Amerika veilig??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Amerika veilig??

Bericht door Almere vak V »

Ik kom voor mijn werk met enige regelmaat in de slechtste wijken die je gevonden kunt krijgen in Amerika. Neem van mij aan dat je daar als buitenstaander niks, maar dan ook helemaal niks te zoeken hebt. Er is niemand die het leuk vindt dat jij daar komt. Er is niemand die het interesseert dat jij daar komt. Het enige wat ze vinden is dat jij een indringer bent die daar niks te zoeken heeft. Vroeg of laat gaat iemand je dat vertellen, alleen dan op hun manier.
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Amerika veilig??

Bericht door UsaMarlous »

tetouani schreef:
18 mei 2019, 11:07
I om mensen te zien die daar in de ghetto's wonen.
Dit is wat mij voornamelijk opvalt in je stukje.

Je gaat naar slechte buurten om mensen te bekijken die in ghetto's wonen?
Waarom in hemelsnaam. Denk je echt dat die mensen het tof vind dat je aapjes zit te kijken?

Ik snap dat je een bijzondere aantrekkingskracht voor Ghetto's hebt, maar het gaat een keer fout.


Anyway, even terug naar TS.

Waarom hebben jullie opnieuw een reis geboekt als jullie er een onprettig gevoel bij hebben gehad?
Ik ga niet zeggen of jullie overdrijven of niet, ieder zijn eigen gevoel, maar als ik mij ergens niet fijn bij voel zou ik dat gevoel niet nog een keer opzoeken.

Wat mijzelf betreft
Overigens ben ik in 2017 zowel in Amerika en toevallig ook Zuid-Korea geweest.
Ik heb mij niet echt onveilig gevoeld.
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
_________________
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Amerika veilig??

Bericht door tetouani »

@UsaMarlous

Wat moet ik dan zeggen? Om de stenen te zien die in de ghetto's liggen?

En nee. Het is geen aapjes kijken.

Het is de wereld verkennen. Op aarde heb je de goede en de slechte plaatsen en ik bezoek ze allemaal.

En ik vind dat prachtig!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Amerika veilig??

Bericht door Almere vak V »

tetouani schreef:
22 mei 2019, 23:36
Op aarde heb je de goede en de slechte plaatsen en ik bezoek ze allemaal.
Ik blijf het een rare fascinatie vinden. Ja, er zijn slechte plaatsen op aarde. Maar de meeste mensen die ik ken die daar naartoe willen of gaan, doen dat om te helpen. Hoe je het ook went of keert. Jij gaat aapjes kijken, een soort van ramptoerist.

Maar goed ik wil je best helpen, want je zoekt in Amerika op de verkeerde plekken. Probeer het is in Indianapolis, of Cleveland, gemiddeld 20 drugsdoden per dag, leuk man! Ben je het leven echt zat, huppel is gezellig door Baltimore. Minder bekend, Anniston of Monroe.Of kijk is gezellig ten oosten van de Mississippi in St. Louis.

Als je toch in Amerika bent zou ik ff een uitstapje maken naar Mexico. Acapulco klinkt heel romantisch, toch?? Los Cabos ook toch? Probeer anders Tijuana of La Paz. En als je de onderkant van een brug wilt zien is Juarez de aangewezen plek. Nog wat verder naar het zuiden kan je jezelf denk ik uitstekend vermaken in Cortes in Honduras. Of ga anders is kijken in San Salvador.

Nogmaals, ik begrijp je fascinatie niet. Ik kom voor mn werk helaas wel is op dit soort plekken omdat jongens een "once in a lifetime" kans krijgen om zichzelf en hun familie uit zo'n plek te werken. Wel is in een huis geweest waar al jaren achter elkaar er 24 uur per dag kokend water uit de kraan in de badkamer komt?? Enig idee hoe dat er uitziet? Wat dat met je doet?

Tot nou toe gaat het steeds goed. Zoals mn vader zou zeggen, de kans wordt dus steeds groter dat het een keer verkeerd gaat. Je zegt dat je je geld thuislaat. Denk je dat het om geld gaat?? Het gaat misschien wel om een verkeerde blik. Het verkeerde kleur t-shirt in de verkeerde wijk. Het gaat om je telefoon, je horloge een te dure spijkerbroek. een Levi's kost in Amerika $39,-. Dus hij is al snel te duur...
Er worden in Amerika mensen vermoord om hun sneakers.

Een gewaarschuwd man telt voor 2. Laten we het daar maar op houden...
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Amerika veilig??

Bericht door tetouani »

@Almere vak V, Bedankt voor je hulp. En veel plaatsen die jij noemde ben ik al geweest. Ook in Mexico en Brazilie.

Maar die van Baltimore lijkt me ook nog wel te bezoeken waard inderdaad. Monroe Street. Heb m in mn lijstje gezet.
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Amerika veilig??

Bericht door Bluebonnet »

Ik werk met low income and at risk families, en ik vind het een rotidee dat er mensen zijn die het blijkbaar leuk en interessant vinden om mijn families te gaan bekijken. Dat vind ik net zo ongepast als mensen die foto's maken van een ernstig ongeluk.
En het is grappig als een vrouw getrapt wordt door haar pimp of klant? Ben je dan echt zo harteloos dat je niet ziet dat het om een mens gaat?! Ga lekker Grand Theft Auto spelen ofzo!

Aapjes kijken in de ghetto en daar nog trots op zijn ook :roll:

Als je het zo spannend vind om aapjes te kijken, doe dan tenminste iets nuttigs. Ga helpen in de soup kitchen of de opvang ofzo? Ga pb&j smeren en shampoo in kartonnen bekertjes doen voor de daklozen in de opvang. Of ga helpen in de food pantry. Echt hilarisch, zie je grootmoeders die zelf nauwelijks eten zodat ze hun kleinkinderen een kommetje Cheerios kunnen geven. Of help in de community clinic, kan je dubbel liggen van het lachen over mensen die hun verwondingen thuis behandelen tot de ontstekking begint te stinken.
Of ga een keer mee met m'n collega's als ze een vrouw naar het crisis center brengen. Prachtig om te zien hoe z'n vrouw nauwelijks kan lopen en bijna niet te verstaan is door haar kapot geslagen mond. En met een beetje geluk kan je daarna doorrijden naar de dames van de liefdadigheid die een tasje met kleding bij elkaar hebben gezocht omdat mama in haar ondergoed de deur uitgerend is en de kinderen alleen hun nachtkleding hebben.

Mijn families zijn mensen die hun best doen, mensen met gevoelens en dromen en angsten. Mensen die het recht hebben om met respect behandeld te worden. Mijn families zijn geen atracties waar toeristen naar mogen staren en om mogen lachen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Amerika veilig??

Bericht door roelb »

hear hear!
Gast

Re: Amerika veilig??

Bericht door Gast »

@Bluebonnet De tours in Beverly Hills zijn toch net zo goed aapjes kijken? En die worden massaal gedaan, en er wordt nog grof voor betaald ook....Wat maakt dat minder triest dan iemand die wil zien hoe de onderkant van de samenleving eruit ziet? En zijn zoveel mensen die met camera’s programma’s maken in de “getto’s” ...is dat dan ineens wel toegestaan?

Of is het dan ineens niet sociaal acceptabel? Sorry hoor maar je slaat echt door.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Amerika veilig??

Bericht door PSVwally »

Overigens zijn er ook gewoon guided tours door 'slechte wijken' van LA.
Bijvoorbeeld https://www.lahoodlifetours.com/ waar je door - Compton, South Central -Crenshaw en Watts gaat. En als ik de reacties op tripadvisor lees is verreweg het grootste deel enorm positief. Deze tours worden ook begeleid door mensen uit deze plekken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Amerika veilig??

Bericht door Almere vak V »

Terpies schreef:
27 mei 2019, 18:28
Wat maakt dat minder triest dan iemand die wil zien hoe de onderkant van de samenleving eruit ziet?
Mag toch hopen dat mensen toch wel het verschil zien tussen het zich vergapen aan iemand zijn succes dan aan iemand zijn ellende...
Gast

Re: Amerika veilig??

Bericht door Gast »

Het Aapjes kijken is hetzelfde toch?
Gast

Re: Amerika veilig??

Bericht door Gast »

tetouani schreef:
18 mei 2019, 11:07
Ik ben dan denk ik het tegenovergestelde van Stegeman.

Elke reis naar de VS, zoek ik bewust de gevaarlijke buurten uit om daar rond te rijden. Ook in de avond en midden in de nacht.

Ik heb wel rare situaties meegemaakt, en ook rare situaties waar ik bij ben betrokken, maar echt onveilig heb ik mij niet gevoeld.

Mijn reis in 2015 heb ik zelfs aan het einde van onze reis, 5 uur voordat we terug zouden vliegen een grote ronde met de auto gemaakt in Opa Locka, in de avond, met onze reiskoffers op de achterbank met dak open, op zoek naar de ghetto's en om mensen te zien die daar in de ghetto's wonen.

Een hoop prostituees, zwervers, bedelaars, "rijke" bedelaars, gangsters met gepimpte auto's, gastjes op fietsen en heel erg veel tuinbarbeques heb ik niet gezien.

Ik ben ook eens bij zo'n benzinepomp geweest in de ghetto waar alleen maar hangjeugd en louche figuren geweest.

Daar stopte een grote gepimpte auto achter mij met dikke chromen spinnende velgen, en die gast kwam gewoon bij mij bedelen om 3 Dollar aan hem te geven zodat hij kon tanken. Ik dacht what the fuck?

Heel verhaal dat een prostituee hem tijdens het slapen beroofd heeft van zijn portemonnee en dat hij maar 3 Dollar nodig had om te tanken.

Men kijkt wel raar op als ik daar rijd en zien wel aan me dat ik niet van daar ben, maar meer dan dat heb ik niet echt meegemaakt.

Ohja, tijdens het tanken knalde een keer een prostituee tegen mijn auto aan. Een klant of pooier trapte haar en viel ze op m'n auto. :lol: :lol:
Ik pas het maar even aan. Ik vind het gewoon heel gevaarlijk wat je doet.
Laatst gewijzigd door Gast op 27 mei 2019, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Amerika veilig??

Bericht door Almere vak V »

Terpies schreef:
27 mei 2019, 19:08
Het Aapjes kijken is hetzelfde toch?
Het gaat niet om aapjes kijken.

Nogmaals het gaat om de situatie waarin iemand zit. En ook nogmaals, als iemand dat verschil niet kan of wil zien, of niet kan of wil begrijpen dat er een verschil zit tussen iemand die in een huis van 30 miljoen woont of in een kartonnen doos. Dan is er ergens iets goed verkeerd gegaan...
Gast

Re: Amerika veilig??

Bericht door Gast »

Nogmaals, ik reageer op het aapjes kijken wat ik in beide situaties moreel verwerpelijk vind.
Ik ben, net als jij, prima in staat om het verschil te zien.
Maar, net als ik, weet je ook donders goed dat een (groot) aantal mensen niet alleen bedelt omdat ze honger hebben, en er meer geld dan jij en ik per dag aan eten uitgeven, doorheen jagen aan verdovende middelen, zelfs in de situatie zoals jij die schetst.

Overigens...om het dan maar weer even wat luchtiger te maken... ben ik er wel van overtuigd dat de gemiddelde consumptie aan verdovende middelen van een aantal mensen die in huizen van een paar miljoen woont vergelijkbaar is....
Gast

Re: Amerika veilig??

Bericht door Gast »

Ja, maar het is levensgevaarlijk in zo een buurt. Ik heb dat zelf meegemaakt toen ik in een hostel in een verkeerde buurt in NYC zat, in Williamburg. Ik heb daar een agent door 5 man belaagd zien worden, er heeft een zwerver in het hostel een stoel rakelings langs mijn hoofd gegooid en ik ben benaderd door een gewiekste crimineel. Dat is ook rechtstreeks de reden dat ik in Seattle (én Vancouver) in een goed 3 sterren hotel zit in het centrum en een reis van 2 weken de hele reutemeteut voor mij over de 4000 euro gaat. Meneer tetouani doet er allemaal lollig over en maakt op Youtube stoere video's maar op een dag is het gewoon einde verhaal. Dan kan je nog zo veel ervaring hebben, als je de verkeerde treft is het gewoon klaar.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Amerika veilig??

Bericht door Almere vak V »

SBgast schreef:
27 mei 2019, 19:26
Ik pas het maar even aan. Ik vind het gewoon heel gevaarlijk wat je doet.
Was het ook eens met hetgeen er eerst stond...
Gast

Re: Amerika veilig??

Bericht door Gast »

Ja, maar de moderator ws. niet.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Amerika veilig??

Bericht door Hockey »

Terpies schreef:
27 mei 2019, 19:44
Nogmaals, ik reageer op het aapjes kijken wat ik in beide situaties moreel verwerpelijk vind.
Eerlijk gezegd heb ik nooit zo gekeken naar tours door rijke wijken. Dat heb ik nog nooit gezien als aapjes kijken. Wel als een enorme inbreuk op de privacy. In die zin ben ik het met je eens.
Maar toch. Toch zit er voor mij (en blijkbaar voor anderen ook) wel een verschil in kijken naar mensen niet uit de ellende kunnen komen en mensen die het verschrikkelijk goed hebben. Het eerst vind ik toch verwerpelijker. En ik deel dus volledig de mening van BlueBonnet (en die van jou ook enigszins).
Gast

Re: Amerika veilig??

Bericht door Gast »

Interessante discussie. Valt een bezoek aan Amish Country of een Native American reservaat ook onder ‘aapjes kijken’? Of een bezoek aan Walmart of een redneck trailerpark?
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Amerika veilig??

Bericht door tetouani »

@Bluebonnet

Oh, dus als ik de mindere wijken wil verkennen dan moet ik ze ook tegelijkertijd gaan helpen want anders heet dat aapjes kijken.

Ik ben iemand die de duurdere en de armere wijken wilt zien. Iemand die de gehele situatie wilt leren kennen en dat doe ik met veel plezier.

Of het nou hier goed of afgekeurd wordt, ik vind het allemaal prima. ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer