Vraagje booking.com

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Vraagje booking.com

Bericht door SpaceAce »

Ligt eraan waar je geboekt hebt (en bij wie ;) ) Misschien handig om te vermelden dat ik dus ook niet bij Booking boek, dus op zich ben ik wat offtopic in dit topic... Sorry.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vraagje booking.com

Bericht door Coyote »

roelb schreef:
22 feb 2019, 13:45
Ik hou altijd een tabelletje bij met alle hotelboekingen, alle autohuur reserveringen, etc. Zodra ik iets boek zet ik het er direct bij, en zodra er iets wijzigt of geannuleerd wordt pas ik het ook direct aan.
Komt me bekend voor zo'n lijstje. Houd ik ook bij. :D

Voor de komende vakantie inmiddels zo'n 9 van de 20 nachten vastgelegd. Bij 3 daarvan reeds betaald, rest kan nog geannuleerd worden. Meeste zelfs nog op de dag zelf. Zal wellicht nog niet alles boeken omdat ik de route op bepaald deel 'vrij' wil houden en anders zeker de mogelijkheid houden eea te annuleren. Aan het eind van de vakantie heb ik bij Wyndhamrewards nl. weer makkelijk een gratis nacht verdiend en wellicht ook bij Choice Hotels dus die zetten we dan nog even in, net als laatste 2 nachten van de vakantie afgelopen oktober in Amerika. :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraagje booking.com

Bericht door sanook »

En als je veel bij Wyndham en/of Choice boekt dan is de ABNSAVE kortingscode code natuurlijk helemaal interessant want levert naast (meestal) het voordeligste tarief ook nog gunstige annuleringsvoorwaarden.
Voor www.choicehotels.com gebruik je Corporate Code 00845160
Voor www.wyndhamhotels gebruik je Corporate code 8000000066
Deze codes kun je zonder problemen gebruiken, zie ook www.abnsave.com
En voor www.bestwestern.com heb ik goede ervaringen met deze corporate code: 01353080
Voor onze komende vakantie heb ik veel boekingen rechtstreeks bij de hotels geboekt (keten of zelfstandig), ook de AAA rate is vaak voordelig. Verder kom je op websites van hotels soms ook mooie package aanbiedingen tegen of kortingscodes (zoals bv 'return' voor terugkerende gasten)
Ben slechts voor 1 hotel op booking.com uitgekomen (Friendship Inn LA, maar waarschijnlijk gaan we toch naar Hollywood Orchid Suites (via Google en dan Agoda was het goedkoopste)
Laatst gewijzigd door sanook op 22 feb 2019, 21:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Vraagje booking.com

Bericht door Gast »

Handig om te weten dat La Quinta nu ook samen is gegaan in het loyaltyprogramma van Wyndham, dus nog snelle sparen...LQ heeft vaak ook prima hotels.(Effectief per 3 april 2019).
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vraagje booking.com

Bericht door Coyote »

sanook schreef:
22 feb 2019, 21:20
Deze codes kun je zonder problemen gebruiken, zie ook www.abnsave.com
Bedankt voor tip! :thumbup:

Meld je je dan ook aan bij abnsave? Of gebruik je die codes gewoon zonder account bij abnsave?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraagje booking.com

Bericht door sanook »

Ca 2 jaar geleden heb ik me inderdaad aangemeld bij abnsave.com en toen kreeg je ook een 'pasje' maar volgens mij kun je je tegenwoordig niet meer aanmelden en kun je de codes nu vrij gebruiken. In het verleden is me nog nooit naar he pasje gevraagd of zo. Verder zitten er natuurlijk geen risico's aan zoals bij autohuur :D
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vraagje booking.com

Bericht door Coyote »

Dat is waar.

Zie bij 1 motel al een voordeel van bijna $ 20 (blijf daar 3 nachten). Dus dan kan het voordeel aardig oplopen. :D

Moet ik mijn boekingen dus nog eens bij langs. :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Vraagje booking.com

Bericht door Gast »

Abnsave kun je gewoon aanvragen en via de site Ledenpas uitprinten of als foto opslaan (voor het geval dat).

Volgende codes werken ook:
Best Western: 00101840
Choice: 00263630
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraagje booking.com

Bericht door sanook »

Weet je dan ook hoe je met een bestaand account je ledenpas nog een keer uit kunt printen ? Volgens mij zit er geen login optie meer in...
En op https://www.abnsave.com/how-does-it-work/ staat ook niks meer over een pasje
Gast

Re: Vraagje booking.com

Bericht door Gast »

Geen idee hoe je kunt inloggen...ik heb het ABN nummer ooit opgeslagen...denk de enige manier is om opnieuw aan te melden?
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Vraagje booking.com

Bericht door Jumping Jack »

harryh schreef:
22 feb 2019, 09:08
Alleen een quote @ Jumping Jack, ben je iets vergeten?
Sterker nog, bij hotels.com zijn de prijzen gelijk en heb je na 10 overnachtingen al 1 gratis nacht!

Zo beter Harryh? :thumbup:
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraagje booking.com

Bericht door harryh »

:clap:
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vraagje booking.com

Bericht door KW1984 »

Waarom je iets vooruit zou willen betalen als dat je geen (financieel) voordeel oplevert snap ik niet zo goed, dan zet ik het liever 'risicoloos' op een spaarrekening of (prepaid) creditcard.

Daarentegen brengt het mij soms wel 'rust' als ik iets niet-annuleerbaars boek, dan kan ik geen avonden meer 'verspillen' aan het zoeken van de beste hoteldeal (hoewel dat tot op zekere hoogte juist de voorpret zo leuk maakt). Zo heb ik bijvoorbeeld lang getwijfeld over welk aankomsthotel te kiezen bij SFO, nu via Hotwire een goede deal gescoord en is het definitief, hoef ik mij daar iig niet meer mee bezig te houden.

Kan me er overigens wel wat bij voorstellen dat je voor het overzicht alles (of zo veel mogelijk) bij dezelfde aanbieder boekt. Daarentegen doet een Excelletje inderdaad wonderen, en ben je zonder het overzicht te verliezen toch flexibel genoeg om van keer tot keer de beste deal (incl. eventuele rewards-voordelen) te zoeken!
Wat ik zelf daarnaast doe is alle bevestigen in een (digitaal) mapje stoppen, zodra ik iets ergens annuleer verwijder ik die bevestiging, zodat ik in mijn mapje altijd inzichtelijk heb wat mijn actuele boekingen zijn.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraagje booking.com

Bericht door sanook »

Google Trips is ook wel makkelijk voor opslaan van je reserveringen. Eenvoudig de bevestigings email in de 'reizen' folder zetten is genoeg om hem in Google Trips zichtbaar te maken. + dat je dan meteen alles voor jezelf ook direct in een aparte map hebt. + evt een excel bestandje in google drive.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vraagje booking.com

Bericht door chippie777 »

Mijn ervaring met “al” die kortingscodes is dat het meestal rond de 10% is, ongeveer wat je aan tax betaald.
Ik gebruik tot nu toe altijd de ANWB (AAA) korting. Als er een betere is dan lees ik dat graag, blijf een Hollander ;-)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraagje booking.com

Bericht door sanook »

Niet alle hotels hebben AAA rates, dus dan kan een andere code (zoals hierboven vermeld) handig zijn.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraagje booking.com

Bericht door Mr. Patrick »

KW1984 schreef:
22 feb 2019, 23:33
Waarom je iets vooruit zou willen betalen als dat je geen (financieel) voordeel oplevert snap ik niet zo goed, dan zet ik het liever 'risicoloos' op een spaarrekening of (prepaid) creditcard.
Van vooruitbetalen geniet je blijkbaar meer op vakantie!

https://www.rtlnieuws.nl/economie/colum ... et-betalen

:mrgreen:
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraagje booking.com

Bericht door harryh »

Voor een pakketreis (vlucht, verblijf en transfers) kan ik me er iets bij voorstellen bij wat ze in dat artikel zeggen. Maar dit geldt niet voor de gemiddelde Amerika reis. Alle argumenten er voor of er tegen staan hieronder al; flexibiliteit, invloeden van buiten af (storm, weer, aardbeving, bosbranden), kosten, rust in je hoofd, waar je boekt, rondreis j/n, faillissementen, Brexit scenarios, gewoon je eigen voorkeur enz enz
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vraagje booking.com

Bericht door Almere vak V »

Ik snap het probleem niet zo. Als je liever vooraf betaalt maar dat kan om de 1 of andere reden niet. Dan boek je het geld toch over naar je creditcard. Is het weg van je lopende rekening. En het staat op de kaart waar je straks waarschijnlijk mee gaat/moet betalen.

Maximale flexibiliteit. En je geld is "weg" voor degene die dat prettig vinden. Iedereen blij...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraagje booking.com

Bericht door harryh »

Eens @Almere vak V
Voor mij persoonlijk is er naast alle andere al genoemde redenen nog een andere om pas in het hotel te willen betalen, ik ben sinds kort in het bezit van een Mastercard debit card van Transferwise. Die kun je niet gebruiken als je een verblijf (of huurauto) reserveert, dan heb je een cc nodig. En overigens is dat overal, niet alleen voor booking.com. Maar het is mijn plan om er ter plaatse mee te betalen als ik uitcheck. Dat spaart zo'n 2,5%, toch mooi meegenomen. Dus wil ik per definitie niet vooruit betalen ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer