrijd Denver Bronco’s

Bericht door KW1984 »

Gewoon naar de pre-season gaan. Prima betaalbaar alternatief of iets mee te maken wat (enigzins) op de NFL lijkt. Er staan zeker ook gewoon 'basisspelers' in het veld of spelers die later alsnog een mooie carriere hebben! Natuurlijk heeft het niet de wedstrijdspanning en ambience van een reguliere wedstrijd (heeft een oefenland van het NL-elftal ook niet), maar is verder gewoon een leuk uitje (leer wel eerst de regels)!
Wij zijn in 2010 naar een preseason geweest (Raiders-49ers), sindsdien nog regelmatig naar de US geweest maar nooit meer de kans gehad om naar een wedstrijd te gaan (was of offseason of team speelde niet thuis). We zijn nog altijd blij dat we toen toch geweest zijn. Maar natuurlijk willen we ook nog is naar een 'echte' wedstrijd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bezoeken NFL wedstrijd Denver Bronco’s

Bericht door Ed-USA »

Dank voor jullie reacties ! Ik had al het vermoeden dat een pre-seasons wedstrijd niet die ambiance heeft die een reguliere wedstrijd wel heeft en dat vermoeden wordt dus bevestigd. Het gaat mij ook echt om die ambiance, ik kan met mijn beperkte ervaring met deze sporten toch niet het verschil zien tussen een A of B elftal. Ik ga daar dus nog eens even over nadenken.

Ondertussen is een wedstrijd van de Colorado Rockies misschien ook geen verkeerd alternatief (dank voor de suggestie), in ieder geval een stuk goedkoper (voor één Broncos ticket heb je ongeveer drie CR tickets). Weliswaar een andere sport en inderdaad minder snel dan American Football, maar zeker het overwegen waard.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Bezoeken NFL wedstrijd Denver Bronco’s

Bericht door Almere vak V »

Ed-USA schreef:
26 mei 2019, 14:09
Het gaat mij ook echt om die ambiance, ik kan met mijn beperkte ervaring met deze sporten toch niet het verschil zien tussen een A of B elftal.
Dan zou ik het zeker niet doen! Lekker relaxed naar het honkbal gaan.
Gast

Re: Bezoeken NFL wedstrijd Denver Bronco’s

Bericht door Gast »

Kijk ook eens of er een minor league baseball team in de buurt speelt. Vaak in een kleiner stadion dus je kunt alles veel beter zien. En ook goedkoper dan een major league wedstrijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer