Apple Pay komt naar Nederland!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Wanderlust » 01 mei 2019, 12:18

Voor alsnog alleen bij de ING (yay me, nou net mijn bank :D ),

https://www.iculture.nl/nieuws/apple-pa ... kondiging/

maar dit lijkt me wel een verademing voor de vakanties in de VS. Ik heb namelijk vaak genoeg dat mijn debit card het om de een of andere gekke reden niet doet, maar ze wel Apple Pay supporten. Of misschien is het wel wishful thinking van mijn kant? :clap:
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021 entrant

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Apple Pay komt naar Nederland!

Bericht door Terpies » 01 mei 2019, 15:13

Goed nieuws! Ik overwoog al komende maand in de US een rekening te openen, puur vanwege Apple Pay.
Ik heb net contact gehad met de ING en waarschijnlijk gaat het al voor het einde van de maand van start!! :thumbup:

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 01 mei 2019, 19:12

Goed nieuws ja! :thumbup:

Ik gebruik Apple Pay al een tijdje in Nederland, en het werkt zoals het hoort te werken. Wel zijn betaalterminals in winkels vaak onhandig geplaatst. Bij gebruik van een Apple Watch moet je je pols dan toch in vreemde hoeken draaien.

Gast

Bericht door Gast » 02 mei 2019, 00:50

Nou, het is aangekondigd. Verder is er volgens mij geen datum genoemd, dus het kan best nog wel even duren.

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 02 mei 2019, 00:53

Nou, als ik af ga op de uitlatingen van ING op Twitter vandaag, en bovenstaande bericht van @Terpies, kan het nooit lang meer duren.

Wanderlust
Amerikafan

Bericht door Wanderlust » 08 mei 2019, 13:42

En inmiddels heeft ook Apple de Nederlandse Apple Pay pagina gelanceerd: https://www.apple.com/nl/apple-pay/

ING blijft vooralsnog de enige bank.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 08 mei 2019, 16:50

Naast het logo van ING staat alleen het logo van Maestro, en er wordt specifiek over ‘betaalpassen’ gesproken. Ik ben benieuwd of ook betaalpassen van V Pay en creditcards van MasterCard worden ondersteund...

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 09 mei 2019, 20:27

@Galapogos volgens mij staat er toch echt bankpassen op de Apple site... dus het zou kunnen dat de door de ING uitgegeven MasterCards ook gaan werken...nog even afwachten.
24F1F531-6A87-4AB4-A1C9-22A12116D415.jpeg

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 09 mei 2019, 21:01

Tenzij het alleen kan met de Maestro passen van ING.

ING heeft nl. naast de Maestro passen ook nog V-Pay passen die willekeurig uitgegeven worden wanneer een nieuwe pas aangemaakt wordt. Gelukkig kun je wel specifiek om een Maestro (of V-Pay) pas vragen via de klantenservice.

Ben eigenlijk wel benieuwd of dit een beetje gaat werken met mijn Apple Watch. Hoef ik niet altijd mijn passen bij me te hebben. :D

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 09 mei 2019, 21:19

Voor zover ik weet koppel/registreer je je rekening nummer en je pincode in Apple pay.
Die gegevens staan los van de vpay of maestro geschiktheid (dat staat in de chip en bepaalt d acceptatie van de pas als d chip gelezen wordt in/door een terminal). Immers, je kunt je pas op aanvraag van het ene naar het andere systeem veranderen, zonder dat je rekening nummer en pincode hoeve te wijzigen.

Bij registratie van je pas in Apple pay verwacht ik dus weinig problemen, ongeacht welke pas je hebt. Je doet namelijk niets met de fysieke pas tijdens het registratie proces.

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 09 mei 2019, 21:52

Dat laatste verwacht ik dus ook.

Dacht ook al dat er geen directe koppeling met je fysieke pas is (net als bij de Android-toestellen).

Tekst bij Apple is verwarrend. Zou moeten zijn: Apple Pay kan alleen worden gebruikt met een rekening van ING. :wink:

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 09 mei 2019, 22:00

Ik verwacht ook dat het wel zal werken met alle ING-betaalrekeningen. Het zou best kunnen dat ING als backend Maestro gebruikt, ook voor klanten die een fysieke pas van V Pay hebben. Enfin, nog even afwachten. Ik hoop ook dat mijn MasterCard wordt ondersteund, maar daar ga ik minder vanuit door het ontbreken van een MasterCard-logo en de term ‘bankpas’.

Overigens hoef je je pincode niet te ‘koppelen’ of iets dergelijks. De pincode van je fysieke pas staat helemaal los van Apple Pay.

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek » 16 mei 2019, 22:15

Hier in de US heb ik mijn Visa card gekoppeld, maar ik heb ook wat Apple Cash erop staan. Ik vraag met af of ik daarmee in NL dit najaar dan kan betalen? Of zouden buitenlandse Apple Pay accounts in NL niet werken?

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 16 mei 2019, 22:20

Ik betaal in Nederland regelmatig via Apple Pay met een in Frankrijk uitgegeven MasterCard Debit, dat gaat prima. Je aan Apple Pay gekoppelde Amerikaanse VISA zal hier in Nederland vast ook werken. Of je ook met Apple Pay Cash kunt betalen in Nederland weet ik niet.

Wanderlust
Amerikafan

Bericht door Wanderlust » 21 mei 2019, 11:35

Wat wel jammer is, is dat ING voor alsnog alleen Apple Pay introduceert voor Maestro. Ik las op het bunq forum dat men in de VS problemen had met de maestro variant van Apple Pay. Hopelijk ook snel een aanbieder voor de creditcard...

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 21 mei 2019, 18:05

Dat zou inderdaad mooi zijn. Overigens zijn er ook wel manieren om als Nederlander een MasterCard Debit in Apple Pay te krijgen, bijvoorbeeld door een account te openen bij de Franse tak van Boon. Dat is wat gedoe, maar ze accepteren gewoon Nederlanders als klant.

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 21 mei 2019, 21:26

Wanderlust schreef:
21 mei 2019, 11:35
Wat wel jammer is, is dat ING voor alsnog alleen Apple Pay introduceert voor Maestro. Ik las op het bunq forum dat men in de VS problemen had met de maestro variant van Apple Pay. Hopelijk ook snel een aanbieder voor de creditcard...
Dat is onjuist wat je zegt. Nogmaals: als je je aanmeldt voor Apple pay koppel je je rekeningnummer. Op dit moment kun je als ING rekeninghouder ook een V-pay PAS i.p.v. de normale maestro pas aanvragen, als je dat wilt (de maestro passen schijnen voor sommige betalingen in de US niet te werken, maar zelf heb ik dit nog nooit ervaren).

Bovendien is het nu nog onduidelijk wat er gebeurt met de door ING uitgegeven credit cards qua geschiktheid voor Apple pay.
Nog even geduld hebben dus.

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 21 mei 2019, 21:57

Off topic: volgens ING is de acceptatie van Maestro in de VS juist beter dan de acceptatie van V Pay: https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html

ING heeft inderdaad nog niet bekendgemaakt dat ING-creditcards wel of juist niet kunnen worden gebruikt met Apple Pay, maar alles wijst er op dat ze vooralsnog niet kunnen worden gebruikt. Denk aan de terminologie in de aankondiging op de site van Apple, en het feit dat in het beta-configuratieprofiel van Apple Pay voor iOS voor de Nederlandse markt alléén Maestro staat vermeld, en geen MasterCard.

Ook off topic: ING geeft voor zover ik weet gek genoeg nog steeds geen fysieke creditcards uit die contactloos kunnen worden gebruikt.

babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage » 21 mei 2019, 22:29

Ik heb net zo'n v pay pas binnen. Ben benieuwd hoe die zich in Amerika gaat gedragen. Mijn man heeft een maestro pas van de ing dus we kunnen goed vergelijken :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

Wanderlust
Amerikafan

Bericht door Wanderlust » 22 mei 2019, 00:31

Inderdaad, @Galapogos.

Om verwarring te voorkomen zal ik maar even niet spreken van maestro, maar het gaat me even over het onderscheid tussen debit en credit card (ik heb het helemaal niet over v-pay). Met mijn ING cc kan ik in de VS tot nu toe overal terecht, dc steeds meer, maar lang niet overal.

Ik citeer ook nog even de volgende opmerking van het bunq forum:
Unfortunately indeed, in the USA Maestro Apple Pay cards are not accepted, so I had to use my cards.
ING geeft overigens twee verschillende antwoorden op de vraag of ING Mastercards ook ondersteund worden: ik zag onder een vraag op Facebook voorbij komen dat het in eerste instantie alleen voor maestro (en dus ook v-pay) ondersteund wordt, maar ik zie op twitter met name voorbij komen dat er 'binnenkort meer informatie volgt'. Ik kan me voorstellen dat cc's wellicht later volgen, ik las in een ander draadje hier dat Amex er ook al mee bezig is?

iCulture postte eerder vandaag al de vermoedelijke reclamespot van de ING, dus lang zal het waarschijnlijk niet meer duren (ik gok op 4 juni :D ).

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer