Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door BonnyR »

Wie kan mijn rijtje nog aanvullen met gouden tips?

We gaan een maand en de temperaturen kunnen misschien wel 30 graden verschillen ( Yellowstone en Death valley bijvoorbeeld) , we gaan eind april met een camper.
Dus er moet van alles mee. Heb ergens de gouden regel gelezen; deel het aantal dagen door 3 en neem zoveel kleding setjes mee, die ook goed onderling te combineren zijn.Dus 10 kleding sets zou voldoende moeten zijn.( Ik neem altijd te veel mee namelijk... :lol: )
Er wordt ook gezegd dat 3 paar schoenen voldoende is...Dat zou zijn echte stevige wandelschoenen, gewone sneakers, en mijn Birkenstocks. Ik neem altijd meer mee, maar moet nu toch echt kritischer gaan kijken.
We overwegen ook nog ( maar niet nu) eens andere koffers aan te schaffen. Deze zijn supergoed, maar ook niet de allerlichtste. Ik zit net even nieuwe koffers te googelen, maar daar ligt het gewicht van een grote koffer tussen de 3 tot meer dan 5 kilo!! :o

Voor de heenweg;
"zware jas en wandelschoenen aan"
Niet meer kleding mee als nodig, 10 sets dus...( wassen kan altijd)
Ter plekke doucheschuim en shampoo kopen.
En verder hebben we ook een giga lijst wat we ter plekke willen kopen van BBQ, emmer tot thermosfles( voor koffie zetten ) e.d.
Speciaal een 3 in 1 jas gekocht.
zwaarste spullen in handbagage
dan hebben we ook nog koffie bijvoorbeeld, maar dat soort dingen gaan alleen mee als er ruimte overblijft...

Voor de terugweg:
( om ruimte te maken voor souvenirs)
Weggooien kleding en oude sokken, ondergoed en extra handdoek.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door stegeman »

2 setjes voor koudere temperaturen en 3 voor warmere en nog 2 extra shirts. Meer nemen wij niet mee. 1 paar schoenen aan en 1 paar mee plus sandalen of slippers.
Gewoon tussendoor wassen bij hotels en als je met camper bent wasserette. Werkt prima voor ons.
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door biebyip »

Koffie meenemen? Serieus? Je weet dat je niet met de caravan naar een minder ontwikkeld Europees land gaat maar met de camper door de US gaat trekken?

Maar goed. Als je ruimte wil; 10 setjes is erg veel. Ik nam altijd te veel mee, en dat waren dan 3 setjes (broek, shirt, trui). Broek was van type afritsbroek, niet mooi, wel handig en te gebruiken bij kou en warmte. Daarnaast een dikke trui voor extra kou, 2 shirts en een joggingbroek om in te slapen/in de avond rond te hangen en een of 2 jurkjes voor warme dagen/als het een keer mooi mag. Protip; bij mij was alles zwart wit. Door alles in een kleurencombinatie te houden, was wassen makkelijker en kon ik alles met elkaar combineren. Met een sjaaltje erbij voor de afwisseling/zandstormen te ontwijken/mezelf te bedekken als de zon te hard scheen. Ondergoed had ik dan wel altijd veel mee (dat zouden er wel meer dan 10 kunnen zijn geweest) en inderdaad: de oude die eigenlijk al versleten waren liet ik vaak achter.

En voor op je boodschappen lijstje; wasmiddel. Wassen in een buitenlandse wasserette is voor mij onderdeel van de vakantie.

Als laatste; overweeg een stevige tas (bv eastpak) ipv koffers. Zijn een stuk lichter en, eenmaal op je bestemming, makkelijker in een verloren hoekje of de achterbak te proppen.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door BonnyR »

biebyip schreef:
08 apr 2019, 13:43
Koffie meenemen? Serieus? Je weet dat je niet met de caravan naar een minder ontwikkeld Europees land gaat maar met de camper door de US gaat trekken?
:lol: dat is het enige waar ik een uitzondering voor maak.
De koffie die ik er gedronken heb in restaurants vind ik donkerbruin gekleurd water, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zelf een pak filter koffie gekocht heb ik Amerika. Dus mocht iemand een goed merk kunnen aanbevelen, dan kan ik die pakken ook thuislaten ;-)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Mrvanilla »

Dit is echt een super persoonlijke aangelegenheid. Afgaande op de titel van je topic: Simpel, neem niet zoveel mee. Zoals eerder al gesteld ga je niet naar een verlaten plaats op de aarde. Ik pak altijd licht. Wat heb je nou werkelijk nodig? 3 paar schoenen heb ik nog nooit meegenomen. In het verleden wel sneakers en wandelschoenen, maar dat laatste gebruik ik niet eens meer. Ik kan prima vooruit met (goede) sneakers. Scheelt weer hoop gewicht en tenzij je van plan bent mega wandelingen te maken en veel te klimmen vind ik het persoonlijk niet nodig. Zelfde geldt voor sanitair; in vrijwel alle hotel/motels krijg je klein flesje shampoo. Is geen high end merk maar it does the trick. Ga je kamperen dan heeft de Walmart vast wel een potje voor een paar dollar. Tandpasta - klein reisverpakkingje is vaak groot genoeg of anders koop ik het ook daar.

Ik was altijd halverwege een keer, en een (korte) broek kan wel een paar dagen mee, dus met 3 broeken ben ik er al. Shirtjes wel stuk of 7, en ik koop er daar meestal een heel aantal.

Ik ben vorige week geweest, in maart dus; frisse ochtenden, warme middagen. Maar ik heb geen jas meegenomen (wel een dun windjack gekocht daar overigens). Gewoon 2 fleece vesten mee die uit kunnen als het warm wordt. Geen mega camera meer, en overige electronica gaat in de handbagage.

Ik had 13 kg aan spullen bij. Nou goed, dit ben ik en iedereen is anders: maar de helft van de spullen die je denkt nodig te hebben heb je mijn inziens helemaal niet (echt) nodig. Mijn vader was mijn reisgenoot vorige week, de man had spullen bij alsof hij ging emigreren. Ik moest er wel om lachen, maar de helft van de tijd was hij van alles kwijt en aan het eind van de rit is het meeste ongebruikt mee terug gegaan.

Kijk koffie vind ik nou precies zo iets dat je echt niet mee hoeft te nemen. Ongeacht of je de koffie in de VS vies vind...drie weekjes wat minder moet wel lukken toch? Maar goed, nogmaals, iedereen is anders, maar als je het hebt over efficient reizen zou ik lekker bij de McDonalds ofzo koffie halen, niets mis mee.
Groetjes,
Daniel
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Trails »

Voor kleding:
klaar leggen wat je wilt meenemen en dan de helft weer terug leggen in de kast. Dan heb je nog te veel bij je.
Wij zorgen dat we eens in de 4-5 dagen op een camping staan waar we kunnen wassen. Onze ervaring is dat je telkens weer het bovenste van het stapeltje pakt om aan te doen en de onderste helft komt de kast niet uit.
Voor de koude ochtenden en avonden namen (en nemen) we oude crocs (maar dan van de goedkope variant) mee. Die zijn licht van gewicht en makkelijk aan en uit te doen op de camping. We laten ze vervolgens daar.

We hebben vandaag net nieuwe (en superlichte) regenjassen bij Decathlon gekocht. De jassen die we al hadden zijn een heel stuk zwaarder. De vorige keer hebben we de regenjas maar 1 ochtend gedragen (op een reis van 7 weken). En als het slecht weer is (= regen) gaan we toch niet wandelen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door hemmie »

Tja, inderdaad veel minder meenemen. Paar lange broeken, paar korte broeken, paar vesten (dun en dik), stapeltje t-shirts (die neem ik zelf ook wat ruimer mee, maar geen 10), en dan evt voor echt koude dagen nog een dun shirt met lange mouwen als extra laag. En niet al te druk maken om kleurencombinaties, niemand kent je😉
3 paar schoenen lijkt me ook veel, ik neem meestal 1 paar lage wandelschoenen mee, en een paar sandalen.

Wat koffie betreft, ik drink het zelf niet, maar voor mijn man die vaak gruwelt van Amerikaans slootwater zoals je dat vaak in hotels krijgt koop ik gewoon een pak Dark Roast, meestal huismerk Aldi vanwege de prijs, maar merken als Starbucks en Gevalia vindt hij ook prima.
Terug in Texas!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door roelb »

Allereerst: maak je niet te druk hierover. Ik neem aan dat je minimaal met z'n tweeën gaat, dat betekent dat je in economy al 46kg kan inchecken en ook nog eens twee carry-ons kan meezeulen. Met 10kg per stuk zit je dan al op 66kg aan spullen, plus nog wat je aan hebt en je "personal item" (handtas, rugtasje, laptoptas, etc).

Als je gaat kamperen heb je natuurlijk wel fors meer nodig, zeker als je alle gear ook meeneemt. Maar zelfs als wij een maand weg zijn lukt het me om vrijwel al mijn kleren, zonder schoenen dan, in mijn carry-on te doen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Almere vak V »

Tsja, ik mag het denk ik niet zeggen. Maar vrouwen en koffers. Het blijft een apart fenomeen.

Wij gaan volgende week weer naar "huis" maar dit keer via San Francisco. We blijven er 3 dagen en dan rijden we door naar Oregon.

Dan neem ik mee:
Een korte broek, een t-shirt met korte mouwen, 3 onderbroeken, 3 paar sokken en een tandenborstel en tandpasta. Ik heb aan, een lange broek, een t-shirt met lange mouwen, een hoodie, een jack en een petje op.

En dan zie ik hier liggen voor de dames:
Drie lange broeken, drie korte broeken, twee rokjes, twee jurkjes, 3 shirts met korte mouwen, 3 shirtjes met lange mouwen, 3 truien, een hoodie, een dikke jas, een dunne jas, een jack, sneakers, laarzen, hakken, een sjaal, een muts. En dit dan ongeveer keer 2 want onze jongste dochter gaat ook mee.
Om dan nog maar te zwijgen over shampoos, conditioner, fohns, krultangen, haarlak en weet ik veel wat allemaal niet meer.

Dan zou je zeggen, ja, maar na 3 dagen in Oregon heb je ook weer spullen nodig. Dat klopt! Maar in ons huis wat we daar inmiddels hebben, staan 3 klerenkasten vol met kleren en 2 badkamers vol met alle ellende die ik hierboven net opnoemde.

Maar goed, ik zal me daar altijd over blijven verbazen. Maakt niet uit waar we naartoe gaan. Als we in de zomer twee weken in Turkije zitten nemen ze ook een trui mee. Want het kan daar frisjes worden. Ik heb het er nog nog nooit onder de 25 graden gezien. Ook midden in de nacht niet.

Zoals hierboven al gezegd. Leg klaar wat je mee wilt nemen. Gooi de helft weer terug in de kast. En daarna nog een keer de helft. En dan nog zul je zien dat je te veel meeneemt.
Voor zaken ben ik meestal 4 of 5 dagen weg. Altijd twee pakken bij, twee overhemden, twee t-shirts en een paar schoenen. Als het kan in vrijetijds kleding reizen. Omkleden op het vliegveld of als er echt haast op zit in het vliegtuig. Kan gewoon mee in een carry on. En dan heb je nog meer dan genoeg plek over voor andere onzin.

Ik wens je veel wijsheid!!
Gast

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Gast »

Wij vliegen dit jaar met British Airways naar MCO en we mogen zelfs in de handbagage 2x 23 kilo meezeulen. Hoe je dit voor elkaar krijgt in een handtas/laptoptas met beperkte afmetingen (40x30x15cm) is me een raadsel, maar het is echt max 23 kilo per item.

https://www.britishairways.com/en-nl/in ... allowances

Alle zware spullen gaan dus zoveel mogelijk in de handbagage.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door WeernaardeVS »

Vorig jaar hebben wij (3 personen) het gered met 3 duffelbags. Inclusief kampeerspullen zaten we bij elke tas tussen de 20 en 23 kg. In ons rondje Californië , Oregon en Washington hebben wel ook een groot temperatuursverschil meegemaakt.

Wij nemen wel redelijk veel mee in vergelijking tot anderen: regenjas + broek, softshell, fleecevest, icebreaker trui/vest.
Qua schoenen: bergschoenen (aan in het vliegtuig), lage wandelschoenen, teva's of gympen en teenslippers (met name voor douchen op campings)
Verdere kleding: lang wollen t-shirt + lange wollen onderbroek/legging (bruikbaar als "onderbroek" of pyama), een stuk of 6 paar wandelsokken + gewone sokken.
Per persoon 2 afritsbroeken + korte broek, 5-6 katoenen shirts, 2-3 Icebreaker shirts. Voor de dames nog een rokje ;-).
De Icebreaker shirts hebben we vaak een dag of drie aan voordat ze aan een wasbeurt toe zijn.

Toiletspullen en EHBO-spullen nemen we grotendeels mee ivm overgevoeligheden, eczeem en allergiën. Zeker met een paar flessen zonnebrand is dat al snel tegen de 5 kg.
Thermosflessen nemen wij van huis mee. En ook altijd wel een paar boeken naast de e-reader.

Wassen doen wij niet vaker dan strikt nodig, al wil ik wel eens een t-shirt uitspoelen tussendoor. Veel van onze spullen kunnen niet in de droger of durf ik niet aan de Amerikaanse drogers bloot te stellen, dus we zijn afhankelijk van een waslijntje. :wink: . Alleen handdoeken, binnenslaapzakken en sommige katoenen t-shirts en ondergoed stop ik in de droger.

Ik ga er dus eigenlijk vanuit dat ondanks het gewicht van de koffer, je niet teveel zorgen moet maken. Wij dragen vaak laagjes over elkaar: bv icebreaker shirt, vest, softshell, regenjas.Of lange wollen onderbroek onder de afritsbroek.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door roelb »

@Terpies: Voor de meeste legacy carriers (de 3 US airlines, maar bijvoorbeeld ook KLM/AF) geldt de soms geschreven, maar vaak ook ongeschreven regel: zo lang als je het zelf kunt optillen en in de overhead compartments kunt krijgen is het goed. Formeel is er bij sommige airlines wel een limiet, vaak rond de 10kg oid, maar niemand zal je carry-on wegen. Alle US airlines hebben formeel de policy dat er geen limiet is met de voorwaarde zoals hierboven. BA's limiet is feitelijk hetzelfde, want om 23kg in een carry-on te krijgen moet je echt moeite doen, en ze zullen wel een bovengrens willen hebben voor als het alsnog als checked luggage behandeld moet worden.

De overhead bins in veel toestellen hebben trouwens wel vaak een limiet, en het staat er ook meestal duidelijk met een sticker op. Vaak 70 pond oid (32kg).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zitten altijd rond de 15 kilo per koffer. We hebben lichte koffers, dat scheelt al veel. En vooral: niet te grote koffers aanschaffen! Hoe groter de koffer, hoe mee je geneigd bent die vol te proppen.
Wij hebben vorig jaar gekampeerd en namen onze eigen tent mee, plus borden en bestek , handdoeken etc. Op de terugvlucht konden we ook nog het ter plekke gekochte tweepersoonsluchtbed meenemen.
BonnyR schreef:
08 apr 2019, 12:09
We gaan een maand en de temperaturen kunnen misschien wel 30 graden verschillen ( Yellowstone en Death valley bijvoorbeeld) , we gaan eind april met een camper.
Dus er moet van alles mee. Heb ergens de gouden regel gelezen; deel het aantal dagen door 3 en neem zoveel kleding setjes mee, die ook goed onderling te combineren zijn. Dus 10 kleding sets zou voldoende moeten zijn.( Ik neem altijd te veel mee namelijk... )
Je maakt hier een denkfout. Je gaat weliswaar een maand, maar als je onderweg gaat wassen moet je niet uitgaan van 30 dagen maar van bijvoorbeeld 7 dagen als je eens per week gaat wassen. Dan kom je dus op 2 a 3 setjes.

In 2013 vertrokken wij half mei en hadden ook temperaturen van onder het vriespunt tot in de 40 graden. We hadden een windjack mee en een warme trui. Verder een gewone broek, een wandelbroek en daarnaast t-shirts en korte broeken.
Ik neem wel veel schoenen mee; de hoge wandelschoenen gaan aan in het vliegtuig, en verder neem ik sandalen en een paar lage wandelschoenen mee, en teenslippers.
Jullie gaan wel erg vroeg in het jaar; misschien dan een extra lange broek meenemen, en een vest.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door BonnyR »

Martin & Marianne schreef:
08 apr 2019, 21:48

Je maakt hier een denkfout. Je gaat weliswaar een maand, maar als je onderweg gaat wassen moet je niet uitgaan van 30 dagen maar van bijvoorbeeld 7 dagen als je eens per week gaat wassen. Dan kom je dus op 2 a 3 setjes.
Marianne
Dat is ook weer waar, maar we willen maar één keer kleding wassen en tussendoor beddengoed en handdoeken wassen.En ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit naar de mogelijkheden binnen de nationale parken heb gekeken om te wassen en of die er ook zijn. En daar zitten we best veel.
In ieder geval zitten we halverwege de reis 2 nachten op een KOA in Moab, dus daar willen we de boel in het sop gooien.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door PSVwally »

iedereen is anders, maar als je het hebt over efficient reizen zou ik lekker bij de McDonalds ofzo koffie halen, niets mis mee.
Ik hoop dat die ofzo dan bij gewoon een koffietent of bv een starbucks is ipv die bocht van de Mac :D

Je zou kunnen overwegen om wat kleding in van die speciale vacuumzakken te doen als je denkt dat het echt krap gaat worden. Scheelt niet in gewicht, maar wel in ruimte.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker eens wat vaker wassen. Als je toch handdoeken en beddengoed gaat wassen kun je ook meteen een machine voor de kleding draaien. Er zijn in de parken vaak mogelijkheden maar ook onderweg zie je veel wasserijen. Spaar voldoende quarters!

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Coyote »

Die koffie bij de Mac valt tegenwoordig wel mee hoor. Meerdere keren toch echt lekkere koffie gehaald daar. Al blijft Starbucks en Dunkin' Donuts mijn favoriet in Amerika.

Overigens zit bij mij het gewicht van de koffer niet zozeer in de kleding alswel in de overige spullen. Vergeleken met 10 jaar geleden gaat er veel meer apparatuur mee met alle toebehoren. :o

Op de heenweg lukt het me vaak wel rond de 20 kg te blijven maar met alles wat ik daar koop zit ik er ruim overheen op de terugweg. Neem daarom ook een opvouwbare reistas mee. Die wordt gevuld met niet-keding spullen zodra ik in Amerika ben. Sowieso handig want dan heb ik in de koffer enkel kleding wat het weer overzichtelijk maakt. Op de terugweg check ik die reistas in als extra bagage. Die extra kosten calculeer ik gewoon in. Maakt het ook makkelijker extra kleding te kopen wat in Amerika toch al veel goedkoper is dus dat is snel terugverdiend. :D

Overigens neem ik ook altijd teveel mee naar Amerika... Dit jaar nog weer beter op letten. :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Inges »

Grappig topic. Het eerste jaar nam ik ook veel en veel te veel mee en in de loop der jaren heb ik ondervonden dat dat echt niet nodig is. Bovendien koop ik onderweg ook altijd wel iets. In bijna alle NP en hotels kun je wassen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat het vaak in een 40 min was niet echt heel schoon wordt maar het is in ieder geval weer fris genoeg om aan te trekken. Ik neem van te voren shirts mee die niet zo vreselijk kreukelig worden. Ik neem ook altijd een paar waspods van huis mee. In de US moet je meteen enorme verpakkingen kopen of betaal je net zoveel voor 1 waspod in de wasserette als voor een hele doos thuis ;-) Ooit had ik het in Yellowstone zo koud dat ik er een hoodie heb gekocht. Dat is de enige keer geweest dat ik iets "te kort" mee had maar dat was zo opgelost. En ik heb nu een mooie Yellowstone trui ;-)

We reizen met z'n tweeen vaak heen met 1 ruim koffer en nemen een opvouwbare duffel mee. Die gaat vol mee terug. Dat dan weer wel ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Almere vak V »

Mrvanilla schreef:
08 apr 2019, 14:11
iedereen is anders, maar als je het hebt over efficient reizen zou ik lekker bij de McDonalds ofzo koffie halen, niets mis mee.
Als wij onderweg zijn neigt mijn vrouw steeds meer naar koffie uit een pot die je bij sommige tankstations nog hebt staan. Die is steeds meer klaar met sommige van die automaten die er marketingtechnisch helemaal geweldig uitzien, maar koffietechnisch niet weg te boren blijken te zijn. Ik kan er zelf niks over zeggen, ik vind koffie sowieso niet te doen.

:offtopic: Ben meer van de (chocolade) milkshakes. Die van McDonalds eindigt in de grauwe middenmoot voor de geinteresseerden onder ons... :wink:
Inges schreef:
09 apr 2019, 09:14
Die gaat vol mee terug. Dat dan weer wel
Zelfde verhaal hier! Voller dan vol!! Zeker wat kleren betreft denk ik niet dat wij in Nederland nog kleren in de kast hebben hangen die niet uit Amerika komen. Zelfde geldt overigens voor schoenen. Zeker sportschoenen en sportkleren.

Tip, om kleren mee te nemen uit Amerika. Gebruik de vacuumzakken die je bij de Blokker kunt kopen. Aan gewichtreductie zal je er niet zo heel aan hebben. Maar je kunt echt megaveel kwijt in je koffer. Maar vooral in je handbagage die nooit gewogen wordt. In een normale rugzak kan je met gemak 20 a 25 kilo aan vacuüm getrokken kleren kwijt.
En als je dit voor de terugweg gebruikt. Kan je het natuurlijk ook op de heenweg gebruiken. Mocht je na alles tips zoals die hierboven gegeven zijn nog steeds te veel kleren mee willen nemen... :wink:

Dan hou je mooi "gewicht" over in je koffer voor andere "belangrijke" zaken...
Zo is inmiddels alles wat we aan Apple spul (veel te veel) in huis hebben afkomstig uit Amerika. En al het gewicht wat we eventueel nog over hebben wordt vakkundig besteed aan blikjes Mountain Dew en MM's in alle kleuren en smaken.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door BonnyR »

Inges schreef:
09 apr 2019, 09:14
Ik neem ook altijd een paar waspods van huis mee. In de US moet je meteen enorme verpakkingen kopen of betaal je net zoveel voor 1 waspod in de wasserette als voor een hele doos thuis ;-)
Ooh dat zou ik niet durven gokken ivm lekkage. Maar ff online gekeken en m'n favorite vakantie wasmiddel Tide is er ook in pods...voor $2,94 ... :wink:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer