Prijzen supermarkt.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door jojostravelusa »

Dan wordt het vegetarisch. Er is altijd wel gras of blad te vinden ergens en anders is het goed voor de lijn een keer :lol:
Als je maar zorgt dat je voldoende wijn in huis hebt :wink:
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Markstaal »

Supermarkten zijn inderdaad een stuk duurder dan hier. Wij proberen zoveel mogelijk hotels te boeken waar het ontbijt bij in zit. Voor lunch halen eens per 2/3 dagen brood en beleg zodat we ergens kunnen picknicken bij een recreation area o.i.d. Voor avond eten gaan wij bijna altijd naar een restaurant (of een enkele keer naar een fast food restaurant). De prijzen van avond eten in de supermarkt vind ik niet opwegen tegen de lage kosten bij restaurants. Moet wel zeggen dat we vaak een voor en hoofdgerecht delen met zijn 2en, dat scheelt natuurlijk ook erg in de kosten. Verder halen we wel vaak snacks en lekkere biertjes bij de Walmart mee voor 's avonds. Voor eten en drinken geven wij rond de 60-80$ per dag ongeveer uit met zijn 2en.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Franciscus »

Dan wordt het vegetarisch. Er is altijd wel gras of blad te vinden ergens en anders is het goed voor de lijn een keer :lol:
Misschien met wat Roadkill erbij? Kom je elke dag wel ergens iets van tegen.... en recepten genoeg via google :idea:
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door winterpark »

Hoeveel je uitgeeft en waaraan is ook zo smaak afhankelijk. Ik ben helemaal gek van Chobani yoghurt (whole milk, plain) en Brown Cow (maple!!!) en tja die ehh zijn best wel duur :) Oja en beef jerky is ook een favoriete aankoop. Dus ook de supermarkt kun je best duur maken :')
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door jojostravelusa »

Franciscus schreef:
14 mei 2019, 19:46
Misschien met wat Roadkill erbij? Kom je elke dag wel ergens iets van tegen.... en recepten genoeg via google :idea:
Ik krijg nu al trek :lol:
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Loek »

Wij rijden momenteel van Vancouver naar Halifax. Ik zit hier net met Gepke in de camper uit te rekenen wat wij aan boodschappen tot nu to hebben uitgegeven. Wij hebben erg veel zelf gekookt, bijna niet uit gegeten afgezien van een lichte lunch onderweg. We zijn tussen de $20-25/dag kwijt, en daar zit ook nog weleens een flesje wijn en wat blikjes bier bij. Nu zijn wij maar met z'n tweeën, maar ik vind de bedragen hier genoemd wel erg veel voor boodschappen. Ik heb wel gemerkt dat sommige Canadese Supermarkten woekerprijzen vroegen voor groenten en fruit. Die hebben we uiteindelijk alleen maar bij Walmart oid gekocht. Ik vind nl $3.50 voor één groene paprika bezopen duur, en dat blijkt ook een stuk goedkoper te kunnen. Wij koken meestal genoeg voor twee dagen in een keer, dan hebben we de volgende dag wat minder werk, alleen opwarmen. Vanavond hadden we rijst met een roerbak schotel van kip, prei, paprika en een zakje Chinese kruiden. Zoveel dat we er bijna 3 dagen van zouden kunnen eten, maar als je elke dag in de buitenlucht bent lijkt het of je meer eetlust hebt. :wink:
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door ADE01 »

Ik denk dat het voornaamste verschil zit in producten die Nederlanders veelal eten. Brood, melk, kaas, eieren, yoghurt/kwart, bepaalde groente&fruit, enz. En dat gecombineerd met minder concurrentie in veel gebieden. In mijn directe omgeving kan ik bijv. sneller naar 8 verschillende Publix vestigingen dan naar een andere supermarkt (walmart niet meegerekent).

Chobani whole milk plain is geweldig, maar duur voor Nederlandse begrippen. Ik koop het meestal bij de costco, grotere verpakking voor de prijs van de kleinere supermarkt variant.
Laatst gewijzigd door ADE01 op 17 mei 2019, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door harryh »

Voor ons als vakantiegangers is Costco met z'n $60 lidmaatschap geen echte optie vind ik ;)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Almere vak V »

harryh schreef:
17 mei 2019, 13:12
$60 lidmaatschap
Klopt! Wij hebben inmiddels een eigen kaart. Terwijl we hiervoor altijd de kaart van vrienden gebruikten. Denk dat Costco voor "gewone" toeristen ook niet echt iets is. Veel grootverpakkingen waar je als toerist helemaal niks aan hebt of de helft van wegkiepert. Het is gewoon een geinige winkel om een keer doorheen te lopen als je een keer in de buurt bent. En je bijvoorbeeld verbazen over de prijs van TVs. Maar dat kan bij BestBuy ook al...

Veel Costco's hebben achter de kassa als je klaar bent met winkelen een soort van cafetaria. Pizza en hotdogs zijn daar erg goed. Net als het ijs trouwens.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door winterpark »

Costco is fantastisch ja als je in Florida twee weken op dezelfde plek zit, haha. Oh man, die hotdogs en frozen yoghurt... Heerlijk. En nog steeds erg goedkoop!
@ADE01 daar heb je een goed punt inderdaad! Heerlijk he die Chobani. Overigens is het wel ongeveer een kilo die verpakking, dus ik kan er even mee vooruit. Als het twee keer zo duur was zou ik het waarschijnlijk alsnog kopen :')
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door harryh »

@winterpark ga je die $60 dan in 2 weken Florida al terugverdienen of is het meer toeristisch shoppen :wink: ?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door winterpark »

@harryh Goede vraag, zouden we eigenlijk eens een berekening moeten maken ;-)
Mijn ouders hadden vroeger een huis in Florida, dus die kaart werd er wel uitgehaald gedurende het jaar. Ze hebben het lidmaatschap altijd gehouden, ook al gaan ze nu nog weinig. Mijn broertje is for old times sake laatst in NYC een keer teruggegaan om zo'n hotdog te eten. Al weet ik niet eens zeker of je voor de lunch ook een lidmaatschap moet hebben.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door ADE01 »

Je kunt een gift card kopen voor Costco dan kun je er winkelen zonder lidmaatschap. Alcohol kun je kopen zonder lid te zijn (sommige hebben een aparte liquor store) en het restaurant gedeelte met de hotdogs (+ soft drink voor $1.50) kun je ook bezoeken als je met cash geld betaalt. Maar de $60 is het waarschijnlijk niet waard voor een vakantie bezoek.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door jojostravelusa »

ADE01 schreef:
17 mei 2019, 13:00
In mijn directe omgeving kan ik bijv. sneller naar 8 verschillende Publix vestigingen dan naar een andere supermarkt (walmart niet meegerekent).
Terwijl Publix toch niet direct de goedkoopste supermarkt is. Bijzonder, had ik niet verwacht. Wel een prettige winkel met goede service.
Gast

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Gast »

roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door roelb »

Almere vak V schreef:
17 mei 2019, 14:15
Denk dat Costco voor "gewone" toeristen ook niet echt iets is.
...
Het is gewoon een geinige winkel om een keer doorheen te lopen als je een keer in de buurt bent.
Maar dat kan meestal niet zomaar. Ligt aan de winkel, maar over het algemeen is er iemand bij de deur die een glimps van je kaart wil opvangen. Stoicijns doorlopen werkt misschien soms als het druk is, maar grote kans dat je zonder kaart niet binnenkomt.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door hemmie »

Ik ben nog nooit bij de ingang om mijn kaart gevraagd, volgens mij kun je (tegenwoordig) op de meeste plekken gewoon binnen lopen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door chippie777 »

Wij willen nog weleens eten in een foodcourt van een mall. Voor ieder wat wils, en redelijk betaalbaar en je kunt kiezen voor kleine porties.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door hemmie »

Klopt, doen wij ook graag in de steden.
Terug in Texas!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Trails »

ADE01 schreef:
17 mei 2019, 16:09
Je kunt een gift card kopen voor Costco
Daar heb ik gisteren voor gekeken op hun site maar als je zo'n gift card wilt kopen moet je wel eerst op hun site inloggen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer