Antibiotica meenemen naar de USA.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Sofie87
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2018, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Antibiotica meenemen naar de USA.

Bericht door Sofie87 »

Hallo allemaal,

In april dit jaar gaan we een mooie reis weer maken door het zuidwesten van de USA. Nu gebruikt ons zoontje onderhoudsantibiotica. Heeft iemand ervaring hoe antibiotica of andere medicatie mee te nemen? Ik vraag me namelijk af in hoeverre de douane hier ‘moeilijk’ om doet? Moeten we misschien nog documentatie aan toe voegen? We willen namelijk echt niet zonder antibiotica komen te zitten. Alvast bedankt!

Groeten Sofie.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Antibiotica meenemen naar Usa

Bericht door Dutchess »

Geen probleem. Neem het mee in de originele verpakking met het etiket van de apotheek erop. Als je geruster wil zijn, vraag dan aan je dokter een verklaring met de naam en dosis van die antibiotica. Maar ik verwacht dat er geen haan naar kraait aan de grens.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Antibiotica meenemen naar de USA.

Bericht door markro »

Vraag jouw apotheek om een medicijnpaspoort, in het Engels, en neem de medicijnen mee op reis in de handbagage zoals Dutchess hierboven beschrijft. Dus niet in de ruimbagage, want als je tas/koffer zoek raakt, dan heb je niets.

En Google anders nog even op het woord "medicijnpaspoort". Als voorbeeld: https://www.apotheek.nl/actueel/medicij ... ee-op-reis
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Antibiotica meenemen naar de USA.

Bericht door Almere vak V »

Wij hebben een meervoudig gehandicapte dochter. Daarvoor slepen we altijd een hele batterij aan medicijnen mee. We hebben er precies 1 keer een vraag over gehad. Of alles in de originele doosjes zat. En of we documentatie van een dokter en/of apotheek hadden aangaande het gebruik in het Engels. Antwoord twee keer ja. Het enige wat we te horen kregen was, goed dat jullie goed voorbereid op reis gaan. Dat was alles.

Nou moet ik er wel bijzeggen dat ze in een rolstoel zit. Dan kom je meestal al uit bij een aparte balie. Dus dat ze al iets verwachten kan ik mee voorstellen.

Maar let op dat je zaken niet in van die handige pillendozen hebt zitten. Mocht je er eentje krijgen die echt het naadje van de kous wil weten mag je gaan vertellen waarom je de originele doosjes niet hebt. En mocht je ze wel bijhebben dan mag je gaan verklaren welke pil bij welke doosje hoort. Mijn vrouw neemt die handige pillendoos altijd leeg mee in de koffer. Alles doosjes in de handbagage. Zodra we op de plek van bestemming zijn is het eerste wat ze doet die handige pillendoos vullen.

Maar als het alleen om antibiotica gaat zal bovenstaand niet opgaan. Zorg dat je voorbereid bent.
Sofie87
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2018, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Antibiotica meenemen naar de USA.

Bericht door Sofie87 »

Bedankt voor alle bruikbare tips!!! Fijn om te horen dat de douane over het algemeen niet zo heel moeilijk doen. We zorgen dat we alles in de handbagage hebben en de nodige documentatie erbij.
De antibiotica zit niet in pillendoosjes, het is vloeibaar, zit in een flesje.

Groeten Sofie
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Antibiotica meenemen naar de USA.

Bericht door stegeman »

Met vloeibaar even die 100ml max in de gaten houden in handbagage. Ik vermoed dat dit daar dan ook onder valt.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Antibiotica meenemen naar de USA.

Bericht door babarage »

Nee medicatie valt buiten die regeling. Het mag dus in een fles zitten >100ml. Bij controle uit tas halen en los door de scanner heensturen. Ik zou het in een ziploc zak doen, bv samen met medicijnpaspoort.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
TotosDawn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2013, 16:57
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Re: Antibiotica meenemen naar de USA.

Bericht door TotosDawn »

Ik spuit antistolling en de naalden mogen ook gewoon mee in de handbagage. Ik zorg wel altijd dat ik via de apotheek een medisch paspoort heb, zodat je in ieder geval kan bewijzen dat je dit werkelijk gebruikt op medische gronden.
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Antibiotica meenemen naar de USA.

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Onze huisarts is wat medicatie betreft voorzorgend. Hij raadt ons altijd aan om uit voorzorg penicilline mee te nemen naar buiten Europese bestemmingen. We krijgen twee kuren mee. Nog nooit geen problemen qua douane gehad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer