Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door harryh »

Even een vraagje. De afgelopen maand hebben we regelmatig met een Rabobank Wereldpas (Maestro) in de USA betaald. Op de rekening afschriften, in de Rabo Bankieren app, in Online Bankieren en in een export bestand staat echter nergens de naam van de bedrijven aan wie er betaald is en ook niet de tijd. Super onhandig omdat het lastig is te matchen.

Maar eens Rabobank NL hierover benaderd, ook de medewerkster kan het niet zien. Dat zou iets te maken met een afspraak met de VS.

Hebben andere dit ook bij de Rabobank? Het was ons nog niet eerder opgevallen nl. Bij betalingen in NL is dit wel te zien.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door stegeman »

Weet ik eigenlijk niet. Zal er eens op letten straks. Wat wij altijd doen is alle bonnetjes bewaren (per week in envelop) en matchen aam de bedragen die er af zijn gegaan. Zo kunnen we alles controleren. Kan me zo niet herinneren of alleen bedrag maar zichtbaar was
Gast

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door Gast »

@harryh Was dat in voorgaande jaren bij jou ook al zo? Of is dit een recente afspraak met de US? Dan zal dat bij de andere banken ook wel gelden...

Ik heb een ING rekening, en Ik heb net terug gekeken naar 2018, en op mijn afschriften en in de app zie ik naast de locatie ook het bedrag in dollars, koers en de opslag voor de transactie. Ik weet niet of dit dit jaar ook weer zichtbaar zal zijn, maar ik ga er op letten als ik eind volgende week weer in de US ben.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door harryh »

Dat weet ik eerlijk gezegd niet @Terpies, eerder gebruikten we een Abn Amro rekening, waar ook alle details terug te vinden zijn, om in de USA te pinnen. Rabo is eigenlijk onbruikbaar zo en vind het ook beetje raar dat je geen bewijs hebt aan wie je betaald hebt.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door BigJesper »

Terpies schreef:
20 mei 2019, 22:47
Ik heb een ING rekening, en Ik heb net terug gekeken naar 2018, en op mijn afschriften en in de app zie ik naast de locatie ook het bedrag in dollars, koers en de opslag voor de transactie. Ik weet niet of dit dit jaar ook weer zichtbaar zal zijn, maar ik ga er op letten als ik eind volgende week weer in de US ben.
Ik kan bevestigen dat dit nog altijd het geval is.
Gast

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door Gast »

Top! Nu nog ff een snelle invoering van Apple Pay bij de ING en ik ben helemaal happy!

Overigens vwb Apple pay. Ik heb hierover met AMEX gebeld en min of meer begrepen dat het niet lang gaat duren totdat dit ook voor NL AMEX kaarten geactiveerd gaat worden...het balletje gaat dus rollen in NL voor Apple Pay.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door Frasi »

Net even teruggekeken in mijn (Rabobank) historie: in Internetbankieren zie ik gewoon aan wie betaald is en wanneer.
De transactie bij de benzinepomp:
Knipsel.JPG
Dus misschien niet in de papieren afschriften, maar online zijn de details wel te zien.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door harryh »

@Frasi, bedankt voor het screenshot. Jij hebt precies hetzelfde probleem: Ik zie ook bij jou geen naam van het bedrijf waaraan je betaald hebt, alleen maar dat nummer 27xxx.
Bij ABN Amro zie ik bij een betaling aan exact hetzelfde bedrijf wel gewoon staan Walmart, 7-Eleven etc. (en niet zo'n nummer), bij Rabo staat dat niet. Het lastige bij Rabo is dat het voor alle betalingen in de VS zo is, alleen maar nummers en een plaats.

Edit: Dat nummer blijkt ook op het bonnetje te staan zie ik nu, dat is het nummer van de terminal (!) waarmee betaald is, niet eens van het bedrijf waaraan je betaald heb.

En even verder gezocht: Ik zie nu ook dat we met ABN Amro en Rabobank tegelijkertijd bij dezelfde 7-Eleven hebben betaald, ik voor het tanken, mijn vrouw ging wat te drinken halen ;) Duidelijk waar het probleem zit, nu nog een oplossing.

Rabobank:
Rabobank
Rabobank
ABN Amro:
ABN Amro
ABN Amro
image.png (23.58 KiB) 1965 keer bekeken
Laatst gewijzigd door harryh op 21 mei 2019, 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door Vito »

Dat is inderdaad wel heel onhandig, harryh. Stuur je die screenshots ook nog naar de Rabo?
Het zou voor mij een reden kunnen zijn om een andere rekening te openen voor de USA. Wat waardeloos. Als je bv bepaalde dingen wilt bewijzen of zo, dan heb je hier helemaal niets aan. (Stel, verkeerd afgeschreven Sunpass).
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door Pascal »

Volgens mij heeft Frasi benzine getankt bij een ARCO benzinestation meer bepaald vestiging 421 in San Diego.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door harryh »

@Pascal dat zag ik ook, maar op het screenshot van mij zie je niet dat het 7-Eleven is. Arco geeft het mee in hun automaatnaam maar de meeste bedrijven doen dat niet, ik heb meer dan 30 betalingen in april waar niets zinvols in staat.

@Vito Ja precies, wat als er iets niet klopt? Dat gaat vooral over transacties zonder bonnetjes, of fooi die je toevoegt.
We zijn de discussie met Rabo aan het voeren, maar hoewel het probleem onderkend is lijken ze bij Rabo NL IT nog niet iets te willen doen "omdat het een afspraak met de VS is". We houden vol ;)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door Almere vak V »

Mijn afrekening van ABN Amro ook even gecheckt voor de zekerheid. Het staat er allemaal keurig op zoals hierboven beschreven. Al moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk zo'n beetje alles betaal met een CC in Amerika.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door harryh »

CC heeft niet mijn voorkeur, betalen met een CC in vreemde valuta is de duurste optie vanwege de koers opslag, hoger dan die met Maestro voor mij ;)
Ik heb ook andere manieren om te betalen maar de goedkoopste, TransferWise debit Mastercard, werkte bij de meeste maar niet bij alle benzinestations, wel in winkels etc. Dan is een Maestro pin betaling de volgende keus voor mij.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door Frasi »

Pascal schreef:
21 mei 2019, 09:58
Volgens mij heeft Frasi benzine getankt bij een ARCO benzinestation meer bepaald vestiging 421 in San Diego.
Precies. Voor mij duidelijk welke betaling dit was. Bij de ARCO benzinepomp bij de luchthaven in San Diego.
Ik betaal het meeste met CC dus in totaal maar 3 pintransacties (2x ARCO benzinepomp, 2x geldopname).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door harryh »

Maar da's toeval @Frasi omdat Arco dat toevallig zo doet - vrijwel geen enkel ander bedrijf gebruikt z'n naam in de omschrijving van z'n betaalautomaten, zie mijn 7-Eleven betaling via Rabobank (die van eur 1,93) als voorbeeld. Ik heb tientallen andere betalingen waar een vage code of nummer staat, niet te matchen welk bedrijf dat was.

Waar dat 27xxx nummer bij jou staat hoort de bedrijfsnaam te staan en Rabobank is de enige die die niet doorgeeft. En ABN Amro geeft beide door ;)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door harryh »

Wij zijn intussen voor de 2e keer door Rabobank gebeld. Ook nu is de boodschap dat ze het niet mogelijk gaan/willen maken om te zien bij welk bedrijf je hebt betaald. Screenshots en een beschrijving van het probleem staan verderop in dit topic, dit betreft alleen Maestro betalingen (Rabobank Wereldpas) ;)

Wij gaan nu per brief een verzoek neerleggen en kijken of er dan nog niets gaat gebeuren. Los van de klant onvriendelijkheid is het treurig dat je niet kunt zien aan wie je betaald hebt. Vooral bij twijfel, onterechte transacties of fraude is het eerste wat je nodig hebt weten wie het geïncasseerd heeft. Vooral bij fraude wil je in een paar minuten kunnen nagaan of het inderdaad fraude was, om je kaart te laten blokkeren.

Wellicht dat anderen hier die er last van hebben, of kunnen krijgen in de toekomst, ook even een berichtje aan Rabobank kunnen sturen met de vraag of ze, net als andere banken, zichtbaar zouden willen maken aan wie je in de VS hebt betaald ipv een niet-traceerbaar nummer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door roelb »

harryh schreef:
21 mei 2019, 11:01
CC heeft niet mijn voorkeur, betalen met een CC in vreemde valuta is de duurste optie vanwege de koers opslag, hoger dan die met Maestro voor mij ;)
Vergelijk dat eens met de werkelijke koersen op een specifieke dag. Dat heb ik een keer gedaan, en dan merk je dan die "koersopslag" (die overigens de banken ook gewoon rekenen) helemaal niet zo relevant is. Immers, iedere bank en creditcard verstrekker gaat weer uit van een andere basiskoers. Appels en peren dus. In mijn vergelijking toen bleek juist Mastercard, ondanks de "lagere" koersopslag, het duurst te zijn. En bleek een ICS Visa Gold goedkoper dan de meeste Maestro bankpassen. Amex was, ondanks de "hogere" koersopslag, door de lagere basiskoers en de waarde van de punten die je krijgt per saldo gewoon een middenmoter.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door harryh »

@roelb ik heb het in detail uitgerekend; op dezelfde dag in de VS (voorbeeld was 10 april) heb ik voor een betaling met ICS Visa een netto koers incl alle kosten en koersverschil van 1eur = $1,101 berekend gekregen en bij TransferWise (Mastercard debit) 1eur = $1,126, een verschil van 2,3%... Maestro (ABN Amro) zat er tussenin met $1,106.

*** edit ***
Mijn vrouw: bij Rabo met Maestro $1,112 en Rabo Mastercard CC $1,104.
Laatst gewijzigd door harryh op 03 jun 2019, 15:30, 2 keer totaal gewijzigd.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door SuzieQ »

Wat onhandig zeg.
En ook heel erg klantonvriendelijk.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rabobank pin transacties: niet te zien aan wie in de USA betaald is

Bericht door stegeman »

heb zelf ook negatieve ervaringen met de Rabobank. Maar dan met verzekeren. Als je als echtpaar een verzekeringspolis (alles in1 Interpolis) hebt daar, kan dit slechts op 1naam (in ons geval die van mijn man) en als ik dan bel helpen ze je niet meer. Zelfs bij Interpolis zeggen ze wat een onzin, maar ze helpen me niet. Krijg alleen maar te horen:” Moet je de lopende rekening ook maar bij ons hebben. Ze slaan compleet door in de privacy wetgeving en pakken alles aan om maar te zorgen dat je daar de rekening hebt waar het salaris op binnen komt.
Wellicht zit dit ook hier achter? Het doorgeslagen privacy beleid en wellicht het niet hebben van de lopende rekening daar en wel een cc van Rabo ?? Of heb je daar wel de lopende rekening
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer