Elektronica kopen in US: waar op letten i.v.m. gebruik in NL?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Elektronica kopen in US: waar op letten i.v.m. gebruik in NL?

Bericht door sanook »

Van adapters/stekkers voor in US gekochte elektronica naar Labradoodles... :wink:
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Elektronica kopen in US: waar op letten i.v.m. gebruik in NL?

Bericht door Fair Arie »

Sowieso geen electronica op het vliegveld kopen, op vertoon van je boarding pass, voordat je weer huis vliegt. Laatste 2 zakelijke trips met 2 verschillende collega’s meegemaakt dat ze op Schiphol er gericht (?) uit gehaald werden.

Check de garantievoorwaarden en bepaal hoe belangrijk je dat vindt. Ik weet dat Nikon onderscheid maakte in het verleden, weet niet of dat nog zo is. Je hebt dan wel garantie, maar je moet “alleen” even terug naar de US. Citizen (horloges) heeft ook een aparte lijn voor USA en daar buiten. Garantie is “lokaal”.

In het verleden zelf problemen ondervonden met een iPod die in de US gekocht was. In de Apple Store in Amsterdam wilde ze me niet helpen toen we problemen hadden. Gebruik leverde geen enkel probleem op, maar toen het fout ging, had ik in Nederland geen garantie.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Elektronica kopen in US: waar op letten i.v.m. gebruik in NL?

Bericht door Almere vak V »

sanook schreef:
22 feb 2019, 18:18
Van adapters/stekkers voor in US gekochte elektronica naar Labradoodles... :wink:
Haha!! Nee, wel douaniers die er werkelijk geen snars van begrepen hoe de regels hieromtrent zijn. Oftewel, ze doen maar wat.
Fair Arie schreef:
25 feb 2019, 22:14
In de Apple Store in Amsterdam wilde ze me niet helpen
De afgelopen jaren twee keer een dingetje gehad met een iPhone uit Amerika. En twee keer keurig geholpen door de Apple Store in Amsterdam. Andersom trouwens ook. Dochter had haar iPad, die je via school "moest" bestellen stuk. Wordt dan via zo'n "fijne" organisatie gerepareerd. Dat moest alleen €350 kosten. Dan kun je net zo goed een nieuwe kopen was mijn idee. Aangezien ik voor mijn werk in Amerika kom, besloten om er daar eentje te kopen voor mijn dochter. Op het laatste moment toch maar de iPad die kapot was ook meegenomen. De Apple Store in Portland binnengelopen. Uitgelegd wat het probleem was. Binnen een kwartier stond ik weer buiten met een gerepareerde iPad. Wat mag dat kosten?? Niks...
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Elektronica kopen in US: waar op letten i.v.m. gebruik in NL?

Bericht door Fair Arie »

Goed om te weten dat het ook anders kan. Denk dat de ervaring die ik aanhaalde minstens 5 jaar geleden is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer