Apple Pay komt naar Nederland!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Galapogos »

Net na WWDC, dacht ik eerst ook. Maar vandaag is Apple Pay in twee andere landen live gegaan, daarmee hebben ze ook niet gewacht tot WWDC. Dus misschien morgen wel gewoon. :lol:
Gast

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Gast »

Update:

Het is bovendien zo goed als zeker dat het niet uitmaakt wat voor pinpas je nu bij ING hebt. De app maakt namelijk een nieuwe virtuele Maestro-pas aan die gekoppeld wordt aan jouw betaalrekening. Hierop staan ook de laatste vier cijfers van je IBAN-nummer. Deze virtuele pas staat los van je fysieke Maestro- of V-Pay-pas. Je hoeft een V-Pay-pas dan ook niet om te ruilen voor een Maestro-variant. Je kan per IBAN-nummer één Apple Pay-kaart aanmaken. Bij en/of-rekeningen kan elke rekeninghouder hoogstwaarschijnlijk zijn of haar eigen Apple Pay-kaart aanmaken.

Je pas wordt opgeslagen in iCloud, zodat je deze eenvoudig via de Wallet-app kan toevoegen aan onder andere je Apple Watch. Deze methode wordt waarschijnlijk ook gebruikt om de kaart toe te voegen aan een Mac en iPad. Om te controleren of jij de eigenaar bent, krijg je een sms-bericht met een verificatiecode die je op je apparaat moet invullen.

Zoals eerder gezegd lijkt het erop dat betalingen via het web en in apps er ook aan komen. Ontwikkelaars en webshops moeten hiervoor nog wel wat aanpassingen doen. Betaalaanbieder Mollie ondersteunt Apple Pay, zodat webwinkels dit in hun betaalsystemen kunnen activeren.
Gast

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Gast »

Alle voorbereidingen zijn klaar, reken op een introductie op uiterlijk 4 juni, mogelijk al a.s. vrijdag.

Komt mooi uit, dan kan ik het prima gaan testen in de US tijdens onze komende reis.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Wanderlust »

Zou tof zijn @Terpies, ik ben dan erg benieuwd naar jouw eerste bevindingen overseas :thumbup:
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gast

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Gast »

ING Apple Pay is live, helaas alleen nog voor debit cards... straks gelijk uitproberen!
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Harry »

Mijn man heeft net afgerekend met zijn IWatch. :thumbup:
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Wanderlust »

Nou, maar even mijn eerste ervaringen delen, uiteraard niet probleemloos want never a dull moment:

Gisteren braaf Apple Pay geactiveerd op zowel de Apple Watch als de iPhone.

Eerste poging
Afrekenen bij de Albert Heijn: ik druk braaf tweemaal op de zijknop van mijn iPhone, scan mijn gezicht en houd de telefoon bij de terminal. Er gebeurt niets. Derde keer lukt het wel: ik houd de telefoon nu met de voorkant richting de terminal.

Tweede poging
Bij de auto wasbox, ik reken af met de Apple watch. Werkt in 1 keer.

Derde poging
Plaatselijke Albert Heijn, again. Ik probeer het tweemaal met de voorkant van de iPhone gericht naar de terminal, werkt deze keer niet. Ik reken af met de Apple watch - lukt in 1 keer.

Contact opgenomen met Apple, ik dacht namelijk 'straks is er een issue met de NFC chip in mijn telefoon'. Die begrijpen er ook niets van :D Ligt het dan misschien aan mijn hoesje waar ook mijn rijbewijs in zit?

Vierde poging
Weer dezelfde Albert Heijn (ik verzin dit niet). Ook zonder hoesje werkt het niet met de iPhone, Apple watch weer in 1 keer. Ik rijd door naar een andere supermarkt (geen Albert Heijn) en jawel hoor, werkt gewoon met de iPhone in één keer.

Ik begrijp er niets van. :thumbup: Kortom: het werkt dus zolang ik niet bij de Albert Heijn (idk of het voor elke vestiging geldt of alleen deze) met mijn iPhone wil betalen.

Enne, wat betreft de creditcard, dat schijnt wel iets te zijn wat er aan komt - maar lord knows hoelang dat gaat duren..
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door babarage »

Gisteren bij de CVS en Wegmans geprobeerd in Amerika. Mooi nie dat ie het deed ;(
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Wanderlust »

Ugh dus toch wachten tot de ING CC ook werkt met Apple Pay :cry:
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Wanderlust »

Ook Rabobank en ABN Amro (binnenkort) en Monese, N26 en Revolut (vanaf vandaag) aangekondigd! Nu nog de CC's.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gast

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Gast »

Revolut kan al toegevoegd worden :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Coyote »

Kreeg het bericht vandaag ook te horen.

It's about time! Kan ik eindelijk mijn andere passen ook aan de Wallet toevoegen. Tot nu toe werkt het betalen via de Apple Watch als een tierelier, zeer handig. :D

Hoe is de ervaring van de forumleden die via ING, Apple Pay in Amerika gebruikt hebben? Ben daar wel nieuwsgierig naar.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door bedeve »

Ik vind het zgn " contactloos betalen met pas traag gaan in Nederland.
Heel vaak gaat het bij mijn betalingen pas na twee pogingen goed omdat het systeem in de winkel de snelheid van mijn swipe niet kan bijhouden .
In het gewone dagelijkse boodschappen doen is de betalingsmogelijkheid met credit card nog steeds beperkt.
Wat is het voordeel ,gemak , snelheidsverbetering van wer een andere betaalmogelijkheid als Apple Pay ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb mijn Spaanse VISA (functioneert zowel als debit als creditcard) zojuist in Apple Pay gezet. Ga het maar eens proberen hier, voordat ik de Rabopassen er aan kan gaan koppelen.

Net 100 euro op onze dollaraccount van Transferwise gezet met Apple Pay en dat ging vlekkeloos.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Wanderlust »

bedeve schreef:
04 sep 2019, 17:20
Wat is het voordeel ,gemak , snelheidsverbetering van wer een andere betaalmogelijkheid als Apple Pay ?
Er zit geen limiet aan Apple Pay, dus dat gedoe met tussendoor je pincode moeten invoeren bij meer dan 25 EUR heb je niet. Telefoon of Watch aanbieden en klaar. Met de Watch nog sneller dan de iPhone. Ik vind het echt een groot verschil met de contactloze pinpas...
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
04 sep 2019, 17:20
Ik vind het zgn " contactloos betalen met pas traag gaan in Nederland.
Heel vaak gaat het bij mijn betalingen pas na twee pogingen goed omdat het systeem in de winkel de snelheid van mijn swipe niet kan bijhouden .
Dan wil je gewoon te snel. Houd de pas 2 sec. dichtbij de terminal en het werkt. Je kunt het ook zien en horen als de pas gelezen is. Ik heb er nooit problemen mee. Kwestie van op de juiste manier bij de terminal houden.
bedeve schreef:
04 sep 2019, 17:20
In het gewone dagelijkse boodschappen doen is de betalingsmogelijkheid met credit card nog steeds beperkt.
Wat is het voordeel ,gemak , snelheidsverbetering van wer een andere betaalmogelijkheid als Apple Pay ?
Apple Pay dient vooral gemak. Ik hoef mijn portemonnee niet eens meer te pakken. Even mijn Apple Watch bij de betaalautomaat houden en klaar is Kees! Verder is het handig als je geen passen bij je hebt (telefoon en/of horloge heb je in de regel altijd bij je). Heb daar in de praktijk al baat bij gehad. :P

Verder kan ik zonder pincode tot € 2500 per dag betalen met Apple Pay (als ik zou willen). Het 'probleem' bij gewoon contactloos betalen dat je vanaf € 25 je pincode moet gebruiken en regelmatig je pincode alsnog moet intoetsen na zoveel contactloze betalen heb je niet met Apple Pay. Betalen met een Apple Watch gaat in mijn ogen makkelijker dan betalen met de iPhone zelf.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Coyote »

Wanderlust schreef:
04 sep 2019, 19:38
Er zit geen limiet aan Apple Pay
Er is wel een limiet (bij ING in ieder geval) van € 2500 dat je max. per dag kunt betalen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
04 sep 2019, 19:43


Dan wil je gewoon te snel. Houd de pas 2 sec. dichtbij de terminal en het werkt.
Bij de een aan de bovenkant, bij de ander aan de zijkant ; ik wil gewoon swipe & klaar.
Coyote schreef:
04 sep 2019, 19:43
Apple Pay dient vooral gemak. Betalen met een Apple Watch gaat in mijn ogen makkelijker dan betalen met de iPhone zelf.
Bedankt voor de uitleg Roland
Volgens mij ben jij productmanager applepay bij ing .
Ik heb van automotive zaken meer verstand dan van applephone, watch en pay.
Bij bakker,slager,visboer en kruidenier red ik me met de Visacard zodat ik zelf niet hoeft te denken of ik met ViaPay of Credit Card betaal
En zal vanaf nu het betaalapparaat twee secondeen de tijd geven om mijn swipe te gaan waarderen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
04 sep 2019, 20:22
Volgens mij ben jij productmanager applepay bij ing .
Niet helemaal maar heb er wel dagelijks mee te maken... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Wanderlust »

Coyote schreef:
04 sep 2019, 19:44
Wanderlust schreef:
04 sep 2019, 19:38
Er zit geen limiet aan Apple Pay
Er is wel een limiet (bij ING in ieder geval) van € 2500 dat je max. per dag kunt betalen.

Roland
Thnx je hebt gelijk ik was iets te snel.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer