Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door Resetovic »

@Motion Ik had je reactie gisteren gezien en even terug gezocht, maar kon hem niet meer vinden.
Ik ben nieuw als gebruiker van Wise en denk dat ik geen risico ga nemen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door harryh »

Ik zal hem hier ook even posten, blijft het op één plek. Bedankt @Resetovic en @Motion.

Bij mij blijkt het nu ook zo te zijn dat als ik het card billing address aanpas m'n account adres ook wordt aangepast :(. Dat was eerder niet zo. Het werkt verder wel, heb dit in april zo gebruikt in de VS, maar ik denk dat ik het vanaf nu aanpas als ik in de VS ben en het daarna weer terugzet.

En ter aanvulling op mijn pomp ervaring:
Afgelopen april heb ik bij benzinepompen overal contactloos kunnen betalen, geen vraag meer om pincode of zip.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door Motion »

goede aanvulling, dank!
Dat gedoe bij de pomp is dan eindelijk voorbij :D
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door Trom »

@harryh
Kun je de procedure svp in de huidige situatie uitleggen? Hoe kan ik betalen aan de pomp? De beginsituatie is dat ik aankom met mijn Nederlandse gegevens in de app.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door harryh »

@Trom komt ie:
Als je net in de VS bent Wise app openen: Card > Card Details > Onderaan staat "Card billing address" > Country United States en dan willekeurig adres en postcode in VS > Save

Kijk ook even bij "Manage payments methods" van de kaart, daar moet Chip and PIN en Contactless aan staan.

That's all ;) Je komt bij de pomp, daar zie je bijna overal intussen een Contactless payments symbool op de pomp (anders werkt het niet), meestal ergens naast het gewone scherm. Kaart erbij houden, ff wachten tot er een melding komt dat het akkoord is en tanken maar.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door Trom »

@harryh
En krijg je dan niet het probleem dat je je opnieuw moet identificeren?
Het geheel werkt niet als je hem gewoon op je Nederlandse adres laat staan?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door harryh »

Nee op deze manier gebeurt er verder niets, althans ik heb er niets van gemerkt. Ook geen identificatie oid.
Of het werkt met een NL adres heb ik niet getest. Voor Covid, met toen nog een NL adres, moest ik nog steeds een 5-cijferige zip ingeven.
Ik zal het in juli wel even uitproberen.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door Trom »

Deze week heb ik de kaart binnen gekregen. Werkt allemaal eenvoudig.
Wat is nu precies het voordeel om een Amerikaans adres in te geven? Als ik het gewoon op mijn thuisadres laat staan, zou hij toch gewoon moeten werken (eventueel met een zipcode van b.v. je hotel van vertrek)?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door harryh »

@Trom Twee jaar geleden moest ik als ik het adres op NL liet staan bij de pomp een 5-cijferige postcode opgeven. Soms werkte dat door de 4 cijfers van de Nederlandse postcode met een 0 erachter te gebruiken, maar soms ook niet. Dan heb je maar één keus: Naar binnen lopen en een prepaid bedrag op je pomp je laten zetten - "ik wil graag voor $60,- tanken". Afgelopen keren in de US gebruikte ik een US adres wat ik bij de Wise kaart had ingevoerd en dan kreeg ik geen vraag over de postcode, pincode en tanken maar. En bij contactloos betalen helemaal geen vraag. Dus niet meer naar binnen en gelijk tanken en afrekenen aan de pomp is het voordeel ;)

Je kunt in de app alleen een US postcode invoeren als je als land de US kiest. En dan moet je ook een adres, pc en plaats invoeren. Bij een NL adres kun je geen US postcode invoeren.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door Resetovic »

Gebruik van Wise was geweldig en heb er alles mee kunnen doen zonder problemen zonder afhankelijk te zijn van de dollarkoers van een creditcard maatschappij.
Alleen in Los Angeles met tanken moest ik constant naar binnen omdat mijn postcode pogingen niet werden geaccepteerd, maar denk dat dit ook met een ICS kaart het geval zou zijn en vooral een gevalletje LA is want in de rest van mijn reis heb ik geen problemen gehad.

Een Wise kaart is dus echt een aanrader en een ICS kaart puur voor vliegtickets, hotel, autohuur en eventueel bij aankoop van dure dingen die men verzekerd wil hebben.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door harryh »

:thumbup:
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door Trom »

Ik ben ff kwijt hoe ik ook al weer geld op Wise stort vanaf ideal en hoe ik het daarna omzet in dollars op mijn wise dollarrekening. Kan iemand het nog even kort uitleggen?
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door Resetovic »

@Trom

Euro account klikken. Hierna add, +, bedrag, continue en rest spreekt voor zich.

Wanneer geld op je euro account staat, vanuit je euro account convert naar dollar.
Laatst gewijzigd door Resetovic op 06 jun 2022, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door harryh »

Vorige bericht quoten hoeft niet/mag niet volgens de forum regels @Resetovic.

@Trom je kunt rechtstreeks met Ideal storten op je USD account. Na inloggen klik op je USD account (bij mij links naast mn euro account). Dan +add gebruiken.
Je hoeft niet eerst naar je euro account over te maken.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door Trom »

@harryh @Resetovic
Thx. Gelukt. Ik kon in mijn telefoonapp mijn rekeningen niet vinden om toe te voegen. Door jullie info ben ik nog meer op zoek gegaan en vond uit dat als ik het dashboard naar beneden scrollde bovenaan mijn rekeningen verschenen. Toen ging het inderdaad heel eenvoudig!
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door MichaelJohnson »

Klopt het dat die kaart nu wel kosten aan verbonden zitten?
Wil net een account gaan maken en zie dat een kaart (eenmalig) €7 kost en dat de fees nu op 0,41% zitten.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door Motion »

Het klopt dat je eenmalig 7 euro betaald voor het aanvragen van de fysieke kaart.
Fees verschillen per conversie. Als je eenmaal een bepaalde valuta op de kaart hebt staan dan betaal je geen fees meer voor het betalen met de kaart.

harryh schreef:
06 jun 2022, 23:28

@Trom je kunt rechtstreeks met Ideal storten op je USD account. Na inloggen klik op je USD account (bij mij links naast mn euro account). Dan +add gebruiken.
Je hoeft niet eerst naar je euro account over te maken.

Het is verstandig om WEL eerst naar je euro account over te maken, dit kan via ideal en is gratis. De fee voor de conversie naar USD is dan vervolgens lager dan de fee wanneer je direct USD toevoegt zoals harryh doet.
Laatst gewijzigd door Motion op 08 jun 2022, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door harryh »

Motion schreef:
08 jun 2022, 08:16
Het is verstandig om WEL eerst naar je euro account over te maken, dit kan via ideal en is gratis. De fee voor de conversie naar USD is dan vervolgens lager dan de fee wanneer je direct USD toevoegt zoals harryh doet.
Dat wist ik niet, dacht begrepen te hebben dat de fee dan hetzelfde was. Ga ik binnenkort proberen dan.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door Motion »

@harryh :blink: Sorry :oops: - klopt niks van..
ik wilde even een voorbeeld geven maar toen zag ik dat mijn vergelijking niet met dezelfde bedragen gebeurd was..
Het maakt inderdaad niet uit hoe je het doet!
Laatst gewijzigd door Motion op 08 jun 2022, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Recente Wise (voorheen TransferWise) ervaringen voor betalingen US?

Bericht door MichaelJohnson »

Bedankt @Motion voor de bevestiging en toelichting.

Wat ik verder zag is dat je kosteloos tot 3.000 USD op die rekening kan hebben, daarna komt er een maandelijkse fee. Maar dat is meer dan genoeg zo'n limiet. En je kan redelijk rap daar aanvullen.

Verder is interessant dat je een autoconversie kan aanzetten (dus komt de EUR/USD koers op een bepaald punt, converteren zij naar USD voor je); maar ook e-mail / app alerts op een conversie koers zodat je weet wanneer het gunstig of minder gunstig zou worden om om te zetten. Het zijn kleine, maar toch heel handige eigenschappen die de bruikbaarheid van zo'n dienst echt ten goede komen.

Ik ga er denk ik ook een GBP rekening openen en er alvast eens ervaring mee opdoen als ik deze zomer in de UK ben.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer