Hotel met baby (via booking)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Hotel met baby (via booking)

Bericht door nadiaU »

Hoi allen,

Ik heb nu alvast een aantal hotels vastgelegd aangezien wij voor het eerst met ons zoontje op pad gaan.
Wij zijn van plan om een klein Deryan tentje mee te nemen zodat we deze overal kunnen opzetten en niet afhankelijk zijn van baby bedjes die er al dan niet zijn..

Nou is het zo dat via Booking.com wordt weergegeven dat sommige kamers geschikt waren voor 2 volwassenen en 1 kind. Maar zodra ik de accommodatie mail met de vraag of er een roll in bed of fold out couch of iets dergelijks is, dan geven zij aan dat het maar om 1 bed gaat.
Met andere woorden, Booking heeft dit niet helemaal goed doordacht... Want het lijkt mij raar dat ze er vanuit gaan dat je met zn 3en in 1 bed gaat liggen ?

Nu valt mij op dat sommige hotels 2 grote bedden hebben.
Ik ben nu bijvoorbeeld aan het kijken naar een hotel in Las Vegas en daar zijn verschillende kamertypes.
Er staat dan bij geschikt voor 3 volwassenen en bij een ander bijvoorbeeld geschikt oor 2 volwassenen.
Er zit zo 70 euro prijsverschil tussen deze 2 kamers.

Zou het een probleem zijn als wij gewoon die 2 persoonskamer met 2 bedden boeken ?
Tentje op het bed voor de kleine en klaar... OF zal dit ter plekke problemen geven ?
Ik vind het boeken met een baby maar lastig.. De informatie over de mogelijkheden en voorzieningen is in dat opzicht vrij slecht.

Maar ik zou het zonde vinden als wij overal duurdere kamer types boeken, terwijl dat volledg onnodig is.

Ben benieuwd of er iemand met ervaring is :)

Groetjes, Nadia
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Hotel met baby (via booking)

Bericht door pollyblue »

We hebben al vaak met onze dochter naar de States gereisd. We boeken steeds een kamer met 2 bedden. Volgens mij komt het erop neer dat je per kamer betaalt en niet per persoon. We hebben ook niet altijd aangegeven (bij booking.com) dat er een kind bij is, omdat je dan inderdaad andere kamers/hotels/prijzen krijgt. Gewoon op zoek gaan naar hotels met 2 bedden op de kamer. Kinderen tot 18 verblijven zo goed als altijd gratis op de kamer (indien er geen extra bed geplaatst dient te worden). In het begin reisden we ook met een tentje. Nog nooit problemen mee gehad. Nog nooit iemand gehad die vragen heeft gesteld.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hotel met baby (via booking)

Bericht door hemmie »

Ja hoor, ze denken idd dat je net 3 in een bed gaat. Ik boeke regelmatig kamers met 2 queen bedden, of 2 dubbele bedden, waarbij dan wel 5 personen op de kamer mogen. Wij leggen er dan gewoon een matje en slaapzak bij. In jullie geval kan dus elke kamer waar je met min. 3 op mag. Je hebt een bedje voor de baby mee, dus als er maar in elk geval een bed voor jullie is lukt het wel. Overigens is het mijn ervaring dat ze met een baby niet lastig doen, wij boekten toen jongste klein was gewoon een kamer voor 4, en hij was dan dus nr 5, nooit een probleem.
Terug in Texas!
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotel met baby (via booking)

Bericht door KW1984 »

Kijk niet (alleen) naar het aantal personen dat bij de kamer staat. Bij Booking.com staat onder 'voorwaarden' altijd het beleid mbt kinderen. Bijvoorbeeld 'tot 2 jaar zijn kinderen gratis bij gebruik van de reeds aanwezige bedden', ' voor kinderen vanaf 4 jaar is een extra bed verplicht' etc etc. Vaak kun je dus prima volstaan met een kamer met 2 bedden ook al staat daar bij dat het voor (maar) 2 personen is (lees dan wel het beleid mbt kinderen).

Zoek ook altijd voor 2 personen ipv 2 personen + 1 kind, want dan worden veel hotels in je zoekresultaten op voorhand al niet meer weergegeven of tegen een hogere prijs, terwijl deze (als je de voorwaarden leest) ook prima te boeken zijn (tegen de lage prijs).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hotel met baby (via booking)

Bericht door Nathalie21 »

Wij hadden vorig jaar ons eigen camping bed meegenomen en boekten telkens een kamer met één tweepersoonsbed, we gaven bij Booking.com wel aan dat we met 2 volwassenen en 1 kind waren. Geen enkele accommodatie heeft er iets over gezegd wanneer er maar één bed stond en wij met z'n 3en incheckte.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Hotel met baby (via booking)

Bericht door tosca »

KW1984 schreef:
25 mar 2019, 23:13
Zoek ook altijd voor 2 personen ipv 2 personen + 1 kind, want dan worden veel hotels in je zoekresultaten op voorhand al niet meer weergegeven of tegen een hogere prijs, terwijl deze (als je de voorwaarden leest) ook prima te boeken zijn (tegen de lage prijs).
Thnx voor deze tip! Het was mij ook al op gevallen dat je in sommige gevallen meer moest betalen wanneer je voor 2 personen + 1 kind zoekt terwijl we ook gewoon een baby bedje bij ons hebben! Nu kan ik makkelijker zoeken :)
nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Re: Hotel met baby (via booking)

Bericht door nadiaU »

Dankjulliewel iedereen!

Dit maakt het inderdaad een stukje makkelijker :D

Ik ga alle hotels nog eens langs en kijk of we daar nog wijzigingen in kunnen maken!

Bedankt voor het meedenken :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer