Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Coyote »

Trails schreef:
12 apr 2019, 11:35
Dat stamt bij ons nog uit de beginfase van Starbucks, toen ze nog geen gewone koffie verkochten.
We hebben gewoon een anti gevoel bij Starbucks,
Hoezo geen gewone koffie?? Starbucks is begonnen in 1971 met hoogwaardige kwaliteit koffie. Later is daar van alles bijgekomen.

Over smaak valt te twisten maar koffie van Starbucks is gewoon goed. Als je alleen de zoete drinkwaren neemt (bijv. Frappucinno, heerlijk overigens!) heb je geen goed beeld van Starbucks. Dat je een anti gevoel hebt bij Starbucks zal dan ook wel aan jezelf liggen... :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Trails »

Coyote schreef:
12 apr 2019, 12:10
Dat je een anti gevoel hebt bij Starbucks zal dan ook wel aan jezelf liggen...
Zal vast wel en dat vinden wijzelf helemaal niet erg. We vinden niet dat we er iets door missen.
Gast

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
12 apr 2019, 10:33
Het zal tijd worden dat ze het begrip handbagage eens gaan aanscherpen. Handtas, rugzak, laptoptas oké, rest extra laten betalen. Zul je zien hoeveel minder handbagage er meegenomen wordt.
Het is al bekend en het wordt uitvoerig beschreven qua gewicht en formaat. Dat er door de airlines niet op gecontroleerd wordt is hun eigen probleem.
Zolang je binnen de vastgestelde maten blijft voor handbagage is er geen reden om nog eens aan te gaan scherpen.

Dus bv voor British Airways geldt:
1 handbag/laptop bag (max. 23kg / 51lb and up to 40 x 30 x 15cm / 16 x 12 x 6in)
plus
1 additional cabin bag (max. 23kg / 51lb and up to 56 x 45 x 25cm / 22 x 18 x 10in)

https://www.britishairways.com/en-nl/in ... allowances

De airline dient zelf te controleren op excessief formaat van handbagage. Zolang het binnen de hierboven gestelde afmetingen en gewicht blijft moet men bij de airline niet zeuren dat er te weinig ruimte is in de overhead bins. 56x45x25 cm is best een behoorlijk formaat koffer, maar als elke passagier zo'n koffer meeneemt is er gegarandeerd echt te weinig ruimte in de overhead bins. het probleem ontstaat ook dat de 'handtas/laptoptas' ook in de overhead bin verdwijnt, die zou volgens de instructie onder de stoel moeten, maar dat gebeurt dus niet, met als gevolg dat de overhead bins uitpuilen.
image.png
image.png (102.73 KiB) 1709 keer bekeken
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door roelb »

Uitpuilen is ook weer overdreven. Het past in mijn ervaring eigenlijk altijd.. Maar mensen laden niet altijd even efficient. Koffertje een kwartslag draaien en een beetje inschuiven zorgt er vaak al voor dat er nog een trolley naast past.

In wide-bodies is het sowieso geen issue, ruimte zat. In narrow-body toestellen zou het inderdaad een issue zijn als iedereen dat bij zich heeft. Maarja, bij "normale" carriers zijn een groot deel van de passagiers op korte afstanden ook gewoon mensen die voor de dag op en neer vliegen en alleen hun laptop bij zich hebben. En een ander deel zijn passagiers die van een intercontinentale vlucht afkomen en wel een full-size cabin trolley bij hebben. Die mix zorgt ervoor dat het nooit een probleem is.

Overigens vlieg ik bewust nooit een LCC omdat ik geen zin heb ik in al dat gezeur over carry-on.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door BonnyR »

roelb schreef:
16 apr 2019, 09:58
Uitpuilen is ook weer overdreven. Het past in mijn ervaring eigenlijk altijd.. Maar mensen laden niet altijd even efficient. Koffertje een kwartslag draaien en een beetje inschuiven zorgt er vaak al voor dat er nog een trolley naast past.
Even extra uitleg :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door roelb »

Tja.. Deze meneer is niet heel erg snugger - en dat is zacht uitgedrukt ;-)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Almere vak V »

BonnyR schreef:
16 apr 2019, 14:10
Even extra uitleg
Iets met ruimtelijk inzicht... :clap: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Old Faithful »

Ziet nu niemand wat die man blijkbaar wel zag, n.l. dat het bagagevak verkeerd is gemonteerd. De hoogte van zijn trolley is correct, het bagagevak is alleen te laag omdat het in de breedte is gemonteerd i.p.v. in de lengte. Dan had het goed gepast.
Groet,

Old Faithful
Gast

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Gast »

Tja hoe kun je van een airline ook verwachten dat ze de bins aanpassen op het formaat van de toegestane handbagage als ze al het meubilair al niet eens af kunnen stemmen op de gemiddelde lengte van een passagier, laat staan dat ze zoiets achterlijks nog steeds toestaan als een verstelbare rugleuning.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door jojostravelusa »

Njit schreef:
11 apr 2019, 15:08
ik houd liever ruimte over om in de USA leuke spullen te kopen :)
En wij gaan bij voorkeur alleen naar een winkel om eten te kopen, dus als het echt moet. Wij zijn geen shoppers :wink:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door BonnyR »

Als topic starter heb ik veel aan de tips gehad.

De koffers liggen klaar, maar nu zitten we met één halfvolle koffer.We hebben helaas geen kleinere en het is allemaal net te veel om bij de andere tas te proppen. Dus heb ik maar alvast een paar extra schoenen klaargezet en toch ook maar die oude weggooisandalen.... :lol:
Maar goed dat we morgen weggaan, anders ga ik toch weer spullen verzamelen.... 8)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door jojostravelusa »

Past de ene koffer niet in de andere? Dan kun je er een vullen en wat spullen erom heen proppen. Dan hou je ruimte over voor de terugweg :wink:
Dus heen met 1 koffer en terug met 2. Je bent natuurlijk dan wel een boel kilo's kwijt aan de lege koffer.
Gebruikersavatar
Nootje
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 21 aug 2011, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Nootje »

BonnyR schreef:
25 apr 2019, 16:04
Als topic starter heb ik veel aan de tips gehad.

De koffers liggen klaar, maar nu zitten we met één halfvolle koffer.We hebben helaas geen kleinere en het is allemaal net te veel om bij de andere tas te proppen. Dus heb ik maar alvast een paar extra schoenen klaargezet en toch ook maar die oude weggooisandalen.... :lol:
Maar goed dat we morgen weggaan, anders ga ik toch weer spullen verzamelen.... 8)
Moet je betalen voor die "halve" koffer? Ik zou hem lekker half laten, des te meer ruimte voor de terug weg! :clap:
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Wanderlust »

jojostravelusa schreef:
22 apr 2019, 16:08
Wij zijn geen shoppers :wink:
Jeetje, respect hoor. Ik vlieg altijd zo licht mogelijk heen (ik dacht de laatste keer maar 9kg), terugweg exact op 23.0kg en de carry-on tot de nok vol... En ja, 90% daarvan is kleding en verder wat verzorgingsproducten en/of make-up :oops:
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door jojostravelusa »

Respect is niet nodig hoor. Gewoon een kwestie van smaak. Wij vinden het zonde om onze kostbare Amerikatijd niet in de natuur door te brengen. Winkels hebben we hier ook, ook al hebben ze misschien niet hetzelfde assortiment. Wel hebben we voor dit jaar een bezoekje aan een Skechersschoenenwinkel in Calgary op het programma staan, maar dat is dan echt alleen die winkel en zodra we klaar zijn: wegwezen!

Onze koffer zit juist altijd mudjevol. Wij willen onderweg ook niet te veel wassen. Daarvoor ga ik niet op vakantie :lol: Bovendien vertrouw ik de drogers voor geen cent daar. Alleen als het moet dus ook.
Gebruikersavatar
Nootje
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 21 aug 2011, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Nootje »

Wanderlust schreef:
26 apr 2019, 14:33
Jeetje, respect hoor. Ik vlieg altijd zo licht mogelijk heen (ik dacht de laatste keer maar 9kg), terugweg exact op 23.0kg en de carry-on tot de nok vol... En ja, 90% daarvan is kleding en verder wat verzorgingsproducten en/of make-up :oops:
Wow, 9 kilo! Ik heb zojuist een nieuw doel voor dit jaar :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door roelb »

jojostravelusa schreef:
26 apr 2019, 14:41
Respect is niet nodig hoor. Gewoon een kwestie van smaak. Wij vinden het zonde om onze kostbare Amerikatijd niet in de natuur door te brengen. Winkels hebben we hier ook, ook al hebben ze misschien niet hetzelfde assortiment.
Tuurlijk, maar ook ik betrap me er op dat ik toch een groot deel van mijn garderobe in de US aankoop. Overhemden met normale (lees: langer dan het gemiddelde) mouwmaten zijn in Nederland bijvoorbeeld niet te krijgen. Ja, een rekje bij de Bijenkorf, en loeiduur. De enige andere optie is altijd maar dure maatshirts. Terwijl ik bij Macy's voor $30 per stuk spekkoper ben en in 5 minuten weer buiten. Nog zoiets wat bij ons altijd standaard mee gaat: ziplocs van 4 gallon, zie die hier maar eens te kopen. Je noemde al Skechers: de flip-flops van Skechers zijn ideaal. Maar tot voor kort nergens anders in de wereld te koop dan in de US, zelfs niet in het flip-flop land bij uitstek, Australie. Inmiddels trouwens wel een klein assortimentje hier in Nederland online te krijgen. Koffers, met name de speciale Macy's Samsonite collectie, zijn altijd heel gunstig geprijsd en ik heb al menig familielid blij gemaakt door zo'n koffer voor ze mee terug te nemen. Zo hebben wij wel meer van die dingen die we standaard in de US kopen. En als je een paar keer per jaar aan de overkant van de plas bent is het ook niet zo bijzonder meer om even daar een winkel binnen te hoppen. Ik ga morgen weer die kant op en heb alweer een kleine shopping list ;-).
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door stegeman »

:D wij komen met nog lichtere koffers terug als dat we heen gaan. Oude handdoeken achterlaten, geen shampo of andere flessen of potten mee terug naar huis (alhoewel we meeste in Amerika aanschaffen) en we zijn niet van de souveniers en shoppen (in Nederland graag, daar zonde van m’n tijd). Oude schoenen (voor de narrows) laten we daar achter.
Denk dat we zelfs wel met 1 koffer en 1 handtas plus cameratas af kunnen. Maar ja, we zien wel. Willen we toch iets kopen, dan is er elk geval nog ruimte genoeg. Of gewoon 2 koffers en niet of nauwelijks hoeven wassen
Zo zie je maar weer. Iedereen is anders.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Galapogos »

Het is dat wij kamperen en onze hele kampeeruitrusting meenemen, andere zouden we ook makkelijk met één tas van 23kg toekomen voor ons tweeën. Ik neem bijna alleen maar lichtgewicht kleding mee: synthetische t-shirts, nylon/polyester afritsbroeken, een fleecevest, typische outdoordingen dus. Dat weegt bijna niets. Dingen die onze bagage wat zwaarder maken zijn een grote spiegelreflexcamera + objectieven, een verrekijker, etc. Maar het meeste daarvan zit in onze handbagage.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Wanderlust »

Haha, het is inderdaad maar goed dat we niet allemaal hetzelfde zijn (zou saai zijn). Ik heb inderdaad, net als roelb, ook wat items die ik standaard daar koop en dat plan ik dan ook een beetje zo.

Broeken koop ik bijna niet meer in Nederland, de Levis 311 zijn bijvoorbeeld hier heel moeilijk verkrijgbaar en ik kocht in OH een paar maanden geleden drie paar jeans + 2 shirtjes van Levis voor de prijs van 1 paar (!) in NL.
Ondergoed haal ik ook standaard daar bij de Victoria's Secret.
Sportkleding. Bovenkleding van Tommy Hilfiger. Kleding van de Target.
Altijd wel wat hidden gems te vinden in de Marshalls, Ross, Burlington en/of TJ Maxx.
Huidverzorgingsproducten van Glossier. Een Turbie Twist en soms ook kleding (basic tops) bij de Walmart.
Maar ook gewoon de deals bij bijvoorbeeld de Macy's.

Allemaal producten die niet of moeilijk verkrijgbaar zijn hier in Nederland of daar gewoon veel goedkoper. Ik shop dan ook echt bijna nooit in Nederland. Dat is in mijn geval echt geldverspilling. Alleen bij hoge nood.

Ik ben nu een paar kleding items aan het verkopen omdat ik best veel ben afgevallen en merk dat ik ze voor evenveel of iets hoger dan mijn aanschafkosten kwijt kan. Maargoed, ieder zijn eigen ding natuurlijk, absoluut!
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer