Gebruik powerbank in vliegtuig.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door butterfly »

In december vliegen wij met United naar Washington DC. Het type vliegtuig is een Boeing 767-300 ER. Op seatguru zie ik dat het een vliegtuig is met een oud entertainment systeem (heel klein beeld en gelijktijdig starten van alle films) en er is geen oplaadmogelijkheid bij je stoel.
We hebben al eens eerder met deze verouderde vliegtuigen gevlogen, maar ja, het was nu eenmaal een goedkoop ticket voor een rechtstreekse vlucht. :wink:

Dus: zaak is om zelf voldoende mee te nemen op onze laptop/iPad. Ik dacht om dan een flinke powerbank mee te nemen. Maar nu las ik bij een informatief stukje op Coolblue dat je in het vliegtuig je elektronica helemaal niet op mag laden tijdens het vliegen?!
Hoe doen jullie dat? Nemen jullie powerbanks mee? Ooit problemen gehad over het laden? Wat voor powerbank gebruiken jullie hiervoor?
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: powerbank in vliegtuig

Bericht door boonens »

Heb je een link naar dat stukje van Coolblue, want je mag gewoon je elektronica opladen tijdens het vliegen hoor. Alleen tijdens het landen en starten wordt vaak gevraagd je elektronica niet in te pluggen. Ideaal is de USB-aansluiting van het entertainmentsysteem, maar als deze er niet zit kan je inderdaad een powerbank meenemen. Deze mag je alleen niet als ruimbagage inchecken (maar dan heb je er onderweg ook niet zoveel aan uiteraard).

Wel zit er een maximum aan het Wh/mAh dat je powerbank / totaal aan powerbanks mag hebben die je meeneemt als handbagage. Deze exacte waardes zijn online te vinden, of anders even bij de maatschappij checken.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door butterfly »

bij kopje vakantie:
https://www.coolblue.nl/advies/powerbank-kiezen.html

Bedankt voor je reactie. Dan ga ik even kijken hoeveel ik aan powerbank bij United meemag nemen.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door Christian »

Heb ook altijd wel een powerbank bij. Er is nog nooit naar gekeken wat het vermogen is.
Mijne zijn 8000mAh en 10.000 mAh.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door Dutchess »

Ik weet niet waar Coolblue het vandaan haalt, dat je "vaak" aan boord je apparatuur niet met een power bank mag opladen. Het enige bericht dat ik over zo'n verbod kon vinden was uit China in 2014.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door ingrid14 »

Wij hebben naar de USA nu al meerdere keren elk 1 powerbank meegenomen en gewoon tijdens de vlucht opgeladen.

Afgelopen week alleen naar (weliswaar geen USA) Finland gereisd met 2 powerbanks : 1x10.400 en 1x11.000.
Geen problemen mee gehad. Gewoon kunnen opladen in het vliegtuig.
De passagier die voor mij door security ging (in Brussel) had blijkbaar 2 aanstekers bij en die heeft er 1 moeten afgeven want je mag maar 1 per persoon meenemen maar over mijn 2 powerbanks is niets gezegd.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door boonens »

@ingrid14 Vreemd genoeg kijken ze ook niet naar het aantal powerbanks, maar naar het totaal aan mAh (dus 3 powerbanks van 5.000 mAh staat gelijk aan 1 van 15.000 mAh).

Dat gezegd hebbende...de werkelijke vraag is inderdaad of ze er überhaupt naar kijken.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door butterfly »

Bedankt voor alle reacties. Ik ga even inlezen hoeveel officieel meemag en dan even kiken wat voor powerbank we dan mee gaan nemen.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door Markstaal »

Het lijkt me dat hier wel bepaalde regels aan zitten, maar dit is niet helemaal duidelijk. Na wat zoeken op het internet kan ik alleen wat vinden over de hoeveelheid watt uren, niet over het aantal mAh. Vorig jaar hadden wij ook vluchten bij United geboekt en in totaal meer dan 20.000mAh mee aan powerbanks. Toen destijds niet bij na gedacht en ook geen problemen mee gehad. Dit jaar nemen we ook meer mAh mee (40.000) en hopen dat dit kan. Denk zelf dat ze er niet echt naar kijken.

Edit: ZIe net dat een power bank maximaal 100wh mag hebben, dit zou overeen komen met 27.000mAh.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door ingrid14 »

En ze bekijken het per persoon. Dus als je je powerbanks netjes verdeelt, blijf je onder het maximum.
Kan wel een probleem zijn als je alleen reist.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door ONYX666 »

Volgens deze link kag ongeveer 27000
http://blog.ravpower.com/2017/04/flying ... wer-banks/
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door butterfly »

Wat geweldig dat iedereen zo meezoekt. Hartelijk dank voor alle hulp :thumbup: We reizen met 5 dus we kunnen aardig wat verdelen.
En dat boek en tijdschriften gaan ook gewoon mee hoor.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door Division »

butterfly schreef:
15 mar 2019, 15:52
In december vliegen wij met United naar Washington DC. Het type vliegtuig is een Boeing 767-300 ER. Op seatguru zie ik dat het een vliegtuig is met een oud entertainment systeem (heel klein beeld en gelijktijdig starten van alle films)
Dit hoeft allang niet meer te zijn. Ik vloog 2,5 maand geleden naar Washington met United en had een prima stoel + groot scherm. De reviews op Seatguru zijn vaak niet actueel, de foto's al helemaal niet. United is het gros van de 767's aan het refurbishen met een nieuw interieur.
Afbeelding
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door knaapje »

Ik ben vorige week terug komen vliegen met United IAD AMS.
Het was een gangbaar modern entertainment systeem. USB aansluiting en schermpje in de stoel.
Individueel te starten film en muziek.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door butterfly »

Dat klinkt hoopgevend voor ons. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Gebruik powerbank in vliegtuig.

Bericht door jan_nl »

In mei 2017 had ik een powerbank van 20000mah. Op de heen- en op de terugweg heeft er niemand naar gekeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer