Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door harryh »

Bedankt @stegeman dat is niet het probleem hier. Zoals je in dit topic ziet hebben anderen precies hetzelfde en daarnaast bevestigen de Rabobank medewerkers dat zij het zelf ook niet kunnen zien (!). Wat dus betekent dat je Rabobank ook niet hoeft te bellen als je vermoed dat er fraude met jouw kaart wordt gepleegd want ze kunnen je niet direct verder helpen. Dan zullen ze bij de bank in de USA de details moeten gaan opvragen wat ongetwijfeld dagen duurt.

Ik snap er niets van, als klant heb ik een zorgplicht maar Rabobank ook #fail.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door harryh »

Terpies schreef:
20 mei 2019, 22:47
Ik heb een ING rekening, en Ik heb net terug gekeken naar 2018, en op mijn afschriften en in de app zie ik naast de locatie ook het bedrag in dollars, koers en de opslag voor de transactie.
[mention]Terpies[/mention] Nog even voor de zekerheid: Zie jij bij ING ook de naam van het bedrijf/winkel en ook de plaatsnaam waar je betaald hebt, of alleen de locatie/plaatsnaam? Bij ABN Amro zie ik allebei, maar bij Rabo staat alleen maar de plaatsnaam.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door Dutchess »

Ik heb laatst 2 keer bij een Amerikaanse flappentapper met m'n ING kaart geld opgenomen, en toen stond zowel de naam van de Amerikaanse bank als de plaatsnaam erbij. Plus valuta, koers, en kosten.

(De derde keer werd m'n pinpas opgeslokt en kreeg ik 'm niet meer terug.)
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door Gast »

@harryh Ik zie nu in mijn afschrijvingen alleen een nummer (lijkt me een locatienummer van de winkel?) en een locatie, geen winkel.
223B1013-C511-4D52-80EC-D26F7101E9C8.jpeg
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door harryh »

Thx @Terpies, jouw screenshot heeft helaas hetzelfde probleem als wij met Rabo hebben. ABN Amro laat het wel zien bij dezelfe 7-eleven waar wij betaalden.
Wel een boeiende dat jij meer te zien krijgt bij ING @Dutchess dan Terpies, heb je toevallig ook een betaling gedaan met die kaart in een winkel, benzinepomp of zo? Want uit dit topic blijkt dat er soms een bedrijfsnaam aan een betaalterminal is gekoppeld zoals Arco dat doet. Zou met die bank ook zo kunnen zijn.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door Vito »

Heeft het niet met de privacy wetgeving in Europa te maken? Dutchess woont natuurlijk in de US en heeft daar niet mee te maken. Rekening die gekoppeld is aan een ING USA misschien?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door harryh »

Wij hebben intussen al drie keer met Rabobank gesproken maar lijkt geen EU Privacy reden te zijn. En dat zou dan ook voor ABN Amro moeten gelden.

Rabo is er nu eindelijk serieus naar aan het kijken.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door Dutchess »

Nee, mijn ING rekening is gekoppeld aan een Nederlands adres en de Nederlandse ING bank.

Ik gebruik die kaart haast nooit in de VS dus heb geen andere Amerikaanse transacties om te bekijken. Misschien dat ik dat een dezer dagen eens zal doen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door babarage »

Ik zie bij de ING ook wat Terpies ziet, geen bedrijfsnasm dus. Idd knap onhandig. Wij controleren vaak / dagelijks de rekening en dan kan je het in gedachte nog wel terughalen wat en waar je dat bedrag hebt uitgegeven. Zo weten we dus of het klopt. Maar met bv tikkies komt de omschrijving ook niet altijd goed mee. Wel wat we terugkrijgen maar niet wat wij via tikkie betalen. Heb al bij ING suggestie gedaan dat je zelf opmerking aan afschrijvingen kan toevoegen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door PSVwally »

harryh schreef:
03 jun 2019, 15:45
Bedankt @ stegeman dat is niet het probleem hier. Zoals je in dit topic ziet hebben anderen precies hetzelfde en daarnaast bevestigen de Rabobank medewerkers dat zij het zelf ook niet kunnen zien (!). Wat dus betekent dat je Rabobank ook niet hoeft te bellen als je vermoed dat er fraude met jouw kaart wordt gepleegd want ze kunnen je niet direct verder helpen. Dan zullen ze bij de bank in de USA de details moeten gaan opvragen wat ongetwijfeld dagen duurt.

Ik snap er niets van, als klant heb ik een zorgplicht maar Rabobank ook #fail.
Al 2x een gevalletje fraude gehad. Maar in beide gevallen werd er (blijkbaar bij 100den mensen tegelijk) bij diverse winkels en/of ketens veel afgeschreven. In mijn geval binnen enkele seconden bij diverse nikestores over de hele wereld. De ene keer was het bedrag er niet eens afgehaald want hadden ze het binnen seconden te pakken. Daar werd is dezelfde dag over gebeld.
De andere keer was het binnen een dag teruggestort. Maar toen hebben ze me een dag nadat het gebeurd was geïnformeerd. Ik kijk hier thuis niet dagelijks naar mn CC saldo
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door harryh »

Hoi Paul, dit gaat om Maestro, niet CC ;) Daar zit een verschil tussen, voor Maestro heb je als klant een grotere zorgplicht dan met CC over hoe je met je pas omgaat enz. volgens de bankvoorwaarden. Daarnaast kun je een betaling met Maestro niet betwisten/terug laten draaien als ie onterecht is afgeschreven en het is ook niet verzekerd zoals bij CC wel. Dus toch iets om net iets meer van te willen weten vinden wij.

Wij kijken ook niet dagelijks maar kwamen er juist na onze laatste reis achter dat je bij Rabo Maestro helemaal niets kunt zien in de meeste gevallen. En dan ga je denken: Wat als er bv een benzinepomp waar jij getankt hebt is geskimd? Je kunt niet eens in de app/online/afschrift zien wie er iets afgeschreven heeft. En gewoon even terugkijken, bonnetjes met betalingen vergelijken etc is er ook niet bij zo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer