Amerika veilig??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Amerika veilig??

Bericht door stegeman »

Ik weet niet of het hier mag. Of dat dit bij politiek thuis hoort (waar ik helaas geen toegang tot heb) zo ja dan haal dit maar weg
In 2017 waren we Canada en Amerika. De hele tijd hebben wij ons in Amerika erg onveilig gevoeld. Je had het gedoe met Trump stemmers maar vooral de dreiging van Korea. We spraken Amerikanen en die zeiden ons. ALS ze iets zouden pakken is het hier wel (omgeving Seattle was dat toen). We waren hoe mooi Amerika was stiekem dolgelukkig de grens met Canada weer te passeren :D . Ondanks de angst toen toch nu weer een Amerika reis geboekt en nu lees ik bijv dingen over Venezuela (nu.nl). Is onze angst gegrond of moeten we ons vooral niet druk maken :shock: Ik wist vantevoren dat ik (we) me in een Canada bijv veiliger zou voelen, maar we wilden toch dolgraag rondje West Amerika eens doen. Wie stelt ons gerust.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Amerika veilig??

Bericht door Hockey »

Ik heb me in de VS nog nooit onveilig gevoeld voor wat betreft buitenlandse dreiging. Dus dat jij de hele tijd erg onveilig voelde herken ik niet en vermoedelijk veel mensen hier zullen dat niet herkennen.
Hoe wil je gerust gesteld worden?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Amerika veilig??

Bericht door mtl »

Kom op zeg, wat kunnen mensen soms overdrijven.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Amerika veilig??

Bericht door Dutchess »

Ik zou me eerder zorgen maken over een verkeersongeluk dan buitenlandse dreiging als je in het westen van de VS rondreist.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Amerika veilig??

Bericht door Bushmaster »

stegeman schreef:
04 mei 2019, 22:00
Is onze angst gegrond of moeten we ons vooral niet druk maken
dat laatste. De kans op een fatale voedselvergiftiging bij de Denny's is groter :wink:
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Amerika veilig??

Bericht door stegeman »

Tja ik lees ook maar het nieuws en dan weet ik niet wat ik ervan denken moet. En nee van die zaken weet ik niet veel af. Misschien sommigen hier wel misschien. Maar ja in 2017 waren we beiden echt bang ja, mede door hoe die Amerikanen reageerden als we eens aan de klets waren...
En nu las ik dit en vroeg ik me gewoon zaken af als stel in het ergste geval dat het goed mis is... hoe ‘veilig’ is dit gebied dan van Amerika. Dat bedoel ik dan meer misschien. Zijn wij dan de enigen die ook wat angstig zijn? Bedoel de vraag gewoon hartstikke serieus. Lach er maar om, maar helemaal ongegrond zal het toch niet zijn? “Venezuela bereid zich voor aanval Amerika, steun China en Rusland” tja bij ons gaan die radars dan wel.
Blij te lezen over Denny’s want daar komen we niet :mrgreen:
Laatst gewijzigd door stegeman op 04 mei 2019, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Amerika veilig??

Bericht door mtl »

Nogmaals, je overdrijft. En de gemiddelde Amerikaan weet echt niet wat er buiten zijn land gebeurt.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Amerika veilig??

Bericht door stegeman »

Dan ga ik er maar van uit dat ik me niet druk hoef te maken. En als ik dan overdrijf. Het is niet om te overdrijven maar onwetendheid, graag alles onder controle willen hebben, veilig willen voelen en hier van schrikken.
Maar gezien de reacties zal ik het maar loslaten
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Amerika veilig??

Bericht door Bushmaster »

dreiging van Korea
Die Noord-Koreanen weten zelf niet waar hun raketten heen vliegen, dus zouden ook zo maar in canada kunnen landen.
nu lees ik bijv dingen over Venezuela
Misschien even kijken op Google maps hoever Venezuela van de US af ligt?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Amerika veilig??

Bericht door Hockey »

stegeman schreef:
04 mei 2019, 22:41
....... graag alles onder controle willen hebben.......
Je zal nooit alles onder controle hebben. Neem het verkeer als voorbeeld. Jij kan extreem veilig rijden, goed opletten, altijd richting aangeven etc. Maar als een medeweggebruiker als een idioot rijdt heb jij dat niet onder controle.
Vriendelijk gezegd denk ik dat jouw zorgen irreëel zijn en ik vraag me af wat voor Amerikanen jij gesproken hebt en hoe het op het onderwerp van veiligheid i.v.m. dreiging van buitenlandse mogendheden kwam. Ik ga per jaar 1 tot 2 keer naar de VS en het onderwerp Noord Korea of Venezuela of wat dan ook komt nooit ter sprake. Tenzij ik het zelf zou aansnijden en zelfs dan.

Je hebt trouwens mijn eerste vraag nooit beantwoord: Hoe wil je gerustgesteld worden?
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Amerika veilig??

Bericht door stegeman »

Dat antwoordde ik meer in de zin van of er hier mensen zijn met veel politiek verstand hoe die dingen werken. Ik denk misschien te simpel. Amerika bemoeit en valt een land aan die hulp heeft van China /Rusland en ik denk dan dat Amerika als gevolg van ..... nou ja. Dat dus. Iemand die me zegt hoe het dan wel werkt. Die geruststelling zoek ik meer!
En dat Venezuela ver van Amerika ligt weet ik ook wel. Daar gaat t ook niet om (zie hierboven)
En ja die gesprekken vroegen we zelf naar dat onderwerp. Amerikanen zelf begonnen meer over de verkiezing en wat ze daar van vonden.
100procent veilig ben ik nergens. Ook thuis kan ik van de trap vallen. Dat besef ik heel goed. En we gaan ook wel. Maar zulk nieuws word ik niet vrolijk van en weet niet wat ik ervan denken moet en dat is dus de vraag
Laatst gewijzigd door stegeman op 04 mei 2019, 23:13, 5 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Amerika veilig??

Bericht door mtl »

Als je er echt geen goed gevoel bij hebt dan moet je niet gaan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Amerika veilig??

Bericht door Martin & Marianne »

Er werd in het bericht op nu.nl alleen maar een uitspraak van Maduro aangehaald. Hij had het over klaar staan voor een mogelijke inval van de VS in Venezuela. Dus niet andersom.
Ik zou me dus echt niet druk maken. En goed en kritisch lezen. En vooral eens een keer bij Denny's eten. Dat hoort erbij. Die in Page is mooi gelegen.

Marianne
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Amerika veilig??

Bericht door Bushmaster »

Martin & Marianne schreef:
04 mei 2019, 23:18
En vooral eens een keer bij Denny's eten. Dat hoort erbij.
:thumbup:
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Amerika veilig??

Bericht door stegeman »

Dankjewel Marianne voor het me serieus nemen en het nieuwsbericht ook echt even gelezen te hebben. Beter dan ik schijnbaar.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Amerika veilig??

Bericht door Hockey »

Je doelt dus op dit bericht.

Jij maakt je dus zorgen dat een bewezen leugenaar die zijn eigen land liever stuk maakt dan de shit die hij en zijn voorganger hebben veroorzaakt op te lossen iets roept? En gelooft hem dan ook nog? Wat heeft de VS te winnen met een inval in dat rotlandje duizenden kilometers weg? Dat stort vanzelf wel in, daar gaan ze echt geen troepen heenzenden. In de tussentijd echter kan Maduro mooi de aandacht afleiden van de miljoenen die in zijn land aan het verhongeren zijn.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Amerika veilig??

Bericht door KW1984 »

stegeman schreef:
04 mei 2019, 23:03
Dat antwoordde ik meer in de zin van of er hier mensen zijn met veel politiek verstand hoe die dingen werken. Ik denk misschien te simpel. Amerika bemoeit en valt een land aan die hulp heeft van China /Rusland en ik denk dan dat Amerika als gevolg van ..... nou ja. Dat dus. Iemand die me zegt hoe het dan wel werkt. Die geruststelling zoek ik meer!
Amerika bemoeit zich al sinds jaar en dag met andere landen. En hoeveel gevallen van serieuze buitenlandse dreiging/aanvallen op USA grondgebied ken je uit het verleden? Veel verder dan Pearl Harbour en terroristische aanslagen kom je dan denk niet. En voor die laatste categorie loop je hier in Europa waarschijnlijk nog meer gevaar!
Voel je daar dus absoluut niet onveilig vwb dat soort 'gevaren', gewoon zonde van de energie en vakantiepret!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Amerika veilig??

Bericht door Queste »

Voel je je veilig hier in Europa?

Besef je dat er voor veel Europese landen een travel advisory geldt voor "increased caution"?
https://travel.state.gov/content/travel ... ries.html/

Frankrijk, Belgie, Duitsland, Denemarken, zelf Nederland staat op de lijst: https://travel.state.gov/content/travel ... isory.html

Even perspectief zien. Domestic terrorism is een grotere dreiging dan enige buitenlandse inval in de US. En inderdaad, artikelen compleet lezen in plaats van alleen koppen helpt ook. Alsof Maduro in staat zou zijn om ook maar iets over een grens te sturen nu.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Amerika veilig??

Bericht door Trails »

mtl schreef:
04 mei 2019, 22:34
En de gemiddelde Amerikaan weet echt niet wat er buiten zijn land gebeurt.
Ze weten niet eens wat in hun eigen land gebeurt, laat staan de rest van de wereld.
Er werd ons in 2017 zelfs gevraagd of we in Europa elektriciteit hebben...
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Amerika veilig??

Bericht door PSVwally »

Er werd ons in 2017 zelfs gevraagd of we in Europa elektriciteit hebben...
Wuuuuutttt :blink:

Ik merk altijd wel een verwchil tussen de (grote) steden en de kleine wat afgelegen dorpen. Zo heb ik met een dame die in een hotel in Ridgecrest werkte gesproken en die vertelde me dat ze nog nooit echt daarbuiten was geweest. Ze had werkelijk waar geen idee wat er zich in de wereld afspeeld. Ze was één keer naar LA geweest en meer dan dat het druk was kwam er niet uit.

In een airbnb in LA had ik juist gespreken die wel over een Noord Korea, Rusland en dergelijke gingen. Dit waren ook duidelijk wat meer belezen en hoger opgeleide mensen. Vaak ook in combi met een mening over hun president.
Maar over het algemeen herken ik bovenstaande reacties wel alsof de rest vd wereld niet belangrijk is voor Amerikanen. Die onwetendheid. Hoevaak ik ook niet heb meegemaakt dat ik zeg dat ik Nederlander ben (dutch) en dat ze dan over Duitsland beginnen.... :roll:

Wat zijn aanslagen? Wij zien het tegenwoordig vaak alleen nog maar als islamitisch geweld. Maar in beginsel kan je de vele schietpartijen die er in Amerika dagelijks zijn waar behalve de bendes soms ook net onslagen mensen of familiekwesties er ook onder rekenen. Als je daar teveel aan denkt zou je amper nog buiten komen denk ik. Een verkeersongeluk lijkt me qua kansberekening eerder te moeten gebeuren

Ik heb me in de USA maar 1x onveilig gevoeld en dat was toen ik onwetend per ongeluk een verkeerde afslag nam en een straat in de wijk opa-locka in Miami binnenreed. Van een gewoon vrij normale snelweg naar een weg vol met gaten waar het onkruid op het beton stond, de stoepgoten vol met troep lagen en er veel onguur volk op straat zat/lag en echt allemaal deze blanke jongen in een voor hem iets te dure auto aankeken. Dus snel 2x rechts (of links, herinneringen vervagen) en de snelweg weer op.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer