AAA korting

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

AAA korting

Bericht door firsttimeamerika »

Ik heb gelezen dat als je die 15 euro pas hebt van ANWB je bij diverse campings AAA korting kunt krijgen.
Tot nu toe voldoen 5 van onze gereserveerde campings daar aan.

Maar nu heb ik niet zo'n pas, zou een pas van een ander ook werken?
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: AAA korting

Bericht door sanook »

Ik vermoed van wel. Veel lees je dat er niet eens gevraagd wordt naar de ANWB pas. En de vraag is dan, als ze al controleren, of ze de naam controleren. Overigens is er van de ANWB nog een soort aanvullende pas voor de AAA korting, die pas kun je hier downloaden:
https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... t-card.pdf
Dan is voor de Amerikanen ook duidelijk dat ANWB leden AAA korting mogen krijgen.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: AAA korting

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Zo maar een wild idee en ik gooi het maar in de groep. :lol: Zou het iets zijn on zelf zo'n kaart aan te schaffen? Die vijftien Euro haal je er zo uit. Alleen al in ANWB winkel. Daar kan ik nooit langs lopen zonder een reisboek of iets van kleding te kopen. :mrgreen: . Overigens vragen ze hem bijna nooit We hebben hem slechts een keer daadwerkelijk moeten tonen.
Gast

Re: AAA korting

Bericht door Gast »

Als je artikelen koopt bij de ANWB winkel krijg je alleen als je lid bent de leden prijs (klinkt vrij logisch).

Dus, of je hebt srtikelen gekocht waar geen speciale prijs voor leden voor is, of je hebt meer betaald dan de leden prijs.

Overigens ben ik het er mee eens dat je die 15 euro per jaar voor een leden pas er zo uit hebt in de winkel en/of door gebruik te maken van AAA korting.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: AAA korting

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Zelfs in de winkels is de controle op de ledenpas om het zachtjes uit te drukken slecht. Uiteraard zijn we wel lid. Meer dan 40 jaar. Misschien krijgen we wel een gold card :lol: :lol: .
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: AAA korting

Bericht door firsttimeamerika »

Haha ja dat zou een idee zijn. Maar ik ben nog nooit in een ANWB winkel geweest en als ik 15 euro extra kan besparen dan is dat mooi.

Het is ook geldig met de echte ANWB wegenwacht lidmaatschap toch?

Ik zal die aanvullende inderdaad downloaden.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: AAA korting

Bericht door tomhster »

In principe moet je naam overeen komen. Om types zoals jij te ontmoedigen zouden ze daar van mij wel iets meer op mogen controleren. Treurige mentaliteit.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7765
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: AAA korting

Bericht door mtl »

Iedereen moet maar doen wat hij/zij het beste lijkt. Maar wat is een extra investering van 15 euro op een reissom van duizenden euro's? Ook nog een investering waar je ook buiten die vakantie voordelen mee hebt.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: AAA korting

Bericht door BonnyR »

Dit krijg je voor je ANWB lidmaatschap

Voor onze leden gaan we altijd een stapje verder.

Als ANWB-lid ga je goed voorbereid op weg. We doen er alles aan om je reis zo plezierig mogelijk te maken. Onderweg zijn moet minstens zo leuk zijn als het bereiken van je bestemming. Lukt dat een keer niet? Dan maken we namens jou en de ruim 4,4 miljoen andere leden een vuist.

Ledenvoordeel op uitjes, evenementen en reizen
Exclusieve producten en diensten zoals ANWB Visa Card en Private Lease
Korting in de ANWB (web)winkel en op ANWB verzekeringen
Handige apps, zoals de ANWB Vakantiehulp app en de Onderweg app
Deskundig en onafhankelijk advies van ANWB Experts bij technische en juridische vragen over je fiets, auto, caravan of je vakantie
We behartigen je belangen in Den Haag en maken geregeld een vuist richting politiek
Via verschillende projecten zetten we ons in voor de samenleving
Gratis routekaarten
Gratis het blad Kampioen
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gast

Re: AAA korting

Bericht door Gast »

firsttimeamerika schreef:
23 feb 2019, 10:02
Haha ja dat zou een idee zijn. Maar ik ben nog nooit in een ANWB winkel geweest en als ik 15 euro extra kan besparen dan is dat mooi.

Het is ook geldig met de echte ANWB wegenwacht lidmaatschap toch?

Ik zal die aanvullende inderdaad downloaden.
Lol 15 euro willen besparen op een lidmaatschap van de ANWB en dan wel lid zijn van de wegenwacht?
Ik hoop dat ik dat verkeerd begrijp.... lid zijn van de wegenwacht is pas echt zonde van je geld. :offtopic:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: AAA korting

Bericht door bedeve »

@Terpies Ik wens jou een ANWB Wegenwacht vrij autorijden toe.
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest`
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: AAA korting

Bericht door knaapje »

Lid zijn van de WW en niet van de ANWB kan helemaal niet, je bent automatisch lid van de ANWB:

Instap
60,- per jaar
dat is 5,- per maand
ANWB-lidmaatschap
Advies bij twijfelgevallen
Pechhulp in Nederland (exclusief woonplaats)
Persoonsgebonden, hulp in iedere auto
Gast

Re: AAA korting

Bericht door Gast »

bedeve schreef:
23 feb 2019, 22:05
@ Terpies Ik wens jou een ANWB Wegenwacht vrij autorijden toe.
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest`
:offtopic: De automerken die ik rijd (VAG groep) hebben allemaal een eigen, gratis mobiliteits service, die, in tegenstelling tot de ANWB, wel in mijn woonplaats komen helpen.
De meeste pech gevallen zijn in de wintermaanden als auto’s niet willen starten, dus woonplaats service lijkt me nou juist dé service van de ANWB wegenwacht die ze zouden moeten bieden, maar ik kan het mis hebben. :shock:

Dat je automatisch lid bent van de ANWB als je ook wegenwacht lid bent snapte ik ook wel...ik vewoordde het inderdaad verkeerd...mea culpa
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: AAA korting

Bericht door bedeve »

Dus wens ik een ieder een auto beleving waarin de wegenwacht geen enkele rol speelt.

:offtopic:
Door snelle veranderingen van ons traditionele autobezit gaat de wegenwacht zo ie zo steeds minder een rol spelen.
De ANWB speelt daar op in door private lease met de Wegenwacht als service instrument te promoten, en natuurlijk door hun premiere bedrijf Logicx.
Nu alleen gericht op vervangend vervoer, in de toekomst zal daar ongetwijfeld car sharing bij komen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: AAA korting

Bericht door Vito »

:offtopic: @terpies, je kunt gewoon ANWB wegenwacht met woonplaatsservice nemen. Ik zie het probleem niet. Heb de ANWB al een aantal maal op de oprit gehad. Lekker binnen in je eigen huis wachten tot meneer de wegenwacht komt.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: AAA korting

Bericht door sanook »

Terpies schreef:
24 feb 2019, 11:30
woonplaats
ANWB komt ook in je woonplaats hoor, mits je het juiste lidmaatschap/abonnement hebt !
Zo'n mobiliteitsservice bij een auto werkt op zich prima, maar over het algemeen werkt het wel wat trager dan de ANWB. In sommige gevallen schakelt de mobiliteitsservice ook de ANWB in (althans dat was bij onze Honda zo)
Als je mobiliteitsservice hebt heb je meestal een nieuwe auto, dan verwacht je eigenlijk niet dat je daar gebruik van moet maken (tenzij je een keer vergeet een leeslampje uit te doen waardoor de accu de volgende ochtend leeg is)
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: AAA korting

Bericht door Hard Rock Cafe. »

@sanook. Ehhh nee. Spiksplinernieuwe Seat. Stond elke drie weken met een lege accu aan boord. Ik moest dan voor chemo naar het ziekenhuis. Was iedere keer stressen. Niemand kon vinden waarom. Ook wegenwacht niet en garage gaf niet thuis. Na drie maanden een andere gekocht. Bleek er lekstroom in de verlichting te zitten.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: AAA korting

Bericht door roelb »

Ik ben ook heel blij met mijn ANWB lidmaatschap /en/ wegenwacht. Al vele jaren lid, en meerdere malen dankbaar gebruik van gemaakt. Een keer midden in de nacht ergens in Zuid Duitsland, met een motor die alle olie door een compressieprobleem via het peilstokgat eruit had geblazen. Prima en kostenloos geholpen door de ADAC en binnen twee uur was ik weer onderweg. Recent nog een voorval op DUS, kom terug van een trip van 4 weken, accu leeg. Het was donderdag na 18.00u, alles dicht, maar binnen een uur na het bellen met de ANWB was ik weer onderweg en nog enigzins op tijd voor een vergadering die avond. Jaren geleden een keer in Nederland op een late zondagavond een uitlaatsteun die afgebroken was toen ik vanuit de jachthaven naar huis wilde gaan. Ook toen prima en snel geholpen. En ik kan me ook nog een voorval herinneren dat ik ergens met een aanhanger langs de snelweg stond waar een wiel bijna vanaf gelopen was doordat de vorige gebruiker meerdere onjuiste wielbouten had gemonteerd. Ook daar fantastisch geholpen door de ANWB'er, die me binnen no-time weer op weg wist te helpen, met aanhanger.

Ik heb de ANWB hoog zitten. Creatief, de wegenwachten denken mee en out-of-the-box, en dat is die jaarlijkse bijdrage meer dan waard. En je hebt zelf de keuze of je meer wilt betalen en wel in je woonplaats, of buiten Nederland hulp kunt krijgen, of dat je goedkoper uit wilt zijn en slechts beperkt gedekt bent.

En AAA korting gaan gebruiken terwijl je geen ANWB lid bent, tja, dat vind ik ook wel erg goedkoop. Basislidmaatschap van 15 euro per jaar, kom aan, daar ga je toch niet moeilijk over doen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer