Revolut versus N26

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Revolut versus N26

Bericht door asv60 »

Ik heb al een aantal jaren een Revolut kaart die ik vaak in Amerika gebruik.
Nu zie ik op fb en internet steeds reclame voor N26.
Dit is een bank die onder het Duitse depositostelsel valt.
Je kunt er gratis een rekening openen met gratis debit Mastercard en gratis Maestro kaart.
Wat ik lees is dat deze rekening ook heel voordelig is om betalingen mee te doen in het buitenland.
Heeft iemand ervaring met deze rekening en is het nog voordeliger dan Revolut om in Amerika mee te betalen?
Laatst gewijzigd door asv60 op 04 mar 2019, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Revolut versus N26

Bericht door roelb »

Ik heb een N26 rekening, maar met name om een duitse IBAN te hebben. Soms komt dat nog wel eens van pas en opent het deuren die gesloten blijven voor een NL IBAN. Tja, het is gewoon een duitse betaalrekening zonder periodieke kosten. De bankpas is standaard een Mastercard debit, maar je kunt inderdaad als je wilt als optie ook een Maestro krijgen. Ik heb me nooit verdiept in wisselkoersen oid.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut versus N26

Bericht door dirkmuis »

Revolut is toch ook heel voordelig voor betalingen in het buitenland?
groennom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Revolut versus N26

Bericht door groennom »

dirkmuis schreef:
04 mar 2019, 17:26
Revolut is toch ook heel voordelig voor betalingen in het buitenland?
Ik heb zelf een Revolut kaart, zeer tevreden mee. Goede wisselkoers (beter dan de bank) en geen additionele kosten.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Revolut versus N26

Bericht door asv60 »

Nog geen noemenswaardige ervaringen met gebruik in Amerika begrijp ik.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Revolut versus N26

Bericht door Queste »

Na mijn verhuizing naar Duitsland en de daarbijhorende vereiste om een Duits bankrekeningnummer te hebben, na nul op het request gekregen te hebben bij diverse 'legacy' banken omdat ik (nog geen) duits postadres had op dat moment, ben ik bij N26 uitgekomen.
Het eerste jaar was dat probleemloos hoewel ik wel een Revolut aangevraagd heb omdat ik N26 schreeuwend duur vond in de US en ik daar regelmatig zat voor m'n werk.
Het tweede jaar begonnen de problemen. Ik ontving een erfenis. N26 triggerde een AML (Ant Money Laundering) onderzoek. Alles goed en wel behalve dat dit bij elke gerenomeerde bank 24-48 uur duurt en bij N26 dus 2 weken. Gedurende dit onderzoek hebben zij dus vruchtgebruik over mijn geld! Nadat ik eindelijk mijn geld had, heb ik het overgeschreven naar mijn spaarrekening. Een maand of drie later schrijf ik een deel weer terug naar mijn betaalrekening bij N26. Dit triggerde wederom een AML!! Iets wat volgens mijn overige banken totaal ongebruikelijk is als verzender en ontvanger dezelfde naamstelling hebben. Na ruim een week vruchtgebruik, hebben ze het bedrag terug gebounced naar mijn spaarrekening, wat daar een bug triggerde waardoor ik niet eens meer mijn tegenrekening kon wijzigen om alsnog over mijn geld te kunnen beschikken. De customer service van mijn spaarbank is gelukkig wel uitmuntend.
Gedurende beide AML processen heb ik op meerdere wijzen gepoogd contact te zoeken met N26. Tijdens het eerste onderzoek o.a. telefonisch. Deze telefonische klantenservice is tussen het eerste en het tweede onderzoek afgeschaft, er is nu alleen nog de in-app chat. Het probleem met de in-app chat is dat ze eigenlijk alleen op technische vragen antwoord hebben. Op dit soort specifiek bankzaken waar informatie van de backoffice voor nodig is, is voor hen geen weg deze informatie te krijgen. Er is geen escalatiepad. Er wordt je, netjes, gewoon verteld dat je je mond moet houden en af moet wachten.
Op de FB pagina's wordt 100% niet gereageerd. Bij mijn derde poging op twitter kreeg ik een reactie: een verzoek mijn gegevens op te sturen en nadat ik dat gedaan had een brief dat mijn bankrekening opgezegd werd.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut versus N26

Bericht door harryh »

Zoals in een ander topic met je gedeeld @asv60 ben ik zeer tevreden met Transferwise tot nu toe voor betalingen in de US. Heb daar debit Mastercard, DE iban & US rekening nummer en alles al gebruikt. Enige is dat Transferwise geen bank is, Engels is en dus niet onder garantiestelsel valt. Voor mij geen probleem want ik gebruik het alleen tijdens reizen. En zéér lage kosten :)
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Revolut versus N26

Bericht door asv60 »

Oh dat is niet zo leuk wat er bij jou allemaal gebeurd is. Maar jij gebruikt het dus als een volwaardige en misschien enige rekening.
Ik zou het als extra rekening voor de vakantie gaan gebruiken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
U$AFeVeR
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2019, 09:33

Re: Revolut versus N26

Bericht door U$AFeVeR »

Ik ben zelf ook erg nieuwsgierig naar de ervaringen met deze twee creditcards. Ik wil voor mijn a.s. camperreis in de states volgend jaar ook een kaart aanschaffen en beide spreken me erg aan. Op Bankr staan ze beide in de top 5 waar de N26 zelfs op 1 staat en bekend als goedkoopste. https://bankr.nl/prepaid-creditcard

Hoewel ik het wel leuk vind maar niet nodig heb op mijn reis lijkt het grootste voordeel van Revolut toch het aankopen en verkopen van Crypto te zijn. Ook het kosteloos betalen in alle valuta spreekt mij enorm aan. Wat zijn jullie ervaringen met deze kaarten?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Revolut versus N26

Bericht door sanook »

Ik heb geen ervaring met de N26 maar wel met de Revolut en ben daar zeer tevreden over. Inderdaad geen kosten met betalen in vreemde valuta. Er is op dit moment een actie dat je via een linkje een card aan kan vragen met 10 euro tegoed erop. Mocht je interesse hebben dan graag even een pb voor het linkje. (voor de volledigheid: ik krijg ook 10 euro tegoed als jij gebruik maakt van mijn linkje)
Overigens is de Revolut geen volwaardige credit card, je kunt er bv je auto/camperhuur niet mee reserveren.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut versus N26

Bericht door Marielleh »

Wij zijn juist ontevreden over revolut. Voor onze reis naar de States genomen maar er nergens mee kunnen betalen. Ik heb het idee dat ik geen credit card had maar een debit. Hoe dit komt is mij niet helder, in mijn beleving heb ik geen keus gehad.
Kijk even het revolut topic over de ervaringen. Daar staat ook zat ervaringen zoals die hiervoor maar wij hadden onszelf de moeite kunnen besparen ‘m te nemen.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Revolut versus N26

Bericht door harryh »

Marielleh schreef:
24 sep 2019, 10:24
Ik heb het idee dat ik geen credit card had maar een debit.
Dat is ook zo, je krijgt een "prepaid creditcard" oftewel een debitcard. Revolut noemt het niet zo, TransferWise (concurrent van Revolut) is er transparant over: "TransferWise debit Mastercard®: The TransferWise borderless account comes with a debit card."
Ik kon alleen niet bij de meeste benzinepompen mee betalen maar verder overal.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut versus N26

Bericht door Marielleh »

Ja, dat het prepaid was wisten we en we hadden dus ook geld gestort maar konden desondanks niet betalen.
Gelukkig ging het terugstorten wel zonder problemen. Alleen een paar euro koersverschil verloren maar dat heeft natuurlijk niks met revolut te maken.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Revolut versus N26

Bericht door Galapogos »

Wat vreemd. In de VS heb ik geen enkele winkel of restaurant gehad waar ik niet kon betalen met Revolut. Dat je de kaart niet kunt gebruiken voor een borgstelling bij een autoverhuurder of om benzine te betalen aan de pomp is bekend, maar los daarvan heb ik geen beperkingen ervaren.

Ik denk overigens dat de ervaringen met N26 niet veel anders zullen zijn. Het gaat in beide gevallen om debit cards.
IHOP
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Nederland

Re: Revolut versus N26

Bericht door IHOP »

@Marielleh
Er bestaan verschillende versies van de Revolut en de N26 kaart. De maestro versie werkt wel in nl, maar niet (of wellicht sporadisch) in de VS.
Ik gebruik daar de VISA versie bij Revolut en de Mastercard versie bij N26, en dat gaat uitstekend.

Voordeel van Revolut is dat je heel snel het saldo kan aanvullen met een reguliere creditcard.
Bij N26 kan dat bij mijn weten alleen met een bankoverschrijving, en dat kost een dag.

En nu een beetje :offtopic: Hoewel ik het meeste met "plastic" betaal, vind ik het toch handig om een klein beetje cash te hebben. Dat kon altijd bij Walmart via cashback met een gewone bankpas, maar de laatste jaren niet meer door één of andere rare policy van dat bedrijf.
Lukt wel bij bv Target en Safeway.
Ik weet wel, ik kan natuurlijk naar zo'n machientje lopen, maar daar kleven allerlei nadelen aan vind ik.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Revolut versus N26

Bericht door chippie777 »

Inderdaad. Wij hebben ook de maestro versie van Revolut en die werkt niet in de usa. Ik wil hem graag veranderen naar MasterCard/Visa maar ik zou niet weten hoe.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
IHOP
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Nederland

Re: Revolut versus N26

Bericht door IHOP »

@chippie777
Je kan een kaart bestellen via de App.

Kies in de app voor kaarten, en dan op het plusje drukken.
Vervolgens zie je een schermpje met "Een nieuwe Revolut kaart aanvragen"

Een extra kaart kost enkele euro's, het bedrag weet ik niet precies meer, ik meen €10
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Revolut versus N26

Bericht door chippie777 »

Dat wist ik maar ik zie nu pas dat je inderdaad de keuze hebt tussen Maestro en Visa. Misschien dat ik het dan weer eens een kans ga geven. Ik heb nu een Mastercard en een AMEX. De AMEX gaat er over een paar maanden uit want dan is de gratis periode over en hij is mij te duur voor een CC die ik er naast gebruik.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Revolut versus N26

Bericht door tomaat85 »

Ik herken het gezegde over revolut in de "master versie" in de USA niet maar op de site zegt revolut dit er zelf over
Can I choose between Visa and Mastercard?
Your card scheme will be assigned based on your location and cannot be selected.
Both Visa and Mastercard can be used online, as well as virtually anywhere in the world that accepts card payments. It’s very rare to find a location where one is accepted but not the other.

(https://www.revolut.com/help/getting-st ... mastercard)
Grote Amerika fan
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut versus N26

Bericht door dirkmuis »

chippie777 schreef:
13 okt 2019, 19:37
Inderdaad. Wij hebben ook de maestro versie van Revolut en die werkt niet in de usa. Ik wil hem graag veranderen naar MasterCard/Visa maar ik zou niet weten hoe.
Werkt prima hier hoor
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer